Veitkö vauvan näytille työpaikallesi?
Minä vein aikoinaan ja ketään ei kiinnostanut. Olin pettynyt, sillä muiden työkavereiden vauvoista oltiin innostuneita.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vein, koska osa halusi nähdä. Ei olisi kannattanut. Olin työpaikkakiusattu ja kyllä lapsestani löytyi lisää kiusaamisen aihetta. Kerran lapseni kuva oli töhritty työhuoneeni seinällä muokaten hänestä tietynnäköinen. Ja seläntakana supistiin niin, että varmasti kuulen, että lapsi on varmasti kehitysvammainen jne. ja arvioitiin ulkonäköä. Ei ollut ja ihan tavallisen näköinen oli ja on.
Ei ole totta! Missä on tuollainen työpaikka? Vaikka ei vauva kiinnostaisi, niin oikeasti kannattaisi vähän miettiä, haluammeko asua lapsivihamielisessä maassa vai emme. Tämäkin on vähän asennekysymys, ja vauvoihin voi suhtautua positiivisestikin.
En vienyt. Osa tiimiläisistäni ei pidä lapsista tai pelkää niitä. Siis eivät tiedä, miten lasten kanssa tulisi olla, vaivaantuvat ja pelkäävät sotkua ja meteliä.
En vienyt eikä minua kiinnosta katsella muiden vauvoja. Ihmiset käskevät tuomaan vauvan näytille ihan vain kohteliaisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt näitä ketkä raahaa sen nyssäkän näytille työpaikalle, ketä oikeasti kiinnostaa??? Sitten sitä ihmiset joutuu ihastelemaan kohteliaisuussyistä vaikka olisi ruma rusina.
Siis mitä? Ei kai sitä ulkonäköä tarvitse miettiä, vaan olla toisen puolesta iloinen, että on saanut vauvan.
En vienyt. Miksi olisin tehnyt niin? En oleta, että minun lapseni herättää työkavereissa kiinnostusta, kun ei minuakaan kiinnosta muiden lapset. Lähinnä kiusallista yrittää esittää kiinnostunutta kyseisissä tilanteissa.
Työpaikka on työntekoa varten ja työrauha kuuluu kaikille.
Papereita pitää käydä täyttämässä, jos jatkaa kotona pidempään kuin äitiysloman. (Mikä mahtaa muuten nykyään olla nimeltään? Raskausvapaa tmv?) Silloin ainakin itselläni oli vauva mukana ja kyllä sitä työkaverit halusi ottaa syliinkin. Nyt meillä jäämässä pitkästä aikaa moneen vuoteen äitiyslomalle työkaveri ja kyllä hänelle on sanottu, että saa tulla käymään vauvan kanssa. Ei tarvitse jännittää sitä, jos vauva itkee ja muilla työpäivä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä veisin? Ei minua voisi vähempää kiinnostaa toisten lapset, lapsenlapset, lemmikit jne. En odota muiltakaan kiinnostusta omiani kohtaan.
Sinä =/= kaikki muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
En vienyt. Miksi olisin tehnyt niin? En oleta, että minun lapseni herättää työkavereissa kiinnostusta, kun ei minuakaan kiinnosta muiden lapset. Lähinnä kiusallista yrittää esittää kiinnostunutta kyseisissä tilanteissa.
Työpaikka on työntekoa varten ja työrauha kuuluu kaikille.
Harmi, että teillä on noin ikävä työyhteisö.
Onneksi olen itse työyhteisössä, missä ollaan oikeasti kiinnostuneita, tai ainakin suurin osa on. Kyllä nyt 15 min ehditään yhtä vauvaa katsella, kyllä ne työt ehtii tekemään.
No mun työpaikalla muistutettiin moneen kertaan ennen äitiyslomalle jäämistä, että sitten tuot vauvan näytille. Ja vauva sai kyllä melkoisen huomion ja ihailun kun hänet sitten esittelin.
Yksi työkaveri toi vauvan näytille. Toinen työkaveri riensi paikalle ja ensitöikseen työnsi paskaisen sormensa vauvan suuhun. Tämän perusteella en voi suositella :D
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, äitylit, että nämä täällä persehedelmistä puhuvat on enimmäkseen naisia vihaavia miehiä. Tämä palsta on paska paikka.
Työpaikalla vauvoihin kohdistuu lievää kiinnostusta, ja harva vastustaa niiden sinne tuomista. Joku ilman tahtoaan lapseton voi olla eri mieltä.
Luultavasti näillä on joku paha äititrauma joka ilmenee tämmöisen järjettömänä vihamielisyytenä.
Yleisesti ottaen vauvoista kyllä ollaan kiinnostuneita työpaikoilla, jos työyhteisö on sellainen että muitten asiat ylipäätänsä kiinnostaa.
Ei meidän työpaikalle päästetä ketään, joka ei ole siellä toissä. Siis joko me firman työntekijät, poliisit virantoimituksessa, muut viranomaiset, kuten palotarkastaja. Älytöntä raahata pentuja työpaikalle, vaikka olisikin sallittua. Mitähän sillä oikein tavoitellaan? Jotkut käyttävät lastaan itsensäpaljastuksen välineenä.
Heh, eipä tullut mieleenkään. Vaikka muutaman kanssa olemme melko läheisiäkin. Otin esikoisen työpaikalle ehkä parivuotiaana, kun piti käydä siellä hoitamassa joku asia vapaapäivänä. Mielestäni sellaiset ihmiset ovat aina olleet vaivaannuttavia, jotka tuovat lapsiaan varta vasten näytille muille kuin kaikkein läheisimmille ihmisille. Aikanaan yksi puolituttu jopa kutsui heille kylään katsomaan vauvaa, vaikka emme olleet juuri missään tekemisissä. Eikä tämä ihminen ollut ikinä aiemmin, eikä myöhemmin, pyytänyt esim. kahville tai mitään. Siinä sitä sitten "ihastellaan" jotain random vauvaa. Ja pidän siis lapsista, onhan minulla niitä itsellänikin, mutta kutsuttuna niiden tuijottaminen ja ihmetteleminen on vähän vaivaannuttavaa.
Tiimistä on jäämässä vanhempain vapaalle nyt kaksi ihmistä ja toivon, että he toisivat omat lapset näytille. Me ollaan miehen kanssa tahattomasti lapsettomia ja sitä oikeasti suren (tänään taas tein negatiivisen testin). Mutta onhan ne muiden pienet kääröt ihania ja ihana kun saa pitää vauvaa sylissä hetken edes. Saa taas energiaa elämään sellaisesta.
En oikein keksi mitään vähemmän kiinnostavaa kuin jonkun vauvat.
Kiitos kaikkien ylijumalien, että kukaan ei ole omille työpaikoilleni koskaan jälkeläisiään kuskannut.
Vierailija kirjoitti:
Tiimistä on jäämässä vanhempain vapaalle nyt kaksi ihmistä ja toivon, että he toisivat omat lapset näytille. Me ollaan miehen kanssa tahattomasti lapsettomia ja sitä oikeasti suren (tänään taas tein negatiivisen testin). Mutta onhan ne muiden pienet kääröt ihania ja ihana kun saa pitää vauvaa sylissä hetken edes. Saa taas energiaa elämään sellaisesta.
Ok tämä oli hyvä kommentti. Sain vähän kiinni aiheesta MIKSI niitä vauvoja tuodaan työpaikalle näytille kun en ole yhtään ymmärtänyt, eihän kukaan tuo äitiään, isäänsä tai puolisoaankaan työpaikalleen "näytille". Mutta hyvä jos eri ihmiset tykkäävät eri asioista. En ole lapsivihaaja (ihmisvihaaja ylipäätään) ja mulla on kolme omaa lasta joita en ole kärräillyt työpaikoille. Mun mielestä se olis ollut todella omituista ja ei kai oikeasti ne vauvojen äidit voi hyvin siitä että työkaverit hipeltää vauvaa joka ei ole heidän? Mulle meinas olla vaikeaa isovanhemmatkin. Mun vauva oli mun ja muut pitäkööt omansa. Ehkä siksi en tunne tarvetta lähestyä muiden vauvoja koska en tykännyt enkä ymmärtänyt että joku lähestyi minun vauvaani vaikka minä olen se äiti. Ei.
Vein, koska osa halusi nähdä. Ei olisi kannattanut. Olin työpaikkakiusattu ja kyllä lapsestani löytyi lisää kiusaamisen aihetta. Kerran lapseni kuva oli töhritty työhuoneeni seinällä muokaten hänestä tietynnäköinen. Ja seläntakana supistiin niin, että varmasti kuulen, että lapsi on varmasti kehitysvammainen jne. ja arvioitiin ulkonäköä. Ei ollut ja ihan tavallisen näköinen oli ja on.