Ostaisin uuden auton, mutta autokaupassa ei nainen saa palvelua
Olen käynyt kahdessa autoliikkeessä ja tehnyt selväksi myyjän kanssa jutellessa, että olen ostamassa uuden auton. Merkki ja malli on selvä.
Molemmissa liikkeissä on suhtauduttu jotenkin ynseästi. Ei haluta palvella vaan katsotaan jo seuraavaa asiakasta joka kiertää liikkeessä (ne muut asiakkaat olleet miehiä tai pariskuntia eläkeiässä).
Eikö automyyjät saa osan palkasta provikkana, joten luulisi myynnin kiinnostavan?
Onko todellakin vielä vuonna 2022, että kun nainen menee autokauppaan ostamaan uutta autoa, niin palvelu on tätä luokkaa?! Ostaisin heti, mutta kun tuntuu ettei myydä.
Ihan käsittämätöntä palvelunpuutetta.
Onko kokemusta muilla? Pitääkö tässä ottaa naapurin ukko autokauppaan mukaan, että saa auton ostettua ja saa palvelua.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina saanut hyvää palvelua. Olen vienyt auton korjaamoon ja kerran lampunvaihdosta ei peritty yhtikästä mitään (tosi vaikea itse vaihtaa). Sanottiin vaan, että hyvää päivänjatkoa.
En puhu korjaamosta vaan autoliikkestä. Korjaamoista missä käynyt ei valittamista palvelussa. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Minä saan hyvä palvelua kaikkialla. Aloin saamaan tuossa 45+ ikäisenä.
N54
Ikää on 46v, mutta yleensä luullaan noin 30 v
Repesin tälle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Minä saan hyvä palvelua kaikkialla. Aloin saamaan tuossa 45+ ikäisenä.
N54
Ikää on 46v, mutta yleensä luullaan noin 30 v
Repesin tälle :D
Joo kyllä muakin se huvittaa kun kysytään kaupassa ja Alkossa paperit edelleen ja ikää 46 v 🙂
Vierailija kirjoitti:
Automyyjät provikkapalkalla ja laskevat mielessään, että ostat 20k€ pikkuauton. Samalla kun myyjä esittelee naiselle pikkuautoa niin liikkeeseen voi tulla mies joka ostaa 70k€ katumaasturin. Siinä menee myyjän provikat toiselle myyjälle joka kuittailee kahvitauolla tehneensä hillotilin!
Ihan höpöä. Moni ostaa keskihintaisen auton. Ei niissä autoliikkeissä mitään ryysistä ole.
T.Tampere
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut palvelua, mutta väkisin tyrkytetään hybridiä vaikka haluan bensa-auton.
Sopii paremmin omaan ajoon ja hybridien toimitusajat on ihan älyttömät, joka se ratkaisevin tekijä ollut itselle. Esim.hybridin arvio n.vuosi, sama bensamallina n4 kk arvio.
Toimitusaikaan vaikuttavat muut syyt. Mulle kerrottiin juuri että hybridin saisi tammikuussa ja kesäkuussa kun kyselin uutta bensamallia niin toimitusajaksi kerrottiin helmi- maaliskuu.
Kyllä minäkin sain viimeksi etsikellä myyjää pitkään vaikka olenkin eläkeikäinen mies, mutta sitten toimistostaan tupsahti ulos paikan pomo joka kysyi joko minua palvellaan kun kun vastasin kieltävästi niin hän komensi yhden tyypin hommiin.
Minuun suhtautuivat parin liikkeen miesmyyjöt todella alentavasti, toinen jopa tytötteli tyyliin "onkos tytöllä mielessä auton hankinta" ja sellainen ällöttävä hymy naamalla. Kumpikaan myyjistä ei tiennyt että maksan koko paikan kerralla kun olin saanut perinnön. No en ostanut autoa heiltä. Löysin sitten hyvän naismyyjän joka kohteli sivistyneesti ja auttoi löytämään tarpeisiini sopivan bilikan. Häneltä olen ostanut jo 3 uutta autoa.
Mielikuvituksen tuottamaa jaskajuhetta!
arkimies kirjoitti:
Voisin lähteä mukaasi mieheksi joka myös saa todennäköisemmin kaupan aikaan jonkun automyyjän kanssa. Ehkä myös jotain extraa myös autoonkin aina voi kokeilla tinkiä. Se myyntimiehissä on aina huvittavaa että "naamakertoimella" arvotetaan sisään tulevat asiakkaat vieläkin 2022 ja siellä seassa on tosiaan heitäkin joilla on rahaa auton ostoon ja se kynnys vaan kaupan tekoon pitää myyjän ylittää ja ymmärtää. Sitten on niitä itsetietoisia tyyppejä jotka huutaa jo autokaupan parkkikselta että rahaa on ja nyt uutta kaaraa alle.
Mutta hei, nykyään usean merkkisen auton voi tilata ja ostaa omaksi ihan netilläkin ainakin merkkiliikkeistä ilman että tilausta pitää leipoa sen ynseän automyyjän kanssa ekana.
Saako vaihtoautonkin hinnoitella itse netissä?
Katselin tässä pitkin syksyä uutta autoa. Hintaluokka noin 55-65t eli ei mikään pikkukippo, jos sillä tässä nyt jotain merkitystä. Monesta liikkeestä luvattiin olla yhteyksissä esim. seuraavana päivänä, mutta koskaan ei mitään kuulunut. Sitten löytyi asiallinen myyjä ja kaupat tehtiin samana päivänä. Tuli moneen otteeseen tunne, ettei myyjiä edes kiinnostanut myydä niitä autoja. Liekö sitten kauppa kuitenkin hyvin käynyt, vaikka ajat ovat haastavat.
Ollaan miehen kanssa aina yhdessä autokaupoilla ja aina minut jätetään tyystin sivuun ja minulle ei puhuta. Tosi monta kertaa on kyllä käynyt niin ettei meitä kumpaakaan noteraata yhtään mitenkään. Mietin juuri yks päivä että ärsyttää kun haluaisin uuden auton, mutta en kiusallanikaan osta sitä noilta ynseiltä liikkeiltä. Jos maksan kymmeniä tuhansia tuotteesta, luulisi saavan palvelua ja silkkiä, mutta ei. Siispä käytettyä vaan.
Ostin eilen Pirkanmaalla autoliikkeestä auton.Sain erittäin hyvää palvelua nuorelta miesmyyjältä.Ei se kyllä ikää eikä sukupuolta katso,kuinka palvellaan.Voisi olla ns. peiliin katsomisen paikka.( en tarkoita ikää enkä mitään ulkoista)
Olen huomannut saman autoliikkeissä, että automyyjä katsoo vain miestä, koska minä siis olen ostamassa autoa ja maksan sen. Jos minuun ei katsota tai ei puhuta minulle, niin häviän pois ja vaihdan kauppaa toisaalle. Niille, jotka osaavat palvella ja kuunnella. Tässä toki autokauppias eli yrittäjä häviää, ei voi mitään, ei käy sääliksi heitä. Vaihdan vain toiseen autokauppaan, jossa minua kuunnellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut palvelua, mutta väkisin tyrkytetään hybridiä vaikka haluan bensa-auton.
Sopii paremmin omaan ajoon ja hybridien toimitusajat on ihan älyttömät, joka se ratkaisevin tekijä ollut itselle. Esim.hybridin arvio n.vuosi, sama bensamallina n4 kk arvio.Toimitusaikaan vaikuttavat muut syyt. Mulle kerrottiin juuri että hybridin saisi tammikuussa ja kesäkuussa kun kyselin uutta bensamallia niin toimitusajaksi kerrottiin helmi- maaliskuu.
Kyllä minäkin sain viimeksi etsikellä myyjää pitkään vaikka olenkin eläkeikäinen mies, mutta sitten toimistostaan tupsahti ulos paikan pomo joka kysyi joko minua palvellaan kun kun vastasin kieltävästi niin hän komensi yhden tyypin hommiin.
No toimitusjärjestelmä liikkeen antoi nuo ajat hybridille ja bensa-autolle. Komponenteista on pulaa, samoja komponentteja käytetään tietokoneissa ym.laitteissa kuin hybridissä. Korona ja sota on aiheuttanut komponenttipulan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin eilen Pirkanmaalla autoliikkeestä auton.Sain erittäin hyvää palvelua nuorelta miesmyyjältä.Ei se kyllä ikää eikä sukupuolta katso,kuinka palvellaan.Voisi olla ns. peiliin katsomisen paikka.( en tarkoita ikää enkä mitään ulkoista)
No enpä tiedä miten toimisin toisin. Olen ystävällinen ja kysyn ihan normaaleja kysymyksiä liittyen autoon. Hymyilen en vidduile. En edes vastaa töykeästi vaikkei palvelua saa.
Eli pitäisi käyttäytyä päinvastoin, olla töykeä?
Olisin tehnyt kaupat vartissa koska olin tutustunut jo netissä ja tiesin kaikki lisävarusteet, värin ym.valmiiksi mitä haluan. Kerroin nämäkin myyjälle. Ois saanu tehtyä nopeer kaupat, moni kiertää ja tinkaa tunnin, ite en ees tingannut enkä kysynyt mitään tarjouksia tai lisävarusteita kaupan päälle.
Ois myyjä saanu hyvät bonarit ja nopeesti.
Naiset nyt ei vaan tajua autoista mitään. Myyjät nyt ei vaan jaksa alkaa selittää autojen perustoimintoja naisille. Koko ajan joutuu vääntää rautalangasta
T
Automyyjä
Jos olet kaunis nainen hyvä perse ja tissit ja mahdollisuus panolle silloin kyllä palvelen
T
Automyyjä
Ei mulla ole ollut ongelmaa ostaa autoja. Ehkä se on yksilötason juttu. Ehkä vaikutat rahattomalta.
Olen aina saanut hyvää palvelua. Olen vienyt auton korjaamoon ja kerran lampunvaihdosta ei peritty yhtikästä mitään (tosi vaikea itse vaihtaa). Sanottiin vaan, että hyvää päivänjatkoa.