Veitkö vauvan näytille työpaikallesi?
Minä vein aikoinaan ja ketään ei kiinnostanut. Olin pettynyt, sillä muiden työkavereiden vauvoista oltiin innostuneita.
Kommentit (145)
Vein ja jätin sinne ja otin loparit, mitähän lie sille vauvalla nyt kuuluu?
Olen onneksi miesvaltaisella alalla töissä eikä yksikään mies ole tuonut lastaan töihin 'näytille'. Miksi niiden äitien pitää se sinne viedä?
Vierailija kirjoitti:
Olen onneksi miesvaltaisella alalla töissä eikä yksikään mies ole tuonut lastaan töihin 'näytille'. Miksi niiden äitien pitää se sinne viedä?
Oon toi ylempänä vastannu Audi-mies ja kyllä mä vein vauvan näytille työkavereille. En tiiä missä ite oot töissä tai kuntoutuksessa, mut ihan tavallista on nykyään et miehet ja isät liikkuu lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellasessa 50/50 -työpaikassa, eli noin puolet on miehiä ja puolet naisia. Sekä naiset että miehet on "tuoneet näytille" lapsiaan. Yksi työkaveri, mies, oli vanhempainvapaan kotona (siitä lähtien kun vauva oli 6kk) ja kävi parikin kertaa vauvan kanssa meitä moikkaamassa. Joskus jollain oli puolikkaan päivän lapsi mukana töissä (oisko ollut se ns. kuumeeton päivä, että ei vielä saanut viedä lasta päiväkotiin), lähinnä siis autossa kyydissä ja kävivät sitten piipahtamassa toimistollakin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikan sukupuolijakauma on noin 50/50 ja kaikki lapsiaan töihin tuovat ovat olleet poikkeuksetta miehiä.
Pyydettiin kaikissa paikoissa tuomaan näytille (vaihtuvat työpisteet ja kolme lasta), mut en vienyt mihinkään. Oli jotenki sellasen matkan päässä eikä kukaan työkaveri ollut silleen kaverikaveri että olisin viitsinyt lähteä pyörimään työpaikoille mammalomalla. Muutenki se vauva kai olis luontevinta vilauttaa melkein heti kun on syntynyt, mikä nyt on aika tautiriski eikä viitsi ihan vain varta vasten viedä kovin pientä minnekään. Sit taas ei viitsi ihan vartavasten lähteä esittelemään vauvaa isompanakaan. Eri asia ehkä jos työpaikka on ihan jonkun vaunulenkin varrella.
Toi tollanen "hyi en halua mitään sinappikoneen huutoa kuunnella" on jo aika vanha juttu. Aikuiset ihmiset. Miten te ootte ees saaneet sen työpaikan noilla käytöstavoilla? Lapsista ei ole pakko pitää eikä kenenkään vauvaa tarvitse mennä ihastelemaan, mutta jotain rajaa noihin juttuihin. Tai no sitten ymmärrän, jos olette 15-vuotiaita, itse puhuin sen ikäisenä samantyylisesti.
Vierailija kirjoitti:
No jos rehellisiä ollaan niin mieluummin rapsuttaisin jonkun koiraa kun kuuntelisin jonkun pikkukallen huutoa töissä.
Siis joo parasta onkin kun joku tuo koiransa töihin ja tulee jännäkakka nurkkaan. Vauvat ei sentään jännityksestä pskanna ja sekin menis vaippaan... Ihan oikeasti meidän toimistolle tuotu koiranpentuja sosiaalistumaan ja kukkimaan. En vaan tiedä tarviiko koirien edes sosiaalistua toimistolla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos rehellisiä ollaan niin mieluummin rapsuttaisin jonkun koiraa kun kuuntelisin jonkun pikkukallen huutoa töissä.
Siis joo parasta onkin kun joku tuo koiransa töihin ja tulee jännäkakka nurkkaan. Vauvat ei sentään jännityksestä pskanna ja sekin menis vaippaan... Ihan oikeasti meidän toimistolle tuotu koiranpentuja sosiaalistumaan ja kukkimaan. En vaan tiedä tarviiko koirien edes sosiaalistua toimistolla...
Oispa ihanaa, jos jollain ois toimistokoira. Itse kyllä tykkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä harvinaisen hermoherkkä koira sitten, jos kakatkin tulee. Ihmettelen kuka tuollaisen edes mihinkään toimistolle tuo, jos koiransa tuntee.
No ei kyllä kannata viedä vauvaa työpaikalle vaan viemisen ilosta. Ehkä jos siellä joku porukka oikein vaatimalla vaatii, mutta muuten älä. Älä tee sitä, kaikkien tähden.
Mä olen aina ihmetellyt näitä ketkä raahaa sen nyssäkän näytille työpaikalle, ketä oikeasti kiinnostaa??? Sitten sitä ihmiset joutuu ihastelemaan kohteliaisuussyistä vaikka olisi ruma rusina.
Vierailija kirjoitti:
Porsineen naisen suurinta saavutusta elämässä (ja sitä ainoaa) pitää toki esitellä.
KATSOKAA, OLEN SAANUT MUNAA (tai pistoksen)
Ai, miten kauniisti puhutkaan äidistäsi
Ja nämä samat ketjun miehet itkevät palstalla, kun eivät saa naista. Mistähän johtuu :D
Onko tääkin joku pakollinen normi jota vaaditaan säilyttääkseen asemansa normaalien ihmisten parissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, vastauksista päätellen tänään ei oo kuntouttavaa työtoimintaa. :D
S
minäkin näytin pomolle, kaikki olivat ihastuksissaan. T....hihihihi mitä sinä sille pomolle näytit----mullapa onkin tämmönen helikopteri housuissani kihkikikhikhi
Työkaveri toi vauvansa näytille ja otti vastaan kalliin lahjan jonka osa porukasta oli väkisin maksanut. Eipä tuonut meille edes karkkipussia jaettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri piipahti koiransa kanssa työpaikalle tuodessaan saikkutodistusta tai jotain. Riensin sitten rapsuttelemaan tuttua koiraa ja kailotin ääneen, että "no tällaisista lapsista minä tykkään!" Heti sen sanottuani huomasin, että eteisaulan toisessa päässä oli ihastelijoiden ympäröimänä toinen työkaveri, joka oli tuonut vauvansa näytille... Olin sitten hiljaa ja toivoin, ettei kovin moni tulkinnut minun protestoineen vauvan tuomista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä veisin? Ei minua voisi vähempää kiinnostaa toisten lapset, lapsenlapset, lemmikit jne. En odota muiltakaan kiinnostusta omiani kohtaan.
Kylläpä olet kylmä ja lapsivihamielinen. Onneksi et ole lähipiirissäni, oikein huout negatiivisuutta ja pahaa tahtoa. Kiinnostuskin on vähän oma valinta.
Minusta ainakin on hienoa, jos työkaveri saa lapsen, ja kyllä se vähän kiinnostaa. Inhottaa, että noin monet ovat yläpeukuttaneet kommenttiasi. Kertoo siitä, miten lapsivihamielinen maa Suomi on.
No, onneksi en ole kanssasi samassa työyhteisössä, kun myrkytät sen välinpitämättönyydelläsi ja negatiivisuudellasi.
Juupajuu, tässä etäillessä on kiva aloittaa perjantai rennommin kahvilla ja vilkaisemalla AV:ta. Tein juuri palkkapäiväksikin suunnitelmia, 4500€/kk käteen. Siellä kuntouttavassa ei vissiin tienaa ihan yhtä hyvin? Ymmärrän, että se aiheuttaa vihaa muita ihmisiä kohtaan, koitahan jaksella! Mä näpäytän Audin lämpenemään ja muijakin on onneksi silittänyt kauluspaidan, niin pääsen päivän ekalle asiakastapaamiselle.
Vaimo käytti aikanaan vauvaa työpaikalla ja minäkin näytin pomolle, kaikki olivat ihastuksissaan. Taitaa ottaa päähän kun ei itsellä ole vauvaa, eikä mitään mahdollisuutta saadakaan?