Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Mitä kuuluu Notre Damen kellonsoittajaille?
En oo 4v. pessy shamppoolla, vähän aikaa meni että hiuspohja tottu ja nyt ei oo koskaan rasvaiset hiukset👍
Joka kerta - kaksi kertaa viikossa. Kampaajakin sanoi etta ihan sopiva vali mun hiuksille.
En ole puhunut kenellekään muulle kuin itselleni yli 4 viikkoon.
Ehkä 4-5 kertaa vuodessa. Sen verran jaksaa käydä suihkussa. t. masentunut miekkonen.
Ei kissa osaa painaa kahvaa hiljaisesti.
Tämä asia tuntuu herättävän suorastaan pelottavia tunteita
Pesen hiukseni kerran viikossa ja silloin aina sampoolla.
Hiuspohja on terve. Hiukset rasvoittuvat vain hiukan. Liikun säännöllusesti mutta yleensä matalatempoisesti, mikä ei lisää päänahan hikoilua ja eadvoityumista. Silloin kun tulee kovempaa hikiliikunraa, pesen ylimääräisen kerran sen jälkeen.
Terveisin pitkät, paksut ja hyväkuntoiset hiukset.
Meen tästä nukkumaan koska palstan taso näyttää olevan niin järkyttävää
Treenaan ns. hikiliikuntaa (juoksu, hiihto jne.) noin 5-6 x viikossa. Hiustenpesupäivät yleensä tiistai, torstai ja sunnuntai. Välillä toki pitää sovitella treenien ja muiden menojen mukaan.
Ponnarikampaukset ja kuivashampoo aktiivisessa käytössä 😅
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kenenkään pitäisi pestä hiuksiaan päivittäin, ellei kyseessä ole uimari tai muu, jonka tukka oikeasti kastuu vedestä tai hiestä joka päivä ihan sikana. Mulla niin paksu tukka että pesu on hirvee homma. 5 pv välein riittää. Ei rasvoitu eikö muutakaan ikävää.
Koska minulla on seborrooinen ekseema ja jos en pese hiuksia ja päänahkaa joka päivä sampoolla niin päänahkaan alkaa kerymään hilsettä, se kutiaa, tulee punaisia laikkuja, hiukset harvenevat pahimmista kohdista, joudun leikkaamaan kynnet lyhyiksi jotta en raavi päätä verille unissa, tarvitsen kortisoniliuosta että saan päänahan rauhottumaan. Sen takia pesen päivittäin. Ja ei, se että olisin pesemättä pidempään ei maagisesti paranna päänahkaani vaan vie sen aivan katastrofaaliseen tilaan. Kokeiltu on. Kun pesen päivittäin niin päänahka on hyvä kuntoinen, hilseetön ja hiukset tuuheat.
Päivittäin atooppisen ihon vuoksi
Ihme tukkaraivoa täällä. Vai saako vieläkään sanoa tukka... (tirsk)