Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Kaksi - kolme kertaa viikossa ja eivät ole vielä silloinkaan rasvaiset
Onko paha, jos kiittämättömille lapsille ei osta joululahjaa? Lapset 8v ja 10v rutisevat kaikista lahjoista, jotka saavat, elleivät ole pelejä. Vuosi sitten vanhempi jopa rikkoi osan lahjoista, koska ne eivät miellyttäneet. Olisiko sinusta paha, jos tänä jouluna lahjoja ei annettaisikaan?
Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa etikalla ja saippualla.
Vierailija kirjoitti:
Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa etikalla ja saippualla.
et kuitenkaan pese
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä suihkussa, mutta pesen hiukset shampoolla vain kolmen tai neljän päivän välein. Laitan kuitenkin joka ilta suihkussa hiusnaamion kauttaaltaan hiuksiin. Nyt käytössä tuollainen iso Garnierin purkki, joka tuoksuu hedelmältä. Annan sen olla 3-5 min ja kun huuhtelen sen pois, hiukset ovat kuin pestyt mutta samalla myös todella hoidetut. Tällä konstilla hiukset pysyvät puhtaina ilman, että niitä tarvitsee jatkuvasti pestä.
Tuolla pesulla ei varmasti ole puhtaat hiukset
Jaa, eivät kuitenkaan näytä rasvaisilta tai likaisilta pesujen välissä, eli ilmeisesti tuo toimii. Jos tulee tarve pestä useammin esim. hikoilun takia, sitten pesen, mutta nyt talvella kuivilla ja kylmillä ilmoilla tuo pesuväli riittää.
Joka toinen tai joka kolmas päivä. Ennätykseni on 8 päivää pesemättä (vaelluksen aikana luonnossa).
Permanentti tai muu kuivattava käsittely hiuksissa vaikuttaa siihen, että päänahka ei rasvoitu ihan niin nopeaan. Suorista etuhiuksista huomaan, että kolmantena päivänä tekee mieli pestä. Sitten usein nukun vielä yhden yön ja pesen hiukset vasta seuraavana aamupäivänä. Turha sitä yötä vasten.
Joskus olen tehnyt niinkin, että olen pessyt vain otsan hiukset ja vähän päänahkaa ja pitkittänyt muun pään pesemistä vielä pari päivää.
Olen aiemmin pessyt joka kolmas päivä, mutta ihan yhtäkkiä hiuspohja on alkanut rasvoittua nopeammin kuin ennen, ja jo toisena päivänä hiukset ovat likaiset. Osaako kukaan sanoa, mistä tällainen voisi johtua? Hiustenhoitotuotteet ovat samat kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin pessyt joka kolmas päivä, mutta ihan yhtäkkiä hiuspohja on alkanut rasvoittua nopeammin kuin ennen, ja jo toisena päivänä hiukset ovat likaiset. Osaako kukaan sanoa, mistä tällainen voisi johtua? Hiustenhoitotuotteet ovat samat kuin ennenkin.
Stressi, hormonit, ruokavalio?
2kertaa