Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neitsyinä naimisiin

Vierailija
15.11.2022 |

Kommentit (457)

Vierailija
41/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun uskovaiset ihmiset kertovat julkisesti näistä asioista. Eiköne ole henkilökohtaisia asioita. Kokevatko ihmiset jotka eivät harjoita esiaviollista seksiä itsensä jotenkin paremmiksi.Mielestäni seksi on melko arkista touhua.

Vierailija
42/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään tietysti, mutta itse pidän pidättäytymistä luonnottomana asiana enkä tavoittelemisen arvoisena millään tavalla. Ihminen on seksuaalinen eläin, ja sitä rajoittamaan on sitten keksitty aikanaan kaikenmaailman uskontoja ja niihin kuuluvia säännöksiä. Miksi? Sitä sopii miettiä. 

En suosittelisi omalle hypoteettiselle tyttärelleni, mutta jokainen tekee omat valintansa. 

Miksi? Osittain naisen ja lapsen turvaksi, osittain miehen valta-aseman pönkittämiseksi. Myös siksi, etteivät taudit levinneet. Ei ole mustavalkoinen juttu.

Ei ole, se on totta. Onhan se näppärää huutaa kansalle että vasta avioliitossa sänkypuuhiin. Sillä vähennetään huomattavasti irtolasten määrää. Niiden joita kukaan ei tunnusta ja joiden elatus on vain äidin vastuulla.

Mutta nykyään on käytössä tehokkaat ehkäisykeinot ja sp-tauteihinkin saa hoitoa. Vaikeaa siis ymmärtää ihmisiä jotka edelleen pitävät tuota yhteiskunnan kontrollointikeinoa jotenkin tavoiteltavana tai jopa hyveellisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut tuota juttua, mutta olen lukenut, että jos nainen odottaa aviovuoteeseen asti eikä myöskään sooloile, niin orgasmin saanti seksissä tulee olemaan huomattavasti vaikeampaa, kuin jos olisi elänyt normaalia seksielämää nuoresta asti.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että asia on aivan päinvastoin. Neitsyellä on kaikki herkkyys tallella, mikä tuntuu myös loogisestikin järkevältä, kun taas paljon erilaisia miehiä kokeneella naisella voi olla jo paksuuntunut iho, eikä herkkyys ole enää hyvä, sekä osa kokemuksista on voinut olla hyvinkin traumatisoivia.

Paksuuntunut iho? Mitä aktuaalista vttua? :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
44/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kun uskovaiset ihmiset kertovat julkisesti näistä asioista. Eiköne ole henkilökohtaisia asioita. Kokevatko ihmiset jotka eivät harjoita esiaviollista seksiä itsensä jotenkin paremmiksi.Mielestäni seksi on melko arkista touhua.

Minä olen odottanut avioliittoon, tosin en yhtä tiukasti kuin jutun pariskunta. Masturbaatiosta en ole pidättäytynyt ja ennen avioliittoa mentiin kyllä aika pitkälle, toisiimme tutustuen. En pidä itseäni parempana ihmisenä, mutta minun kohdallani päätös oli kyllä oikea

En ole huudellut asiasta, paitsi toki jos joku on suoraan kysynyt.

Luulen että jotkut huutelevat näistä julkisesti, koska eivät halua muiden avioliittoon odottajien kokevan itseään outolinnuiksi. Eli niitä norminpurkutalkoita, joita näköjään nykyään joka taholla ahkerasti harrastetaan. Moni kokee nykykulttuurin tavan puhua seksistä vinoutuneena. Oma mielipiteeni on, että kulttuuri on aika yliseksuaalinen, mutta se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin seksistä täysi vaikeneminen ja seksin maalailu pahaksi asiaksi jne.

Vierailija
45/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut tuota juttua, mutta olen lukenut, että jos nainen odottaa aviovuoteeseen asti eikä myöskään sooloile, niin orgasmin saanti seksissä tulee olemaan huomattavasti vaikeampaa, kuin jos olisi elänyt normaalia seksielämää nuoresta asti.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että asia on aivan päinvastoin. Neitsyellä on kaikki herkkyys tallella, mikä tuntuu myös loogisestikin järkevältä, kun taas paljon erilaisia miehiä kokeneella naisella voi olla jo paksuuntunut iho, eikä herkkyys ole enää hyvä, sekä osa kokemuksista on voinut olla hyvinkin traumatisoivia.

Kävele ensi kesä kokonaan paljain jaloin ja tule sitten syksyllä nauramaan uudestaan.

Vierailija
46/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään tietysti, mutta itse pidän pidättäytymistä luonnottomana asiana enkä tavoittelemisen arvoisena millään tavalla. Ihminen on seksuaalinen eläin, ja sitä rajoittamaan on sitten keksitty aikanaan kaikenmaailman uskontoja ja niihin kuuluvia säännöksiä. Miksi? Sitä sopii miettiä. 

En suosittelisi omalle hypoteettiselle tyttärelleni, mutta jokainen tekee omat valintansa. 

Miksi? Osittain naisen ja lapsen turvaksi, osittain miehen valta-aseman pönkittämiseksi. Myös siksi, etteivät taudit levinneet. Ei ole mustavalkoinen juttu.

Ei ole, se on totta. Onhan se näppärää huutaa kansalle että vasta avioliitossa sänkypuuhiin. Sillä vähennetään huomattavasti irtolasten määrää. Niiden joita kukaan ei tunnusta ja joiden elatus on vain äidin vastuulla.

Mutta nykyään on käytössä tehokkaat ehkäisykeinot ja sp-tauteihinkin saa hoitoa. Vaikeaa siis ymmärtää ihmisiä jotka edelleen pitävät tuota yhteiskunnan kontrollointikeinoa jotenkin tavoiteltavana tai jopa hyveellisenä.

Toisenlaisia arvomaailmoja on usein vaikea ymmärtää. Minä olen elänyt ympäristössä, jossa molemmat ajatukset ovat normaaleja ja ymmärrän molempia kantoja. Hieman ylimielistä maalata kuva, että kyse olisi "yhteiskunnan kontrollikeinosta", eikä voisi olla ihmisten oma harkittu valinta. Onko yliseksuaaliseen kulttuuriin heittäytyminen myös yhteiskunnan kontrolliin taipumista?

Vierailija
47/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on sellainen normaali seksielämä?

Vierailija
48/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävele ensi kesä kokonaan paljain jaloin ja tule sitten syksyllä nauramaan uudestaan.

Siis mistä kohtaa iho paksuuntuu, jo nainen on "kokenut erilaisia miehiä"? Kuinka monen kokemuksen jälkeen iho paksuuntuu? Pitäisikö minulla jo olla norsun tai sarvikuonon iho, kun olen vuosikausia ollut puolisoni kanssa eli kokenut häntä?

Vierailija
49/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisenlaisia arvomaailmoja on usein vaikea ymmärtää. Minä olen elänyt ympäristössä, jossa molemmat ajatukset ovat normaaleja ja ymmärrän molempia kantoja. Hieman ylimielistä maalata kuva, että kyse olisi "yhteiskunnan kontrollikeinosta", eikä voisi olla ihmisten oma harkittu valinta. Onko yliseksuaaliseen kulttuuriin heittäytyminen myös yhteiskunnan kontrolliin taipumista?

Toki se voi olla oma valinta, mutta mielestäni on ihan hyödyllistä tiedostaa sen valinnan takana vaikuttava historia ja ikivanhat uskonsäännöt. Pidättäydyttiinkö seksistä varhaisrautakaudella? Tekikö joku silloin sellaisen henkilökohtaisen valinnan?

Vierailija
50/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sä teet kun harrastat seksiä ja mitkä ruumiinosat ovat avainasemassa? :D

En ole aikoihin mitään hölmömpää lukenut. Syötetäänkö tällaista tuubaa uskovaisille jossain kokouksissa tms?

Vierailija
51/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies on varmasti runkannut

Myös nainen on sormettanut itseään fantasioidessaan seksuaaliasioista.

Vierailija
52/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sä teet kun harrastat seksiä ja mitkä ruumiinosat ovat avainasemassa? :D

En ole aikoihin mitään hölmömpää lukenut. Syötetäänkö tällaista tuubaa uskovaisille jossain kokouksissa tms?

Syötetään.

Vierailija
53/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehkööt niin kuin haluaa, mutta ei ole kenenkään asia tai edes oikeus kertoa muille miten pitäisi elää, tai mikä on henkisesti parasta muille ihmisille. Tuli kuva tuosta jutusta, että yritettiin ujuttaa sitä omaa maailmankuvaansa muille ja sitä pidettiin parempana kuin muita. Raamattu ei tosiaankaan ole mikään ohjekirja, jonka mukaan kaikkien pitäisi elää.

Vierailija
54/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kaveripiirissä näitä, jotka ovat harrastaneet seksiä vasta avioliitossa ja masturbointi on melkein kuolemansynti. Tekisi mieli sanoa, että "mitäs minä sanoin", mutta suurin osa näistä on vähän myöhemmin eronnut. Lisäksi on tapahtunut sitä, että kun sitä seksiä saa nyt ihan luvan kanssa harrastaa, niin ei se olekaan mennyt ihan kun Strömsössä... Etenkin naisilla on käynyt niin, että kun on siihen asti ajatellut seksin (soolo- ja kaiken muunkin seksin) olevan kamala synti, niin ei se heti muutukaan muuksi, vaikka ns. lupa siihen onkin. Eli se tuntuu edelleen "likaiselta" ja väärältä. Lisäksi omaa anatomiaa ei tunneta kunnolla, eikä ole hajuakaan, että esim. millaisesta kosketuksesta itse pitää, hellästä vai vähän rajummasta, yms. Joskus luin jutun, jossa samanlaisista olosuhteista lähtöisin oleva nainen kertoi oman tarinansa. Yhdyntä ei ollut onnistunut n. vuoteen, koska naisella ilmeni hankala vaginismus, eli emätinkouristus. Sisään ei mennyt yhtään mikään, ei edes pikkusormi. Tarvittiin pitkä terapia ja "käytännön harjoittelu ", ennen kuin yhdyntä onnistui. Pari pysyi yhdessä, mutta nainen oli sitä mieltä, että jos olisi tiennyt mitä tuleman pitää, niin olisi toiminut aivan toisin. Hän kritisoi suuresti "True love waits" - liikettä ja oli sitä mieltä, ettei se toimi. Mutta kukin tyylillään. Jos lehtijutun pari on tyytyväinen ratkaisuunsa ja onnellisia, niin mikäs siinä. Olisi kuitenkin hyvä muistaa tämä toinenkin puoli.

Vierailija
55/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään mielipidettä itse asiasta. Ihan voi jokainen tehdä, kuten parhaaksi näkee. Mutta en mää nyt ehkä olisi tuossa naimisiinmenopäivityksessä tätä asiaa julkaissut. Se mun mielestä varastaa huomion siltä pääasialta eli solmitulta avioliitolta. Ihan kuin se, että vihdoinkin pääsee seksihommiin, olisi se tärkein asia eikä se, että nyt on sitouduttu loppuelämäksi

Samaa mietin. Sinänsä en ole oikein mitään mieltä heidän ratkaisustaan. Hienoa vain, että ovat toisensa löytäneet ja että molemmat olivat sitoutuneita odottamaan avioliittoon. Monesti kun näissä tapauksissa pidättäytymistä odotetaan ainoastaan naiselta.

Silmään pisti kuitenkin se, kuinka jutun Maria vakuuttaa, että he eivät halua tuomita ketään mutta tuo koko ajan esiin sitä, kuinka Raamatusta löytyvät ne oikeat arvot ja kuinka Raamatun oppien noudattaminen parantaisi ihmisten elämänlaatua. Eli kuitenkin muiden vähän niin kuin kuuluisi elää heidän uskontonsa arvojen ja käsitysten mukaisesti. Ahdistuneisuus nuoruuden poikaystäväkokeiluista kuulosti myös melko surulliselta. Ikään kuin tällaiset "hairahdukset" olisivat pahinta, mitä nuori ihminen voi tehdä. Vaikka päätös odottaa avioliittoon oli varmasti hänen omansa, niin silti taustalta paistaa se, että ehkä seksiasiat ovat kasvaneet hänen mielessään liiankin suuriin mittoihin. Suhteellisuudentaju ikään kuin puuttuu.

Nekin jotka noudattavat Raamattua omasta mielestään kirjaimellisesti, eivät kuitenkaan poimi sieltä muita kuin konservatiivikristittyjen juttuja. Vanha Testamentti on täynnä omalle ajalleen relevantteja ja omana aikanaan mahdollisia elämänohjeit joita edes ortodoksijuutalaiset eivät aivan kiertelnättä pysty noudattamaan vaan ottavat ne vertauskuvallisina. Jopa uudessa testamentissa on paljon sellaista minkä ankarinkin kristitty joutuu tulkitsemaan vertauskuvallisesti.

Yksi asia Raamatusta puuttuu: kristillinen avioliitto. Sellaista ei raamattu tunne.

Vierailija
56/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset eivät koe seksiä arkiseksi touhuksi vaan intiimiksi, yhteiseksi asiaksi, joka on aviosuhteen liima. He haluavat tyydyttää toinen toisensa seksissä fyysisesti ja henkisesti. En osaa kuvitella parempaa seksiä.

Vierailija
57/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset eivät koe seksiä arkiseksi touhuksi vaan intiimiksi, yhteiseksi asiaksi, joka on aviosuhteen liima. He haluavat tyydyttää toinen toisensa seksissä fyysisesti ja henkisesti. En osaa kuvitella parempaa seksiä.

Eikö seksi voi olla samaan aikaan henkisesti ja fyysisesti tyydyttävää ja arkista puuhaa?

Vierailija
58/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään mielipidettä itse asiasta. Ihan voi jokainen tehdä, kuten parhaaksi näkee. Mutta en mää nyt ehkä olisi tuossa naimisiinmenopäivityksessä tätä asiaa julkaissut. Se mun mielestä varastaa huomion siltä pääasialta eli solmitulta avioliitolta. Ihan kuin se, että vihdoinkin pääsee seksihommiin, olisi se tärkein asia eikä se, että nyt on sitouduttu loppuelämäksi

Samaa mietin. Sinänsä en ole oikein mitään mieltä heidän ratkaisustaan. Hienoa vain, että ovat toisensa löytäneet ja että molemmat olivat sitoutuneita odottamaan avioliittoon. Monesti kun näissä tapauksissa pidättäytymistä odotetaan ainoastaan naiselta.

Silmään pisti kuitenkin se, kuinka jutun Maria vakuuttaa, että he eivät halua tuomita ketään mutta tuo koko ajan esiin sitä, kuinka Raamatusta löytyvät ne oikeat arvot ja kuinka Raamatun oppien noudattaminen parantaisi ihmisten elämänlaatua. Eli kuitenkin muiden vähän niin kuin kuuluisi elää heidän uskontonsa arvojen ja käsitysten mukaisesti. Ahdistuneisuus nuoruuden poikaystäväkokeiluista kuulosti myös melko surulliselta. Ikään kuin tällaiset "hairahdukset" olisivat pahinta, mitä nuori ihminen voi tehdä. Vaikka päätös odottaa avioliittoon oli varmasti hänen omansa, niin silti taustalta paistaa se, että ehkä seksiasiat ovat kasvaneet hänen mielessään liiankin suuriin mittoihin. Suhteellisuudentaju ikään kuin puuttuu.

Nekin jotka noudattavat Raamattua omasta mielestään kirjaimellisesti, eivät kuitenkaan poimi sieltä muita kuin konservatiivikristittyjen juttuja. Vanha Testamentti on täynnä omalle ajalleen relevantteja ja omana aikanaan mahdollisia elämänohjeit joita edes ortodoksijuutalaiset eivät aivan kiertelnättä pysty noudattamaan vaan ottavat ne vertauskuvallisina. Jopa uudessa testamentissa on paljon sellaista minkä ankarinkin kristitty joutuu tulkitsemaan vertauskuvallisesti.

Yksi asia Raamatusta puuttuu: kristillinen avioliitto. Sellaista ei raamattu tunne.

Mitä sun kristillinen avioliitto on?

Vierailija
59/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturboinnista...

Olen korkealibidoinen nainen ja arvomaailman mukaan seksi kuuluu avioliittoon, eikä aviomiestä ole löytynyt. Myös avioliitton odottavilla on normaali hormonitoiminta ja halut ha seksuaalisuutta, samalla gaussin käyrällä kuin muillakin. Masturbointi pitää haluja yllä ja nostaa kipeämmäksi asiaksi sen, että puolisoa ei ole. On paljon parempi keskittyä kaikkeen muuhun elämässään. Se ei taatusti aiheuta mitään pahaa.

Olen myös toiminut vastoin arvojani ja edennyt suhteeseen, johon ei olisi pitänyt. Hormoneja vastaan taisteleminen käy ihan kamppailusta ja jos ensin niiden vallassa kuvittelee purkavansa paineita masturboimalla, se oikeasti vaan kiihdyttää hormonitoimintaa ja laskee kynnystä edetä toimiin myös kumppanin kanssa.

Vierailija
60/457 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin ruskettunu tuo mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi