Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso ei suo minulle omaa aikaa ollenkaan

Vierailija
12.11.2022 |

Minä kyllä joka päivä mahdollistan hänelle vaikka salilla käymisen yksin tai vaikka saunassa niin että olen lasten kanssa, kauppaankin hän voi aina mennä yksin ja minä olen sillä aikaa lasten kanssa. Mutta hän ei tee koskaan vastaavaa minulle, että saisin omaa aikaa vaan minun pitää aina ottaa vähintään toinen lapsista mukaani tai seuraani. Eli en saa omaa aikaa koskaan. Eipä hän lastenhoitajaakaan suostu palkkaamaan, jotta joskus saisin olla yksin. Pitääkö tässä ottaa avioero päästäkseen yksin lenkille?

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se avioero muka antaisi omaa aikaa? Miehestä pääsisit eroon, mutta lapset olisivat siinä yhä samalla lailla. Ja ellei mies nytkään ole kiinnostunut niitä hoitamaan, niin tuskin olisi avioeron jälkeenkään. Eihän häntä voisi pakottaa ottamaan lapsia luokseen.

Avioeron jälkeen ei ainakaan tarvitse jatkuvasti nähdä, miten toinen vapaamatkustaa. 

muista peittää peilit. siellä voi nähdä jonkun, joka vapaamatkustaa tuilla, elatusmaksuilla ja erossa saadulla miehen puolella omaisuudella

Vierailija
62/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tunne että miehellä voi olla sivusuhde jos kaikilla tekosyillä ei ole koskaan kotona eikä omat lapset kiinnosta vähääkään.

Mutta teepä joskus niin että kun mies tulee perjantaina kotiin, miten myöhään tahansa, olet eteisessä vastassa matkalaukun kanssa, lähdet samalla ovenavauksella ulos, sanot vaan heihei, ja laitat kännykän kiinni. Menet sitten viikonlopuksi vaikka hotelliin tai mihin vaan, mistä sua ei voi kukaan ystävä tai sukulainen ilmiantaa, etkä mene kotiin ennen kuin myöhään sunnuntaina niin että lasten pitäisi olla jo nukkumassa.

Jos mies vetää raivarit, sanot että sellaista elämä sinulle on kun hän ei ole koskaan paikalla. Jos ei tuosta "valaistu" niin sitten ihan oikeasti kannattaa ainakin puhua erosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon vaan aina ilmottanut ukolle tyyliin että "keskiviikkona menen paikkaan x". Ei meillä ole koskaan tullut riitaa sen takia vaan miehelle on ollut itsestäänselvyys, että hän jää silloin lapsen kanssa kotiin. Kokeile itse samaa vai onko puolisosi niin typerä, että jättää lapset oman onnensa nojaan?

Ei kun hän ei ole silloin kotona, jotta pääsisin lähtemään.

Ap

Kyllä minä sitten sanoisin, että jos et ole sovitusti paikalla kun minulla on menoa, tulee automaattisesti ero. Jos on etukäteen luvannut olla kotona, silloin on oltava.

Ei hän varsinaisesti lupaa vaan jos sanon että menen huomenna klo 18 leffaan ole kotona lasten kanssa, niin hän mutisee jotain vastaukse eikä sitten olekaan kotona vaan laittaa viestin että on pakko jäädä ylitöihin tms. Ja jos suutun niin vetoaa siihen että ei ollut luvannut. Ap

Et hyväksy vastaukseksi mitään mutinoita vaan kysyt suoraan "oletko silloin kotona vai et?"

Ei kysytä vaan määrätään olemaan kotona. Muuten lapset saa leikkiä miehen elektroniikalla ja vasaralla.

En kyllä ymmärrä tuota että sitten lapset saa leikkiä miehen elektroniikalla ja vasaralla. Vasaralla lapset vain satuttaa itsensä kun ovat vielä niin pieniä ja rikottu elektroniikka tulee maksettavaksi meidän talouden yhteisistä rahoista.

Ap

Vierailija
64/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siri31 kirjoitti:

En henkilökohtaisesti ymmärrä lainkaan ihmisiä ja pareja, jotka ovat perustaneet perheen sopimatta etukäteen tämänkaltaisista käytännön asioista.

Ympäripyöreät puheet, että hoidetaan kyllä yhdessä, ja pahimmillaan oletukset, että toinen osallistuisi yhtäläisesti eivät merkitse mitään, kun perhearjen rankkuus iskee päälle ja jos toisella on pakopaikka ja sauma jo olemassa (yleensä tämä on se, joka ei ole jäänyt kotiin lapsia hoitamaan).

Me kyllä sovittiin etukäteen että molemmat päästää toisen joka viikko harrastukseen jne. Vähänpä ne ennen raskautta puhutut asiat painaa silloin kun lapsia jo on. Ap

Niinpä niin.. 😓Todellisuus on kuitenkin ihan toinen.

Kannattaa miettiä yhdessä, että miksi. Mikä sai miehen tekemään päätöksen olla noudattamatta yhdessä sovittua ja olemaan huolehtimatta sinun jaksamisestasi?

Mikäkö? Mukavuudenhalu, itsekkyys, laiskuus, arvostuksen ja kunnioituksen puute. Ilman kahta viimeistä on turha tekohengittää "parisuhdetta".

Vierailija
65/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee tunne että miehellä voi olla sivusuhde jos kaikilla tekosyillä ei ole koskaan kotona eikä omat lapset kiinnosta vähääkään.

Mutta teepä joskus niin että kun mies tulee perjantaina kotiin, miten myöhään tahansa, olet eteisessä vastassa matkalaukun kanssa, lähdet samalla ovenavauksella ulos, sanot vaan heihei, ja laitat kännykän kiinni. Menet sitten viikonlopuksi vaikka hotelliin tai mihin vaan, mistä sua ei voi kukaan ystävä tai sukulainen ilmiantaa, etkä mene kotiin ennen kuin myöhään sunnuntaina niin että lasten pitäisi olla jo nukkumassa.

Jos mies vetää raivarit, sanot että sellaista elämä sinulle on kun hän ei ole koskaan paikalla. Jos ei tuosta "valaistu" niin sitten ihan oikeasti kannattaa ainakin puhua erosta.

En minä voi pienille lapsille noin tehdä että yhtäkkiä vain katoan.

Ap

Vierailija
66/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se avioero muka antaisi omaa aikaa? Miehestä pääsisit eroon, mutta lapset olisivat siinä yhä samalla lailla. Ja ellei mies nytkään ole kiinnostunut niitä hoitamaan, niin tuskin olisi avioeron jälkeenkään. Eihän häntä voisi pakottaa ottamaan lapsia luokseen.

Avioeron jälkeen ei ainakaan tarvitse jatkuvasti nähdä, miten toinen vapaamatkustaa. 

muista peittää peilit. siellä voi nähdä jonkun, joka vapaamatkustaa tuilla, elatusmaksuilla ja erossa saadulla miehen puolella omaisuudella

Erossa puolitetaan yhteinen omaisuus, ei toisen omaa. Ei olla Amerikassa vieläkään.

Vierailija
67/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei osaa hoitaa niitä eikä uskalla kertoa?

Lähet vaan lenkille kun se tulee töistä ja jätät puhelimen kotiin.

Vierailija
68/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon vaan aina ilmottanut ukolle tyyliin että "keskiviikkona menen paikkaan x". Ei meillä ole koskaan tullut riitaa sen takia vaan miehelle on ollut itsestäänselvyys, että hän jää silloin lapsen kanssa kotiin. Kokeile itse samaa vai onko puolisosi niin typerä, että jättää lapset oman onnensa nojaan?

Ei kun hän ei ole silloin kotona, jotta pääsisin lähtemään.

Ap

Kyllä minä sitten sanoisin, että jos et ole sovitusti paikalla kun minulla on menoa, tulee automaattisesti ero. Jos on etukäteen luvannut olla kotona, silloin on oltava.

Ei hän varsinaisesti lupaa vaan jos sanon että menen huomenna klo 18 leffaan ole kotona lasten kanssa, niin hän mutisee jotain vastaukse eikä sitten olekaan kotona vaan laittaa viestin että on pakko jäädä ylitöihin tms. Ja jos suutun niin vetoaa siihen että ei ollut luvannut. Ap

Et hyväksy vastaukseksi mitään mutinoita vaan kysyt suoraan "oletko silloin kotona vai et?"

Ei kysytä vaan määrätään olemaan kotona. Muuten lapset saa leikkiä miehen elektroniikalla ja vasaralla.

En kyllä ymmärrä tuota että sitten lapset saa leikkiä miehen elektroniikalla ja vasaralla. Vasaralla lapset vain satuttaa itsensä kun ovat vielä niin pieniä ja rikottu elektroniikka tulee maksettavaksi meidän talouden yhteisistä rahoista.

Ap

Monesti se uhka kamojen menetyksestä sattuu enemmän kuin avioeron uhka.

Vierailija
69/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erossa puolitetaan yhteinen omaisuus, ei toisen omaa. Ei olla Amerikassa vieläkään.

amerikasta en tiedä, mutta suomessa miehen omaisuus on erossa yhteistä

Vierailija
70/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on hankkinut sen yhdessä vaimonsa kanssa, kyllä. Sama koskee luonnollisesti vaimoakin.

Vierailija
71/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nössö ja saat tyydytystä uhrina olosta. Ota se oma aika. Mitä se mies lapsille tekisi, jos häivyt johonkin muutamaksi tunniksi? Jos tällaista pelkoa on, sitten laita ero vireille. Muussa tapauksessa kasvata itsetunto - miksi ihmeessä suostut moiseen? Nyrkkiä pöytään, ja muuallekin kuvaannollisesti, älä anna yhdenkään miehen koskaan kyykyttää itseäsi. Ja muitakin keinoja on saada mies toimimaan paremmalla tavalla, tiedät varmaan. Joillekin miehille ei keskustelut auta. Ei tuo kyllä hyvältä pitemmän päälle vaikuta.

Vierailija
72/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap yhtään sun miehen työvuoroista? Itse järjestän elämäni sen mukaan. Eli kun miehellä on aamu niin meen iltaan joten oletetusti mies hakee lapset, tekee ruoat ja hoitaa nukkumiset. Mies pitää siis pitää sanoa etukäteen jos sopii muuta menoa "vapaina aikoina" muuten saa itse hankkia lastenvahti. Samaa koskee viikonloput, eli kun miehellä ei ole töitä niin on hänen vuoro hoitaa lapset ja kodin.

Ja ylitöihin ei ole pakko jäädä. Mäkään en jää ylitöihin jos on mun vuoro hoitaa lapset.

Vierailija
73/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei pidä odottaa puolison suoda sulle omaa aikaa vaan huolehdit itse siitä, että sulla on omaa aikaa.

Vierailija
74/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas tajua jotain. Mä olen maksanut omasta palkastani puolet kaikesta mitä meillä on, ja mies on maksanut puolet. Jos me erottaisiin, miksi mä saisin puolet miehen puolikkaasta?

Ei vaan, kyllä mä oikeasti tajuan, naisvihaahan sinä vain suollat. Koska eihän kukaan nainen koskaan ikinä missään ole maksanut pennin latia omasta elämisestään, syntymästä saakka vaan lokkeillut ensin isänsä rahapussilla ja sitten miehensä. Tai jos ei ole miestä niin sitten tietenkin yhteiskunnan elättinä. Koska eihän kukaan nainen koskaan ikinä missään ole itse töissä käynyt ja omia rahojaan ansainnut.

Vierailija
75/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap yhtään sun miehen työvuoroista? Itse järjestän elämäni sen mukaan. Eli kun miehellä on aamu niin meen iltaan joten oletetusti mies hakee lapset, tekee ruoat ja hoitaa nukkumiset. Mies pitää siis pitää sanoa etukäteen jos sopii muuta menoa "vapaina aikoina" muuten saa itse hankkia lastenvahti. Samaa koskee viikonloput, eli kun miehellä ei ole töitä niin on hänen vuoro hoitaa lapset ja kodin.

Ja ylitöihin ei ole pakko jäädä. Mäkään en jää ylitöihin jos on mun vuoro hoitaa lapset.

Mies ei tee vuorotöitä eli hänellä ei ole mitään työvuorolistaa eikä varsinaisia työaikoja. Hänen pitää tehdä tietty määrä työtunteja päivässä, mutta saa itse päättää työaikansa, voi tehdä myös iltaisin ja viininloppuisin jos haluaa, tosin hänen täytyy sovittaa työaikoja asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden aikatauluihin. Ja ylitöitä on tarjolla usein. Ap

Vierailija
76/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä voi pienille lapsille noin tehdä että yhtäkkiä vain katoan.

Ap

No sanot niille lapsille ennen kuin mies tulee kotiin että äiti lähtee reissuun, iskä hoitaa teitä sillä välin.

Tekosyitä keksit kyllä lisää jos yrität, mikä tarkoittaa sitä ettet oikeasti aio tehdä asialle yhtään mitään, kunhan vain valitat täällä.

Vierailija
77/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tee se, mutta tokihan sä haluat olla lähihuoltaja. Sä olet lapset tehnyt, nyt ne sit hoidat.

Vierailija
78/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee vuorotöitä eli hänellä ei ole mitään työvuorolistaa eikä varsinaisia työaikoja. Hänen pitää tehdä tietty määrä työtunteja päivässä, mutta saa itse päättää työaikansa, voi tehdä myös iltaisin ja viininloppuisin jos haluaa, tosin hänen täytyy sovittaa työaikoja asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden aikatauluihin. Ja ylitöitä on tarjolla usein. Ap

Tekeekö se toimistotyötä? Mene lasten kanssa "ilahduttamaan" sitä joku ilta kun se tekee ylitöitä.

Tai vain kesken päivän ilmoitat että sä et pääsekään hakemaan lapsia päikkäristä, joten miehen on mentävä, ja sitten kännykkä kiinni. Päikkäristä sitten ahdistelevat miestä kun sua eivät saa kiinni.

Vähän selkärankaa nyt, tai oikeasti sanot sille miehelle että otat eron jos kerran elät jo yksinhuoltajana.

Vierailija
79/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö se toimistotyötä? Mene lasten kanssa "ilahduttamaan" sitä joku ilta kun se tekee ylitöitä.

Tai vain kesken päivän ilmoitat että sä et pääsekään hakemaan lapsia päikkäristä, joten miehen on mentävä, ja sitten kännykkä kiinni. Päikkäristä sitten ahdistelevat miestä kun sua eivät saa kiinni.

Vähän selkärankaa nyt, tai oikeasti sanot sille miehelle että otat eron jos kerran elät jo yksinhuoltajana.

Ei tee toimistotyötä. Liikkuu myös paljon autolla tapaamassa asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.

Niin tuota eroahan tässä mietin kuten jo aloituksessa luki.

Ap

Vierailija
80/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvasta miehestä on perhe-elämään.