Mihin vedätte rajan miehen naispuolisten ystävien suhteen?
Haittaako jos mies puhuu tunnin mittaisia maratonipuheluita naiskaverin kanssa lohduttaen tätä puheillaan ja kehuen, että 'älä välitä siitä' 'sä olet ihana ihminen, aito ja sydän täyttä kultaa'. Tai häiritseekö jos mies lähtee ystävättären luokse viinilasille, näkee viikottain tenniksen peluun merkeissä, pitää ystäviä ja puolisoa samanarvoisina?
Kommentit (252)
Olen jo sen ikäinen ettei meillä ole vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä.
Ei minulla eikä miehelläni.
Enkä ikinä tulisi hyväksymään sitä että näin olisikaan.
En usko että miehenikään hyväksyisi että minulla olisi miesystäviä.
Ei tosin olla edes puhuttu asiasta kun se on ikäisillemme jotenkin tosi selvää.
friends with benefits alkaa olla rajoilla
Vierailija kirjoitti:
Ei tosin olla edes puhuttu asiasta kun se on ikäisillemme jotenkin tosi selvää.
Uteliaisuudesta; minkä ikäisiä olette?
Minä olen 59, puolisoni 67. Meille on tosi selvää, että molemmilla on myös omia vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi nämä eri sukupuoliset "ystävät".
Saako biseksuaaleilla olla ollenkaan ystäviä ollessaan parisuhteessa?
Tai minulla, aromanttisella aseksuaalilla, ei saa olla mitään "moikkaa" kummempaa kenenkään parisuhteessa olevan tai tapailevan kanssa? Minulla on erittäin läheisiä miespuolisia ystäviä joiden kanssa vietän kahdestaankin aikaa. Eikä voisi vähempää kiinnostaa heidän housujensa sisältö.
Lainaatko vielä viestistä kohdan jossa sinulle sanottiin ettei sinulla saa olla jotain? Vai mielikuvittelitko nyt vain että sinua kiellettiin?
Hyvä vitsi nämä eri sukupuoliset "ystävät". Tähän vastasin. Eri sukupuolisia ystäviä ei siis voi tuon viestin mukaan olla, vaan ne ovat "ystäviä". Eli kuten tässäkin ketjussa toitotetaan, aina halutaan kuitenkin päästä panemaan eli ei saa olla "ystävä". Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, ei heteroilla, homoilla, biseksuaaleilla, aseksuaaleilla tai mitä sitten kukin onkin. Aitoa ystävyyttä on ihan kaikkialla. Se on oma häpeä jos siihen ei itse pysty.
Miksi otat itseesi noin, kun kirjoittaja kuitenkin kirjoittaa omasta kokemuksestaan eikä sinun? Ei tarvitse ottaa itseensä ja väittää että olisi sanottu ettei sinulla saa olla ystäviä.
Ja minä kerron omasta elämästäni. Miksi sinä ärsyynnyt siitä? Johan on keskustelu jos kukaan ei saa vastata kenenkään viestiin.
Kirjoitit omasta elämästäsi ettei sinulla saa olla mitään moikkaa kummempaa. Ei kukaan ole näin sanonut vaan sinä teet kuten itse haluat. Ärsyyntyminen on kyllä nyt ihan siellä sinun päässäsi, kun kirjoitat ensin yhtä ja väität heti kohta muuta. Jos lainaat viestiä ja vastaat siihen, niin katso että vastaat siihen viestiin. Tuo että alat väittämään että sinulle on sanottu ettei sinulla saa olla moikkaustuttuja kummempaa ei ole keskustelua vaan turhaa toisen sanojen muuksi vääntämistä. Voit sanoa että sinun kumppanillasi saa olla mitä tahansa ystäviä, ja sinä olet ystävä kenen tahansa kanssa. Tuo on omista asioistasi kertomista.
Tiedätkö mitä kysymysmerkki tarkoittaa? Siinä viestissä, josta nyt väännät (mutta toki et ole ärsyyntynyt, et tietenkään), oli kysymysmerkki.
Osallistutko ensimmäistä kertaa ikinä nettikeskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Ikäiseni, noin viisikymppiset miehet eivät taatusti ole naisten kanssa pelkkiä ystäviä vaan pitävät suhteitä yllä ja elävät toiveessa, että vielä joskus pääsisivät panemaan ennen kuin erektio on muisto vain.
Minä kuvittelen näin 47-vuotiaana kuuluvani myös ryhmään 'noin viisikymppiset' ja kyllä mun ikäisillä on eri sukupuolta olevia ystäviä. Sanoisin, että enemmän kuin iästä tällainen riippuu siitä, missä porukoissa pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n listauksesta muut ok, se että pitää ystäviä ja puolisoa samanarvoisina ei. Tosin en keksi tilannetta jossa samanarvoisuus mitattaisiin.
Jos puoliso vaatii valitsemaan, valitsen ystävät. Hyvää ystävää on vaikea löytää.
Pitkään olin sitä mieltä, että kavereita ja ystäviä saa olla sukupuolesta riippumatta ihan vapaasti. Mutta kun mieheni alkoi viihtyä päivittäin töiden jälkeen uuden naistuttavuutensa kanssa, tuli jo jossain vaiheessa otettua puheeksi, että mikä juttu. Inhoan mustasukkaisuutta, mutten näköjään ollutkaan sille immuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen, joka uskoo siihen että juuri se oma mies voi olla naisten kanssa kaveri, katso tämä.
Tai jos luulit voivasi tosiaan olla ihan viattomasti itse miesten ystävä.
Ja jokainen mies, joka kuvitteli voivansa olla naisen kanssa kaveri, katso tämä.
Tai luulit että naisesi miesystävät eivät koskaan ajattelisi mitään.
Ja rehellisyyttä nyt peliin. Ihan ensimmäiseksi itselle.
Ihme spämmääjä. Vaikka laittaisit videon sata kertaa tähän ketjuun, olisin silti (rehellisesti) eri mieltä.
Oletko eunukki vai nainen joka ei halua luopua ihailijoista?
Meillä se ei toimisi, sillä 20 vuoden aikana vastaavaa ei ole ollut koskaan ennenkään eikä mies juuri kavereista välitä muutenkaan. Uudessa suhteessa en olisi miehen vanhoista ystävistä mustasukkainen enkä varmaan uusistakaan, jos oma suhde olisi kunnossa.
Itselläni on miesystäviä, myös hyvin läheisiä.
En olisi koskaan pariutunut aloituksessa kuvaillun miehen kanssa. Voi olla ihan hieno ihminen mutta ei sytyttäisi minua. Eli raja kulkee siinä että miehen pitää olla mies, omaten asiaankuuluvat ihanat ja ärsyttävät ominaisuutensa.
Ei tarvitse vetää mitään rajoja, kun ymmärtää ihan itsekin, ettei ole sopivaa olla naispuolisia ystäviä. Melkein 40-vuotias mies, jolla vaimo ja kaksi lasta, työt, koti ja kaikki. Mitä ihmeen naispuolisia ystäviä. Herätkää...
Mitä mieltä olette tästä: Olin 7 kuulla raskaana. Olimme muuttamassa uuteen asuntoon. Mies ei auttanut minua ollenkaan pakkaamisessa ja siivoamisessa. Ainoa pyyntöni oli, että irrottaisi kattolamput, kun en halunnut raskaana ollessani kiivetä jakkaralle ja kurkotella. Sanoi että joo joo mutta mitään ei tapahtunut. Sitten yks miehen "puolituttu" nainen soitti ja itki että sillä olis muutto mutta ei oo ketään auttamassa, kun tuli erokin miehensä kanssa. No minun mies lähti viivana, oli koko päivän poissa. Minä irrotin ne kattolampun yksin. Oon vieläkin todella pettynyt mieheeni, mutta en harkinnut edes eroa, koska oli lapsi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette tästä: Olin 7 kuulla raskaana. Olimme muuttamassa uuteen asuntoon. Mies ei auttanut minua ollenkaan pakkaamisessa ja siivoamisessa. Ainoa pyyntöni oli, että irrottaisi kattolamput, kun en halunnut raskaana ollessani kiivetä jakkaralle ja kurkotella. Sanoi että joo joo mutta mitään ei tapahtunut. Sitten yks miehen "puolituttu" nainen soitti ja itki että sillä olis muutto mutta ei oo ketään auttamassa, kun tuli erokin miehensä kanssa. No minun mies lähti viivana, oli koko päivän poissa. Minä irrotin ne kattolampun yksin. Oon vieläkin todella pettynyt mieheeni, mutta en harkinnut edes eroa, koska oli lapsi tulossa.
Ihan hassu kysymys. Miksi te suomalaiset naiset lisääntyvät tuollaisten "miesten" kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hassu kysymys. Miksi te suomalaiset naiset lisääntyvät tuollaisten "miesten" kanssa?
Siinä on se ongelma, että monesti miesten sikailut alkaa vasta sitten, kun nainen on raskaana, tai jo saanut lapsia. Jos sen etukäteen tietäisi, millaiseksi mies muuttuu niin säästyisi monelta murheelta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosin olla edes puhuttu asiasta kun se on ikäisillemme jotenkin tosi selvää.Uteliaisuudesta; minkä ikäisiä olette?
Minä olen 59, puolisoni 67. Meille on tosi selvää, että molemmilla on myös omia vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä.
Me olemme nelikymppisiä eikä meillä ole mitään vaatimuksia että pitää olla vastakkaista spuolta olevia kavereita. Eli ei ole mitnekään selvää että niitä olisi. Molemmilla on ne omat kaverit, eikä uusia oikein mahdu kun aikaa menee kuitenkin näiden läheisten kanssa niin paljon. Kummallakaan ei ole kuin samaa sukupuolta olevia kavereita, ja toki sitten kavereiden puolisot ovat tuttuja myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi nämä eri sukupuoliset "ystävät".
Saako biseksuaaleilla olla ollenkaan ystäviä ollessaan parisuhteessa?
Tai minulla, aromanttisella aseksuaalilla, ei saa olla mitään "moikkaa" kummempaa kenenkään parisuhteessa olevan tai tapailevan kanssa? Minulla on erittäin läheisiä miespuolisia ystäviä joiden kanssa vietän kahdestaankin aikaa. Eikä voisi vähempää kiinnostaa heidän housujensa sisältö.
Lainaatko vielä viestistä kohdan jossa sinulle sanottiin ettei sinulla saa olla jotain? Vai mielikuvittelitko nyt vain että sinua kiellettiin?
Hyvä vitsi nämä eri sukupuoliset "ystävät". Tähän vastasin. Eri sukupuolisia ystäviä ei siis voi tuon viestin mukaan olla, vaan ne ovat "ystäviä". Eli kuten tässäkin ketjussa toitotetaan, aina halutaan kuitenkin päästä panemaan eli ei saa olla "ystävä". Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, ei heteroilla, homoilla, biseksuaaleilla, aseksuaaleilla tai mitä sitten kukin onkin. Aitoa ystävyyttä on ihan kaikkialla. Se on oma häpeä jos siihen ei itse pysty.
Miksi otat itseesi noin, kun kirjoittaja kuitenkin kirjoittaa omasta kokemuksestaan eikä sinun? Ei tarvitse ottaa itseensä ja väittää että olisi sanottu ettei sinulla saa olla ystäviä.
Ja minä kerron omasta elämästäni. Miksi sinä ärsyynnyt siitä? Johan on keskustelu jos kukaan ei saa vastata kenenkään viestiin.
Kirjoitit omasta elämästäsi ettei sinulla saa olla mitään moikkaa kummempaa. Ei kukaan ole näin sanonut vaan sinä teet kuten itse haluat. Ärsyyntyminen on kyllä nyt ihan siellä sinun päässäsi, kun kirjoitat ensin yhtä ja väität heti kohta muuta. Jos lainaat viestiä ja vastaat siihen, niin katso että vastaat siihen viestiin. Tuo että alat väittämään että sinulle on sanottu ettei sinulla saa olla moikkaustuttuja kummempaa ei ole keskustelua vaan turhaa toisen sanojen muuksi vääntämistä. Voit sanoa että sinun kumppanillasi saa olla mitä tahansa ystäviä, ja sinä olet ystävä kenen tahansa kanssa. Tuo on omista asioistasi kertomista.
Tiedätkö mitä kysymysmerkki tarkoittaa? Siinä viestissä, josta nyt väännät (mutta toki et ole ärsyyntynyt, et tietenkään), oli kysymysmerkki.
Osallistutko ensimmäistä kertaa ikinä nettikeskusteluun?
Miten mielestäsi se että kysyt palstalta mitä sinulla saa tai ei saa olla muuttaa tilannetta?
Väännät itse todella paljon, etkä nyt yhtään tiedä miten keskustelupalstoilla tulisi käyttäytyä jotta keskustelu olisi mukavaa ja asiallista. Otahan nyt onkeesi nämä neuvot niin osaat sitten tulevaisuudessa paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin mielessäni tehnyt kaikenlaisia rajoja, joiden yli en tulevan mieheni toivoisi menevän. Sitten rakastuin mieheen, joka on ylittänyt sellaisetkin rajat, joita en osannut ajatellakaan. Esim seksi lähisukulaisen kanssa. Naisystäviä on joka suunnassa, en tunne heitä. Olen vain kuullut tai vilaukselta nähnyt esim. lapsen joulujuhlassa. Minulle heitä ei esitellä, enkä tiedä suhteiden syvyyttä enkä tasoa. Myös entiset avovaimot 5kpl (lapsia yhden kanssa) pyörii jutuissa usein.
Olen vuosien varrella vajonnut jonnekin mustaan räpiköimään. En pysty lähtemään. Kaikki pystymiset ovat siellä samassa suossa.Narsismi ja traumaside. Pelasta itsesi. Youtubesta etsi Narsiati vs Minä. Myös englanninkielistä apua on pilvin pimein. Tsemppiä!
Kiitos vinkistä. Minä katson.
Olettepa luottavaisia ja sinisilmäisiä, ilmankos suurin osa miehistä kertoo pettäneensä kiinni jäämättä...
Ei se järvi soutamalla kulu.