Ostaisin uuden auton, mutta autokaupassa ei nainen saa palvelua
Olen käynyt kahdessa autoliikkeessä ja tehnyt selväksi myyjän kanssa jutellessa, että olen ostamassa uuden auton. Merkki ja malli on selvä.
Molemmissa liikkeissä on suhtauduttu jotenkin ynseästi. Ei haluta palvella vaan katsotaan jo seuraavaa asiakasta joka kiertää liikkeessä (ne muut asiakkaat olleet miehiä tai pariskuntia eläkeiässä).
Eikö automyyjät saa osan palkasta provikkana, joten luulisi myynnin kiinnostavan?
Onko todellakin vielä vuonna 2022, että kun nainen menee autokauppaan ostamaan uutta autoa, niin palvelu on tätä luokkaa?! Ostaisin heti, mutta kun tuntuu ettei myydä.
Ihan käsittämätöntä palvelunpuutetta.
Onko kokemusta muilla? Pitääkö tässä ottaa naapurin ukko autokauppaan mukaan, että saa auton ostettua ja saa palvelua.
Kommentit (102)
Monen automyyjän kohdalla ei uskoisin heidän olevan prosiviohommissa. Eipä sitä miehenäkään saa kummoista palvelua. Eroa toki liikkeiden kesken. Parhaat reaktiot olen saanut kerran, kun menin suoraan asiakaspalaverista autokauppaan. Puku päällä ja jokainen myyjä kävi innolla luona kysymässä voiko olla avuksi. Farkuissa ja lippiksessä piti paukutella pyyhkijöitä, että joku huomasi.
Nainen autokaupassa on vitsi. Naisen paikka ei ole autokaupassa. Mies hoitaa autokaupat ei nainen.
Vierailija kirjoitti:
Monen automyyjän kohdalla ei uskoisin heidän olevan prosiviohommissa. Eipä sitä miehenäkään saa kummoista palvelua. Eroa toki liikkeiden kesken. Parhaat reaktiot olen saanut kerran, kun menin suoraan asiakaspalaverista autokauppaan. Puku päällä ja jokainen myyjä kävi innolla luona kysymässä voiko olla avuksi. Farkuissa ja lippiksessä piti paukutella pyyhkijöitä, että joku huomasi.
Että joku huomaisi?
Kyllä tuota miehillekin sattuu. Siskon mies käveli autokaupasta hiljan ulos, kun ei myyjää kuulunut eikä saanut palvelua. Olisi ostanut uuden auton, mutta jäi liikkeeltä kaupat saamatta.
Vaihda liikettä niin kauan, että saat hyvää palvelua.
Huonoja automyyjiä on olemassa. Ei siitä mihinkään pääse. Jos isossa liikeessä ei palvella niin sitten vaan pienempään liikeeseen. Yksittäinen asiakas on siellä paljon tärkempi ja yleensä kohdellaan ja huomioidaan paremmin.
Kyllä johtajaa v*tuttaa kun laitatte viestiä, että kävin liikkeessänne mutta myyjät vain kaivelivat nenäänsä eivätkä liikauttaneet eväänsäkään. Menin sitten toiseen liikkeeseen missä palveltiin.
Naisen ymmärrys autojen päälle ei sovi naisen logiikkaan. Naisen aivo pieni joten mies hoitakoon autokaupat ja nainen olkoon miehen kyydissä.
Pari päivää sitten veljeni kyyditsi minut autokauppaan koska ajattelin ajavani ostamallani autolla kotiin. Olin jo sopinut netistä bongaamani auton kanssa koeajon, rahat oli tilillä ja olin sanonut jo että maksan käteisellä = kortilla, jos auto on jees.
Mentiin autokauppaan sisään, kukaan ei huomioinut meitä mitenkään, ainakin kymmenkunta nuorta miestä istui päätteidensä/pöydän takana seinustalla keskenään rupatellen. Keski-ikä 20-25 v.
Jäätiin siihen sitten kävelemään autojen sekaan ja katselemaan vaihtoautoja, että mitä muuta olisi tarjolla ja reitit vähän erosi. Kun menin takaisin veljeni luokse, hän sanoi, että kaksi eri myyjää kävi häneltä kysymässä minkälaista autoa etsii ja hän sanoi vaan olevansa siskonsa kuskina, sisko ostaa auton. Minulta ei kukaan kysellyt mitään. Vartti meni kun menin sitten itse kyselemään. Kävin koeajolla ja ostin auton. Ehkä ei olisi pitänyt.
Tämä on varmasti ollut pitkään fakta, mutta ei enää. Jokaiselle autokauppiaalle on opetettu että naiset ostavat puolet autoista, ja niitä kiinnostaa muukin kuin sisustuksen väri. Itse asiassa on myös naispuoleisia autonmyyjiä, yhden olen bongannut jopa myymässä ammattilaisille.
Vierailija wrote:
Kyllä tuota miehillekin sattuu. Siskon mies käveli autokaupasta hiljan ulos, kun ei myyjää kuulunut eikä saanut palvelua. Olisi ostanut uuden auton, mutta jäi liikkeeltä kaupat saamatta.
Ei kannata nokkiintua jos joku letkuapina ei palvele. viime kädessä kannattaa soitella ja meilailla eri kauppaketjuihin, niissä on satasia hintaeroja.
Vierailija wrote:
Ai. Me kun ostettiin uusi auto, niin myyjä myi sitä koko ajan minulle, ei miehelle.
Meillä sama, ei siinä mitään, myyjä huomasi kenellä rahat ja kuka päättää. Fiksu tyyppi.
Vierailija wrote:
Ei kannata nokkiintua jos joku letkuapina ei palvele. Potki renkaita ja vaadi palvelua ja käy koeajolla. Viime kädessä kannattaa soitella ja meilailla eri kauppaketjuihin, samassa autossa on satasia hintaeroja. jos ei ole niin sitten otat siltä joka oli kohtelias ja viitseliäs.
Eipä muuten kiinteistönvälittäjäkään tee muuta kuin esittelee. Ei juurikaan soittele perään vaikka jättäisit käyntikortin.
Myyn sulle vanhan corollan. Saat olkapäähieronnan kaupan päälle.
Vierailija wrote:
arkimies kirjoitti:
Voisin lähteä mukaasi mieheksi joka myös saa todennäköisemmin kaupan aikaan jonkun automyyjän kanssa. Ehkä myös jotain extraa myös autoonkin aina voi kokeilla tinkiä. Se myyntimiehissä on aina huvittavaa että "naamakertoimella" arvotetaan sisään tulevat asiakkaat vieläkin 2022 ja siellä seassa on tosiaan heitäkin joilla on rahaa auton ostoon ja se kynnys vaan kaupan tekoon pitää myyjän ylittää ja ymmärtää. Sitten on niitä itsetietoisia tyyppejä jotka huutaa jo autokaupan parkkikselta että rahaa on ja nyt uutta kaaraa alle.
Mutta hei, nykyään usean merkkisen auton voi tilata ja ostaa omaksi ihan netilläkin ainakin merkkiliikkeistä ilman että tilausta pitää leipoa sen ynseän automyyjän kanssa ekana.
Saako vaihtoautonkin hinnoitella itse netissä?
No ostava liike sen tietysti hinnoittelee, mutta kyllä, voit myydä tai antaa vanhan kärrysi välissä netin kautta.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut palvelua, mutta väkisin tyrkytetään hybridiä vaikka haluan bensa-auton.
Sopii paremmin omaan ajoon ja hybridien toimitusajat on ihan älyttömät, joka se ratkaisevin tekijä ollut itselle. Esim.hybridin arvio n.vuosi, sama bensamallina n4 kk arvio.
Toimitusaikaan vaikuttavat muut syyt. Mulle kerrottiin juuri että hybridin saisi tammikuussa ja kesäkuussa kun kyselin uutta bensamallia niin toimitusajaksi kerrottiin helmi- maaliskuu.
Kyllä minäkin sain viimeksi etsikellä myyjää pitkään vaikka olenkin eläkeikäinen mies, mutta sitten toimistostaan tupsahti ulos paikan pomo joka kysyi joko minua palvellaan kun kun vastasin kieltävästi niin hän komensi yhden tyypin hommiin.
No toimitusjärjestelmä liikkeen antoi nuo ajat hybridille ja bensa-autolle. Komponenteista on p
No ihan samoja komponentteja käytetään myös niissä bensavehkeissä.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Ostin eilen Pirkanmaalla autoliikkeestä auton.Sain erittäin hyvää palvelua nuorelta miesmyyjältä.Ei se kyllä ikää eikä sukupuolta katso,kuinka palvellaan.Voisi olla ns. peiliin katsomisen paikka.( en tarkoita ikää enkä mitään ulkoista)
No enpä tiedä miten toimisin toisin. Olen ystävällinen ja kysyn ihan normaaleja kysymyksiä liittyen autoon. Hymyilen en vidduile. En edes vastaa töykeästi vaikkei palvelua saa.
Eli pitäisi käyttäytyä päinvastoin, olla töykeä?
Olisin tehnyt kaupat vartissa koska olin tutustunut jo netissä ja tiesin kaikki lisävarusteet, värin ym.valmiiksi mitä haluan. Kerroin nämäkin myyjälle. Ois saanu tehtyä nopeer kaupat, moni kiertää ja tinkaa tunnin, ite en ees tingannut enkä kysynyt mitään tarjouksia tai lisävarusteita kaupan päälle.
Ois myyjä saanu hyvät bonarit ja nopeesti.
No mikset pyytänyt sitä tarjousta jo netin kautta jos kaikki speksit oli jo kerran tiedossa?
Vierailija wrote:
Ota joku mies mukaan?
Nimenomaan.
t. Reiska 67v.
Vierailija wrote:
Ei tämä ilmiö ole sidoksissa ostajan sukupuoleen. Olen miehenä törmännyt samaan ilmiöön. Kierrellä saa kaikessa rauhassa ja yksikään myyjä ei vaivaudu juttusille. Osta siinä sitten auto.
Parempi ostaa netistä. Helppoa ja vaivatonta : )
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ota joku mies mukaan?
Nimenomaan.
t. Reiska 67v.
Sitten kelpaakin auto oston jälkeen mennä sen miehen kanssa vähän ”testaamaan jousitusta”, jos tiedätte mitä tarkoitan.
t. M58
Uusi, pian ja heti on nykyään mahdoton yhtälö, toimitusajat kestävät ja siirtyvät eteenpäin luvatusta. Käy autofoorumeilla.