Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotirouva, kerro tarinasi

Vierailija
14.11.2022 |

Oletko kotiorja ja kävikö huonosti? Vai onko kaikki mennyt hyvin tähän asti?

Meillä on mennyt todella hyvin ja pidän tätä ratkaisua meille parhaana. Yhdessä on oltu pian 35 vuotta ja rakkautta riittää. Elämä on ollut hyvin tavanomaista tai ehkä hiukan tavanomaista helpompaa, kun molempien kiireinen työelämä puuttuu eli sellainen on ollut vain toisella.

Kotirouvat eivät Suomessa ole kovin tavallisia. Tunnen itseni lisäksi kaksi, mutta toiseen heistä kadotin kontaktin noin 10 vuotta sitten, entinen naapuri. Meillä kaikilla on yllättäen sama ammatti.

Kommentit (321)

Vierailija
321/321 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden kohta aikuistuvan äiti. Käyn normaalisti töissä. Mies on yrittäjä. En käsitä.

Jos olet "kotirouva", käytät kuitenkin verorahoilla maksettuja palveluita. Onko se mielestäsi oikein?

Mikä siinä työnteossa on niin vastenmielistä, että pitää jäädä kotiin?

Eikö normaali tasapainoinen ihminen halua itse elättää itseään Suomessa?

Etkö ikinä tunne itseäsi surkimukseksi, loiseksi, turhaksi?

Miksi kukaan tuntisi itsensä loiseksi tai turhaksi? Ihan kuin töissäkäynti ja itsensä elättäminen olisi niin hienoa, että vain siitä voisi olla ylpeä. 

Minä ehdin tienata oikein mukavasti ennen kotiin jääntiä, en todellakaan kadu hetkeäkään siitä että jäin. Se raha tai työnteko ei onnelliseksi tee, koti ja perhe ja matkustelu ja elämästä nauttiminen tekee. 

Jos olet ap,  etkä ole mielekästä työtä koskaan tehnyt, et varmaan tiedä mitään tuomasta tyydytyksestä? Tai tyydytyksestä, jota saa toimiessaan muiden aikuisten kanssa yhteisen päämäärän eteen. Luulet matkustelun olevan parasta elämässä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi