Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo ja toimeentulotuen asumistuen omavastuu

Vierailija
12.11.2022 |

Tänään Ylen ykkösaamussa vieraana ollut Kokoomuksen Petteri Orpo pitäisi erinomaisena leikkauskohteena toimeentulotukeen liittyvää asumistukea. Eikö Orpo ymmärrä, että jo nykyäänkin tähän on määritelty kaupunkikohtaiset vuokrarajat? Vai tahtooko tämä ihminen, että kaikki toimeentulotuen varassa elävät joutuisivat maksamaan ns. itse osan asumismenoistaan eli nyt jo liian alhaista toimeentulotukea leikattaisiin kaikilta.

Kommentit (561)

Vierailija
121/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuet pois asuntosijoittajilta, niillehän se tuki päätyy.

Vierailija
122/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veronmaksajien pitää maksaa siitä, että joku haluaa asua hulppeammin kuin tällä on varaa?

Miksi sinunkaan pitää asua missään asunnossa, kun voisit nukkua katuojassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Onhan se absurdia, että työttömällä on varaa asua kaksiossa hyvällä alueella isossa kaupungissa, mutta työssäkäyvillä ihmisillä ei ole samaan varaa.

Mutta absurdimpaa on se, jos työstä ei saa sellaista palkkaa, millä pystyy elämisensä kustantamaan.

Vierailija
124/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani asumistukia voidaan leikata heti kun on rakennettu riittävästi valtion rahoittamia, edullisia, viihtyisiä ja riittävän tilavia vuokra-asuntoja. Niin kauan kuin tämä päiväuneni ei toteudu, asumistukia ei pidä leikata. Piste.

Monessa isossa kaupungissa erilaisia ara-rahoitteisia kohteita kyllä riittää, muttavuokratkin ovat markkinavuokria. Jossain vapaan tahan kohteita saa jo yksityisiltäkin ara-kohteita halvemmalla.

Näin ainakin Kuopiossa. Kaupungin ison vuokrataloyhtiön  uudemmat ja "paremmat" talot ja asunnot ovat täysin markkinahintaisia. Vanhoissa remontin tarpeessa olevissa slummeissa voi olla halvempaa, mutta peruskorjauksen jälkeen hinnat ovat markkinahintoja.

No 2017 Kela-siirron yhteydessähän TT-tuen as.kulkujen normimaksimia yksinasuvalle laskettiin Kuopion 560€:sta 540€:oon. Eikä indeksitarkastuksia olla sen jälkeen tehty. Eli tämäkin on leikkaus. Epäsuora sellainen.

Joskus Kela noudattaa normia, joskus ei. Melkoisen mielivaltaista touhua.

Vierailija
125/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus pysyköön siellä oppositiossa niin Suomen kansa on tyytyväinen,,Mitä virkaa on kokoomuksella kun aina vaan valheita jakaa ja kaikke kierolua jatkaa...

Vierailija
126/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä aivojasi kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Onhan se absurdia, että työttömällä on varaa asua kaksiossa hyvällä alueella isossa kaupungissa, mutta työssäkäyvillä ihmisillä ei ole samaan varaa.

Mutta absurdimpaa on se, jos työstä ei saa sellaista palkkaa, millä pystyy elämisensä kustantamaan.

Tämähän se on Kokoomuksen pyrkimys: maksaa niin huonoa palkkaa, että työntekijä juuri ja juuri pysyy hengissä ja pystyy tekemään paskasti palkattua paskaduunia.

Tietysti ongelmaksi muodostuu, ettei paskasta palkasta paljon kuluteta. Siksi Kokoomus vaatii, että valtion pitää ottaa velkaa yritystukia varten ja myöntää yrittäjille verohelpotuksia. 

Yhtälö on kestämätön, mutta siitähän ahne kokoomuslainen viis veisaa, kun ajattelee vain oman elinaikansa tähtäimellä: minä minä minä minä minä.

Vierailija
127/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Kokoomus on ainakin Ylen uutisoinnin mukaan (gallupeissa) Suomen suosituin puolue. Ymmärrän, että monilla ei todellakaan ole voimavaroja seurata tällaisia asioita. Ensi keväänä on kuitenkin taas edessä eduskuntavaalit, voittajat perustavat hallituksen jne. Aktivoitukaa sen verran, että kuunnelkaa tuo 12.11.2022 Ykkösaamu Yle Areenasta ja menkää keväällä äänestämään Orpoa vastaan.

Vierailija
128/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä Kokoomus on ainakin Ylen uutisoinnin mukaan (gallupeissa) Suomen suosituin puolue. Ymmärrän, että monilla ei todellakaan ole voimavaroja seurata tällaisia asioita. Ensi keväänä on kuitenkin taas edessä eduskuntavaalit, voittajat perustavat hallituksen jne. Aktivoitukaa sen verran, että kuunnelkaa tuo 12.11.2022 Ykkösaamu Yle Areenasta ja menkää keväällä äänestämään Orpoa vastaan.

Kevään vaaleja ajatellen tilanne on järkyttävä.

Alapääministeriä ja demareita ei voi äänestää. Kokoomusta ei missään nimessä pidä kenenkään äänestää. 

Ketä tai mitä sitten äänestää? Joutuu valitsemaan pienimmän pahan, jos ja kun hyviä vaihtoehtoja ei olekaan.

Vierailija
129/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kokareiden mielestä oikea aika leikata kaikkea pois köyhimmiltä.

Kun on paljon työttömyyttä, niin ei ole varaa maksaa korvauksia. Leikataan.

Kun työttömyys on alhaalla, on työvoimapula ja kannustinloukku. Leikataan.

Ja koskaan ei ole huono hetki keventää rikkaiden verotusta.

Sillä on aina elvyttävä vaikutus.

Vierailija
130/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Tämähän se on Kokoomuksen pyrkimys: maksaa niin huonoa palkkaa, että työntekijä juuri ja juuri pysyy hengissä ja pystyy tekemään paskasti palkattua paskaduunia.

Tietysti ongelmaksi muodostuu, ettei paskasta palkasta paljon kuluteta. Siksi Kokoomus vaatii, että valtion pitää ottaa velkaa yritystukia varten ja myöntää yrittäjille verohelpotuksia. 

Yhtälö on kestämätön, mutta siitähän ahne kokoomuslainen viis veisaa, kun ajattelee vain oman elinaikansa tähtäimellä: minä minä minä minä minä.

Kokoomus tai kukaan muukaan puolue ei päätä palkoista. Yritykset päättävät mitä maksavat ja maksavat kyllä sellaista palkkaa, että saavat työntekijöitä. Jos osaavia työntekijöitä on jonoksi asti 12€/h niin ei ole järkeä maksaa 18€/h.

Vierailija
131/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajana kannatan asumistuen ja toimeentulotuen säilyttämistä ja korottamista. On ihan lottovoitto, kun millaisesta luukusta tahansa voi pyytää 760 euroa ja Kela maksaa niin vuokran kuin vakuudenkin rahana tilille. Tukien poistaminen iskisi ennen kaikkea meihin itsensä työllistäviin asuntosijoittajiin, eikä sitä onneksi tule tapahtumaan.

Vierailija
132/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kokoomus tai kukaan muukaan puolue ei päätä palkoista. Yritykset päättävät mitä maksavat ja maksavat kyllä sellaista palkkaa, että saavat työntekijöitä. Jos osaavia työntekijöitä on jonoksi asti 12€/h niin ei ole järkeä maksaa 18€/h.

Juuri näin. Esimerkiksi Woltia ei olisi koskaan syntynyt, jos kuskeille pitäisi maksaa ay-liikkeen vaatimusten mukaista kuukausipalkkaa, perhevapaita jne. Nyt on syntynyt tuhansia uusia työpaikkoja silläkin alalla.

Vierailija
133/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo vihaa köyhiä ihmisiä?

Vierailija
134/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiltä asumistuet kokonaan pois. Jokaisen tulee tienata asunto omalla työllään.

200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja osa jopa omistusasuntoon.

Ja lehdessä oli eläkeläisestä juttu, joka sai rintamamiestaloonsa toimeentulotukea.

Omistusasunnossa asumistukea saa vain veteen ja sähköön. Kyse on ehkä 50€/kk. Ja osittain puulämmitteinen rintamamiestalo jossain syrjäseudulla voi olla siellä se halvin tapa asua. Todennäköisesti tuokin saa toimeentulotukea elämiseen, ei asumiseen, koska asunto on jo maksettu. Jos pakotettaisiin myymään (ei edes mene kaupaksi), joutuisi vuokralle ja saisi toimeentulotukea vuokraankin.

Tällainen kateuspäissään vaadittu muutos ei hyödytä yhtään ketään. Se on vain sitä että sinä mielummin maksat satasen siitä ettei naapuri saa viittäkymppiä.

Vierailija
135/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta ettei aikuinen koulutettu mies ymmärrä että yhteiskunnassa on aina ihmisiä jotka eivät voi tehdä työtä sekä niitä joille ei ole työtä vaikka mitä tekisi. Nämä ihmiset elävät jo minimirahoilla, ei asumistukea voida leikata koska se on jo niin alhainen ettei ihmisille jää kohtuulliseen elintasoonkaan rahaa. Moraalinen rappio, heikompiosaisista ei huolehdita.

Kai se ymmärtää sen, mut sitä ei kerta kaikkiaan kiinnosta se asia.  Kunhan puhuu ollakseen vallassa ja saadakseen omat liksansa. 

Vierailija
136/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Juuri näin. Esimerkiksi Woltia ei olisi koskaan syntynyt, jos kuskeille pitäisi maksaa ay-liikkeen vaatimusten mukaista kuukausipalkkaa, perhevapaita jne. Nyt on syntynyt tuhansia uusia työpaikkoja silläkin alalla.

syntynyt uusi piika/renkiluokka, jota hyvätuloiset saa vapaasti riistää. Heidän on pakko suostua, vaikka palkka ei riitä edes vuokra-asuntoon, vaan joutuvat elämään yhteisasunnoissa.

Vierailija
137/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vihaa toivoa, että jokainen huolehtisi toimeentulostaan ensisijaisesti itse. Nyt elämme yhteiskunnassa, jossa esimerkiksi lapsilisää maksetaan, vaikka olisit miljonääri. Hyvinvoinnin perusteet rapautuvat vähitellen, kun sukupolvet oppivat, että vastuun omasta elämästä voi aina ulkoistaa veronmaksajille.

Vierailija
138/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajana kannatan asumistuen ja toimeentulotuen säilyttämistä ja korottamista. On ihan lottovoitto, kun millaisesta luukusta tahansa voi pyytää 760 euroa ja Kela maksaa niin vuokran kuin vakuudenkin rahana tilille. Tukien poistaminen iskisi ennen kaikkea meihin itsensä työllistäviin asuntosijoittajiin, eikä sitä onneksi tule tapahtumaan.

Jep, kokoomuksen äänestäjiin. Orpo ei ole miettinyt ihan loppuun asti.

Vierailija
139/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiltä asumistuet kokonaan pois. Jokaisen tulee tienata asunto omalla työllään.

Muista olla tätä mieltä sittenkin, kun sinut ryöstetään kadulla ja autosi varastetaan ja kotiisi ja mökkiisi murtaudutaan. Sait haluamasi yhteiskunnan. Nauti.

Vierailija
140/561 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vihaa toivoa, että jokainen huolehtisi toimeentulostaan ensisijaisesti itse. Nyt elämme yhteiskunnassa, jossa esimerkiksi lapsilisää maksetaan, vaikka olisit miljonääri. Hyvinvoinnin perusteet rapautuvat vähitellen, kun sukupolvet oppivat, että vastuun omasta elämästä voi aina ulkoistaa veronmaksajille.

Suomen lapsilisä häviää melkein kaikkien muiden Euroopan maiden lapsilisille. Ja Suomen syntyvyys on heikoimmasta päästä koko maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi