Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taito, jonka olette unohtaneet?

Vierailija
14.11.2022 |

Puhuin 25 v sitten sujuvasti erästä kieltä, nyt se on täysin ruosteessa.

Entä te?

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on ihan järkyttävää, mutta minä olen unohtanut _kaiken_. Peruskoulutasoisesta maantiedosta instrumentin hallintaan jossa sentään kilpailin koko nuoruuteni. Ihan helvetin kaiken. Ikää 50. Mitä tämä oikein on? 😳

Vierailija
122/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaus. Joskus 10v virkkasin leluhevosen mutta nyt osaan enää ketjusilmukan. Saksan kieli on toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa oleminen

Vierailija
124/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi kieli, laulutekniikka, muu kuin perusmatikka, moni liikuntasuoritus... Osaan sentään vielä keikkua hevosen selässä ja liikennesäännöt muistan vaikka unissani. 😀 Vanhuus ei todellakaan tule yksin.

Vierailija
125/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisyyden

Vierailija
126/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaa opiskelin 10 vuotta ja ruotsia osasin niin, että minua luultiin paikalliseksi Nyt en saisi sanaakaan suusta. Mutta joskus olen käynyt saksankielisellä sivuilla lukemassa ja yllättynyt miten kuitenkin jotain ymmärrän. Ehkä nämä olisivat pelastettavissa, mutta aika alusta pistäisi aloittaa kummankin kielen kanssa.

Vierailija
127/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistelu.

Vierailija
128/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksaa opiskelin 10 vuotta ja ruotsia osasin niin, että minua luultiin paikalliseksi Nyt en saisi sanaakaan suusta. Mutta joskus olen käynyt saksankielisellä sivuilla lukemassa ja yllättynyt miten kuitenkin jotain ymmärrän. Ehkä nämä olisivat pelastettavissa, mutta aika alusta pistäisi aloittaa kummankin kielen kanssa.

Jos olet saksaa opiskellut, siis yliopistossa - mihin tuo sana viittaa - niin pahasti on unohtunut.

Vierailija
129/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulominen. Kouluikäisenä todistetusti neuloin useammankin sukkaparin, mutta siitä on aikaa monta vuosikymmentä. Enää en saisi aikaan silmukkaakaan.

Mulla sama. Tai oli. Päätin ottaa taidon takaisin haltuun, katsoin YouTubesta ohjevideoita kun tein ensimmäiset sukat. Nyttemmin olen innostunut neulomisesta ihan tosissaan, ja minulla on koko ajan jotain työn alla, tällä hetkellä neulepusero. Seuraavaksi pitäis varmaan tehdä töitä unohtuneen kouluranskan kanssa.

Vierailija
130/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luistelu, ei vaan enään suju, myin luistimet kirpparilla ja totesin, että se sitten siitä:/

Sama mulla. Totesin että mun luistelut on luisteltu ja vein sekä jää- että rullaluistimet kirpparille.

Nuorempana vedin varsinkin rullaluistimilla (vai mitkä inline bladet ne nyt on nimeltään) valtavia lenkkejä ja vaihdoin suvereenisti täydessä vauhdissa takaperinluisteluun. Nyt pamahtaisin asfalttiin saman tien.

Vierailija
131/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympin tyttö saksassa. Enpä muista paljoa muuta kuin durch fur gegen ohne um ja niitä kahta muuta en osannut edes kirjoittaa.  En saa tällä koneella umlautia tehtyä. 

Niin no se saksan opetus ja opiskelu koulussa oli juuri tätä prepositio/konjunktiolistojen ulkoa opettelua.

Lausettakaan ei siellä kukaan puhumaan oppinut.

Vierailija
132/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutelun taito.

Vierailija
133/150 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäminen. Lapsena sitä meni mäet ja kaikki ketterästi. Aikuisena kokeilin hiihtoa yli vuosikymmenen jälkeen, ei tule mitään. Tasaisella maalla pertsa onnistuu hitaalla tahdilla. Pienetkin mäet herättää pelkoa varsinkin kadonneen tasapainon vuoksi.

Vierailija
134/150 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistelu ja pianonsoitto.

Voi apua sitä yritystä, kun pari vuotta sitten laitoin luistimet jalkaan. Onneksi kukaan ei ollut näkemässä. Olin kuin päiväkoti-ikäinen joka opettelee. 

Vierailija
135/150 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituskirjaimilla kirjoittaminen. Nimikirjoitukseni osaan kirjoittaa, mutta kaiken muun olen unohtanut.

Vierailija
136/150 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuparkki

Vierailija
137/150 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin 30 vuotias ompelukone, jolla ompelin itselleni ja muille vaatteita paljonkin. Mutta en en ole ommellu pitkään aikaan, sitten kun tarvitsin konetta en muistanut miten lanka meni siihen.

Vierailija
138/150 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista

Vierailija
139/150 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaiton.

Vierailija
140/150 |