Ahdistaa vieraat jotka kolhivat ja pilaavat asuntoni
Tiedän ahdistuvani turhasta välillä mutta en voi sille mitään kun ahdistaa paljon meillä käyvät vieraat jotka sabotoivat asuntoani. Tarkoitan siis ihan kaikkia vieraita, en vain tiettyjä. Miten ihmiset voivat olla niin sotkuisia??
Kävellään kengät jalassa valkoisen maton päältä asunnon poikki hakemaan jotain, laitetaan kahvikuppi alusen ohi pöydän päälle siten, että jää rinkulajälki pöytään jne. joku vieras onnistui kerran vetäisemään marmoripintaan kunnon pitkän viiltojäljen veitsellä, halusi vain nopeasti itse leikata jotain, vaikka minäkin olisin voinut sen tehdä, itse olen onnistunut pitämään pöydän hyvässä kunnossa... Huoh
Olenko ainoa joka v*ttuuntuu sotkuisista vieraistaan
Kommentit (7)
Ajattelemattomia ystäviä ja kavereita. Minulla oli tapana sanoa tuollaisesta käytöksestä. No, nyt saan sitten olla ihan rauhassa ja yksin.
Miksi ihmeessä moiset pääsee sun asuntoon? Annoinko avaimet vai avasitko oven
Ehkä ei kannata päästää muita ihmisiä omaan kotiinsa, jos ärsyttää.
Mäkin olen tarkka kodistani. Jokaisella tavaralla on oma paikkansa. Esim. rahin tulee olla lattialla tietyssä kohtaa tietyn etäisyyden päässä sohvasta.
Minulla on useimpiin tavaroihini tuollainen pakkomielteen kaltainen asenne.
Mutta, minulle ei tuota vaikeuksia se, että vieraat jättävät laukkunsa minne lie, tai kahvimuki jää jonnekin. Tai se rahi seilaa lattialla metrin verran jonnekin suuntaan. :D Kuitenkin haluan ihmisten viihtyvän kodissani. Ja saanhan kotini "takaisin" vieraiden lähdettyä. Ja saan taas olla yksin rauhassa ja tyytyväisenä pakkomielteeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata päästää muita ihmisiä omaan kotiinsa, jos ärsyttää.
Mäkin olen tarkka kodistani. Jokaisella tavaralla on oma paikkansa. Esim. rahin tulee olla lattialla tietyssä kohtaa tietyn etäisyyden päässä sohvasta.
Minulla on useimpiin tavaroihini tuollainen pakkomielteen kaltainen asenne.
Mutta, minulle ei tuota vaikeuksia se, että vieraat jättävät laukkunsa minne lie, tai kahvimuki jää jonnekin. Tai se rahi seilaa lattialla metrin verran jonnekin suuntaan. :D Kuitenkin haluan ihmisten viihtyvän kodissani. Ja saanhan kotini "takaisin" vieraiden lähdettyä. Ja saan taas olla yksin rauhassa ja tyytyväisenä pakkomielteeni kanssa.
Tämäpä se vaikeaa onkin, kun haluaa, että kavereita käy ja on kiva kutsua heitä. Mutta en tykkää siitä, että joka kerta kun on kavereita käymässä niin joutuu pesemään jonkun kuratun maton. Eikä ole kyse nyt eteisen matosta.
Jos käy paljon kavereita eikö kannattaisi tehdä toimivaa tilaa sitten laukuille, kengille, tuolille? Itse raivata ennen vieraita asetelmat pois jotta on laskutilaa laukuille ja lapasille ja naulakkotilaa takeille?
En päästä miespuolisia kavereitani luokseni ollenkaan, en usko että pystyisivät olemaan niin siististi, että mitään jälkiä ei jäisi. Minulla on asunnossani himmeäpintaisella maalilla maalatut seinät, valkoinen sohva ja vaalea matto, kalkkikivityötaso keittiössä jne. Tiedän, että joku miesvieraista ihan selvin päinkin onnistuisi tuhoamaan jotenkin kotiani.
Ihmisillä on muutenkin käsittämättömän huoleton suhtautuminen asuntoihinsa, pintoja kolhitaan ja naarmutetaan, eikä edes yritetä elää siististi. En tarkoita mitään sekopäistä bakteerikammoa, vaan sellaista normaalia varovaisuutta, että ei esimerkiksi töni huonekaluja parkettilattiaa pitkin.
Juu tiedän tunteen. En tajua, miten niin kivat kaverit ja ystävät ovat niin ajattelemattomia ja sotkuisia. Kun tulee kavereita kylään, he täyttävät aina laukuillaan eteisen kaikki tuolit ja penkit. No mihinkäs sitä sitten kenkiä laittamaan. Ei kun kengät käteen ja etsimään paikkaa olohuoneen puolelta. No siellä on tosiaan sitten vaalea matto. Yhden kaverin pitää aina saada käsilaukku lipaston päälle. Hän sitten siirtää siinä olevat kynttiläjalat syrjään ja tunkee laukkunsa sinne.