Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neitsyinä naimisiin

Vierailija
15.11.2022 |

Kommentit (457)

Vierailija
21/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kävisi ilmi ettei alapäät sovikaan kuin legopalikat, vaan kuin heppa ja poni?

22/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli  aiemmin eräs lukioaikainen kaveri, joka meni neitsyenä naimisiin 24-vuotiaana vuotta nuoremman toisen uskovaisen miehen kanssa. He siis kuuluivat ihan ev. lut. kirkkoon. He menivät kihloihin 3kk seurustelun jäölkeen ja siitä 5kk kuluttua oli häät. Kun kysyin heiltä enne häitä, että asuvatko he nyt siis yhdessä, vastasi mies, että me muutetaan virallisesti yhteen vasta naimisiinmenon jälkeen, mutta käytännössä asun Katjan asunnossa jo nyt, että ei mulla ole omassa asunnossa mitään muuta kuin patja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli jo aamulla aloitus, mutta se poistettiin.

En ymmärtänyt jutun tyyppejä ja heidän uskontoaan. He eivät saaneet olevinaan edes pitää omaa kivaa, sillä se oli kiellettyä. Samoin heidän a bort ti periaatteensa, ne olivat sai rai ta.

Vierailija
24/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mulla oli  aiemmin eräs lukioaikainen kaveri, joka meni neitsyenä naimisiin 24-vuotiaana vuotta nuoremman toisen uskovaisen miehen kanssa. He siis kuuluivat ihan ev. lut. kirkkoon. He menivät kihloihin 3kk seurustelun jäölkeen ja siitä 5kk kuluttua oli häät. Kun kysyin heiltä enne häitä, että asuvatko he nyt siis yhdessä, vastasi mies, että me muutetaan virallisesti yhteen vasta naimisiinmenon jälkeen, mutta käytännössä asun Katjan asunnossa jo nyt, että ei mulla ole omassa asunnossa mitään muuta kuin patja.

Niin ja pahintahan näissä "ei seksiä ennen avioliitoa" suhteissa on se että niissä on monilla kauhea kiire naimisiin koska ei malteta odottaa. Silloin voi tulla hätiköityä naimisiin liian pian.  

Vierailija
25/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ahdistunut suhtautuminen seksiin ja seksuaalisuuteen. Seksistä on tehty mörkö ja varaa, jota täytyy kaikin keinoin vältellä jopa oman kumppanin kanssa, ja omaa seksuaalista halua yritetään hillitä rukoilemalla. Se, että omaa halua tukahdutetaan siirtämällä ajatuksia muualle tai keskittymällä muihin asioihin, kuulostaa pakonomaiselta eikä ollenkaan terveeltä. Mitä pahaa olisi tapahtunut, jos olisi voinut masturboida? Vaikuttaa, että nuo uskonnolliset periaatteet ovat tuhonneet terveen suhtautumisen seksiin kokonaan.

Vierailija
26/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ahdistunut suhtautuminen seksiin ja seksuaalisuuteen. Seksistä on tehty mörkö ja varaa, jota täytyy kaikin keinoin vältellä jopa oman kumppanin kanssa, ja omaa seksuaalista halua yritetään hillitä rukoilemalla. Se, että omaa halua tukahdutetaan siirtämällä ajatuksia muualle tai keskittymällä muihin asioihin, kuulostaa pakonomaiselta eikä ollenkaan terveeltä. Mitä pahaa olisi tapahtunut, jos olisi voinut masturboida? Vaikuttaa, että nuo uskonnolliset periaatteet ovat tuhonneet terveen suhtautumisen seksiin kokonaan.

varaa = vaara

27/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He erosivat n. 5 avioliittovuoden jälkeen, syytä en tiedä, kun yhteydenpito hiipui häiden jälkeen. Mutta ainakin sen tiedän, että nyt 35-vuotiaana kaverini on edelleen lapseton eikä naimisissa.

Mä luulen, että moni, joka nimenomaan haluaa neitsyenä naimisiin, menee naimisiin lyhyen seurustelun jälkeen.

Huomaahan sen jo vaikka lestadiolaisista, että he menevät naimisiin heti 18-20-vuotiaana lyhyen seurustelun jälkeen.

Vierailija
28/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 38-vuotias nainen ja täysin kokematon. Siveellisyyttä on aina vaadittu ja sitä pidetty myös itsestäänselvänä. En ole edes kaipaillut mitään seksuaalisia kokemuksia, enkä seurustelua kenenkään kanssa. Kärsin muutenkin pahasta ahdistuksesta niin on hyvä, että olen pystynyt torjumaan edes erittäin hämmentävän seksuaalisuuden ainakin jollakin tasolla. En myöskään aio koskaan mitään seksuaalista harrastaa. En ole myöskään ns. johtanut ketään harhaan tai vihjaillut mistään kun en ole koskaan treffeilläkään käynyt tai kenenkään kanssa viestitellyt tai ollut koskaan kenestäkään kiinnostunut. Jo nykyisellä äärimmäisen vaikea elämä olisi vieläkin vaikeampaa seksuaalisuuden kanssa. Koen, että maailma olisi edes vähän parempi paikka, jos kenelläkään ei olisi seksuaalisuutta, eikä tarvetta harjoittaa sitä. Mitään uskonnollista vakautta tässä ei ole taustalla. En ole mitenkään virallisesti itseäni määritellyt, mutta lähinnä aseksuaalia taidan olla. Toisaalta siis tätä on itseltäni vaaditutkin. Sisarukseni heteroseksuaalisuus oli järkytys vanhemmalleni ja kai itsellenikin.

Harvemmin heteroseksuaalisuus on vanhemmille järkytys.

Vierailija
29/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 38-vuotias nainen ja täysin kokematon. Siveellisyyttä on aina vaadittu ja sitä pidetty myös itsestäänselvänä. En ole edes kaipaillut mitään seksuaalisia kokemuksia, enkä seurustelua kenenkään kanssa. Kärsin muutenkin pahasta ahdistuksesta niin on hyvä, että olen pystynyt torjumaan edes erittäin hämmentävän seksuaalisuuden ainakin jollakin tasolla. En myöskään aio koskaan mitään seksuaalista harrastaa. En ole myöskään ns. johtanut ketään harhaan tai vihjaillut mistään kun en ole koskaan treffeilläkään käynyt tai kenenkään kanssa viestitellyt tai ollut koskaan kenestäkään kiinnostunut. Jo nykyisellä äärimmäisen vaikea elämä olisi vieläkin vaikeampaa seksuaalisuuden kanssa. Koen, että maailma olisi edes vähän parempi paikka, jos kenelläkään ei olisi seksuaalisuutta, eikä tarvetta harjoittaa sitä. Mitään uskonnollista vakautta tässä ei ole taustalla. En ole mitenkään virallisesti itseäni määritellyt, mutta lähinnä aseksuaalia taidan olla. Toisaalta siis tätä on itseltäni vaaditutkin. Sisarukseni heteroseksuaalisuus oli järkytys vanhemmalleni ja kai itsellenikin.

Mikä tässä nyt muka on niin kamalaa? Pitäisikö seksuaalisuuden antaa hallita elämää? Toki monilla selkeästi hallitseekin. Ilmeisesti siveellisyyttä ja hillitympää käytöstä toivovia pidetään nykyajan äärimmäisen yliseksuaalisessa maailmassa jotenkin ihmeellisinä ja outoina. Eikö seksuaalisuutta kokonaisuudessaan saa pitää vain erittäin hämmentävänä ja kiusallisena elämää vain haittaavana asiana?

Vierailija
30/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin heteroseksuaalisuus on vanhemmille järkytys.

Kyllä se on, jos toivoo ja pitää lapselleen itsestäänselvyytenä nimenomaan siveellisyyttä, pidättäytymistä ja aseksuaalimaista käytöstä. Entisinä aikoinahan kunnolliselta naiselta vaadittiin ihan yleisestikin nimenomaan tällaista käytöstä, joka nykyään voisi tulkita aseksuaaliksi erotuksena ns. huonomaineisista naisista. Nykyäänkin tämä on yleistä juurikin uskonnollisissa piireissä. Jotkut muut kai sitten toivovat tällaista suojellakseen lastaan. Kyllähän se on oikeastikin sitä parempi mitä myöhempään odottaa.

Vierailija
31/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä artikkelista nousi mieleen se havainto että uskonnollisiin piireihin hakeutuu miehiä jotka haluavat perinteisen alistuvan vaimon. Uskonto on heille keino toteuttaa unelmaansa. Yllätyksenä tulee sitten vaimon kielteinen suhtautuminen seksiin tai aseksuaalisuus. Niistä suhteista ei tule pitkäikäisiä. Mies lähtee sitten toivorikkaana takaisin uskonnollisiin piireihin hakemaan uutta alistujaa. Naisilta toivoisi hieman tervettä järkeä. Pitää kiinnittää huomio siihen mitä mies tekee eikä siihen mitä hän sanoo.

Vierailija
32/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut, ihania ihmisiä! Voin kuvitella että sopii, kun ovat jotenkin viattomia ja puhtoisia luonteita. Paljon onnea heille. :) Jokainen taaplaa tyylillään.

Vierailija
33/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä sen jos seksi varsinaisena yhdyntänä jää avioliittoon, mutta en sitä jos ei yhtään tee tuttavuutta toiseen aikaisemmin. Vaikea kuvitella, ettei edes näkisi kumppania ilman vaatteita tai yhtään koskettaisi ennen sitoutumispäätöstä. Olisi täysi mysteeri, miltä toinen näyttää ja tuntuu alasti.

Vierailija
34/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista, että masturbointikin kielletty. Tuntuuko se yhtäkkiä avioliitossa sitten niin luontevalta, vaiko likaiselta? Kukaan kokeillut?

Vierailija
35/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä sen jos seksi varsinaisena yhdyntänä jää avioliittoon, mutta en sitä jos ei yhtään tee tuttavuutta toiseen aikaisemmin. Vaikea kuvitella, ettei edes näkisi kumppania ilman vaatteita tai yhtään koskettaisi ennen sitoutumispäätöstä. Olisi täysi mysteeri, miltä toinen näyttää ja tuntuu alasti.

Näin on kuitenkin toimittu maailmansivu. Ei ole kovinkaan kummoinen keksintö.

Vierailija
36/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään tietysti, mutta itse pidän pidättäytymistä luonnottomana asiana enkä tavoittelemisen arvoisena millään tavalla. Ihminen on seksuaalinen eläin, ja sitä rajoittamaan on sitten keksitty aikanaan kaikenmaailman uskontoja ja niihin kuuluvia säännöksiä. Miksi? Sitä sopii miettiä. 

En suosittelisi omalle hypoteettiselle tyttärelleni, mutta jokainen tekee omat valintansa. 

Vierailija
37/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä se sun terve suhtautuminen seksiin on?

Vierailija
38/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään tietysti, mutta itse pidän pidättäytymistä luonnottomana asiana enkä tavoittelemisen arvoisena millään tavalla. Ihminen on seksuaalinen eläin, ja sitä rajoittamaan on sitten keksitty aikanaan kaikenmaailman uskontoja ja niihin kuuluvia säännöksiä. Miksi? Sitä sopii miettiä. 

En suosittelisi omalle hypoteettiselle tyttärelleni, mutta jokainen tekee omat valintansa. 

Miksi? Osittain naisen ja lapsen turvaksi, osittain miehen valta-aseman pönkittämiseksi. Myös siksi, etteivät taudit levinneet. Ei ole mustavalkoinen juttu.

Vierailija
39/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tiedättekö mikä on sen avioliiton alkuperä?

Vierailija
40/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut tuota juttua, mutta olen lukenut, että jos nainen odottaa aviovuoteeseen asti eikä myöskään sooloile, niin orgasmin saanti seksissä tulee olemaan huomattavasti vaikeampaa, kuin jos olisi elänyt normaalia seksielämää nuoresta asti.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että asia on aivan päinvastoin. Neitsyellä on kaikki herkkyys tallella, mikä tuntuu myös loogisestikin järkevältä, kun taas paljon erilaisia miehiä kokeneella naisella voi olla jo paksuuntunut iho, eikä herkkyys ole enää hyvä, sekä osa kokemuksista on voinut olla hyvinkin traumatisoivia.

Sen sijaan jos sooloilu on leimattu likaiseksi, voi olla hyvin estynyt ja ahdistunut ja seksistä nauttiminen on vaikeaa. Lisäksi ei tiedä lainkaan, mistä pitää, välttämättä ei edes tunne anatomiaansa kovin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi