Covid-kuolemat räjähtämässä käsiin 260 kuolemaa viikossa !
260 covid-ruumista viikossa, mä luulen että vauhti kiihtyy..
Koronavirus COVID-19 tilanne Suomessa
Lähde THL. Tiedot päivitetty: tartunnat ja kuolemat 17.11.2022 (tänään)
https://www.koronatilastot.fi/fi/
Kuolleita: 7173
7 vrk: 260 (+51 %)
14 vrk: 432
Endeeminen GBD-flunssa kiihtyy.
Kommentit (916)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle: Helsinkiin suunnitellaan 15-metrisiä torneja vainajien kylmäsäilöpaikaksi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009181557.html
Helsingissä ei ole riittävästi vainajien kylmäsäilytystiloja. Yle kertoo, että Malmin hautausmaan viereen suunnitellaan viittä 15 metrin korkuista tornia vainajien säilyttämistä varten.:(
Fimean tilastossa jo piikitysten alettua huom. _piikitysten alettua_ oli luetteloitu jo kaikki haittavaikutukset. Menin sivulle 1. kerran joskus helmi-maaliskuussa 2021.
Yritin parhaani, että ihmiset olisivat käyneet edes sivustolla. Vastaukset arvaatte.
Tämä jankutus::
-Lähde? Yhdelle sukulaiselleni raivostuin todella tuosta vastauksesta. Ei halunnut uskoa, että kyseessä on virallinen tilasto. Mikään ei auttanut.
Sitten paras ystäväni. Ei suostunut käymään sivulla ja vielä lukenut ihminen. Meni 3 piikille ja lopulta sairastui aika pahaan koronaan. Pelkään hänen puolestaan.
Raivostuin todella ja olisin katkaissut ystävyyden, mutta hän ei halunnut katkaista.
Varoitin livenä ihmisiä. Ihmettelen jälkeen päin, ettei kukaan suuttunut minulle.
Sitten tallensin kaikki varoitusviestini netissä varoitin ihmisiä. Luin ne jokin aika sitten, niitä oli paljon. Ne olivat tosi ahdistavia, koska niissä oli kerrottu jo kaikki etukäteen. Todisteena mm. viralliset tilastot ja huipputason tiedemiehet. lääkärit jne. Ei mitään follarijuttuja.
En haluaisi enää elää tällaisessa maailmassa.
Huom. yksi haittavaikutus on, että piikeistä voi saada Covid-19-taudin ja levittää sitä. Siitäkään ei vieläkään puhuta mitään. Ihmiset eivät tiedä edes tuota.
Ym. jne.
Korona ei ole leikin asia. Parasta pitää sitä maskia koko loppuelämä. Keinot on vähissä, jos turvallisia lääkkeitä ei oteta käyttöön.
Tehkää jotain. Ei tätä jaksa enää.
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle: Helsinkiin suunnitellaan 15-metrisiä torneja vainajien kylmäsäilöpaikaksi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009181557.html
Helsingissä ei ole riittävästi vainajien kylmäsäilytystiloja. Yle kertoo, että Malmin hautausmaan viereen suunnitellaan viittä 15 metrin korkuista tornia vainajien säilyttämistä varten.:(
Fimean tilastossa jo piikitysten alettua huom. _piikitysten alettua_ oli luetteloitu jo kaikki haittavaikutukset. Menin sivulle 1. kerran joskus helmi-maaliskuussa 2021.
Yritin parhaani, että ihmiset olisivat käyneet edes sivustolla. Vastaukset arvaatte.
Tämä jankutus::
-Lähde? Yhdelle sukulaiselleni raivostuin todella tuosta vastauksesta. Ei halunnut uskoa, että kyseessä on virallinen tilasto. Mikään ei auttanut.
Sitten paras ystäväni. Ei suostunut käymään sivulla ja vielä lukenut ihminen. Meni 3 piikille ja lopulta sairastui aika pahaan koronaan. Pelkään hänen puolestaan.
Raivostuin todella ja olisin katkaissut ystävyyden, mutta hän ei halunnut katkaista.
Varoitin livenä ihmisiä. Ihmettelen jälkeen päin, ettei kukaan suuttunut minulle.
Sitten tallensin kaikki varoitusviestini netissä varoitin ihmisiä. Luin ne jokin aika sitten, niitä oli paljon. Ne olivat tosi ahdistavia, koska niissä oli kerrottu jo kaikki etukäteen. Todisteena mm. viralliset tilastot ja huipputason tiedemiehet. lääkärit jne. Ei mitään follarijuttuja.
En haluaisi enää elää tällaisessa maailmassa.
Huom. yksi haittavaikutus on, että piikeistä voi saada Covid-19-taudin ja levittää sitä. Siitäkään ei vieläkään puhuta mitään. Ihmiset eivät tiedä edes tuota.
Ym. jne.
Korona ei ole leikin asia. Parasta pitää sitä maskia koko loppuelämä. Keinot on vähissä, jos turvallisia lääkkeitä ei oteta käyttöön.
Tehkää jotain. Ei tätä jaksa enää.
Linkki?
Huh huh.
Laulut on laulettu. HAE ITSE!!! Armahda meitä.
Vierailija kirjoitti:
Minua haukuttiin jokin aika sitten putinistiksi täällä, kun rohkenin kertoa tämän:
0 piikkiä ja lievä korona, mutta se kesti 3 viikkoa.
Semmoista. Heitin hanskat tiskiin sen jälkeen kun ihmiset menivät 3. piikille. En halua pelotella.
Toivoin viime keväänä että tilastot muuttuisivat. Vasta tässä ketjussa katsoin uudelleen Sampon tilastoa. Ei ollut muuttunut :(
Tarkennus. Tammi-lokakuu, siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskisuositus heti, kiitos!!
Jos maskit toimivat esim. 20%, tarkoittaa se 20% vähemmän tartuntoja. Sekin riittää.
Vasta tuttava, terve viisikymppinen urheilija sairasti ja pysyvät vauriot jäivät. Tuskin olisi halunnut tautia sairastaa.
Vaikka olisi huonosti asetettu ffp3, koronaepidemia loppuisi varsin nopeasti kunhan ne olisi kaikilla käytössä. Tarvisi myös lentokentille ja satamiin testit ja eristykset ja voisi luopua maskeista kokonaan koska epidemiaa ei olisi. Oleellista on se aika, kauanko kestää koronan toteaminen noissa eristyksissä, ei se kauanko sen sairastaminen kestää, koska ainoastaan ne tarvisi eristää pidemmäksi aikaa joilla se on.
Testaaminen ja eristykseen määrääminen vaatii terveydenhuollon resursseja, joita ei nytkään ole riittävästi. Jotenkin musta tuntuu, että siihen rumbaan ei enää lähdetä, koska jos lähdettäisiin, ei voisi valittaa mistään hoitaja- tai lääkäripulasta.
Mä kävin äsken (bussilla) kauppakeskuksessa. Bussissa vain mulla ffp3, muilla ei mitään. Apteekissa vain mulla ffp3 ja yhdellä asiakkaalla ffp2, muilla eli edes henkilökunnalla ei mitään. Alkossa ei mua lukuunottamatta kenelläkään mitään, Citymarketissa kahdella vastaan tulleella asiakkaalla sekä yhdellä kassalla ffp2. Paljon oli apteekissa jonottamassa yskivää ja niiskuttavaa porukkaa. Mä ajattelen tätä asiaa niin, että jos apteekissa henkilökuntakaan ei käytä mitään (vaikka tupa täynnä sairaita), miksi tavallinen kansalainenkaan käyttäisi?
Eristäytykää nyt vuorostanne te jotka sitä haluatte. Aivan turhaan eristitte rokottamattomat viimeksi.
Pysykää kotona, jos työpaikka ei suosi etätyötä, etsikää uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi kanataa vastuunsa eikä mene oireisena ihmisten joukkoon. Viime aikoina peruttu useammat vierailut ja juhlat.
Kaupat pursuilee ylilihavia mummoja ilman
maskeja.Tänään viimeksi kaksi punkeroa jutteli, että pitäis varmaan pitää turvavälejä.Huomautin
siihen,että myös maskeja.Itse en päästä kassa jonoissa ihokontaktiin,huomautus tulee heti jos joku leheisriippuvainen meinaa niin toimia.
Kukaan ei käytä maskia. Minun ystäväni, jolla on paha MS-tauti ja astma heiluu ilman maskia ympäri kyliä. Koska THL näin opastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maskit toimivat esim. 20%, tarkoittaa se 20% vähemmän tartuntoja. Sekin riittää.
Vasta tuttava, terve viisikymppinen urheilija sairasti ja pysyvät vauriot jäivät. Tuskin olisi halunnut tautia sairastaa.
Vaikka olisi huonosti asetettu ffp3, koronaepidemia loppuisi varsin nopeasti kunhan ne olisi kaikilla käytössä. Tarvisi myös lentokentille ja satamiin testit ja eristykset ja voisi luopua maskeista kokonaan koska epidemiaa ei olisi. Oleellista on se aika, kauanko kestää koronan toteaminen noissa eristyksissä, ei se kauanko sen sairastaminen kestää, koska ainoastaan ne tarvisi eristää pidemmäksi aikaa joilla se on.
Omikron-variantti on kuitenkin niin herkästi leviävä, että se löytää tiensä takaisin väestöön leviämään. Kiinassa sitä yritetään edelleen tukahduttaa, koska kommunistipuolue menettäisi kasvonsa, jos se muuttaisi linjaansa. Tuloksia vain ei tunnu syntyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itellä 3 rokotusta,, korona iski ekaa kertaa viime viikonloppuna, yli 39 astetta kuumetta, hirvee pää kipu jne.....ei ihme että heikot tohon tautiin kupsahtaa.. ite oon suhthyvä kuntone nelikymppine, mutta todella kipee olin tosiaan minäkin...ei ollu "pikkuflunssa"
Itsellä 0 rokotusta, korona oli viikko sitten, yhden päivän oli kuumetta 38,5, hajuaisti oli poissa yhden päivän, nyt lievää yskää ollut n.viikon. hyvin lievä ja helppo tauti.
Tuttavapiirissä pääsääntöisesti piikkiin erehtyneet ovat kertoneet koronan olleen raju ja loppukaneettina tuo kulunut "onneksi oli rokotteet, että ei ollut tuon pahempi"... todennäköisesti olisit ilman koronapiikkejä päässyt helpommalla.
Vaikka koet että sairastit koronan lievänä, sinun on parasta seurata vointiasi pitemmän aikaa.
Tutkimuksissa on todettu, että koronan sairastaneilla on suurin riski saada jokin veritulppa vuoden sisällä sairastamisesta. Voi tulla muutaman kuukaudenkin kuluttua. Tulppa voi tulla vaikka olisi ollut liki oireeton korona. Maailmalla tutkittua ja otoksessa on ollut myös ihmisiä, joilla todettiin korona ja ei mitään oireita taudista.Ja toinen tartunta tuhoaa elimistöä vielä enemmän. Lyhentyy elinikä kunnolla. Ilman piikkejä pahemmat vauriot vaikkei oireina tunnukaan.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itellä 3 rokotusta,, korona iski ekaa kertaa viime viikonloppuna, yli 39 astetta kuumetta, hirvee pää kipu jne.....ei ihme että heikot tohon tautiin kupsahtaa.. ite oon suhthyvä kuntone nelikymppine, mutta todella kipee olin tosiaan minäkin...ei ollu "pikkuflunssa"
Itsellä 0 rokotusta, korona oli viikko sitten, yhden päivän oli kuumetta 38,5, hajuaisti oli poissa yhden päivän, nyt lievää yskää ollut n.viikon. hyvin lievä ja helppo tauti.
Tuttavapiirissä pääsääntöisesti piikkiin erehtyneet ovat kertoneet koronan olleen raju ja loppukaneettina tuo kulunut "onneksi oli rokotteet, että ei ollut tuon pahempi"... todennäköisesti olisit ilman koronapiikkejä päässyt helpommalla.
Vaikka koet että sairastit koronan lievänä, sinun on parasta seurata vointiasi pitemmän aikaa.
Tutkimuksissa on todettu, että koronan sairastaneilla on suurin riski saada jokin veritulppa vuoden sisällä sairastamisesta. Voi tulla muutaman kuukaudenkin kuluttua. Tulppa voi tulla vaikka olisi ollut liki oireeton korona. Maailmalla tutkittua ja otoksessa on ollut myös ihmisiä, joilla todettiin korona ja ei mitään oireita taudista.Ja toinen tartunta tuhoaa elimistöä vielä enemmän. Lyhentyy elinikä kunnolla. Ilman piikkejä pahemmat vauriot vaikkei oireina tunnukaan.
Oho aika lyhyessä aikavälissä on saatu tutkittua lyhenevää elinikää niillä jotka sairastaa koronan. Tuletko ihan tulevaisuudesta kertomaan tämän?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho aika lyhyessä aikavälissä on saatu tutkittua lyhenevää elinikää niillä jotka sairastaa koronan. Tuletko ihan tulevaisuudesta kertomaan tämän?
Oiskohan tässä kyse siitä, että on todettu toisen tatunnan aiheuttavan sellaisia elinvaurioita, joiden tiedetään lyhentävän elinikää?
Tämä nyt taas näköjään tulee. Omasta työporukasta puolet koronan takia kotona.
Pieni tiimi niin ei haittaa, tehään ylsää.
Vierailija kirjoitti:
Koronahysteerikot pitäisi viedä keskitysleirille.
Vähän niinkuin Venäjä toimis vai ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi kanataa vastuunsa eikä mene oireisena ihmisten joukkoon. Viime aikoina peruttu useammat vierailut ja juhlat.
maskeja.Tänään viimeksi kaksi punkeroa jutteli, että pitäis varmaan pitää turvavälejä.Huomautin
siihen,että myös maskeja.Itse en päästä kassa jonoissa ihokontaktiin,huomautus tulee heti jos joku leheisriippuvainen meinaa niin toimia.
Kukaan ei käytä maskia. Minun ystäväni, jolla on paha MS-tauti ja astma heiluu ilman maskia ympäri kyliä. Koska THL näin opastaa.
Kykeneekö ystäväsi missään asiassa itsenäiseen päätöksentekoon?
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä menikin Suomessa vikaan se, että ensin alkuun pääministeri oli Jumala ja sen jälkeen THL oli Jeesus. Vain näitä kuunneltiin. Kuitenkin jo vuosi sitten HUS:in asiantuntijalääkärit alkoivat kehottaa riskiryhmiin kuuluvia käyttämään vähintään ffp2-tasoista hengityssuojainta ja kehottavat edelleenkin. Mutta koska nämä kehottajat ovat vain lääkäreitä eikä Jeesus tai Jumala, riskiryhmäläisistä suurin osa ei suojaa itseään mitenkään. Tänään apteekissakin oli paljon vanhuksia siellä kaikkien yskivien ja niiskuttavien seassa. Ilman mitään suojausta.
Niin. Suomalaiset ovat enimmäkseen auktoriteettiuskovaisia laumasieluja. Monen käytökseen vaikuttaa myös se, että uutisvirrasta poimitaan vain ne tiedot, jotka tuntuvat mukavilta. Olisihan se kiva, jos pandemia olisi jo ohi. Moni haluaa uskoa niin, vaikka kuolleisuusluvut ovat kasvaneet ennätyksiin ja vaikka long covidista on alettu puhua viimein enemmän - ei toki THL:n taholta.
Juuri näin. Mä puhuin ffp3-hengityssuojaimista jo huhtikuussa 2020. Olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja ja aikoinaan työskennellyt Helsingissä Auroran sairaalassa, missä siihen aikaan hoidettiin kaikki mitä eksoottisimmatkin tartuntataudit. Keväällä 2020 Valtioneuvosto teetätti selvityksen maskeista ja selvityksen perusteella päätti, ettei maskeista ole hyötyä. Kyseinen selvitys löytyy edelleen Valtioneuvoston sivuilta ja siinä tosiaan todetaan, ettei kangas- ja kirurginmaskeista ole hyötyä, MUTTA todetaan myös, että ffp3-tason hengityssuojaimista on. Ja lisämainintana siinä, että WHO:n mukaan myös ffp2-hengityssuojaimista. Eli jo keväällä 2020 meidä päättäjämme tiesivät, että ffp3-hegityssuojaimista on hyötyä virusten aiheuttamienn epidemioiden torjunnassa. Asia, jonka mä tiesin jo parikymmentä vuotta sitten.
Omat yli 90-vuotiaat vanhempani uskovat tällaisissa asioissa enemmän lääkäreitä ja mua kuin pääministeriä tai THL:ää.
Jokainen voi halutessaan suojautua, jos kokee kuuluvansa riskiryhmään mahdollisen flunssaa pahemman taudin osalta.
Tällöin tämä henkilö voi pysytellä kotona tai mahdollisesti käyttää itse kalliimpia erikoissuojia, jotka mahdollisesti jopa saattavat ehkäistä virusten läpikulkua. Näille erikoisryhmille annetaan mahdollisuus lisärokotuksiin halutessaan. Mikäli niihin uskoo, voi sellaisen käydä ottamassa. Ne ei kyllä tutkitusti estä sairastumasta. Ei liiku kahta tautia nimellä pikkukorona ja paha korona. On vain korona. Saat sen, jos olet saadaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä menikin Suomessa vikaan se, että ensin alkuun pääministeri oli Jumala ja sen jälkeen THL oli Jeesus. Vain näitä kuunneltiin. Kuitenkin jo vuosi sitten HUS:in asiantuntijalääkärit alkoivat kehottaa riskiryhmiin kuuluvia käyttämään vähintään ffp2-tasoista hengityssuojainta ja kehottavat edelleenkin. Mutta koska nämä kehottajat ovat vain lääkäreitä eikä Jeesus tai Jumala, riskiryhmäläisistä suurin osa ei suojaa itseään mitenkään. Tänään apteekissakin oli paljon vanhuksia siellä kaikkien yskivien ja niiskuttavien seassa. Ilman mitään suojausta.
Niin. Suomalaiset ovat enimmäkseen auktoriteettiuskovaisia laumasieluja. Monen käytökseen vaikuttaa myös se, että uutisvirrasta poimitaan vain ne tiedot, jotka tuntuvat mukavilta. Olisihan se kiva, jos pandemia olisi jo ohi. Moni haluaa uskoa niin, vaikka kuolleisuusluvut ovat kasvaneet ennätyksiin ja vaikka long covidista on alettu puhua viimein enemmän - ei toki THL:n taholta.
Aina täällä on viruksia ollut. Ennenkin on merkattu viruksiin kuolleen ihmisiä. Ei tämä millään tavalla aiemmasta poikkea.
Tai poikkeaa siltä osin, että aiemmin muista syistä sairaalaan tulleille ei tehty virustestejä. Tietysti oltaisiin voitu tehdä ja raportoida, että näin ja näin moni on nyt sairaalassa tästä viruksesta johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi halutessaan suojautua, jos kokee kuuluvansa riskiryhmään mahdollisen flunssaa pahemman taudin osalta.
Tällöin tämä henkilö voi pysytellä kotona tai mahdollisesti käyttää itse kalliimpia erikoissuojia, jotka mahdollisesti jopa saattavat ehkäistä virusten läpikulkua. Näille erikoisryhmille annetaan mahdollisuus lisärokotuksiin halutessaan. Mikäli niihin uskoo, voi sellaisen käydä ottamassa. Ne ei kyllä tutkitusti estä sairastumasta. Ei liiku kahta tautia nimellä pikkukorona ja paha korona. On vain korona. Saat sen, jos olet saadaksesi.
Mä olen tästä samaa mieltä. Mua ei tippaakaan haittaa liikkua ihmisten ilmoilla kuonokoppa naamallani. Käytin ffp3- hengityssuojainta jo ennenkuin elokuussa 2020 annettiin edes maskisuositusta. Alussa käytin "kuonokoppaa" siksi, että mä huolehdin iäkkäistä vanhemmistani. Mulla on etätyö ja lisäksi aiempi sairaanhoitajatausta, joten oli luontevaa, että pandemian alettua vastuu vanhemmistai napsahti kokonaan mulle. Nyt mulla on ollut reilun vuoden ajan nivelreumaani taas sytostaattilääkitys, joten "kuonokoppaa" käyttämällä suojaan myös itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva rokote on 100% täydellinen suoja. Se on ihan hyvä jos estää sairastumasta vakavasti, sellaisia ne usein on. Poliorokotekin estää lähes täydellisesti halvausoireisen taudin, muttei lievää infektiota joka voi olla täysin oireeton tai aiheuttaa vain lieviä suolisto-oireita, eikä takaa ettet levitä tautia eteenpäin. Kyllä se silti useimmiten kannattaa ottaa, harvinaisista sivuvaikutuksista huolimatta.
On taas sen tason luupäät kirjoittamassa, että tekisi mieli juosta pää edellä seinään. Itse otin kaksi rokotetta, ja enempää en tule ottamaan. Hyöty täysin +-0. Maskia en ole käyttänyt, kuin yhden käden sormilla laskettavat kerrat. En vain yksinkertaisesti jaksanut alkaa hyppiä ns. seinille mitä osa harrasti. Itse olen käynyt useilla livekeikoilla ja baareissa muutenkin, ja terveenä olen säilynyt.