Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso ei suo minulle omaa aikaa ollenkaan

Vierailija
12.11.2022 |

Minä kyllä joka päivä mahdollistan hänelle vaikka salilla käymisen yksin tai vaikka saunassa niin että olen lasten kanssa, kauppaankin hän voi aina mennä yksin ja minä olen sillä aikaa lasten kanssa. Mutta hän ei tee koskaan vastaavaa minulle, että saisin omaa aikaa vaan minun pitää aina ottaa vähintään toinen lapsista mukaani tai seuraani. Eli en saa omaa aikaa koskaan. Eipä hän lastenhoitajaakaan suostu palkkaamaan, jotta joskus saisin olla yksin. Pitääkö tässä ottaa avioero päästäkseen yksin lenkille?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi olla tapa kontrolloida puolisoa. Ei koskaan saa vapautta, on ikään kuin sidottu kotiin ja pallo jalassa. Suurta henkistä väkivaltaa. Kannattaa lukea henkisestä väkivallasta ja miettiä ilmeneekö muuten.

Tämä kummasti herätti. Mies sanoi aikoinaan kun tulin raskaaksi että nyt olen jänestä riippuvainen. Ihmettelin ja ohitin. Mä hoidan lapset käutännössä aina, hän tulee niin myöhään että itse ja lapset jo menossa nukkumaan. Jopa lääkärissä käyn lasten kanssa eli nyt kun mietin niin tämä todella on kontrollointia.

Toivottavasti sulla ei sit ole SE edessä, jos eroat... Et sit viedään lapset, vaikkei ole kiinnostanutkaan aiemmin.

Mihinkään osallistumaton mies ei todellakaan saa lasten huoltajuutta. Näistä jää kyllä kiinni, kun ei tunne lapsiaan lainkaan, ei vaatekokoja, ei lempiruokia, ei parhaita kavereita, ei lempiohjelmia, unilelun nimeä, inhokkioppiainetta ja -opettajaa, mitä harrastuksissa on meneillään jne.

Ei se nyt kummosta vaadi leikkiä täydellistä isiä hetken.

Vierailija
142/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi olla tapa kontrolloida puolisoa. Ei koskaan saa vapautta, on ikään kuin sidottu kotiin ja pallo jalassa. Suurta henkistä väkivaltaa. Kannattaa lukea henkisestä väkivallasta ja miettiä ilmeneekö muuten.

Tämä kummasti herätti. Mies sanoi aikoinaan kun tulin raskaaksi että nyt olen jänestä riippuvainen. Ihmettelin ja ohitin. Mä hoidan lapset käutännössä aina, hän tulee niin myöhään että itse ja lapset jo menossa nukkumaan. Jopa lääkärissä käyn lasten kanssa eli nyt kun mietin niin tämä todella on kontrollointia.

Siis sanoi noin ihan vakavissaan? Hyi hitto! En olisi todellakaan vaan ihmetellyt ja ohittanut tuollaista sairasta kommenttia. Se jos mikä kertoo kontrolloinnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla ei sit ole SE edessä, jos eroat... Et sit viedään lapset, vaikkei ole kiinnostanutkaan aiemmin.

Mihinkään osallistumaton mies ei todellakaan saa lasten huoltajuutta. Näistä jää kyllä kiinni, kun ei tunne lapsiaan lainkaan, ei vaatekokoja, ei lempiruokia, ei parhaita kavereita, ei lempiohjelmia, unilelun nimeä, inhokkioppiainetta ja -opettajaa, mitä harrastuksissa on meneillään jne.

Ei se nyt kummosta vaadi leikkiä täydellistä isiä hetken.

Sepä se, kun leikki ei riitä. Hoitaisivat hommansa kunnialla niin ei tarvitsisi itkeä etähuoltajan osaa ja aloittaa kiemurtelua elareista.

Vierailija
144/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käyttää sinua mahdollistaakseen oman vaurastumisensa. Olisikohan tämäkin jokin taloudellisen väkivallan muoto? Henkistä väkivaltaa tuo nyt ainakin on, kun tahallaan vaikeutetaan toisen menemisiä.

Miten se mies niitä vaikeuttaa? Lapsethan niitä vaikeuttaa. Kun ryhdyt vanhemmaksi, luulis tajuavan ettei voi elää kuin lapseton. Syytätkö lapsia henkisestä väkivallasta?

Ap:n mies elää kuin lapseton, se on henkistä väkivaltaa sekä ap:ta että lapsia kohtaan.

Missä kohtaa ap niin sanoi? Mies on jatkanut elämäänsä, ap ei. Jokainen aikuinen on ihan itse valitsemassa jääkö vain vanhemmaksi vai elääkö myös omaa elämäänsä. Ei se ole elämistä kuin lapseton, jos jatkaa harrastuksiaan ja elää lasten saannin jälkeen.

Mietipä ihan konkreettisesti. Jos sulla on vaikkapa 3v ja 1v lapset. Molemmat vanhemmat käyvät töissä. Joka ikinen ilta mies lähtee harrastukseen tai jää ylitöihin. Mitkä sen lasten äidin mahdollisuudet on? Maksullinen lastenhoitaja? Miksi lasten isä saa tienata lisää ja vaurastua, mutta yhteisten lasten äidin rahat kuluu lastenhoitajaan?

Olen samaa mieltä, että lasten saannin jälkeen pitäisi edelleen huolehtia omasta hyvinvoinnistaan esim. harrastamalla. Lapsiperheessä tämä tarkoittaa, että jaetaan vuorot. Esim. ma ja ke illat isän vapaa, ti ja to äidin vapaa. Viikonloppuna yhteistä aikaa. Jos isä ottaa kaikki illat itselleen, ei homma toimi. Silloin ainoa tapa äidin saada omaa aikaa on erota. Kyllä ne isät yleensä joskus kuitenkin haluaa sitten niitä lapsia nähdä (esim. joka toinen viikonloppu).

Vierailija
145/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jossain vaiheessa entisessä suhteessani päässyt edes koiraa viemään aamulla kunnolla ulos ilman lasta. Koska mies ei suostunut 1-vuotiaan kanssa heräämään.

En päässyt lääkäriin ellei joku muu tullut meille siksi aikaa vahtimaan lapsia.

En saanut jäädä ylimääräiseksi yöksi kolmannen lapsen kanssa synnärille useista pyynnöistä (lääkärille) huolimatta. Tiesin että miehellä oli kotiutumispäivänä oma meno ja vauva sattui syntymään hänelle väärään aikaan. Siellä mä sitten olin kolmen lapsen kanssa jääkaappi ihan tyhjänä ja koko totuutta kehdannut kenellekään edes kertoa!

Minä lapset halusin ja toivoin ja uskoin että asiat muuttuu. Erottiin nuorimman ollessa vähän yli vuoden ja siihen loppui se oma ärsytys kun toinen ei tee yhtään mitään. Isommat lapset muistaa että jos isä oli kotona hän nukkui.

Erosta on nyt kuusi vuotta enkä voisi olla onnellisempi uudessa normaalissa parisuhteessani. Saan lähteä esimerkiksi kahden päivän työmatkalle mikä ei ennen olisi tullut kuuloonkaan!

Lapset menee isälleen joka toinen vkl ja lomilla; hänen oli pakko ottaa edes vähän vastuuta. Hänen vanhemmat auttavat häntä liiankin paljon joka on koko ongelman ydin. Se ei onneksi ole enää mun asia.

Mulle olisi ihan sama sen arjen työn puolesta vaikka ei lapsia ottaisikaan luokseen. Se ei ollut koskaan mulle se rankka osuus vaan se että harmitti katsoa sitä nukkumista ja toisen elämistä ihan vapaamatkustajana perheessä. Tulee valmiiseen pöytään mutta itse ei tehnyt mitään. Jouluna otti kunnian itselleen ja vaati ottamaan valokuvia kun puuhaa lasten kanssa pystyttämällä muovikuusen ja siinä se.

Olen miettinyt että voisin kirjan aiheesta kirjoittaa!

Vierailija
146/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi on vaan noita tarinoita, joilla alistettuja naisia pelotellaan. Ei se koskaan mene niin, että tuollainen mies saisi lasten lähihuoltajuuden tai yli 50% luonapidon. Alat vaan kirjata ylös teidän arkea, eli kuka milloinkin on lasten kanssa ja hoitaa minkäkin lasten asian. Teet tämän tietysti isältä piilossa, koska siitä tulisi riita. Voit sitä lokia sitten käyttää, jos isä heittäytyy hankalaksi erossa.

Useinhan hankalaksi heittäytyvä isä ensin uhkaa, että haluaa lapset itselleen, mutta sitten kun ne on siellä isän luona viikon olleet siten, että isä on itse joutunut hoitamaan kaikki viennit ja haut, vaatteet, ruuat, kakkapyllyt jne., niin äkkiä tulee toisiin ajatuksiin se isä :D

Tai sit se isä todellakin on oikein hyvä isä kun äiti ei ole koko ajan naputtamassa siitä miten isä on paska 🤷

Itse ainakaan en olisi ollut edes paikalla, jos isä olisi hoitanut lapset. Kyse oli nimen omaan siitä, että mulla ei saanut olla mitään menoja. (en ole ap) Toi on niin kulunut juttu väittää, että äiti olisi kuitenkin jotain kritisoinut.

Itse asiassa lasten isällä oli kyllä milloin mitäkin huomautettavaa (että on rumasti leikattu tytön otsatukka, että lapsella on huonot hanskat, eli väärin ostettu, että pitäisi olla vähemmän valmisruokaa jne.). En siltikään lopettanut lasten huoltamista, vaatettamista ja ruokkimista. Ja sivuhuomautuksena, että kävin myös töissä ja tienasin saman verran kuin lasten isä, että isä olisi yhtä lailla voinut hoitaa nuo asiat. Erosin ja lapset on nykyään isällään joka toisen viikonlopun.

Vierailija
147/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi on vaan noita tarinoita, joilla alistettuja naisia pelotellaan. Ei se koskaan mene niin, että tuollainen mies saisi lasten lähihuoltajuuden tai yli 50% luonapidon. Alat vaan kirjata ylös teidän arkea, eli kuka milloinkin on lasten kanssa ja hoitaa minkäkin lasten asian. Teet tämän tietysti isältä piilossa, koska siitä tulisi riita. Voit sitä lokia sitten käyttää, jos isä heittäytyy hankalaksi erossa.

Useinhan hankalaksi heittäytyvä isä ensin uhkaa, että haluaa lapset itselleen, mutta sitten kun ne on siellä isän luona viikon olleet siten, että isä on itse joutunut hoitamaan kaikki viennit ja haut, vaatteet, ruuat, kakkapyllyt jne., niin äkkiä tulee toisiin ajatuksiin se isä :D

Tai sit se isä todellakin on oikein hyvä isä kun äiti ei ole koko ajan naputtamassa siitä miten isä on paska 🤷

Itse ainakaan en olisi ollut edes paikalla, jos isä olisi hoitanut lapset. Kyse oli nimen omaan siitä, että mulla ei saanut olla mitään menoja. (en ole ap) Toi on niin kulunut juttu väittää, että äiti olisi kuitenkin jotain kritisoinut.

Itse asiassa lasten isällä oli kyllä milloin mitäkin huomautettavaa (että on rumasti leikattu tytön otsatukka, että lapsella on huonot hanskat, eli väärin ostettu, että pitäisi olla vähemmän valmisruokaa jne.). En siltikään lopettanut lasten huoltamista, vaatettamista ja ruokkimista. Ja sivuhuomautuksena, että kävin myös töissä ja tienasin saman verran kuin lasten isä, että isä olisi yhtä lailla voinut hoitaa nuo asiat. Erosin ja lapset on nykyään isällään joka toisen viikonlopun.

Se on ihan kumma homma, että äitejä voi haukkua vaikka kuinka, eikä äidit siltikään lakkaa hoitamasta vanhemman tehtävää, mutta jos isälle vähänkin huomauttaa tai isää neuvoo jossakin asiassa, niin hän voi heti lopettaa kaikki isän velvollisuudet.

Laiskuutta ja itsekkyyttä. Ei mitään muuta. Tuollaisilla miehillä ei tee mitään.

Vierailija
148/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käyttää sinua mahdollistaakseen oman vaurastumisensa. Olisikohan tämäkin jokin taloudellisen väkivallan muoto? Henkistä väkivaltaa tuo nyt ainakin on, kun tahallaan vaikeutetaan toisen menemisiä.

Miten se mies niitä vaikeuttaa? Lapsethan niitä vaikeuttaa. Kun ryhdyt vanhemmaksi, luulis tajuavan ettei voi elää kuin lapseton. Syytätkö lapsia henkisestä väkivallasta?

Ap:n mies elää kuin lapseton, se on henkistä väkivaltaa sekä ap:ta että lapsia kohtaan.

Missä kohtaa ap niin sanoi? Mies on jatkanut elämäänsä, ap ei. Jokainen aikuinen on ihan itse valitsemassa jääkö vain vanhemmaksi vai elääkö myös omaa elämäänsä. Ei se ole elämistä kuin lapseton, jos jatkaa harrastuksiaan ja elää lasten saannin jälkeen.

Mietipä ihan konkreettisesti. Jos sulla on vaikkapa 3v ja 1v lapset. Molemmat vanhemmat käyvät töissä. Joka ikinen ilta mies lähtee harrastukseen tai jää ylitöihin. Mitkä sen lasten äidin mahdollisuudet on? Maksullinen lastenhoitaja? Miksi lasten isä saa tienata lisää ja vaurastua, mutta yhteisten lasten äidin rahat kuluu lastenhoitajaan?

Olen samaa mieltä, että lasten saannin jälkeen pitäisi edelleen huolehtia omasta hyvinvoinnistaan esim. harrastamalla. Lapsiperheessä tämä tarkoittaa, että jaetaan vuorot. Esim. ma ja ke illat isän vapaa, ti ja to äidin vapaa. Viikonloppuna yhteistä aikaa. Jos isä ottaa kaikki illat itselleen, ei homma toimi. Silloin ainoa tapa äidin saada omaa aikaa on erota. Kyllä ne isät yleensä joskus kuitenkin haluaa sitten niitä lapsia nähdä (esim. joka toinen viikonloppu).

Tottakai se on juuri näin, sitähän mä sanoin. On ihan turha odottaa että se mies antaa sulle sen ajan, kyllä se on itse hoidettava ja vaadittava. Jos ei sit saa asiaa järjestymään, sit lähtee lätkimään. Ottakaa vastuu elämistänne hyvät ihmiset älkääkä vaan odotelko muiden tekevän sitä teidän puolesta.

Vierailija
149/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että tämä tässä ketjussa kuvattu tilanne on suurin syy avioeroihin lapsiperheissä. En tiedä yhtäkään paria, joissa olisi hyvin isyyttään hoitava mies, ja silti olisi tullut ero.

Jos lasten isä on oikeasti hyvä ja osallistuva isä arjessa, lasten äiti jää kyllä suhteeseen, vaikka parisuhde olisikin väljähtynyt tms. Mutta jos mies ei hoida isyyttään kunnialla, viimeistään siitä syystä parisuhde kuolee (arvostus ja kunnioitus loppuu), ja kun mies ei toimi edes isänä, niin ei ole mitään syytä roikottaa häntä kuviossa mukana.

Ja tosiaan, usein eron jälkeen isän kontribuutio ja laatuaika lasten kanssa lisääntyy, jos se aiemmin on ollut lähes täysi nolla ja jatkossa on kuitenkin joka toinen viikonloppu.

Vierailija
150/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mies.

Vierailija
151/152 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että tämä tässä ketjussa kuvattu tilanne on suurin syy avioeroihin lapsiperheissä. En tiedä yhtäkään paria, joissa olisi hyvin isyyttään hoitava mies, ja silti olisi tullut ero.

Jos lasten isä on oikeasti hyvä ja osallistuva isä arjessa, lasten äiti jää kyllä suhteeseen, vaikka parisuhde olisikin väljähtynyt tms. Mutta jos mies ei hoida isyyttään kunnialla, viimeistään siitä syystä parisuhde kuolee (arvostus ja kunnioitus loppuu), ja kun mies ei toimi edes isänä, niin ei ole mitään syytä roikottaa häntä kuviossa mukana.

Ja tosiaan, usein eron jälkeen isän kontribuutio ja laatuaika lasten kanssa lisääntyy, jos se aiemmin on ollut lähes täysi nolla ja jatkossa on kuitenkin joka toinen viikonloppu.

Nämä ovat tämmöisille miehille niitä yllätys eroja, kun "meillähän oli kaikki niin hyvin." Eikä pystytä ymmärtämään omaa osuuttaan miten näin pääsi käymään.

Vierailija
152/152 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up