Taito, jonka olette unohtaneet?
Puhuin 25 v sitten sujuvasti erästä kieltä, nyt se on täysin ruosteessa.
Entä te?
Kommentit (150)
Taiton kanssa yhdessä kuljettiin 1970 luvulla.Sitten tuli blondi ja vei hänet.
Minäkin sitten oman Toivoni löysin.
Minäkin olen unohtanut saksan kokonaan. Luin sitä koulussa yläasteen ja lukion ajan. Ihan jotain alkeita tulee mieleen, mutta en osaa edes ääntää sitä. Se on ihan karmeaa rallisaksaa. Näin sitä unohtaa, kun ei käytä kieltä missään.
Vierailija kirjoitti:
Virkkaaminen. En enää muista kunnolla eds ketjusilmukan tekoa. Muista puhumattakaan.
Sama juttu minulla. Ostin perjantaina 1.11. lankoja ja koukkuja (vanhat koukut missä lienee) ja tavoitteena on oppia isoäidin neliöiden virkkaaminen. Hankalaa oli vaikka netistä hyvät ohjeet.
Voltti takaperin kerien ilman uimahousuja.
Laihana luonnostaan pysyminen. Raskaus vei sen taidon nyt yli 30 vuotiaana
Suoritin varusmiespalveluksen 90-luvulla ja olin koulutukseltani sissiradisti. Sähkötys ja sitä myötä morseaakkoset oli selkäytimessä. Sittemmin en ole niitä tarvinut ja tuo taito on tosiaan ruosteessa. Ehkä parin kuukauden harjoittelu palauttaisi tuon taidon.
Saksa - ruosteessa
Ruotsi samaten
oikeinkirjoitus .. hehhee!
Suomi .. no sujjuu juu ja ei
Opetelen juur parahulyain vaativaa engelskaa - ei oma arvioni englanin taapeluksesta
geometria hukassa
aritmetiikka eksyksissä
kemia - isotoopit pomppuii
geologia ....prrllälälää....
kuvataide - tietty suunta ok
koirat - lähellä sydäntä
politiikka - muiden ärsytäminen - HUIPUSSA!
LOTOS on unohtunut täysin.
Löysin jokuaika sitten siivoilleissani jonkun n. 30 vuotta vanhan tulostetun listauksen - en ymmärtänyt siitä oikeastaan mitään, mutta oma nimi sinä oli ja joku hämärä muistikuva on, että olisin joskus moisen mallinnuksen tehnyt. Harmi, ettei tuolle taidolle aikoinaan löytynyt mitään järkevää käyttöä - olisihan se kiva taito hallita edelleen.