Covid-kuolemat räjähtämässä käsiin 260 kuolemaa viikossa !
260 covid-ruumista viikossa, mä luulen että vauhti kiihtyy..
Koronavirus COVID-19 tilanne Suomessa
Lähde THL. Tiedot päivitetty: tartunnat ja kuolemat 17.11.2022 (tänään)
https://www.koronatilastot.fi/fi/
Kuolleita: 7173
7 vrk: 260 (+51 %)
14 vrk: 432
Endeeminen GBD-flunssa kiihtyy.
Kommentit (916)
Vierailija kirjoitti:
Kuolemantapaukset vain lisääntyvät ja jätevesissä esiintyvässä virusmäärässä tehtiin ennätus pari viikkoa sitten, mutta THL ja viranomaiset vain hyssyttelevät. Suomessa ei joko osata tai haluta hoitaa tätä asiaa kunnolla.
Ulkomaiselle uutistoimistolle on kerrottu asiat kovin toisin kuin mitä Suomessa on kerrottu, selityksenä "väärinkäsitys"
https://twitter.com/jukka235/status/1593482668238315520
Reutersin tekemä faktantarkastus ei löytänyt mitään tukea THL:n väitteelle siitä, että 40 prosenttia koronakuolemista ei itse asiassa olisikaan koronakuolemia.
https://www.reuters.com/article/factcheck-deaths-finland-idUSL1N32C2IR
Goebeler pointed to the headline of an October 27, 2022 article by Finnish publication YLE (archived here ) as the likely origin of the misunderstanding. The article’s current headline is: “Finland's Covid death toll could be overstated by 40%, THL says.”
Reuters tutkinTHL:n väitteet:
Vierailija kirjoitti:
Suomen epidemia 17.11.2022: elo-syyskuun BA.5.2-epidemian kuolemien määrä nousee erittäin nopeasti kohti uutta ennätystä. Viranomaisten suhtautuminen mm. maskien käyttöön on selvästi muuttunut viimeisen 1-2 viikon aikana, mikä kielii uuden epidemian rajuudesta.
https://mobile.twitter.com/jukka235/status/1593345147919634432
Reutersin tekemä faktantarkastus ei löytänyt mitään tukea THL:n väitteelle siitä, että 40 prosenttia koronakuolemista ei itse asiassa olisikaan koronakuolemia.
Vierailija kirjoitti:
Nuha tappoi taas viikossa 260 ja pandemian tilastoitujen koronakuolemien ykkössija (2022 maaliskuu 944) ylittyy tässä marraskuussa tai viimeistään joulukuussa, ensi vuoden alkukuukausina tammi-maaliskuu lyödään 2 000 kuukausikohtaisen tilastoidun koronakuoleman raja, ehkä jopa 3000 kuoleman.
Mutta hei GBD-silmikot silmille, niin yleisvaarallinen tartuntatauti katoaa, kuten ÄO:kin on vähäpojilta laskenut jo 90-luvun puolivälistä alkaen 👍
Miksi kaikki asiasisältöiset viestit on poistettu TAAS tästä ketjusta ja vain koronan vähättelyviestit jätetty?
Vierailija kirjoitti:
Tuoreen laajan tutkimuksen mukaan ensimmäinen koronavirustartunta ei välttämättä ole vaarallisin.
Kuolemanriskin, sairaalahoidon tarpeen ja muiden vakavien terveysongelmien havaittiin olevan huomattavasti todennäköisempiä uusien infektioiden kohdalla rokotustilanteesta huolimatta.
Washington University -yliopiston tutkimusjohtaja Ziyad Al-Alyn mukaan myös pitkäaikaisten koronaoireiden riski vaikuttaa kasvavan alkuperäiseen infektioon verrattuna.
– Tämä päti rokottamattomien, rokotettujen ja tehosteannoksen saaneiden osalta, Al-Aly toteaa.
Tutkimuksessa käytettiin lähes 450 000 potilaan aineistoa yhden tartunnan saaneista maaliskuun 2020 ja huhtikuun 2022 väliseltä aikajaksolta. Tietoja verrattiin 41 000 henkilöön, jotka olivat saaneet ainakin kaksi infektiota sekä 5,3 miljoonaan henkilöön, jotka eivät olleet sairastuneet koronaan.
Nature Medicine -tiedelehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan sairaalahoidon riski oli yli kolminkertainen uusien infektioiden kohdalla. Riski oli suurempi keuhkoihin, sydämeen, verenkiertoon, munuaisiin ja lihaksiin liittyvien vaivojen osalta. Myös mielenterveys-ongelmien ja diabeteksen riski kasvoi.
– Kannattaako sinun suojautua uudelta Covid-19-infektiolta? Kyllä! Se ei ole hyväksi, joten sitä on parasta välttää, Ziyad Al-Aly tviittaa. https://www.verkkouutiset.fi/a/uusi-koronatartunta-onkin-ensimmaista-va…
Suojaudu covidilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä sitten pitäisi tehdä, laittaa kaikki taas kiinni? Suomen talous jo muutenkin täysin preseellään et yksi sulku vielä niin ollaan totaalisessa lamassa koko maa. Ja sitten leikataan kaikesta ja korotetaan veroja ja sitten valitetaan siitä "yhyy älkää leikatko" No pakko kun rahat loppuu kun pitää aina olla eristyksissä.
Minua ei kiinnosta vaikka 20% suomalaisista kuolisi, tämäkin palsta osoittanut ja ihmisten käytös livenä että millaisia suomalaiset ovat joten ei kiinnosta toisten kuolemat kun käytös on törkeää joka puolella.
Sululla olisi korona ohi ja talous nousisi. Miten talous kestää kesälomat, jos kerran lyhyt sulku olisi niin ikävää sille? Nyt kylmällä kiinni niin sähköäkin säästyy, ilmastolle hyvä, miksi eivät sitä enää ajattele. Eli ei ollut totta ilmastonmuutos, korona joka on totta, siitä sanovat ettei sitä ole?
Juurikin.
Vierailija kirjoitti:
260 koronakuolemaa vain viikossa
Miten THL ja HUS Asko Järvinen kehtaavat valehdella koronan olevan hallinnassa, kun tässä kuussa marraskuu 2022 tullaan lyömään koronakuolemien ennätykset (maaliskuu 2022 tähänastinen ennätys 944 koronakuolemaa). Lokakuussa JO 732 koronakuolemaa (pandemian 2. sija) ja tilastointi edelleen kesken. Myös tänään to 17.11.2022 ilmoitettu 7 vrk koronakuolemaluku 260 on yksi korkeimmista koronakuolemien viikkoluvuista koko pandemian ainana, ja tappava talvikausi on vasta alussa. Tammi-huhtikuussa 2023 nähdään pahimmat koronakuolemaluvut, kuten viime talvikaudella, mahdollisesti jopa 2 000 - 3 000 koronakuolemaa kuukaudessa, jos viime talvikauden luvut korreloivat näiden loka-marraskuun viikkolukujen kasvun kanssa. Edessä on katastrofi, mutta THL ei ole moksiskaan.
https://mobile.twitter.com/bot_fi
https://www.koronatilastot.fi/fi/
https://www.koronatilastot.fi/fi/sairaala/
Eikö kansa uske THL:n tilastoja?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo ihan totaalisen kyllästynyt koko koronaan. Oletteko katsonut kuolleiden tilastoja? He ovat vanhuksia ja jos eivät niitä, niin ylipainoisia ja sairaita. Jokainen meistä voi vaikuttaa omaan terveyteensä. Jos olet lihava, niin laihduta. Säälin ainoastaan oikeasti sairaita, en elintasosairaita, mitä näistä vakavasti sairastuneista valtaosa on.
Yleisvaarallisen tartuntataudin kohdalla kyse ei ole nykysukupolvien lyhytjänteisyydestä ja AHDH-kansalaisista.
Tätähän ei sais ääneen sanoa (poistetaan) mutta sanon silti: Meidän terveydenhuolto- ja etenkin vanhustenhoitojärjestelmä on kriisissä. Todnäk tämä lisää vanhan väestön kuolleisuutta koronaan, mutta toisaalta taas kriisitilannetta oikeasti vähän helpottaa se että heikkokuntoisia, apua ja sairaanhoitoresursseja tarvitsevia kuolee pois normaalia enemmän. Siksi tästä ei hirveästi pidetä meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo ihan totaalisen kyllästynyt koko koronaan. Oletteko katsonut kuolleiden tilastoja? He ovat vanhuksia ja jos eivät niitä, niin ylipainoisia ja sairaita. Jokainen meistä voi vaikuttaa omaan terveyteensä. Jos olet lihava, niin laihduta. Säälin ainoastaan oikeasti sairaita, en elintasosairaita, mitä näistä vakavasti sairastuneista valtaosa on.
Ota selvää sellaisesta asiasta kuin long covid. Korona ei aina tapa, mutta voi runnella ihmisen tehokkaasti, nuorenkin.
THL:n talouslähtöinen poliittinen GBD-laumasuoja-agenda vääristelee koronakuolemia vähätelläkseen koronapandemiaa. Tuhoisaa Suomen kansalle ja tuomittavaa.
itellä 3 rokotusta,, korona iski ekaa kertaa viime viikonloppuna, yli 39 astetta kuumetta, hirvee pää kipu jne.....ei ihme että heikot tohon tautiin kupsahtaa.. ite oon suhthyvä kuntone nelikymppine, mutta todella kipee olin tosiaan minäkin...ei ollu "pikkuflunssa"
Surulista ikävä. Neljäs korona rokotukseni on ensiviikolla ja samalla saan infulenssa rokotus.Koko korona aika Suomessa en ole sairastanut kuin polven kierukan repeytymä ja on todella kipeä.Liikun liikun liikun silti.
skysky kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tässä pitäisi mielestäsi tehdä? Laittaa taas koulut kiinni? Lopettaa ihmisiltä harrastukset? Ulkonaliikkumiskielto?
Voithan sinä pysyä kotona, jos tahdot!
Olisiko kunnon maskin käyttö vaikka mitään? Maskisuositus/-pakko kauppoihin ja muihin julkisiin tiloihin auttaisi jo paljon. Flunssakausi muutenkin tulossa niin maskin käyttö vähentäisi tavallisten flunssienkin leviämistä.
Maski? Virusta vastaan?.... 😂 Jännä että väki vielä 2022 näin tyhmää. Edes asbestitöissä ei pidetä paperimaskia, vaan moottorillista puhallin maskia paksulla filtterillä ja partikkeli koko on tyyliin kymmen kertanen versus virus.
Montako kertaa siitäkin täytyy jankata, etteivät virukset juurikaan sellaisinaan leviä ilmassa vaan ihmisten hengitysteistä peräisin olevien erikokoisten pisaroiden mukana. Eivätkä maskit ole paperia vaan muovista tehtyä suodatinmateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
itellä 3 rokotusta,, korona iski ekaa kertaa viime viikonloppuna, yli 39 astetta kuumetta, hirvee pää kipu jne.....ei ihme että heikot tohon tautiin kupsahtaa.. ite oon suhthyvä kuntone nelikymppine, mutta todella kipee olin tosiaan minäkin...ei ollu "pikkuflunssa"
0 rokotusta. Kesällä oli korona, vähän pääkipua, kuume 37,5 sekä vähän nuhaa ja yskää. Ylipaino ja 3 perussairautta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jotenkin hienoa ja hyväksyttävää että ikäihmisiä ja sairaita kuolee lisääntyvästi covidiin.
Suomen talous menee ihmishengen edelle, mitä niissä piikeissä olikaan?
Psykopaatiajauhetta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jotenkin hienoa ja hyväksyttävää että ikäihmisiä ja sairaita kuolee lisääntyvästi covidiin.
Suomen talous menee ihmishengen edelle, mitä niissä piikeissä olikaan?
No mitäs veikkaat että niille vanhuksille käy kun laitetaan sairaalat ja vanhainkodit kiinni kun ei ole enää rahaa pitää kumpaakaan auki? Taikaseinä tyhjennettiin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 0 rokotusta, korona oli viikko sitten, yhden päivän oli kuumetta 38,5, hajuaisti oli poissa yhden päivän, nyt lievää yskää ollut n.viikon. hyvin lievä ja helppo tauti.
Tuttavapiirissä pääsääntöisesti piikkiin erehtyneet ovat kertoneet koronan olleen raju ja loppukaneettina tuo kulunut "onneksi oli rokotteet, että ei ollut tuon pahempi"... todennäköisesti olisit ilman koronapiikkejä päässyt helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 0 rokotusta, korona oli viikko sitten, yhden päivän oli kuumetta 38,5, hajuaisti oli poissa yhden päivän, nyt lievää yskää ollut n.viikon. hyvin lievä ja helppo tauti.
Tuttavapiirissä pääsääntöisesti piikkiin erehtyneet ovat kertoneet koronan olleen raju ja loppukaneettina tuo kulunut "onneksi oli rokotteet, että ei ollut tuon pahempi"... todennäköisesti olisit ilman koronapiikkejä päässyt helpommalla.
Vaikka koet että sairastit koronan lievänä, sinun on parasta seurata vointiasi pitemmän aikaa.
Tutkimuksissa on todettu, että koronan sairastaneilla on suurin riski saada jokin veritulppa vuoden sisällä sairastamisesta. Voi tulla muutaman kuukaudenkin kuluttua. Tulppa voi tulla vaikka olisi ollut liki oireeton korona. Maailmalla tutkittua ja otoksessa on ollut myös ihmisiä, joilla todettiin korona ja ei mitään oireita taudista.
Ihan oikeasti ottaa päähän, että monia tärkeitä ihmissuhteita on katkennut noiden rokotusten vuoksi. Itsellä siis vaurioitunut yksi ihmissuhde pahasti, mutta en käsittääkseni ole lainkaan ainoa, jolle näin on käynyt.