Mihin vedätte rajan miehen naispuolisten ystävien suhteen?
Haittaako jos mies puhuu tunnin mittaisia maratonipuheluita naiskaverin kanssa lohduttaen tätä puheillaan ja kehuen, että 'älä välitä siitä' 'sä olet ihana ihminen, aito ja sydän täyttä kultaa'. Tai häiritseekö jos mies lähtee ystävättären luokse viinilasille, näkee viikottain tenniksen peluun merkeissä, pitää ystäviä ja puolisoa samanarvoisina?
Kommentit (252)
En tiedä näistä nuorista pullamössömiehistä, joiden testosteronit ovat jonkun mummun tasolla. Hehän saattavat hyvin ollakin naisten kanssa pelkkiä ystäviä, kun ei vietti vie eikä viisari värähdä.
Ikäiseni, noin viisikymppiset miehet eivät taatusti ole naisten kanssa pelkkiä ystäviä vaan pitävät suhteitä yllä ja elävät toiveessa, että vielä joskus pääsisivät panemaan ennen kuin erektio on muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jessica pelaa tennistä minihamosessa sääret timminä niin tuskinpa olisi hyväksyttävissä moinen peli.
Oon itsekin hyvännäköinen nainen. Ennenkaikkea suhteemme on täysin tyydyttävä ja onnellinen, en ymmärrä mitä hamonen siihen vaikuttaisi.
Ja jos vaikuttaa niin minkäs sille voi, ei se vahtiminen kuin korkeintaan ahdista ja tekee hamosista vielä houkuttavampia.
Hyvännäköisyyttään ei voi itse määrätä, se on aina katsojan silmässä.
Niin? Mua on mm tullut useamnankin kerran keskellä kirkasta päivää eri tilanteissa vieraat ihmiset kehumaan. Ja mikä olennaisinta, mieheni kehuu edelleen vuosien jälkeenkin maailman kauneimmaksi (mikä ei ole ihan totta, mutta hyväksyn kehut).
Hyvännäköisiäkin tietysti petetään, pointti lähinnä se, etten koe tarpeelliseksi vertailla itseäni vieraisiin naisiin -etenkään tehdäkseni itselleni huonon olon-, eikä parisuhteeni ole riippuvainen sen ulkopuolisten ihmisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas osa naisista mustasukkaisia🙄. Kyllä suhteessa pitää saada valita ystävänsä. Luottaa siihen, että toinen ei petä.
En ikinä koskisi varattuun mieheen. Enkä ystävä mieheen.Hyvä, että sinulla on moraali. Valitettavasti on paljon naisia, jolle varattuun koskeminen ei tuota mitään ongelmia. Mutta minun kannaltani on yhdentekevää, mitä ne naiset ajattelevat, kyse on kuitenkin minun suhteestani, ja siitä mitä minä pidän tärkeänä elämässäni. Ja siihen kuuluu se, että mieheni ei vietä vapaa-aikaansa muiden naisten kuin minun kanssani. Tykkäsit siitä tai et.
Olet todella kammottava tyyppi, hrrr.. Onneksi oma vaimoni ei ajattele samalla tavoin, olisi jäänyt jokunen näyttely, konsertti ja tapahtuma kokematta - tai olisi pitänyt mennä kovin usein yksin näihin aktiviteetteihin.
Olemme käyneet myös lastemme sekä naispuolisten ystävieni lasten kanssa yhdessä mm. Muumimaailmassa ja Ähtärin eläinpuistossa jne.
Järkyttävä ajattelumalli sinulla kerta kaikkiaan. Sanoisin, että sun kannattaisi varmaan jutella jonkun kanssa näistä sun pelkotiloistasi eikä haittaisi, vaikka joku myös kertoisi sinulle millaista henkistä väkivaltaa vaatimuksinesi harjoitat puolisoasi kohtaan.
Minkäs minä sille voin että mielestäni seksikkäin mies on sellainen jolle oma perhe tulee ensin. Kaikessa. En kyllä viitsisi kauaa katsella miestä joka haahuilee muumimaailmassa muiden kuin omien lastensa kanssa. Jo senkin takia että vapaa-aika kaikilla tuppaa olemaan kortilla.
Yhteen panoon tai ottoon päivässä.
Naiset haluavat kieltää miehiltä naispuoleiset ystävät kun tietävät mitä nainen ajattelee niin eikös se tarkoita että joka nainen on valmis pettämään kun sitä epäilee joka naiselta joka on tekemisissä miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat kieltää miehiltä naispuoleiset ystävät kun tietävät mitä nainen ajattelee niin eikös se tarkoita että joka nainen on valmis pettämään kun sitä epäilee joka naiselta joka on tekemisissä miehen kanssa?
samalla tavalla miehetkin käyttäytyy
Kylläpä täällä kaikki toitottavat, että ei haittaisi mitään, että mieheni viettäisi viiniä lipitellen ystävättärensä luona ilta tolkulla lohdutellen ja halaillen?!?
Ei todellakaan ole normaalia missään piireissä. Onhan tämä nähty ja kuultu kun esim. joku julkkis on mennyt illalla jonkun naisen kämpille. Miksi kukaan ei usko, että meni vain ystäväänsä lohduttamaan ja tekee sitä aina yöhän asti kun ystävätär on murheissaan.
Kyllä minä sanon, että jos mieheni yhtäkkiä koti-illan tiimellyksessä sanoisi, että lähden lissukkaa lohduttamaan ja voi mennä koko yö niin en sanoisi, että kiva juttu, pitäkää hauskaa!
Minusta tätä keskustelu on siinä mielessä vähän hassu, että mieheni ei missään nimessä haluaisi loukata minua säntäilemällä ystävättärensä lohduttajaksi tai viettämällä viini-iltoja hänen kanssaan.
Ei kuulu myöskään minun tapoihini kysellä miespuolisilta ystäviltäni, että saanko tulla teille nauttimaan viiniä kun mieheni jää lasten kanssa kotiin?!?
Meillä on ystäviä molemmista sukupuolista, mutta ei meillä ole tarvetta rajoittaa toista koska ymmärrämme, että noin ei tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi nämä eri sukupuoliset "ystävät".
Saako biseksuaaleilla olla ollenkaan ystäviä ollessaan parisuhteessa?
Tai minulla, aromanttisella aseksuaalilla, ei saa olla mitään "moikkaa" kummempaa kenenkään parisuhteessa olevan tai tapailevan kanssa? Minulla on erittäin läheisiä miespuolisia ystäviä joiden kanssa vietän kahdestaankin aikaa. Eikä voisi vähempää kiinnostaa heidän housujensa sisältö.
Palvontakultti on vähän pelottava ajatus, me ihmiset alamme helposti palvoa hienoja tyyppejä. Rajat tunteva ihailu varmaan toimii, mutta jatkuva lässytys ja kiinteää seurustelua muistuttava suhteilu voi joissakin tapauksissa olla epäilyttävää. Kaikki riippuu kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai minulla, aromanttisella aseksuaalilla, ei saa olla mitään "moikkaa" kummempaa kenenkään parisuhteessa olevan tai tapailevan kanssa? Minulla on erittäin läheisiä miespuolisia ystäviä joiden kanssa vietän kahdestaankin aikaa. Eikä voisi vähempää kiinnostaa heidän housujensa sisältö.
Lainaatko vielä viestistä kohdan jossa sinulle sanottiin ettei sinulla saa olla jotain? Vai mielikuvittelitko nyt vain että sinua kiellettiin?
Sängyssä saa vetää vain ulospäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaatko vielä viestistä kohdan jossa sinulle sanottiin ettei sinulla saa olla jotain? Vai mielikuvittelitko nyt vain että sinua kiellettiin?
Hyvä vitsi nämä eri sukupuoliset "ystävät". Tähän vastasin. Eri sukupuolisia ystäviä ei siis voi tuon viestin mukaan olla, vaan ne ovat "ystäviä". Eli kuten tässäkin ketjussa toitotetaan, aina halutaan kuitenkin päästä panemaan eli ei saa olla "ystävä". Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, ei heteroilla, homoilla, biseksuaaleilla, aseksuaaleilla tai mitä sitten kukin onkin. Aitoa ystävyyttä on ihan kaikkialla. Se on oma häpeä jos siihen ei itse pysty.
Miehellä on ollut naispuolisia kavereita koko yhteiselomme ajan. Niitä tulee ja menee kuten miespuolisiakin, harva jää.
Olis outoa, jos mieheni yleensä kenenkään kanssa juttelisi puhelimessa noin kuten APn aloituksessa. Edes mun kanssa.
Kunnon lenkki, puutyösavotta yms. parit kaljat saunassa. Siten mun mies terapoi. Ei juuri puhu puhelimessa kuin pakosta asiakkaille. Läheisten kanssa hoidetaan asiat kasvotusten.
Eiköhän naispuolisia kavereita ole kertynyt kaikille, jotka on opiskellut jotain muuta kuin miesvaltaisia aloja. Outoa olisi jos opiskelukavereiden, jotka on tuntenut parikymmentä vuotta, kanssa yhteydenpitoa alkaisi rajoittamaan. Miehet, joilla on vaan miespuolisia kavereita, on mulle vähän red flag. Usein outoja asenteita naisia kohtaan, niin kuin tässäkin ketjussa.
Vyötärön kohdalle vedän rajan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi nämä eri sukupuoliset "ystävät". Tähän vastasin. Eri sukupuolisia ystäviä ei siis voi tuon viestin mukaan olla, vaan ne ovat "ystäviä". Eli kuten tässäkin ketjussa toitotetaan, aina halutaan kuitenkin päästä panemaan eli ei saa olla "ystävä". Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, ei heteroilla, homoilla, biseksuaaleilla, aseksuaaleilla tai mitä sitten kukin onkin. Aitoa ystävyyttä on ihan kaikkialla. Se on oma häpeä jos siihen ei itse pysty.
Miksi otat itseesi noin, kun kirjoittaja kuitenkin kirjoittaa omasta kokemuksestaan eikä sinun? Ei tarvitse ottaa itseensä ja väittää että olisi sanottu ettei sinulla saa olla ystäviä.
Onko kaikki nuorehkot suomalaiset pelkkiä perverssejä,oksettaa kun jokapuolelta toitotetaan että heterot ovat paskoja,tuntuu että kaikki on åervessejä,tai heidän kaverreitaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat itseesi noin, kun kirjoittaja kuitenkin kirjoittaa omasta kokemuksestaan eikä sinun? Ei tarvitse ottaa itseensä ja väittää että olisi sanottu ettei sinulla saa olla ystäviä.
Ja minä kerron omasta elämästäni. Miksi sinä ärsyynnyt siitä? Johan on keskustelu jos kukaan ei saa vastata kenenkään viestiin.
Mies vetää itse rajansa. Mutta kun on lapsia ja yhteinen koti, ei ole vapaa käyttämään vapaa-aikaansa ihan miten haluaa vaan on sovittava menoista ja perhe on lähtökohtaisesti tärkeämpi kuin ystävät.