Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisin uuden auton, mutta autokaupassa ei nainen saa palvelua

Vierailija
17.11.2022 |

Olen käynyt kahdessa autoliikkeessä ja tehnyt selväksi myyjän kanssa jutellessa, että olen ostamassa uuden auton. Merkki ja malli on selvä.

Molemmissa liikkeissä on suhtauduttu jotenkin ynseästi. Ei haluta palvella vaan katsotaan jo seuraavaa asiakasta joka kiertää liikkeessä (ne muut asiakkaat olleet miehiä tai pariskuntia eläkeiässä).

Eikö automyyjät saa osan palkasta provikkana, joten luulisi myynnin kiinnostavan?

Onko todellakin vielä vuonna 2022, että kun nainen menee autokauppaan ostamaan uutta autoa, niin palvelu on tätä luokkaa?! Ostaisin heti, mutta kun tuntuu ettei myydä.

Ihan käsittämätöntä palvelunpuutetta.
Onko kokemusta muilla? Pitääkö tässä ottaa naapurin ukko autokauppaan mukaan, että saa auton ostettua ja saa palvelua.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kaunis nainen hyvä perse ja tissit ja mahdollisuus panolle silloin kyllä palvelen

T

Automyyjä

No et ole kun yläkoululainen runqqu-Veeti.

Vierailija
62/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nulikat pelkää naisia. Pakenevat kahvihuoneeseen spämmäämään misogyniaa miesvauva.fihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmässä liikkeessä voi olla parempi palvelu. Naiset ostaa yhtä lailla autoja kuin miehet. Eniten kauppoja tekee ei niin sliipattu myyjä.

Vierailija
64/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kuukautta sitten kävin valtakunnallisessa autokaupassa Petikossa, jonka logo on punaisella fontilla.

Olen ihan ok tuloinen, autoista kiinnostunut mies, joka paikanpäällä vaivautuessaan on ostopäätökseen jo tehnyt, eikä haaveile.

Liike oli täynnä henkilökuntaa, kymmeniä ukkoja firman paidat päällä.

20min jaksoin hallissa pyöriä, yksikään henkilökunnasta ei edes silmäystä luonut.

Menin sitten Tuusulaan yhteen pienempään perheyritykseen jonka nimessä on eräs nuuskamerkki, juotiin kahvit ja käteltiin kaupat.

Toisissa liikkeissä osataan kohdata asiakas, toisissa liikkeissä halutaan että osta auto netissä äläkä tuo hiekkaa hallin lattialle.

M40

Vinkatkaas joku tuon tuusulalaisen liikkeen nimi vähän peittelemättömämmin. Luin listan nuuskamerkeistäkin enkä tunnistanut.

Vierailija
65/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ollut ongelmaa ostaa autoja. Ehkä se on yksilötason juttu. Ehkä vaikutat rahattomalta.

Ai jos sanon suoraan että ostan uuden auton, en halua käytettyä, otan mustan ja nämä lisävarusteet ym. Sen kun ruoeisi tekemään tilausta koneelle. Miten myyjä päättelee siitä, että minulla ei olisi rahaa ostaa autoa?

Kävelen myyjän tykö, ja sanon että ostaisin auton. On kyllä sitten todella huono myyjä, jos tämän jälkeen päättelee ettei minulla ole vara ostaa autoa.

Vierailija
66/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät tekevät liian vahvoja oletuksia asiakkaan ulkonäöstä ja ulosannista (eivät pelkästään sukupuolesta). Isoille kaupoille kannattaa laittaa parasta päälle ja esittää asia selkeästi. Opin tämän jo lapsena, kun äitini sai aina ihan onnetonta palvelua. Oli ihan hyvätuloinen ihminen, mutta käytti kulahtaneita vaatteita ja höpötteli kaikkea ohi aiheen (jännitti ehkä myös näitä tilanteita).

Vierailija
67/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajoin autoliikkeen pihaan Hämeenlinnassa. Pihassa oli myyjä tupakalla. Sanoi, että pitihän se arvata, että kun sytyttää tupakan, tulee asiakas. Vieläkin harmittaa, etten poistunut samantien.

Vierailija
68/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät tekevät liian vahvoja oletuksia asiakkaan ulkonäöstä ja ulosannista (eivät pelkästään sukupuolesta). Isoille kaupoille kannattaa laittaa parasta päälle ja esittää asia selkeästi. Opin tämän jo lapsena, kun äitini sai aina ihan onnetonta palvelua. Oli ihan hyvätuloinen ihminen, mutta käytti kulahtaneita vaatteita ja höpötteli kaikkea ohi aiheen (jännitti ehkä myös näitä tilanteita).

Veli huomasi talonsa raksalla yhtäkkiä mitä kello on ja lähti kiireesti liikkeelle niissä vetimissä Kaisaniemenkadulle tapaamiseen. Vaatekaupassa käveli reippaasti kohti myyjää, joka katseli pitkin nenän vartta ja tokaisi ettei ehdi nyt palvella kun odottaa lentäjää puvun sovitukseen. Veli sanoi, että juu, tässä olen.

Vierailija
69/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene naismyyjälle tai lopeta provoilu. Molempi parempi.

Ei tää oo mitään provoilua. Olen ostanut autoja 40 vuoden aikana useita, käteisellä (silloin saattoi vielä lyödä tukun seteleitä käteen) ja kortilla, koskaan en velaksi. Sama kokemus kuin aloittajalla. Myös kun olin ostamassa suksiboksia. Oisko ollut neljäs kauppa, missä sain sen tilattua. N63

Vierailija
70/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo halusi aina itse valita auton mikä sille ostetaan ja millä se sitten ajeli. Minä ostin myös itse samalla ajatuksella autot itselleni. Loppupelissä se meni kumminkin niin että vaimo ajeli sillä minun valitsemalla ja minä ajeli sen valitsemalla. Siitä tuli vain autonvaihtokierre.

Joten. Anna tähän nyt sitten tyhjentävä vastaus.

Tietenkin jos nainen ostaa autoa itselleen, niin pitäähän tietenkin palvella kuten hyviin tapoihin kuuluu. Koittaa kertoa kaikki oleellinen ja nimenomaan ostajan näkökulmasta ajatellen.

Vierailija
71/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kuukautta sitten kävin valtakunnallisessa autokaupassa Petikossa, jonka logo on punaisella fontilla.

Olen ihan ok tuloinen, autoista kiinnostunut mies, joka paikanpäällä vaivautuessaan on ostopäätökseen jo tehnyt, eikä haaveile.

Liike oli täynnä henkilökuntaa, kymmeniä ukkoja firman paidat päällä.

20min jaksoin hallissa pyöriä, yksikään henkilökunnasta ei edes silmäystä luonut.

Menin sitten Tuusulaan yhteen pienempään perheyritykseen jonka nimessä on eräs nuuskamerkki, juotiin kahvit ja käteltiin kaupat.

Toisissa liikkeissä osataan kohdata asiakas, toisissa liikkeissä halutaan että osta auto netissä äläkä tuo hiekkaa hallin lattialle.

M40

Vinkatkaas joku tuon tuusulalaisen liikkeen nimi vähän peittelemättömämmin. Luin listan nuuskamerkeistäkin enkä tunnistanut.

Ainakin sellaisen googletin kuin Vaihto-Ettan.

Vierailija
72/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa ihan itse se autokauppa naisilta naisille.

Miksi miesten pitää tehdä kaikki puolestanne?

Vierailija
73/102 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kaunis nainen hyvä perse ja tissit ja mahdollisuus panolle silloin kyllä palvelen

T

Automyyjä

Mene pentu nukkumaan, sulla ole vielä moneen vuoteen ajokorttia.

Vierailija
74/102 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käynyt itelle ja olen mies. Mitähän liikkeen johtaja tuumisi jos tietäisi?

Vierailija
75/102 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskottava juttu, vanha väkisin väännetty stereotypia uudelleen lämmitettynä. Keksi parempaa, kyllä me sitten taas kiroamme patriarkaattia ja vihaamme miehiä. Tsemppiä ja mielikuvitusta!

Valitettavasti ihan tosi juttu. Enpä olisi itsekään uskonut jos ei olisi kohdalleni sattunut. Päinvastoin luulin, että tyrkytetään oikein myymällä. Huomenna menen kolmanteen merkkimyymälään, jos sama homma niin tilaan netistä.

Olet nyt vähän pihalla siitä miten uusia autoja nykyään ostetaan. Aniharva enää vain kävelee liikkeeseen sisään ja sanoo haluavansa ostaa auton. Nykyisin ensin sovitaan koeajoaika joko viesteillä tai soittamalla. Sitten käydään koeajolla sovittuna aikana ja sen jälkeen myyjä jo odottaakin ja kysyy että haluatko tarjouksen koeajamastasi autosta. Sitten katsotte halutut varusteet, mahdollisen vaihtoauton ja rahoituksen. Sitten laitetaan nimet paperiin.

Noin se on ainakin minulla toiminut eikä ole ollut misään vaihessa mitään "seulaa" vaatetuksen, iän tai sukupuolen mukaan.

Vierailija
76/102 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Saka, Kamux yms. Varmasti myyvät auton naisellekin, jopa ilman koeajoa ja perävalotakuulla.

Vierailija
77/102 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Kymmeniä autoja eri liikkeistä ostanut,eikä mitään ongelmaa koskaan.

Vierailija
78/102 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mua palveltu aina ystävällisesti.

Vierailija
79/102 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Saka, Kamux yms. Varmasti myyvät auton naisellekin, jopa ilman koeajoa ja perävalotakuulla.

Itsellä käynyt kyseisten liikkeiden kanssa niin, että saavuin liikkeeseen ennen mistäni (molemmat tultiin töistä eri reittiä), olimme etukäteen haarukoineet kiinnostavat autot.

Kun olin yksin, kukaan ei noteerannut minua mitenkään. Myyjiä kyllä oli liikkeessä vapaana. Heti, kun mieheni saapui paikalle, meitä sännättiin palvelemaan.

Eräässä toisessa liikkeessä taas tein selväksi, että olen ostamassa omaan käyttööni autoa. Myyjä kääntyi puhumaan miehelleni, ja sivuutti minut kokonaan.

Sanomattakin on selvää, että autoa emme mistään näistä ostaneet.

Mutta on toisenlaisiakin liikkeitä. Esimerkiksi Lahdessa yksi vähän pienempi perheyritystaustainen yritys, joka tuo paljon käyttyjä vähän ajettuja autoja Suomeen, sieltä ollaan saatu erinomaista palvelua ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
80/102 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden liikkeen kokemuksella en yleistäisi, että missään ei saa naisena palvelua. Olen ostanut ja käynyt koeajamassa autoja liikkeessä muistaakseni ensimmäisen kerran 25-vuotiaana ja nyt viimeisimmät koeajot näin nelikymppisenä. Välillä ollut avokki mukana, välillä olen ollut yksin. Ihan samalla tavalla palveltu, jos ollaan oltu kahdestaan, niin kun on keskustelun alkuun sanottu, kummalle autoa etsitään. Tälle osapuolelle on sitten palvelu kohdistettu.

Ihmettelen tuotakin, jos tällä hetkellä sähkö/hybridimalleja oikein tuputetaan, ovat pääosin ainakin uusina aika jonotettuja ja vaihtoautoista ei löydy kuin satunnaisia kappaleita. Plus sähkön hintaan liittyvä keskustelu. Kävin pari viikkoa sitten viimeksi autokaupoilla ja keskustelun alkuun kun totesin, että suorituskykyisempää "työ"ajoneuvoa etsin, pitää olla bensa/diesel, niin tämä oli sillä selvä. Loppu keskustelusta oli kiinnostavan auton huoltohistoriaan perehtymistä ja itse auton tsekkaaminen (mahdolliset havaittavissa olevat vuodot, helmapeltien kunto, toisen renhassrarajan kunto jne) ennen koeajolle lähtöä. Täysin asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi