Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidon Tarpeessa´05 ~vko45-46~

06.11.2006 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua

asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]

[color=FF7F00]hende

olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.

Yritystä on ollut puolitoista vuotta.

Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]

[color=FF7F00]LeiaK

Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä

Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.

Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00] Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06.[/color]

[color=CD6600]Marikukka83

Minä 22 ja mies 31

Pohjoisen ihmisiä ollaan

Vauva haaveena 05/04

Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005

3x inssi negaa

syksyllä luvassa ivf [/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600] miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Tampereelta olen kotoisin.

Yritys alkoi 10/2004.

Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.

Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]R-B

Mina 34, mies 30

asustellaan Helsinki

yritysta 05/06

Hoitoja, ei vielä [/color]

[color=FF7F00] SanniAnniina

minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.

Pillerit jätetty 04/04.

Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.

Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]

[color=CD6600]tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Eka inssi 5/06 nega.

Tällä hetkellä hoidot tauolla kroonisen kilpirauhastulehduksen takia. [/color]

[color=CD6600]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset:

- Plussaonnittelut Joalinille![/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=FFAEB9]Joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMMAEMILIA voi ei. Lujasti lohtuhaleja (((((hali))))) Hienoa kuitenkin, että olet ihan " valoisella" mielellä. Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua.

ILPO teretulemast sekalaiseen seurakuntaan. Äkkiä täällä tutuksi tulee, ei siitä nyt niin hirveesti (vai onko) aikaa oo kun minäkin pinouduin tänne.

MANCO oikeen muistit ettei jarru ollut oikeen tehonnu tai siis mun oma kroppa päätti alottaa seuraavan kierron aivan liian aikaisin. Ensimmäinen nollaultrahan oli lokakuun viimenen päivä jossa tämä tilanne todettiin eikä lääkäri ollut yhtään siihen tyytyväinen, nyt toinen nollaultra oli keskiviikkona 8pv ja tilanne oli niillä teroluteilla korjaantunut sen verran että sain luvan piikityksiin. Seuraava seurantaultra olis ens viikon tiistaina ja sitten vielä perjantaina ja action viikko ois siis vko 47. Tämä tutkiva lääkäri (joka on siis kokoajan sama, ihanaa) on hirmu kiva ja vastailee ihan tyhmiinki kysymyksiin asiallisesti ja ymmärrettävästi. Ja ainakin keskiviikkona otettiin verikokeet ja seuraavan kerran perjantain ultran yhteydessä. Että kyllä nyt tulee kokemusta noista piikeistä :0)

METTE peukut ja varpaat pystyssä inssin onnistumisen puolesta. Meillä ei tehty kuin kaksi inssiä, pääylilääkärin mielestä ei kannata tehdä enempää jos ei noilla tärppää vaan seuraavaksi sitten järeemmät hoidot..... Toivottavasti teidän ei tarvi niihin turvautua bdbdbd

MILIKO mulle hoitaja ehdotti suunkautta nautittavaksi noita lugeja, mutta luin kyllä pakkausselosteesta että paremmin vaikuttas alakautta. Kyllä se geelimäinen aine joka muuten on nimeltään crinone, sotkee ihan yhtälailla mutta ehkä mukavampi laittaa kun se on valmiiksi asettimessa. Tsemppiä vielä kerran lääkäriin.

TUITTU tsemppiä terojen kans. Jokos oot laskeskellu mites kannattaa se kierto kieroilla alkavaksi seuraavia hoitoja silmällä pitäen???

BILHA sullekin erityistsempitykset tulevaan lääkärikäyntiin.

LUPUS mikäs olikaan teillä tilanne? Kovasti peukutusta bdbdbd

|.| OmaNapa eli pistokset saatu aloittaa ja ei se vuoto nyt mitenkään hirmu runsas ollu mutta eihän siellä täysin kehittynyttä limistä ollutkaan. Tiistaina nähdään mikä on ollu vaste tähän toiseen lääkkeeseen eli menopuriin. Gonaliin reagoin ihan hyvin mutta loppupelissä laatu oli heikko, joten siksi halusin kokeilla toista lääkettä. Ja kun täällä on ollu puhetta, että menopur saattaisi olla tän ikäselle parempi vaihtoehto... Ainut huono puoli tässä tutkimuksessa on etten minä tule koskaan tietämään juuri minun hormonipitoisuuksia kulloisellakin hoidon vaiheella mutta toivottavasti niistä on jollekin toiselle tulevaisuudessa hyötyä.

Huiskutukset hoidokeille täältä pohjolasta ja mukavaa alkavaa viikonloppua (0/ (0/

Vierailija
22/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manco ja EE: Voihan pahus, olin niiiiin varma että te molemmat plussaatte... lohdutushalit molemmille!!! :( :(

Tirppa: Hienoa että pääsitte pistelemään! Vieläkö Menopur kirvelee pahasti? Totta on kyllä että kaikenlaiset kivut ja kirvelyt kestää kyllä " ilomielin" jos niistä vaan saisi sen toivotun lopputuloksen...

Ja vastaus lugegalluppiin: mä olen käyttänyt lugeja aina alakautta. Olisi kyllä aika kätevää jos saisi käyttää ihan " yläkautta" , ei tarvitsisi tuota sotkua manata...

Mette: Onnittelut inssistä ja piinailun alkamisesta! Niinkun sulle on jo moni vastannutkin, niin samalla lailla kipeytyi mulla tuo pregnylin pistokohta moneksi päiväksi.

Miliko: Loistava asenne sulla kyllä, itse olen monesti manannut että haluaisin lääkäriltä vastauksia että miksei hoidot onnistu (ja varsinkin sitä ettei miksi pas ei ole onnistunut vaikka on sulatettu jo 9 alkiota!!!), mutta jotenkin sitä ei sitten lääkärin vastaanotolla saa kysyttyä/vaadittua vastauksia tarpeeksi. Tuo kysymyksien kirjoittaminen paperille onkin hyvä keino, varmasti tulee kysyttyä kaikki... tsemppiä maanantaille!!

Ilpolle tervetulotoivotukset! Toki mahtuu porukkaan! :) Täältä kyllä saa vertaistukea.

Tuitulle jaksamisia, toivottavasti se kierto ei nyt ihan 50 päivään asti veny... saat kyllä meikäläisen tädin vierailulle vaikka heti, jos haluat!!! :)

Omaa napaa: pp 8 menossa, tissit eivät ole enää läheskään yhtä kipeät ja on menkkatuntemuksia. En ole vielä viitsinyt sanoa miehelle mitään, että en todellakaan usko enää plussaan... mies toivoo sitä plussaa NIIN kovasti. Pahalta tuntuu kun tänäänkin jutteli mahalle että " joko siellä ollaan kiinnitytty" :( Veikkaan että tiputteluvuoto alkaa viimeistään viikonlopun jälkeen.

Hyvät viikonloput koko porukalle, meikä lähtee jääkaapille etsimään lohdutusherkkuja :)

-Lupus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille kaikille ihanille palstasiskoille tsemppauksesta! Nyt kerrankin ajoitus osui kohdalleen, munikset oli vielä puhkeamatta. Tuplat olis siis mahdollista tulla. Olipa taas niin " ihanaa" , kun oli eri lääkäri. Yksi julkisen puolen isoista miinuksista, aina saa selittää tilanteensa uudestaan. Tämä lääkäri oli sitten sitä moieltä, ettei se möllykkä voi olla endometriooma, koska se oli pienentynyt 5mm ja että laparoskopiaan menoa kannattaa miettiä tarkkaan, koska siinä on omat riskinsä ja osaamattoman lääkärin käsissä voi munasarja menettää toimintakykynsä.

Eli herättää tosi paljon luottamusta nämä julkisen lääkärit ja nyt täällä sitten taas pohditaan mitä hemmettiä sitä oikeen tekis. Laparoskopiaan tuli jo kutsukin ja vaikka sanoin, että tammikuun alku on ainoa mahdollinen aika työkiireiden vuoksi, niin eikös aika ole joulukuussa just pahimpaan hässäkkä aikaan!! Että eikö niillä ole edes korvat paikoillaan, kun nimenomaan sanoin, ettei joulukuu sovi mulle!!!! No ens viikolla siirrän ajan ja yritän päästä yksityiselle endospesialistille, jotta sais vähän selvyyttä tähän tilanteeseen.

Mitäs AMALIALLE on kerrottu laparoskopiasta? Sullahan tietty ei mitään löydöksiä ole eli tilanne siinä mielessä erilainen

Täällä on peukut pystyssä LUPUKSELLE JA MANCOLLE. Toivoa on niin kauan kun ei kunnon vuoto ala!

ILPOLLE tervetulotoivotukset. Eikun rohkeasti vaan mukaan porukkaan. Ihan mukava, kun tulee uusia ihmisiä, kun osa siirtyy säännöllisin väliajoin tuonne odottavien puolelle.

Hienoa MILIKO, jos ehditte tehdä vielä hoidon ennen vuodenvaihdetta. Sittenhän saat ilmaiset lääkkeet eikös juu? Oliko teillä maaliskuussa IVF julkisella (jos sitä nyt edes sitten tarvitaan)? Olet muuten ollut ihaltavan aktiivinen tuon adoptio asian kanssa!

LUGE gallupista.. Täällä siis aloitetaan moiset myrkyt huomenna ja alakautta. Toivotaan nyt, että näillä lääkemäärillä olis jotain tehoakin. Äitillä on niin kauhee mummokuume, että ihan hirvittää. Ei nimittäin olla kerrottu toellista tilannetta, oon vaan vedonnu, että haluun tehdä töitä.

Huiskutukset kaikille Hoidokeille ja anteeksi tilitys, täällä ollaan pikkasen hermot kireellä! Nyt unten maille, huomenna koulutusta koko päivä, joten voi ens viikko mennä vähän horroksessa, kun ei ehdi missään vaiheessa levätä kunnolla.

-Mette-

Vierailija
24/69 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILPOLLE tervetuloa mukaan! Mukavaa saada uusia jäseniä rinkiin, sillä aina välillä joku vanhoista tutuista liukenee odotuspuolelle. Kerrohan Ilpo vähän lisää itsestäsi ja tilanteestasi.

BILHA kyseli adoptiomaasta ¿ Meidän adoptiohomma on vielä ihan alkuvaiheessa ja sen kummemmin ei olla kohdemaata mietitty. Pelastakaa lapset ry välittää adoptiolapsia Thaimaasta, Kiinasta, Venäjältä ja Filippiineiltä. Näistä vaihtoehdoista Kiina kiinnostaisi eniten, en oikein tiedä miksi. Kunhan pääsemme infotilaisuuteen, niin sitten olen viisaampi. Voihan olla, että onkin joku este adoptiolle tai sitten tulemme toisiin aatoksiin¿mutta tähän en kyllä usko, sillä haave perheestä on kummallakin suuri.

METELLE onnea tähän inssiin. Pidän peukun pystyssä onnistumisen puolesta. Joo, jos oma toiveeni toteutuu, niin hoidon ehtisi vielä joulukuussa, mutta saattaa olla, että haaveilen turhia. Tammikuusta lääkäri puhui siirron yhteydessä, joulunpyhät taitavat hankaloittaa omaa suunnitelmaani. Koitan kyllä vedota lääkärin tunteisiin ja omaan kurjaan mielentilaani¿ ;) Vaikka hoito olisikin tammikuussa, niin lääkäri lupasi antaa reseptit ennakolta, jotta pääsen hyödyntämään lääkekattoa ja saan lääkkeen 1,50e kipale. Aika julkisen puolen hoitoon, jonka on siis oltava ICSI, on maalis-huhtikuussa. Joten siihenkään ei ole niin kauhean pitkä aika. Jos Avan hoito on tammikuussa ja sen jälkeen on oltava yksi taukokuukausi, niin maaliskuussa on hyvä aika Tays:n hoidolle. Toivottavasti sinne asti ei tarvitse mennä, vaan raskaus onnistuisi aikaisemmin.

Palstan alun esittelyyn voisi laittaa päivitystä:

Minä 30v ja mieheni 32v.

Yritys alkoi 10/2004.

Inssit 11/05, 4/06, 05/06, 07/06 ja 08/06, niistä eka päättyi keskenmenoon.

ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.

Leppoisaa viikonloppua toivottelee Miliko

Vierailija
25/69 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Lueskelin palstaanne, ja ajattelin vaan kertoa, että tällä keskustelualueellahan on myös eri elämäntilanteet -otsikon alla palsta adoptiota suunnitteleville tms. Ehkä kannattais lueskella sieltäkin muiden kokemuksia, vaikka asia vasta pyörisikin " ehkä joskus" -vaiheessa.

Vierailija
26/69 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava päästä joukkoonne! Vertaistuki on todella tarpeen.

Olen siis pirkanmaalainen 28-vuotias, hoidossa taysissa. Meille tulee vuosi täyteen vauvanyritystä joulukuussa. Vasta vuosi ilman ehkäisyä, ja silti on jo kokemusta hedelmöityshoidoista koko syksyn ajalta ja ivf siis edessä joulukuussa. Miehelläni on vaikea perinnöllinen sairaus, joka periytyy n. 50 prosentin mahdollisuudella. Aluksi siis yritimme luomusti, ja ajattelimme, että jos raskautuisin, keskeyttäisimme raskauden (n. viikolla 13). Ajatus raskauden keskeyttämisestä alkoi pian tuntua liian kamalalta, joten päädyimme käyttämään lahjasiittiöitä. Kolme inssiä tehtiin, ja negaa siis. Ivfään päädyimme taysissa sen vuoksi, että koska on tulossa tämä mielenkiintoinen uusi laki lahjasoluista, niin siirrytään nopeammin näihin rankempiin hoitoihin. Olihan se hämmentävää, että ensiksi meille kerrottiin, että kolmannen inssin jälkeen odottelemme toukokuuhun ivfää, eli sen puoli vuotta, ja tehdään vielä 1-2 inssiä odotellessa. Mutta yhtäkkiä toukokuu muuttuikin joulukuuksi... Että aikalailla on vauhdilla edetty ja kamalasti asioita viimeisen vuoden aikana tapahtunut. Tuntuu kyllä hurjalta, kun vauvakuumekin alkoi ensi kerran elämässäni nostaa päätään vasta viime syksynä, sitä ennen ei vauvailut juuri kiinnostaneet. Mutta toivo omasta perheestä on suuri, ja sen voimalla jaksaa!

Mettekö se kommentoi julkisen lääkäreitä. Meillä kanssa on lääkäri tiuhaan vaihtunut. Nyt tämä hoitosuunnitelman tehnyt oli kyllä kans yhdenlainen. Yritin vähän kysellä lisää siitä, että miksi meidän kohdalla siirrytään ivfään, kun joillakin lahjasiittiöitä käyttävillä jatketaan usealla inssillä. Toivoin siis jonkinlaista tsemppausta. Hän vain totesi, että onhan tässä ivfssä hieman paremmat onnistumisprosentit, mutta on se niin työläs toimenpide, että kyllä tavallisten ihmisten kohdalla jatkettaisiin mieluummin insseillä pitempään. Onneksi hoitaja osasi jälkeenpäin lisätä, että pyrimme hoitamaan teitä mahdollisimman hyvin ja tehokkaasti, siksi siirrytään jämerämpiin hoitoihin. Joskus lääkäreillä ei ole noita ihmissuhdetaitoja...

Metellä oli muutenkin juuri inssi tehty, tsemppiä kovasti! Ja muitakin piinailijoita oli, muistanko oikein että Lupus ainakin?

Oli aika omanapaista tekstiä näin alkuun... Mutta jatkossa sitten muuta.

Kivaa lauantaita kaikille!

Vierailija
27/69 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on MANCON tilanne? Ennustiko tuhruttelu epäonnistumista?

Huomenna on lääkäri ja kysymyspaperini on tupaten täynnä kysymyksiä lääkärille. Toivottavasti saan niihin kaikkiin vastauksen...aion kyllä sanoa lääkärille, että en poistu paikalta ennen kuin kaikki asiat on käsitelty! ;)

Miliko

Vierailija
28/69 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on jokseenkin fifty-sixty tilanne, vähän epämiellyttävä sellainen... Meillä oli tiedossa ' pakkotissuttelua' viikonloppuna kun kaverit oli kylässä (olen vuosien mittaan luonut tilanteen jossa totaalikieltäytymistä ei voi selittää millään. Ei sitten millään...) niin testasin sitten lauantaiaamuna että tiedän monta kärsii juoda, ja haalea plussahan sieltä pärähti (Aconin 10). Eilen aamulla viiva oli hitusen vahvempi, ollen kuitenkin vielä selkeä haalea. Tän aamun viiva oli siinä ja siinä oliko se vahvempi vai heikompi kuin eilinen, mutta jälleen selvä haalea viiva kuitenkin. Tuhrut jatkuu säännöllisen epäsäännöllisinä, ei ole mitään oireita MISTÄÄN, veritestiin vielä aikaa... Joten so far olen nähtävästi raskaana tai olen ainakin hetken aikaa ollut tässä jonain päivänä, ja siinä on meille jo ilon aihetta! Tää on todellakin eka kerta kun tikkuun on viiva tullut! (3 vuotta sitten alkoi yritys) Viivat saa pään sekaisin, mutta tuhrut tuo takaisin todellisuuteen. Ja kun kyllähän sen viivan siitä pitäis vahvistua joka päivä jos oikeasti oisin raskaana. Hmm...

Tuuhan sä sitten kertomaan miten lääkärireissu meni!

LUPUS, mikä tilanne siellä päin???????

MUUT, vilkutus!!!

Vierailija
29/69 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava juttu!!! Ehkäpä nuo tuhrut sitten ovat vaan jotain muuta vuotoa, eihän tuo tuhruilu nyt ollenkaan harvinaista ole. Varmasti tuntuu uskomattomalle saada ekaa kertaa ne kaksi viivaa siihen tikkuun... millonkas sulla olikaan se veritesti?

Mulla on menossa pp 11, lauantaina on vasta testipäivä, ja sinne tuntuu olevan ikuisuus aikaa. Tulen kohta hulluksi, aina kun tuntuu että housuihin valuu jotain (sori nää kauheat kuvailut...) niin pitää mennä tarkistamaan oliko se vain lugea. Ihan sekopäinen olo.

Hyvää viikonalkua kaikille!!!

-Lupus

Vierailija
30/69 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' onnitteluista' , en nimittäin onnitteluja vielä halua muuta kun siitä pelkästä viivasta. Muu tulee jos on tullakseen. :-)

Mulla on kans tuota lorahtelun tunnetta, eilen puskettiin miehen kans lumitöitä puolisen tuntia (oli PIKKASEN raskasta lunta...), ja olin ihan varma että kunnon vuoto on alkanut, kun tuntu että jotain tulee... Mut ei sit ollutkaan.

Voi, on sullakin jännät paikat!! Eiks sulla kuitenki ollu punktio sillon maanantaina, eli samoissa päivissä mennään? Ihanaa että sulla ei oo mitään vuotoja tullut vielä, etkös sanonut että sulla on aiemmissa alkanut vuoto ennen veritestiä? Peukut pystyssä, peukut pystyssä... :-D

Kääk, on tää aika karmeeta.

Ei taas muuta...

Vierailija
31/69 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupukselle kovasti peukkuja pitelen.

EE:lle pahoittelut negasta. :(

Muitakin kuulumisia oli tietty kovasti, kun vaan muistais... Kovasti vilkutuksia kaikille.

-v-

Vierailija
32/69 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mancolle ja Lupukselle peukutuksia oikein kunnolla. Eikös haalea viiva ole plussatulos...nyt vaan jatkat Manco armotonta piinailua ja testailet aina välillä jos uskallat! ;)

Nyt on taistelu tuulimyllyjä vastaan käyty...ei vaan ihan mukava oli käynti lääkärin luona ja saimme vastauksia kysymyksiimme, joita oli kamlan paljon. Vastaanottoaikaa ei kyllä meille oltu varattu kuin se normaali 20 min, mutta istuimme vastaanotolla kokonaisen tunnin. Tällä kertaa saivat muut potilaat odottaa... Ihan oikeaksi keskenmenoksi tätä meidän lokakuun ICSI-hoidon tulosta ei kai voi sanoa, kemiallinen raskaus kai oikeammin. Onni tässäkin onnettomuudessa oli lääkärin mielestä se, että raskaus saatiin jotenkin alkuun...positiivinen raskaustesti osoittaa, että jotakin tapahtuu ja voi tapahtua.

Minun ei edes tarvinnut kovasti vedota lääkärin tunteisiin tai riehua, sillä meillä on uusi ICSI-yritys kuvassa vielä tämän vuoden aikana! Jipii! Piikittely pitäisi alkaa joulukuun alussa, kunhan uusi kierto vain alkaa. Tässä uudessa hoidossa nähdään ovatko entisen ongelmat tallella, vai onko tulos parempi. Nyt toivotaan, että saataisiin enemmän kuin yksi siirtokelpoinen alkio aikaiseksi. Gonal F-annostusta nostettiin hiukan, jotta saataisiin hitusen enemmän munasoluja.

Kyselin paljon sitä, miten tilannetta voi tutkia ja millaisia kokeita ottaa. Päädyimme lääkärin kanssa siihen, että meiltä otetaan jokin kromosomiverikoe, joka toivottavasti tuo selvyyttä siihen miksi raskautuminen on näin kamalan vaikeaa. Ihan scifijuttuja...

Tällaista tällä kertaa, nyt jatkan lääkärin puheiden sulattelua ja selvittelyä omassa päässä. Hieno juttu on kuitenkin se, että nyt itsellä on paljon parempi olo kun tietää miten hoidot jatkuvat. Ehkä saan ajtukset hetkeksi jopa pois koko hommasta!

Miliko

Vierailija
33/69 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös varovaiset, mutta kuitenkin erittäin toiveikkaat onnittelut Mancolle! Kyllä ne kaksi viivaa on aivan huippu saavutus ja toivotaan nyt että ne vahvistuisivat tässä päivien saatossa oikein räiskyvän kirkkaiksi :)

Lupukselle myös hirmuna tsemppiä piinapäiviin ja plussasäteitä taivaan täydeltä!

Hieno homma, että Milikon lääkärikäynti oli antoisa ja pääsette vielä uuteen yritykseen tän vuoden puolella! Sehän ois maailman paras joululahja kun plussa pärähtäisi testiin :)

Tirpalle myös tsempit hoitoihin, tuohan sinä se seuraava plussa tänne pohjoiseen.

Metelle on myös peukut ja varpaat pystyssä, hyvältä kuulostaa nyt tuo teidänkin tilanne ja hienoa, että inssin ajoitus meni nappiin.

Nykyiselle ja entiselle palstaemolle eli Tuitulle ja Varjokkaalle myös huiskutukset! Kiva kun Varjokaskin käy täällä aina pyörähtämässä eikä ole meitä ihan tyystin unhoittanut :) Kerrohan kuulumisia, miten mahan kasvatus on sujunut?

(.) Täällä mennään " jo" kp3 kun täti kurvasi odotetusti paikalle pari päivää Lugejen lopettamisen jälkeen. Aloittelin tänään taas clomit ja nyt syön niitä vähän isommalla annostuksella kuin aikaisemmin. Lisäksi piikittelen Menopuria kp 8-10 ja seurantaultra on sitten kp10. En ole vielä saanut varattua aikaa sinne, kun jotenkin aina ahdistaa aloittaa tämä rumba alusta :( Se ensimmäinen askel eli seurantaultran varaaminen on jotenkin niin raskas, kun jotenkin siinä pitää taas kerran tunnustaa itselleen että eipä tälläkään kertaa onnistunut... Mutta pitää nyt koittaa tsempata tähän tän vuoden viimeiseen yritykseen ja jos ei tärppää niin sitten voi ainakin viettää joulun rauhassa ja näitä ilman ainaisia hoitoihin liittyviä ajatuksia.

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

EE

Vierailija
34/69 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MANCO, mahtava juttu nuo kaksi viivaa! Ne kun kuitenkin kertoo, että jotain tapahtuu. Ja kyllähän joillain tuhruttelee koko raskausajan, niin että toivoa on. Rutkasti.

METTE, kiva että teidän ajoitus onnistui. Nyt on peukut pystyssä. Milloin saamme odotella testausuutisia?

MILIKO, hyvä, että saitte vastauksia kysymyksiin. Ja mahtavaa, että te pääsette sen positiivisen testin perustella tutkimuksiin, siitä kannattaa iloita, koska se ei oo mikään itsestäänselvyys. Mähän yritin kanssa päästä just noihin kromosomitutkimuksiin ja veren hyytymistekijätutkimuksiin, mutta ehei, ei se niin vaan käy. Tsemppiä ja onnea matkaan joulukuuhun!

LUPUKSELLE on myös peukut pystyssä. Koskas sä nyt testaatkaan?

Huiskutukset myös kaikille muille!

Vierailija
35/69 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tilanteita täällä kerhossa tänään on?

Tirppa, sulla ollut eilen ultra??

Lupus, miten menee miltä tuntuu????!!! Hyppääthän kyytiin???! (vaikka lopputuloksesta ei varmuutta, heh)

EmmaEmilia, teillä nyt tähänkin kiertoon taas inssi edessä, joko aika on varattuna?

Mette, miten menee??

Entä muut???

(.) kärvistelen yhä vaan epätietoisuudessa... Sekä tuhrut että viivat jatkaa olemassaoloaan, tuntuu ettei kummatkaan vahvistu. Luulis jo vähän kerrassaan jotain tapahtuvan jommalla kummalla sektorilla. En tietenkään myönnä että ajatukset vilistää jo aika pitkällä... :-/

Jaksuja kaikille!

Vierailija
36/69 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan kauhuissani jo sen testaamisen ja negan saamisen kanssa. Vielä enemmän pelkään vuodon alkamista, jatkuvasti joutuu kyttäämään että joko se vuoto alkoi. Menossa pp13, VASTA lauantaina olisi virallinen testipäivä!!! Itse haluaisin ehkä testata jo aikaisemmin, mutta mies ei halua huonoja uutisia vasta kun lauantaina, niin ei tarvitse sitten töissä murehtia. Ymmärrän kyllä hyvin miestä... enkä voi salaakaan testata, mies näkisi heti mun naamasta mitä olen mennyt tekemään.

Miliko: Hienoa, että pääsette uuteen icsiin jo noin nopeasti!! Kohtahan sä sitten jo pääset piikittelemään.

Ja EmmaEmiliallakin alkaa uusi kierros, ei muuta kun täysillä " taistoon" vaan... :) tsemppiä!

Heilutukset koko porukalle, yritän pysyä järjissäni vielä pari päivää......

-Lupus

Vierailija
37/69 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit että Lupuksella ja Mancolla on jännät paikat. Oon kyllä ihan varma, että Mancon kaks viivaa tarkoittaa juuri sitä mitä pitääkin, mutta varmasti se verikoe tuo sitten sen mielenrauhan lopullisesti. Milloinkas sulla oli sen aika? Nyt loppuviikosta, muistelisin?

Lupuksen tilanteeseen pystyn NIIIIN hyvin samaistumaan, on tullut koettua tuo ahdistus, piina ja pettymyksen pelko monta kertaa itsekin. Hirmuna jaksuja, kärsivällisyyttä ja etenkin niitä plussatuulia siis sinne suuntaan! Oot kyllä tosi sissi, jos pystyt lauantaihin asti sinnittelemään testaamisen kanssa! Mutta toisaalta ymmärrän hyvin miehesi mielipiteen ja eihän se tulos siitä miksikään muutu testaamisen ajankohdasta riippumatta. Toivoisi nyt teille niin kovasti sitä plussaa eli hengessä ollaan mukana täysillä!

Metelle on myöskin peukut pystyssä! Millon sulla alkaa olla se testaus ajankohtaista? Onko vielä mitään " oireita" ?

Entä mitä kuuluu Tirpalle??

(.) Sain varattua sen seurantaultran ens maanantaille, tosin vasta valtavien ponnistelujen ja itseni taivuttelemisen ja harhauttamisen seurauksena. Ei niin millään enää jaksais toistaa tätä samaa kaavaa, vaikka tietää että se on ainut keino. Nyt sitten tosiaan popsin clomeja suuremmalla annostuksella ja pe pitäis piikittää ekaa kertaa Menopuria. Onko täällä muuten kellään kokemuksia ko. lääkkeestä? Ilmeisesti se on aika kallista (elämä on) ja vähän hirvittää miten saan sitä pisteltyä, kun ollaan viikonloppuna mökkeilemässä kaveriporukalla. Mutta mitäpä sitä ei tekis jne. Vaikkakaan en enää jaksa oikein uskoa näihin insseihin, mutta tällä hetkellä ei oikein ole muutakaan vaihtoehtoa. No joo, mutta kaikille mukavaa loppuviikkoa!

Vierailija
38/69 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa MILIKO, että pääsette hoitoihin vielä joulukuussa. Toivottavasti alkiot tsemppais nyt ja jäis pakastettavaa sitä seuraavaa vauvelia varten. Plussahan sieltä nyt otetaan eikös juu.

MANCOLLE ja BILHALLE kiitokset tsempityksistä. Täällä mennään siis pp jotain. En ole jaksanut asiaa miettiä. Eli jos menkat ei ole alkaneet ensi viikon perjantaihin mennessä vois kai sen testin tehdä. Toisaalta luget pitää varmaan vuodon tehokkaasti poissa. Usko ei kauheen korkeella ole asian onnistumisen suhteen. Oireita ei ole minkäänlaisia. Rinnat on kipeenä, mutta ne nyt on aina loppukierrossa. Ja MANCOLLE tietenkin valtavan suuret onnittelut plussasta! Oletko jo paljonkin sponsoroinut apteekkia? =)

EMMAEMILIALLE tuosta Menopurista. Itse pistelin sitä kp8-11. Pistäminen voi sattua kuulema yhtä paljon kuin Pregnylin pisto, mutta miulla se oli suht kivutonta. Menopur pitää pistää samaan aikaan päivästä, max tunnin heitolla. Ja hinnaltaan tuo oli viiden ampullin pakkauksessa muistaakseni noin 100e. Ärsyttävää oli tuo aineitten sekoittelu, mutta kyllä sekin sitten alkoi luonnistua.

LUPUS on kyllä sissi tuon testaamisen kanssa. Jos miehelläsi ei ole töitä lauantaina niin eikös silloin testin voisi tehdä jo perjantai-iltana? (en mie mitenkään malttamaton ole...) Onko sulla jo jotain oireita, jotka vois viitata raskauteen? Täällä peukut ja varpaat pystyssä, jotta plussa tulis lauantaina. Ja sitten tulet heti kertomaan miten kävi!

Mihis meidän muut Hoidokit on kadonnu??? TUITTU JA NAKSU ainakin pyörii tuolla enskojen puolella. Tulkaahan välillä tännekin kertomaan kuulumisia. =)

Vilkutuksia kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
39/69 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla ilmoittautumaan, kun epäilitte että olisin kokonaan loikannut..:) Ei vaan on ollut tosi kiireistä töissä ja pitkiä päiviä. Ja kun tämä oma napa junnaa paikallaan niin ei oikein huvita palstaillakaan. Tosin maanantaiaamuna mittasin taas aamulämmön pienen tauon jälkeen ja mittari näytti 36,8 ja sen jälkeen tasaisesti 36,7!! Ou jee on Tuittu-paran kroppa ihan sekaisin kun ovis on ollut joskun kp30 kohdalla.. Tulee hieman kalliiksi yrittää pongata tuota ovista tikuttelulla..:) No, nyt sitten näyttää siltä, että kierto on jotain inhimillistä, ehkä jopa alle 50 päivää! Pitäisköhän tässä itkeä vai nauraa..?!

Mancolle on kovasti peukut täällä pystyssä että plussa siitä vahvistuu ja tuhru loppuu! Lupukselle ja Metellekin peukutan ihan kympillä! Ja ainakin EE:lle ja Tirpalle tsemppiä tuleviin hoitoihin. Kaikille muille hurjasti vilkutuksia!! Olette kyllä parhaita! Pus pus!

Ja Ilpolle tervetulotoivotukset! Kiva saada lisää porukkaa kun kaikki hyppii tuonne odotuspuolelle.. Ehkä sinäkin pian!? :) Yritän saada esittelysi tuonne seuraavan pinon listaan! (harjoittelen vielä tätä hommaa..:))

-Tuittu kp34, joka keskittää ajatuksensa shoppailuun :)-

Vierailija
40/69 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pikaisesti läpi tätä pinoa ja kyselitte lääkityksestäni. Eli on tosiaan olossa huomannut eron. Ehdottomasti suurin ero on väsymyksen poisjääminen.. Eli pärjään normaaleilla yöunilla (7-8h) ilman päiväunia eikä myöskään fyysistä uupumusta ole ollut sitä yhtä notkahdusta lukuun ottamatta. Olen energinen ja hyväntuulinen. Vatsa on toiminut paremmin eikä vessassa tarvitse juosta pissalla jatkuvasti. Voin siis jopa juoda pari lasia vettä ilman vessakäyntiä.

Nyt on kolmatta viikkoa menossa sama annostus. Jos olo pysyy hyvänä vielä pari viikkoa, niin sitten varaan uuden ajan endolle. Ja jos arvot on kunnossa niin ehkäpä tammikuussa päästään taas tositoimiin. :)

Nyt hyvää yötä!

-Tuittu, kohta kp35-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan