Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisikö pois työelämästä, jos olisit velaton ja tililläsi 100 000€?

Vierailija
15.11.2022 |

Yhteiskunnan tukia en nostaisi, paitsi työeläkkeen sitten joskus kymmenen vuoden kuluttua. Töitä olen tehnyt 36 vuotta putkeen. Nyt tekisi mieli ostaa mummonmökki maalta, hankkia kissa ja koira ja nauttia elämästä ennen vanhuuden vaivoja.
Uskaltaisitko sinä, vai onko ihan hullu ajatus?

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri perintöä tuon verran tilille

Käyn töissä ihan samalla lailla, en ole muuttanut yhtään elintapojani.

Vierailija
2/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sinulla kämppä jonka voit myydä ostaaksesi sen mummonmökin ja sen jälkeen vielä tuo 100000?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo satatuhatta mikään iso summa lopulta ole, kuinka monta vuotta sillä elelee? Jos olettaa että tienaa vaikka 30 000 vuodessa niin eihän se riitä kuin reiluun kolmeen vuoteen. Eli en jäisi pois, jatkaisin osittaista työtäni, ihan senkin takia kun tykkään siitä.

Vierailija
4/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen näin tehnyt. Jokaisenhan nää asiat pitää itse laskeskella, millaisella summalla/kk esim tulee toimeen, ja kuinka pitkä matka siihen eläkkeeseen on, haluaako matkustella, jotain luxusta?

Vierailija
5/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkäksi aikaa ap luulee, että 100 100 riittää? Se vastaa parin vuoden keskipalkkaa. Keski-ikäiselläkin on vielä monta vuosikymmentä elettävänä.

Vierailija
6/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolestani en voi puhua, mutta mies on tossa tilanteessa eikä todellakaan jäisi pois työelämästä. Tosin me myös ollaan alle nelikymppisiä.

Vierailija
7/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo satatuhatta mikään iso summa lopulta ole, kuinka monta vuotta sillä elelee? Jos olettaa että tienaa vaikka 30 000 vuodessa niin eihän se riitä kuin reiluun kolmeen vuoteen. Eli en jäisi pois, jatkaisin osittaista työtäni, ihan senkin takia kun tykkään siitä.

Melkoiset kulut sulla velattomana :O

Vierailija
8/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden päästä on tuo summa säästössä. Talo on jo velaton. En todellakaan pärjäisi ilman ansiotuloja. Satatonnia hupenee nopeasti elinkustannuksiin.

Vierailija
9/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tuossa yksi nolla lisää perässä niin sitten voisi jäädä, muuten jatkaisin työntekoa täysin normaalisti.

Vierailija
10/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se loppujen lopuksi montaa vuotta kestä tuo raha, jos et mistään muualta saa lisää. Todennäköisesti tarvitset autonkin ja sen ylläpito vie myös oman osansa. Itse olen miettinyt ihan samaa ja todennut, ettei ihan tuolla rahalla kannata.

Vierailija
11/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis joo osan voi laittaan kasvu-osuus etf:iin, että ei tule pääomatuloja. Sitten vain asumistuet  ja työmarkkinatuet joiden mukaan koittaisi pärjätä perusmenot ja ylimääräsiin sitten tililtä ja rahasto kasvaa samalla korkoa korkoa helppoa.

Vierailija
12/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 30000 vuodessa ja pistän siitä joka vuosi 10000 säästöön. Ei eläminen maksa vuodessa noin paljoa.

Vierailija
13/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi. Vaikka velan maksaisin pois ja 100.000€ olisi löysää rahaa käytössä, niin joutuisi kyllä aika pihisti elämään vanhoille päiville asti. Ajatus pelkän makaronin ja puuron mussuttamisesta ei houkuttele.

Vierailija
14/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ollut jo pitkään töissä, niin että miksi ei? Ja ainahan voi ottaa jonkun osapäivähomman myöhemmin. Minä olen aloittanut myöhään työelämän, joten en tule ikinä pääsemään 36 vuoteen. 

Vierailija
15/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta elätettävänä ja talossa on paljon ylläpito- ja remonttikuluja. T. eri

Vierailija
16/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkäksi aikaa ap luulee, että 100 100 riittää? Se vastaa parin vuoden keskipalkkaa. Keski-ikäiselläkin on vielä monta vuosikymmentä elettävänä.

Minulla menne vuodessa 10000 elämiseen. Eli minä pärjäisin tuolla 10 vuotta. Tosin nostaisin myös tukia joten pärjäisin pidempäänkin.

Vierailija
17/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset tykkää elää vähän leveämmin kuin ihan minimillä. Toiset taas saa nautinnon kurjuuden maksimoimisesta.

Mulla menee se pari, kolme tonnia kuussa elämiseen, päälle pikkusatsi asuntolainaa.

Vierailija
18/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä huvittaa että eipä montaa vuotta moni elelisi. Laskin että minulla tuo satatonnia riittäisi nykyhinnoilla yli 20 vuotta. Koska talon kulut pitää kuitenkin huomioida, niin kyllä se toki muutaman vuoden tippuu

Vierailija
19/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis joo osan voi laittaan kasvu-osuus etf:iin, että ei tule pääomatuloja. Sitten vain asumistuet  ja työmarkkinatuet joiden mukaan koittaisi pärjätä perusmenot ja ylimääräsiin sitten tililtä ja rahasto kasvaa samalla korkoa korkoa helppoa.

Siis tukiaisia tukiaisten päälle ? ?

Vierailija
20/130 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä nostaa työttömyyspäivärahaa. Ja hakea töitä.

Tuöttömyyspäiväraha on 600 e kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan