Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso ei suo minulle omaa aikaa ollenkaan

Vierailija
12.11.2022 |

Minä kyllä joka päivä mahdollistan hänelle vaikka salilla käymisen yksin tai vaikka saunassa niin että olen lasten kanssa, kauppaankin hän voi aina mennä yksin ja minä olen sillä aikaa lasten kanssa. Mutta hän ei tee koskaan vastaavaa minulle, että saisin omaa aikaa vaan minun pitää aina ottaa vähintään toinen lapsista mukaani tai seuraani. Eli en saa omaa aikaa koskaan. Eipä hän lastenhoitajaakaan suostu palkkaamaan, jotta joskus saisin olla yksin. Pitääkö tässä ottaa avioero päästäkseen yksin lenkille?

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap yhtään sun miehen työvuoroista? Itse järjestän elämäni sen mukaan. Eli kun miehellä on aamu niin meen iltaan joten oletetusti mies hakee lapset, tekee ruoat ja hoitaa nukkumiset. Mies pitää siis pitää sanoa etukäteen jos sopii muuta menoa "vapaina aikoina" muuten saa itse hankkia lastenvahti. Samaa koskee viikonloput, eli kun miehellä ei ole töitä niin on hänen vuoro hoitaa lapset ja kodin.

Ja ylitöihin ei ole pakko jäädä. Mäkään en jää ylitöihin jos on mun vuoro hoitaa lapset.

Mies ei tee vuorotöitä eli hänellä ei ole mitään työvuorolistaa eikä varsinaisia työaikoja. Hänen pitää tehdä tietty määrä työtunteja päivässä, mutta saa itse päättää työaikansa, voi tehdä myös iltaisin ja viininloppuisin jos haluaa, tosin hänen täytyy sovittaa työaikoja asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden aikatauluihin. Ja ylitöitä on tarjolla usein. Ap

Tekeekö se toimistotyötä? Mene lasten kanssa "ilahduttamaan" sitä joku ilta kun se tekee ylitöitä.

Tai vain kesken päivän ilmoitat että sä et pääsekään hakemaan lapsia päikkäristä, joten miehen on mentävä, ja sitten kännykkä kiinni. Päikkäristä sitten ahdistelevat miestä kun sua eivät saa kiinni.

Vähän selkärankaa nyt, tai oikeasti sanot sille miehelle että otat eron jos kerran elät jo yksinhuoltajana.

Ei tee toimistotyötä. Liikkuu myös paljon autolla tapaamassa asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.

Niin tuota eroahan tässä mietin kuten jo aloituksessa luki.

Ap

No älä enää mieti vaan kysy mieheltä mitä mieltä se olisi asiasta. Jos et koskaan saa sitä kiinni, laita tekstari. Jos ei soita heti viestin luettuaan niin kannattaa alkaa googlailla miten eroprosessi toimii.

Vierailija
82/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap yhtään sun miehen työvuoroista? Itse järjestän elämäni sen mukaan. Eli kun miehellä on aamu niin meen iltaan joten oletetusti mies hakee lapset, tekee ruoat ja hoitaa nukkumiset. Mies pitää siis pitää sanoa etukäteen jos sopii muuta menoa "vapaina aikoina" muuten saa itse hankkia lastenvahti. Samaa koskee viikonloput, eli kun miehellä ei ole töitä niin on hänen vuoro hoitaa lapset ja kodin.

Ja ylitöihin ei ole pakko jäädä. Mäkään en jää ylitöihin jos on mun vuoro hoitaa lapset.

Mies ei tee vuorotöitä eli hänellä ei ole mitään työvuorolistaa eikä varsinaisia työaikoja. Hänen pitää tehdä tietty määrä työtunteja päivässä, mutta saa itse päättää työaikansa, voi tehdä myös iltaisin ja viininloppuisin jos haluaa, tosin hänen täytyy sovittaa työaikoja asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden aikatauluihin. Ja ylitöitä on tarjolla usein. Ap

Tekeekö se toimistotyötä? Mene lasten kanssa "ilahduttamaan" sitä joku ilta kun se tekee ylitöitä.

Tai vain kesken päivän ilmoitat että sä et pääsekään hakemaan lapsia päikkäristä, joten miehen on mentävä, ja sitten kännykkä kiinni. Päikkäristä sitten ahdistelevat miestä kun sua eivät saa kiinni.

Vähän selkärankaa nyt, tai oikeasti sanot sille miehelle että otat eron jos kerran elät jo yksinhuoltajana.

Ei tee toimistotyötä. Liikkuu myös paljon autolla tapaamassa asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.

Niin tuota eroahan tässä mietin kuten jo aloituksessa luki.

Ap

No älä enää mieti vaan kysy mieheltä mitä mieltä se olisi asiasta. Jos et koskaan saa sitä kiinni, laita tekstari. Jos ei soita heti viestin luettuaan niin kannattaa alkaa googlailla miten eroprosessi toimii.

Löytyi googlella: https://www.suomi.fi/palvelut/lomake/avioerohakemus-karaja-ja-hovioikeu…

- eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
84/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ukko edes oikeasti ylitöissä? Ehkä pettää silloin, kun näyttää oma perhe kiinnostavan noin vähän.

Tai sitten on ihan oikeasti siellä ylitöissä kartuttamassa varallisuuttaan, jotta voi sitten häipyä oma talous turvattuna lopullisesti vaimon ja lasten luota, kun perhe-elämä ei kiinnostanutkaan.

Vierailija
85/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää sinua mahdollistaakseen oman vaurastumisensa. Olisikohan tämäkin jokin taloudellisen väkivallan muoto? Henkistä väkivaltaa tuo nyt ainakin on, kun tahallaan vaikeutetaan toisen menemisiä.

Vierailija
86/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käyttää sinua mahdollistaakseen oman vaurastumisensa. Olisikohan tämäkin jokin taloudellisen väkivallan muoto? Henkistä väkivaltaa tuo nyt ainakin on, kun tahallaan vaikeutetaan toisen menemisiä.

Miten se mies niitä vaikeuttaa? Lapsethan niitä vaikeuttaa. Kun ryhdyt vanhemmaksi, luulis tajuavan ettei voi elää kuin lapseton. Syytätkö lapsia henkisestä väkivallasta?

Vierailija
87/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvasta miehestä on perhe-elämään.

Hyvinhän tuo tuntuu sujuvan. Aphan se tässä kipuilee perhe-elämää.

Vierailija
88/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se mies niitä vaikeuttaa? Lapsethan niitä vaikeuttaa. Kun ryhdyt vanhemmaksi, luulis tajuavan ettei voi elää kuin lapseton. Syytätkö lapsia henkisestä väkivallasta?

Mies valitsee ylitöiden ja lastenhoidon välillä. Ylityöt eivät ole pakollisia, mutta lapsia on pakko hoitaa. Mies vyöryttää lastenhoidon AP:n niskaan, eikä hanki esim. lastenhoitajaa jatkuvien ylitöidensä ajaksi, jotta AP saisi edes joskus omaa aikaa. Ei lasten olemassa olo ole väkivaltaa.

Vierailija
89/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitäisi pitää viikkopalaveri, jossa sovitaan että toinen hoitaa kaksi arki-iltaa ja toinen toiset kaksi, perjantai voi olla perheaikaa. Kalenterissa kun miehellä lukee, että ma ja ti haet lapset päikystä ja hoidat niille sapuskaa, niin sitten pitää vaan asiakkaille sanoa että ei onnistu iltakeikat.

Ja ap ajoittaa miehen koulutusvaiheen ajaksi kaikki omat menonsa noille illoille, ei mitään vuoron vaihtamista, säätämistä tai lipsumista, ei se muuten opi. Vaikka ei tuollainen mies opi muutenkaan. Äidilläni oli ajoittainen reissutyö, ja aika heitteillä oltiin, kun isä hoiti asiat 'omalla tavallaan'. Kirjaimellisesti ei ollut aina ruokaa, ei nukkumaanmenoaikoja, ei puhtaita vaatteita. Ei paljon kiinnostanut isää sellaiset asiat.

Vierailija
90/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti puoliso vaihtoon... joko hän on täysin minä minä - tyyppi tai sitten niin mustasukkainen että pitää huolen siitä ettet koskaan pääse minnekään yksin... molemmat ovat sellaisia mitkä vain pahenevat vuosien mittaan eli jätä heti... vielä ehdit...

Vierailija
91/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies valitsee ylitöiden ja lastenhoidon välillä. Ylityöt eivät ole pakollisia, mutta lapsia on pakko hoitaa. Mies vyöryttää lastenhoidon AP:n niskaan, eikä hanki esim. lastenhoitajaa jatkuvien ylitöidensä ajaksi, jotta AP saisi edes joskus omaa aikaa. Ei lasten olemassa olo ole väkivaltaa.

Ei puoliso ole mikään ajan mahdollistaja. Miksi hankkia lastenhoitaja omille lapsille?

Vierailija
92/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on nainen, joka pitää miestä suhteessa vankina. Ikinä ei voi mies esim rauhassa iltaa viettää vanhojen kavereiden kanssa. Tai jos voi, niin illanvietolle on laitettu sellaiset raamit, ettei sitä kiinnosta edes alkaa viettämään. Akka on sanonut, että aamulla pitää sitten olla siihen ja siihen aikaan hereillä ja sinne sun tänne menossa.

Vierailija
93/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puoliso ole mikään ajan mahdollistaja. Miksi hankkia lastenhoitaja omille lapsille?

Ei puoliso ole mikään kotiorja. Miksi uuvuttaa oma puoliso kaatamalla kohtuuton määrä kotitöitä tämän niskaan, niin että puoliso ottaa lopulta eron?

Vierailija
94/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ryhdistäydyt, et niele enää miehen selityksiä etkä myöskään keksi itsellesi tekosyitä ("en voi tehdä pienille lapsilleni sitä, että lähtisin kahdeksi yöksi kotoa" , tai "ei mies kuuntele" yms)!

Vaihtoehto a) Todellakin lähdet perjantaina viikonlopuksi omalle lomalle! Parasta olisi, kun palaisit vasta maanantaiaamuna. Puheluihin et vastaa koko viikonloppuna.

Sen jälkeen keskustelu siitä, miltä miehestä tuntui, kun toinen vain feidaa.

Vaihtoehto b) Pariterapiaan, ensimmäinen käynti viikon sisään.

Vaihtoehto c) Tulostat avioerolomakkeen, täytät ja allekirjoitat sen ja isket miehen käteen. Kerrot, että koska hän ei suostu kantamaan vastuutaan, hoitamaan omaa osuuttaan tai edes keskustelemaan asiasta, nyt on siihen viimeinen tilaisuus, muuten lähtee paperi postiin ennen kuin äijä ehtii kissaa sanoa.

Vierailija
95/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puoliso ole mikään kotiorja. Miksi uuvuttaa oma puoliso kaatamalla kohtuuton määrä kotitöitä tämän niskaan, niin että puoliso ottaa lopulta eron?

Miksi ap tekee kotitöitä niin paljon, jos ei halua? Itse hän itsensä uuvuttaa, jos uuvuttaa. Hankkikoon maidin, jos haluaa. Puhutte kuin ap olisi joku nössö, joka ei osaa elää elämäänsä ilman että mies joko tekee puolesta tai sit vähintään mahdollistaa elämisen.

Vierailija
96/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs porsit?

Joku onneton sinutkin on porsinut.

Vierailija
97/152 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni äijä on tuollainen.

Vierailija
98/152 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siri31 kirjoitti:

Ota se oma aikasi kettu soitkoon!

Miksi pitää odottaa, että sitä tullaan jotenkin avokätisesti ja hyvää hyvyyttään miehen puolelta erikseen tarjoamaan!

Anteeksi, mutta ihan ihme kynnysmattomeininkiä!

Millä sitä väkisin ottaa, jos toinen väistelee hommaa aktiivisesti. Ei omia lapsiaan voi jättää vähän sinne päin hoitoon sellaisen ihmisen käsiin, jota ei heidän hoitonsa kiinnosta.

Aikuista ihmistä on vaikea pakottaa jos halua ei ole.

t. samassa tilanteessa ap:n kanssa ollut

Vierailija
99/152 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs porsit?

Joku onneton sinutkin on porsinut.

ja kunnon possun porsikin

Vierailija
100/152 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ryhdistäydyt, et niele enää miehen selityksiä etkä myöskään keksi itsellesi tekosyitä ("en voi tehdä pienille lapsilleni sitä, että lähtisin kahdeksi yöksi kotoa" , tai "ei mies kuuntele" yms)!

Vaihtoehto a) Todellakin lähdet perjantaina viikonlopuksi omalle lomalle! Parasta olisi, kun palaisit vasta maanantaiaamuna. Puheluihin et vastaa koko viikonloppuna.

Sen jälkeen keskustelu siitä, miltä miehestä tuntui, kun toinen vain feidaa.

Vaihtoehto b) Pariterapiaan, ensimmäinen käynti viikon sisään.

Vaihtoehto c) Tulostat avioerolomakkeen, täytät ja allekirjoitat sen ja isket miehen käteen. Kerrot, että koska hän ei suostu kantamaan vastuutaan, hoitamaan omaa osuuttaan tai edes keskustelemaan asiasta, nyt on siihen viimeinen tilaisuus, muuten lähtee paperi postiin ennen kuin äijä ehtii kissaa sanoa.

Mä en kyllä valitsisi vaihtoehtoa a välinpitämättömän ihmisen kanssa. Olisin huolesta sairas koko viikonlopun. Jos ei miehestä ole hoitamaan lapsia/ei juuri nappaa niin lapsia en viikonlopuksi jättäisi, en edes tunniksi..