Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidon Tarpeessa´05 ~vko45-46~

06.11.2006 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua

asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]

[color=FF7F00]hende

olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.

Yritystä on ollut puolitoista vuotta.

Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]

[color=FF7F00]LeiaK

Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä

Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.

Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00] Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06.[/color]

[color=CD6600]Marikukka83

Minä 22 ja mies 31

Pohjoisen ihmisiä ollaan

Vauva haaveena 05/04

Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005

3x inssi negaa

syksyllä luvassa ivf [/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600] miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Tampereelta olen kotoisin.

Yritys alkoi 10/2004.

Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.

Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]R-B

Mina 34, mies 30

asustellaan Helsinki

yritysta 05/06

Hoitoja, ei vielä [/color]

[color=FF7F00] SanniAnniina

minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.

Pillerit jätetty 04/04.

Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.

Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]

[color=CD6600]tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Eka inssi 5/06 nega.

Tällä hetkellä hoidot tauolla kroonisen kilpirauhastulehduksen takia. [/color]

[color=CD6600]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset:

- Plussaonnittelut Joalinille![/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=FFAEB9]Joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin tosiaan niin krapulainen, ettei paljon koneella pystynyt istumaan. Tosin oli ihan mielettömän hauska ilta hyvällä humalatilalla varustettuna, joten kyllä sen sunnuntainkin sitten kesti..:)

Kiitos Metelle testi-infosta, aion ehdottomasti siirtyä noihin selkeisiin ovistesteihin.

Kaikille hirmuisesti vilkutuksia!

-Tuittu-

Vierailija
2/69 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisi niin kiva nähdä oma nimi siellä vihdoinkin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milikolle piti vielä sanoa pahoittelut :( toivotan sinulle jaksamisia!!! *hali*

Miten Mancon ja EmmaE:n piinailut edistyy? Ja onko täti jo tullut vierailulle Tirpan luo?

Tuittu: Mullakin pitäisi näköjään tuota esittelyä vähän päivittää, siis ainakin että toisesta icsistä tuli nega. Mutta päivitellään sitä sitten kun saadaan tietää miten tässä icsissä käy.

Täällä sitä vaan edelleen piinaillaan ja ihmetellään. Maha on vieläkin turvoksissa, rinnat kipeät ja mahassa möyryää, mutta lugeistahan nuo johtuu. Pelottaa niin vietävästi että miten tässä käy... jos tulee negaa, niin hoidot jatkuu todennäköisesti joskus vuonna 2008, niin vähän miehen kanssa juteltiin. Pakko pitää taukoa, ei jaksa enää.

-Lupus pp 5

Vierailija
4/69 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piinailut on edenneet loppusuoralle tai ainakin niin vahvasti uskon. Pp 12 ja kp 26 siis meneillään ja kaikki tutut menkkaoireet riesana + joku kummallinen kuvotus/ällötysolo, jota on jatkunut kausiluontoisesti sunnuntai-illasta asti. Epäilen, että kuvotus johtuu joko noista Lugeista (tosin kummallisesti alkoi vasta viikko niiden käytön aloittamisen jälkeen) tai sitten mulle yrittää jotain vatsatautia päälle. Lupuksellahan oli kai enemmänkin kokemusta Lugeista eli esitänkin pari itseäni askarruttavaa kysymystä (ja kaikki muutkin asiasta tietävät saa tietysti mielellään auttaa!) eli a) milloin niiden syöminen kannattaa/pitää lopettaa jos ei menkkoja kuulu, b) millaisia sivuoireita ne aiheuttaa c) pitkittääkö ne kiertoa? Mulla on tosiaan ne nyt eka kertaa käytössä joten en oikein tiedä miten ne vaikuttaa, vaikka sekin tietysti on yksilöllistä. Pelkään vaan että kierto taas pitkittyy ihme lukemiin, vaikka jo nyt on pari päivää välillä juilinut mahaa just samalla tavalla kuin aina menkkojen ekapäivinä. No joo, ei kai auta kuin ootella. Mutta sitä negatestiä en aio tällä kertaa tehdä kun se masentaa mielen aina niin totaalisesti, joten sais se täti kuitenkin suht¿ ajallaan löytää perille.

Lupukselle ja Mancolle on täällä peukut ja varpaat pystyssä, toivottavasti tulee hyviä uutisia! Millonkas teillä olikaan ne testipäivät?

Tuitulle myös huiskutukset! Jos joskus päivittelet näitä muitten tietoja, niin mun kohdalle vois myös muuttaa, että: Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä) yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.

Kaikille muillekin kovasti terveisiä ja mukavaa viikkoa!

EE

Vierailija
5/69 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EmmaEmilia-79:

a) milloin niiden syöminen kannattaa/pitää lopettaa jos ei menkkoja kuulu, b) millaisia sivuoireita ne aiheuttaa c) pitkittääkö ne kiertoa?

Yritän nyt vastailla jotain :)

a) Mä olen lopettanut lugejen käytön aina negatestiin, ainakin sellaiset ohjeet olen siis saanut lääkäriltä. Pari päivän kuluttua lopettamisesta on sitten vuoto alkanut. Kerran tosin vuoto alkoi lugeista huolimatta, mutta silloinkin tein varmistukseksi testin, ja kun siihen odotetusti tuli nega niin lopetin luget. Suosittelen siis että teet sen testin kuitenkin jos vuoto ei ala ennen aikojaan...

b) Mulle on tullut sivuoireina ainakin rintojen arkuus, alavatsassa oleva " möyryämisen" tunne ja maha on myös ollut vähän aikaa sekaisin lugejen aloittamisen jälkeen, mutta se on aina mennyt ohi.

c) Mulla siis ekalla kerralla luget pitivät vuodon pois, mutta silloin annostus oli suurempi. Tokalla kerralla eivät pitäneet vuotoa pois. Tuo on varmaan aika yksilöllistä, ja riippuu myös annostuksesta.

Toivottavasti vastauksista oli jotain apua....

-Lupus

Vierailija
6/69 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Anteeksi Tuupa! Ehdottomasti laitan sinut plussanneisiin heti seuraavassa päivityksessä! Te plussaatte niin nopeassa tahdissa etten enää pysy mukana..;)

Vaikka aina on ollut tapana pitää vähän matalampaa profiilia noiden peukutusten takia, niin nyt on pakko hieman jännätä EE:n puolesta. Noi tommoset epämääräiset kuvotuskohtaukset kuulostaa kyllä joltain muulta kuin negalta..:) Nyt pidät tädin poissa nurkista!! bdbdbd

Ja Lupukselle paljon myös peukkuja!! Olisit jo niin kovasti ansainnut sen plussan! Sovitaan vaikka että päivitän sinun ja EE:n tiedot sitten kun saadaan teidät pudotettua tuonne esittelypinon alempaan pinoon..:) bdbdbdbd

Ketäs muita ilmoittautuu piinailemaan ja plussailemaan?

ON: Tänään taitaa olla jo kp26/?. Todennäköisesti ei koko kierrossa ole ovista ollutkaan sillä lämmöt oli tänäkin aamuna vielä 36,2. Loppukierrossa ne ovat aina olleet yli 36,5. Minulla on teroja vielä kahteen kiertoon jäljellä ja varmaankin hoidot siirtyy ainakin tuonne tammikuulle. Ajattelin nyt sitten antaa tämän kierron venyä niin pitkäksi kuin se venyy (siis ilman teroja), jos vaikka onnistuisin sitten käynnistämään menkat kun saadaan lupa jatkaa hoitoja.

Aina kannattaa kieroilla..:)

-Tuittu-

Vierailija
7/69 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupus vastauksista ja Tuittu tsemppauksesta! :) Pikaisesti tulin vaan pyörähtämään, nyt sohvan ääreen tuijottamaan telkkaria ja rentoutumaan rasittavan työpäivän jälkeen.

EE

Vierailija
8/69 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi EEn kuvotuskohtaukset mustakin kuulostaa joltain ihan muulta kuin tätöseltä. Voi kun teitä onnistais! Ja samaa toivon myös MANCOLLE ja LUPUKSELLE. Kyllähän tässä alkaa pää hajota itse kullakin. Ehkä toi toivon ja epätoivon vaihtelu on kaikista rankinta. Sekä odottelu.

Kerrankin oon ihan hiljaa omasta navasta, me päätettiin pitää tää kierto taukoa, kun viime kierrossa oli (täysin todistamaton) varhainen km. Kahden viikon päästä meen yksityiselle lääkärille, ja sitten varmaan ens kierrossa aloitetaan taas yritys. Toivottavasti jollain tapaa lääkityinä. Ja luultavasti liian toiveikkaina.

No hupsis. Enpäs sitten ollutkaan ihan hiljaa omista kuulumisistani;) Mutta tästä lähtien vaikenen kuin muuri. Siis itsestäni. Toivottavasti.

Huiskutukset kaikille!

Vierailija
9/69 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih EmmaEmilia, millos ajattelit testailla?! Kuulostaa kyllä lupaavalta varsinkin nuo pahoinvointikohtaukset, ja saahan niitä menkkaoireitakin olla kunhan vuodot jää tulematta! bd

Lugekysymyksiin en oikein osaa vastata kun käytän niitä nyt ite ekaa kertaa, mutta Lupus olikin osannut sua jo auttaa!

Lupus, miltä tuntuu??? (tällä hetkellä) Huomennahan voi olla jo ihan eri mieli... :-)

(.) on kanssa ollut vatsa vähän sekaisen oloinen lugejen alottamisen jälkeen (nyt 8.pv), samoin vissiin jo siitä pregnylistä, tissit oli aivan megakipeät monen monta päivää. Nyt alkaa helpottamaan mutta on ne yhä kipeät. Aika rauhallisin mielin olen osannut olla kun ed piinailuista on jo vuosi aikaa, mutta mies pitää " valitettavasti" huolen siitä etten pääse unohtamaan tänhetkistä tilaani! Testipäiväks laittovat mulle ens keskiviikon 15.11. mutta höyryissäni sillon punktiopäivänä ilmotin etten jaksa sinä aamuna tulla verikokeeseen koska olen sinä päivänä tulossa kaupunkiin vasta iltapäivällä, ja kirjasivat sit papereihin verikoepäiväks vasta pe 17.11. Nohh, eiköhän kotitestit jo jotain mulle kerro keskiviikkona. Tosin en usko että tämä onnistuu, joten sen puolesta on aivan sama millon ja missä testaan... :-D

Onkohan muuten kukaan koskaan missään plussannut heti ensimmäisestä icsistä, ja vielä heti tuoresiirrosta??

Bilha äläs nyt hiljene, suotta! Teillä on kyllä tosi inhottava tilanne... Yhdellä tutulla oli vähän sama, se kyllä taisi haamuja ja vahvempiakin viivoja testailla mutta aina ne menkat tuli 0-5pv myöhäisyydellä. Julkisella ei häntä juuri kuunneltu... Yksityiselle meni ja sieltä tutkimusten jälkeen sai clomit ja luget (-> rv10 saakka käytettäväks) ja nyt on hyvää vauhtia raskaana. Ja nyt vaan toivon etten ole ihan täysin sotkenut tilannettanne jonkun muun tilanteeseen... Jaksuja teille!

Tuitulle huiskutukset myöskin!! Se on kiva välillä nollata itseään juhlinnalla... hyvällä omalla tunnolla... :-D Kärsivällisyyttä teillekin toivottelen! Mikä sulla on muuten olo nyt, tuntuuko että ne lääkkeet auttaa, vai huomasitkos sä edes muutosta ilman lääkkeitä/lääkkeillä?

Anteeks jos nää mun kysymykset ja jorinat menee ihan pieleen. En jaksa kaivaa noita vanhoja pinoja kun nettiyhteys on NIIIIN hidas, joten luotan teflonaivojeni muistijälkiin...

Jep. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
10/69 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos teille kaikille kullanmuruille tsempityksestä :) Oon vaan nyt tullut siihen tulokseen pengottuani aikani internetin ihmeellistä maailmaa, että kaikki oireet (ja erityisesti nämä kuvotuskohtaukset) johtuu nimenomaan noista Lugeista ja täti pyyhkäisee paikalle heti kun ne lopetan. Lopettamista vaan vaikeuttaa se, että en millään haluaisi testata sitä negaa, jonka perusteella siis Luget voisi lopettaa, joten toistaiseksi jatkan niiden käyttöä ja odottelen josko ne menkat kuitenkin niistä huolimatta ilmaantuisi. Nyt on kuitenkin ¿vasta¿ kp 27 ja pp 13, että kaikenlaista ehtii tapahtua. Ärsyttää vaan niin pahasti, kun kuitenkin kaikesta pinnistelystä ja järkeilystä huolimatta huomaa välillä jännittävänsä, että mitenkähän tässä käy. Siis kun ei oikeasti haluaisi toivoa yhtään mitään! Se pettymys on joka tapauksessa niin iso, että miksi ihmeessä sitä kiusaa itseään elättelemällä turhia toiveita kun kuitenkin sitten tippuu lujaa ja korkealta?! Anteeksi taas tämä omanapainen vuodatus, mutta tää on ainut paikka jossa voi kunnolla päästää näitä höyryjä ulos :)

Mancolle pitää myös hehkuttaa, että kyllä täälläkin palstalla ainakin Joalin plussasi ekasta icsistä (vai olikohan ivf, en nyt tarkalleen muista) ja nimenomaan tuoresiirrosta. Ja on varmaan ollut aikaisemmin muitakin, joita en nyt vain muista! Eli toivoa on paljonkin, että noilla järeämmillä hoidoilla tuloksia tulis heti eka yrittämällä. Peukut on siis pystyssä sekä Mancon että Lupuksen suuntaan bdbdbdbdbdbd

Onko teillä muuten ollut vaikutusta näillä lapsettomuushoidoilla ja ¿murheilla työtehoon? Musta tuntuu, etten oo koko syksynä pystynyt kunnolla keskittymään työasioihin, kun nämä asiat on kokoajan päällimmäisenä mielenpäällä. Siitä seuraa sitten huono omatunto, mutta sekään ei auta siihen, että ihan muut asiat pyörii ajatuksissa kuin tekemättömät työt. Höh. No, ens kierron jälkeen tulee meilläkin tod.näk. tauko hoitoihin, että jospa sitä sitten saisi vähän näitä rästihommia tehtyä. Nyt joka tapauksessa takaisin ¿työn touhuun¿ ja mukavaa viikon jatkoa kaikille tasapuolisesti!

EE

Vierailija
11/69 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUPUS

Kovasti tuhruttaa ja lääkäri antoi tänään toisessa nollaultrassa luvan jatkaa hoitoja eli pistelemään vaan. Menopur kirvelee huomattavasti enemmän kuin Gonal, mutta mitäpä sitä ei tekis nyytin eteen. Toivottavasti sun ei tarvi taukovuotta muun kuin nyytin vuoksi pitää. Kovasti peukkuja ja jaksamista piinapäiviin bdbdbd

TUITTU

Kieroa peliä *hih hih* Muaki kiinnostaa tietää onko ne sun lääkkeet alkaneet vaikuttamaan olotilaan? Ja mistäs sen tietäis vaikka se sun kierto venyis nyt sen luonnollisen syyn takia bdbdbd

BILHA

Miks täytyis vaieta.... Täällä kun kaikki ymmärtää tilanteen ja taakse kätkeytyvän tuskan niin onhan se helpompi ollakin sen jälkeen kun täällä on purkanut pahaa oloaan tai turhautumistaan tai ihan mitä vaan. Tsemppiä teille lääkäriin ja toivottavasti alkaa teillekin niitä vastauksia tulemaan ja löytys se apu millä raskaus kestäis sen 9kk. bdbdbd

LUGE GALLUP TÄHÄN VÄLIIN:

Ketkä on nauttinut luget suun kautta ja ketkä ovat ähertäneet alakautta? Ohjeistiko hoitohenkilökunta valintaan? Tää ihan mielenkiinnosta kun mä oon kokeillu molemminpäin eikä kumpikaan hirveen miellyttävää ollu.....

MANCO

Mulla on oikeestaan samat fiilikset ku sullakin eli tehdään nyt tämä toinen IVF alta pois niin pääsee suunnittelemaan elämää eteenpäin ;o) *tosi yltiöoptimisti* Peukutan kuitenkin teille jotta teillä tärppäis bdbdbd

EMMAEMILIA

Sullahan on piinis jo tosi pitkällä ja erittäin lupaavalta kuulostaa. Mä muistelen omaa ekan IVFn tuoresiirtoa ja PASeja niin vuoto alkoi aina pp11 tietämillä ja lugeista huolimatta. Hui ku mua rupes jänskättään sun puolesta.

P.s työteho tippui aina negan aikoina mutta muuten työ on ollut tavallaan terapiaa.

|.| OmaNapa elikkäs tänään oli siis toinen nollaultra ja nyt näytti kuulemma paljon paremmalta ja sain luvan aloittaa piikityksen (varsinkin kun täti tuhrutteli tuloaan). Kuten jo Lupukselle kerroin kirvelee menopur enemmän kuin Gonal mutta ei haittaa vaikka tekee kipeää....ihanaa pistokset ihanaa.... Seuranta ultra on sitten ens viikon tiistaina ja sitten perjantaina. Jes kyllä se tästä etenee.

Huiskutukset kaikille hoidokeille ja piinailijoille ekstra peukutukset.

Vierailija
12/69 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta mikä keli! Tie oli peilijäällä ja työmatkaa 60 km suuntaansa. Onneksi kaikki meni hyvin, mutta tämmöisinä päivinä toivoo, että työpaikka olis pikkasen lähempänä!

EMMAE:llä alkaa olla jännät paikat. Toivotaan, että tuo pahoinvointi nyt tietäisi raskautta. Tuohon sun tgalluppiin on pakko vastata. Siis miulla on oikeen huono omatunto siitä, että hoitojen takia myös työt kärsii. Ensinnäkin tulee poissaoloja ja sitten välillä on henkisesti niin väsynyt, että ei vaan jaksa miettiä kaikkee. Välillä taas itse4llä on niin paha olo, että palaa pinna vähän turhan nopeesti. Tänään olin kyllä onneksi nähnyt vaivaa ja liikuntatunneista jäi itsellekin tosi hyvä mieli, kun onnistuivat niin hyvin.

Kiva, että TIRPPAkin pääsi nyt eteenpäin hoidoissa.

Mikäs LUPUKSEN ja MANCON olotila on? En nyt kuollaksenikaan muista joko teillä oli testipäivät käsillä. Tsemppiä piinailuun!

Mtäs MILIKOLLE kuuluu? Eikös sulla lääkäriaika ollu ens viikolla?

).( Maanantaina oli ultra ja kaksi munista oli kasvamassa. Toinen oli 21mm ja toinen 14mm, lääkärin mukaan aivan liian pieni eli yksi kehityskelpoinen yksilö ilmeisesti olis. Eilen siis pistin Pregnylin ja maha on ihan sika kipee pistoskohdasta. Menikö joku pieleen vai mistä johtunee. Kuinka nopeasti Pregnyl irrottaa munasolun? Täällä jännitetään taas ajoitusta, viimeksihän inssi oli liian myöhään, toivottavasti nyt ehdittäisiin ajoissa.

Huomenna sitten onkin meidän osalta viimeinen inssi ja jos nyt ei tärppää niin tammikuussa operoidaan. Toiveet korkeella, mutta pahimpaan varautuen. Kuinkas monta inssiä muualla julkisella tehdään? Täällä neljä on maksimi.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! -Mette-

Vierailija
13/69 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nyt tässä icsissä Pregnyl piti pistää 36-38h ennen punktiota. Inssissä kai aikalailla sama, tai vähintään tuo? Eikös sullakin tule nyt n. 1,5vrk pregnylistä inssiin?

Meillä on Lupuksen kanssa ens viikon loppupuolella testipäivät. Että onhan tässä vielä aikaa... Ihan liiaksi asti. Mulla on sellanen lähestulkoon normaaliolo, tissit on vähän kipeät ja mahassa myllää (luget). Mutta ei siis mitään minkä voisi edes kuvitella olevan raskausoire. Onneksi. :-)

Mette onnea matkaan teille huomiselle!!!! bd

Vierailija
14/69 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli testasin sitten tänä aamuna puhdasta negaa :( Nyt voi varmaan lopettaa ne luget ja alkaa parin päivän sisään odotteleen tätiä kylään. Ihmeen rauhallinen olo on kuitenkin, onneksi. Vielä yksi yritys tälle vuodelle ja sitten pieni mietintätauko, että miten jatketaan. Kiitos kuitenkin teille ihanaisille kaikesta tuesta ja kannustuksesta!! Ootte mulle tosi tärkeitä, varsinkin näinä synkempinä päivinä!

EE

Vierailija
15/69 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Oon tosi pahoillani negasta..:( :( :( Paljon virtuaalihalauksia ja rutistuksia pahan mielen keskelle!!!

Miliko: Joko sait adoptioinfopaketin? Maksoiko sellainen jotain? Ja mistä tilasit?

Piinailijoille, ainakin Lupus ja Manco, paljon peukkuja ja muille ihanaisille Hoidokeille vilkutuksia!

ON: Blaah.. kp28 ja lämmöt alhaalla. Ehkä tuolla kp 50 kohdalla voisin aloittaa terot.. *huoh*

-Kiiereinen Tuittu-

Vierailija
16/69 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kääk EE, harmittaa sun puolesta, kun hoito ei onnistunutkaan. Miksi tämä homma on näin vaikeaa? Kyselit hoitojen vaikutusta työntekoon. Kyllä vaikuttaa ainakin minulla, ihan varmasti. Koko ajan pyörii mielessä edellisten hoitojen epäonnistuminen ja milloin hoidot oikein voisivat jatkua jne. Toisaalta taas töissä oleminen helpottaa, sillä pää on ihan tupaten täynnä oppilaisiin ja opetukseen liittyviä asioita. Ja taas kummasti sitä vaan mietiskelee sitä, että jos nyt lokakuussa olisi hoidossa onnistanut, niin ei olisi tarvinnut ensi syksynä aloittaa uutta lukuvuotta, vaan olisi saanut jäädä äitiyslomalla¿haikeita haaveita. Nyt on pakko miettiä tulevaa syksyä siltä kantilta, minkä luokan saa opetettavakseen.

TIRPAN gallupiin vastaan niin, että olen laittanut luget alakautta. Pakkausselosteesta kyllä haikeana lueskelin, että niitä voisi ottaa suun kautta ja välttää kamalat sotkut, mutta lääkäri ei kyllä sanallakaan siitä keinosta maininnut. Lugen sijasta on olemassa joku geelimäinen lääke, joka laitetaan asettimella. Siitä täytyy kysellä seuraavaan mahdolliseen hoitoon.

METTE, ei sulla mennyt Pregnylin kanssa mikään pieleen. Ainakin omalla kohdalla kaikissa neljässä pistokerrassa vatsa on kipeytynyt pariksi päiväksi. Olen koittanut ajatella, että se lääke taisi mennä perille, kun niin kamalasti on sattunut. Ja totta kai aina välillä oli pakko kokeilla vieläkö sattuu¿ ICSI:n kohdalla pistos piti ottaa 36h ennen, mutta inssiä varten 24h ennen. Tällainen käytäntö on kuulemma Avalla, kun sitä joskus lääkärille ihmettelin.

TUITTU kyseli adoptiopaketista. Soitin Pelastakaa lapset ry:n Tampereen toimistoon, koska Tampereella asutaan. Seuraavana päivänä posti toi kirjekuoren, jossa oli muutama esite ja tietoja kaikista neljästä Pelan kohdemaasta ja eri maiden kriteereistä adoptoijille. Lisäksi tuli kutsu infotilaisuuteen, johon heti ilmoitin meidät. Se on 15.12. ja menemme kuulemaan lisää ja toivottavasti saamaan lisää infomateriaalia. On olemassa joku adoptiovanhempien yhdistys, josta saa tilaamalla oikein jättimäisen infopaketin, näin kuulin yhdeltä tutulta. En vielä aio moista tilata, vaan odotan kerrankin kärsivällisesti itse tilaisuutta.

Oma tilanne on tänään kp11 ja ensi maanantaina 13.11. on lääkäri. Olen kirjoittanut A4:n molemmin puolin täyteen kiperiä kysymyksiä, joihin haluan vastauksen ennen kuin suostun poistumaan lääkärin vastaanottohuoneesta. Onneksi mieheni tulee mukaan kysymään kysymyksiä. Vaikka kuinka aluksi puhkuisi taistelutahtoa ja uhkaisi kysyvänsä tiukkoja kysymyksiä, niin aina joku pupu tulee pöksyyn, eikä onnistu kysymäänkään kaikkea haluamaansa. Aion heiluttaa lappua lääkärin edessä vastaanoton aluksi ja sanoa, että näin paljon on kysyttävää ja haluan, että kaikki kysymyksen käydään läpi. Siirron yhteydessä lääkäri sanoi, että seuraava yritys on tammikuussa, mutta nyt kun olen selannut omaa kalenteriani, niin teoriassa on mahdollista tehdä uusi yritys vielä ennen joulua, jos tämä kierto pysyy alle 30 päivässä. Aion kyllä vedota lääkärin tunteisiin ja anella hoitoa joulukuuksi. Todennäköisesti Avalla on kalenteri jo täynnä, mutta yrittänyttä ei laiteta. Haluan mahd. pian toisen hoidon, jotta selviää onko meillä yhä samat ongelmat ja onko aiheellista unohtaa koko hoidot tulevaisuudessa ja keskittyä täysillä adoptioon.

Nyt leppoisaa torstai-iltaa kaikille, onneksi viikonloppu on jo ovella!

Miliko

Vierailija
17/69 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen varovasti kyselemään, josko teidän porukkaan voisi liittyä. Huomasin kyllä, että olette aloittaneet pinoilun jo 05, joten tunnette toisenne hyvin. Mutta alussa oli myös maininta, että mukaan saa tulla muutkin halutessaan... Olen sellaisessa vaiheessa, että kovasti kaipailisin keskusteluseuraa ja ajatuksenvaihtoa samankaltaisessa tilanteessa olevien ihmisten kanssa. Nimittäin mulla on nyt kolme inssiä takana ja joulukuussa olis eka ivf. Lahjasiittiöitä käytetään. Täällä tuntuu olevan monella jo hoidot alkaneen tai edenneet jo pitkälle, joten tuntuisi mukavalta juuri teidän kanssanne enemmän tutustua.

Vierailija
18/69 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sekaan sopii. Mäkin olin hirmuisen pitkään tauolla täältä, ja sinä aikana porukka oli tietysti osin vaihtunut, joten ei täällä kaikki ikuisuuksia oo yhdessä pinoillut. Ja äkkiähän sitä tutuksi tullaan.

EE, oon kyllä hirmu pahoillani puolestasi. Onko mahdollista, ettei plussa näkyisi vielä? Rutistuksia, miten sitten käyneekin.

MANCO, et kyllä tiedäkään miten ilahdutti kuulla siitä sun tuttavasta. Mä luin vähän samantapaisesta jutusta keskenmenopalstalla. Antaa kyllä kovasti uskoa, kun tuollaista tapahtuu enemmänkin. Tällä hetkellä tosin tuntuu, että vaikka löytyis sellanenkin vika, ettei me ikinä voida saada lasta, niin sekin ois parempi, kuin tää epäselvä tilanne. Mutta siis tosiaan, kiitos. Ja tsemppiä sulle odotteluun. Täällä on peukut jo pystyssä:)

METELLE, toivon osuvaa ajoitusta ja TIRPALLE kipukynnyksen nousua:-D Vaikka tosiaan varmaan kestää erilailla kun tietää miksi.

MILIKO, saanko udella ootteko jo miettineet jotain tiettyä maata, josta mahdollisesti adoptoisitte (vaikka totisesti toivon, ettei teidän " tarvii" )?

Joku kyseli työstä (EE?) Musta tuntuu että työ on ollut mulle kyllä jonkinlainen tukipilari. Vaikeimpina aikoina on tuntunut hyvältä, että on jotain, mihin hetkeks saa ajatuksensa niin, ettei oikeasti ehdi miettiin vauvajuttuja. Sitten kun työpäivä on loppunut, ja on ollut aikaa ajatella, on taas alkaneet kyyneleet valua. Joskus töissäkin kirpaisee, jos lapset on yliherttaisia (niin kuin ne usein on), tai sitten kohtaa raskaana olevan naisen, joka puhuu raskaaks hankkiutumisesta hetkellisenä mielenhäiriönä. Ei sitä jotenkin pysty enää käsittään, että joillekin se menee vain niin että ehkäisy pois ja -naps- vauva tulee. Mutta yleensä oon ollut kyllä hirmu iloinen siitä, että mulla on työ, joka vie mukanaan.

Vierailija
19/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yllättävänkin hyvissä sielun ja ruumiin voimissa ja pettymykseen varautuminen siis jossain määrin kannatti :) Nyt sais vaan se täti kurvata paikalle, että pääsis pian uuteen yritykseen, mutta eihän sitä tietenkään silloin kuulu kun pitäis.

Ilpolle siis lämpimästi tervetuloa minunkin puolesta, mehän ollaan aikaisemminkin piinailtu jossain pinossa ja vanhoja tuttuja siis :) Muutenkin meillä on samantapainen tilanne kun lahjasiittiöt on käytössä, joten mukava ois vaihtaa sun kanssa kuulumisia säännöllisemminkin.

Metelle hirmuna peukutuksia inssiin, toivottavasti enempiä hoitoja ei enää tarvittaisi! Mullaki tulee aina Pregnylin pistoskohta kipeäksi, joten se on kai ihan normaalia. Lisäksi se irtoamisaika ainakin mulla vaihtelee. Ekalla kerralla munis oli jo ehtinyt irrota vaikka pistoksesta oli vasta 26 tuntia. Tokalla kerralla taas ei ollut ehtinyt irrota, kun pistoksesta oli 32 tuntia. Toivottavasti ajoitus menee kohdalleen ja eihän sillä ole merkitystä ehtiikö munis irrota vai ei kun yhtä hyvät mahikset on kummassakin tapauksessa raskautua!

Milikolle tsemppiä lääkäriin ja toivotaan että saisitte vielä joulukuuksi yrityksen, tiukkana vaan ja sopivasti epätoivoisena :)

Tirpallakin tapahtuu edistystä, huippua! Galluppiisi vastauksena, että oon " nauttinut" Lugeni alakautta kun se lääkärin mukaan vähentää mahdollisena sivuoireena tulevaa huimausta. Ei tosiaan oo kauheen miellyttävää tuon lääkkeen käyttö, mutta on ainakin toistaiseksi pitänyt multa tehokkaasti tuhruttelut (ja itse tädinkin) poissa.

Lupukselle ja Mancolle hirmuna peukkuja, napatkaa te nyt molemmat ne seuraavat plussat!

Ihan kaikille muillekin kovasti huiskutuksia, nyt on pakko juosta kauppaan kun lähdetään viikonlopuksi reissuun ja kaikki tykötarpeet on vielä ostamatta ja pakkaamatta. Hyvät viikonloput!

EE

Vierailija
20/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) kuulumiset ensin, eli tänä aamuna, pp9 lugejen mukana havaittu hieman punertavaa/rusehtavaa... Tissit ei myöskään enää tänä aamuna olleet oikeastaan yhtään kipeät. Mullahan on aina ollut tuota tuhrutteluongelmaa, 2-10pv oviksen jälkeen, joten tuosta häivähdyksestä ei voi kyllä tehdä mitään muuta johtopäätöstä kun että tämä tuoresiirto on ohi ja katse on JO kohti PAS:ia, tuolla vuodenvaihteen tienoilla. Järki ei muuta käskenytkään odottaa ja ihmeen vähän (vielä) koskee sydämeen¿ No, saa ainakin nyt sitten nautiskella noita alkomahoolejakin ilman tunnontuskia.

Jotta LUPUS, jäikös se tän kuun PLUSSA" vastuu" nyt sulle? :-D Voi kyllä niin toivon että teillä onnais...!!! bd Mitkäs sulla on fiilarit?

TIRPPA, sulla siis piikit vuorossa nyt? Mulla on mennyt vähän ohi mitä sulle sattui, jarrut ei toimineet vai mitä? Millos on seuraava ultra, ja käytkö nyt välissä verikokeessa/ultrassa? Ai niin, sähän taisit olla siinä tutkimusryhmässä, vai olenko taas ihan hakoteillä??

ILPO munkin puolesta tervetuloa vaan tänne! Itse kuulun ei-aktiivisiin, eli käyn vaan aina sillon tällön kirjottelemassa¿

BILHA, se keskenmenopuolen tyyppi oli varmaan just se mun kaveri, heh. Se on joskus tänne lapsettomuuspuolellekin kirjotellut kun aika pitkään tekivät vauvaa ennenku nyt siis onnas.

MILIKOLLE hurjasti rohkeutta ja ¿suurta suuta¿ lääkärivisiitille! Se on kumma että vaikka niitä kysymyksiä on, niin aina joku sisäinen voima sulkee suun ja kysymykset jää kysymättä. Mutta nyt tiukkuutta vaan maanantaille ja kiva että mies pääsee mukaan niin teillä on ylivoima!

Mites METEN inssi meni? Onnentoivotukset teille nyt tulevaan!!!!!

EE rentouttavaa viikonloppua ja hatunnosto viileästä suhtautumisesta negaan!

LUGEGalluppiin vastaan että meillä lääkäri käski pistää luget emättimeen. Oon jostain ymmärtänyt että imeytys paremmin tuota kautta, vaikka niin tuntuukin että kaikkihan sieltä ulos tulee. Ja täytyy myöntää että nyt kun tajusin että ne on todellakin niitä samoja kapseleita mitä vois myös syödä (jotenkin ajattelin että ne ois erilaisia) niin ei kyllä tekis edes mieli laittaa palleroita suuhun, kun on ¿tottunut¿ laittaan ne tuonne alakertaan. Huh, onneks sekin kohta loppuu.

Tuitullekin huiskutus ja muille jos jäi mainitsematta!

Mä tuun kyllä vielä infoamaan kaikista negoista mitä tässä on luvassa nyt ens viikolla¿

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän