Miksi niin moni nainen on sokea omille kulmakarvoilleen?
Tuttavapiirissäni on kauniita naisia, mutta kulmat on monilla piirretty ihan miten sattuu, eikö ne näe niitä samanlaisina kuin muut ihmiset? Kummallisia palkkeja, joissa kynänjälki näkyy. Tai piirrettyjä kaaria, mutta kovin eriparia.
Kommentit (205)
Monella on ihan väärää väriä kulmakarvoissa. Esim. vaalea blondi jolla punertavan ruskealla kynällä väritetyt palkit otsassa.
Ei vaan ole sellaista visuaalista silmää sille mikä näyttää hyvältä ja mikä ei. Ja varsinkin hentojen kulmien hyvännäköisesti meikkaaminen ei onnistu edes kaikilta ammattilaisilta.
Väittäisin, että useimmat kaameista kulmakarvoista on laitettu huonossa valaistuksessa. Moni ei myöskään osaa esim maalata tai piirtää yhtään, niin eivät sitten osaa käyttää kunnolla myöskään meikkikyniä/siveltimiä. Esim ripsiväriä jotkut sutii ihan liikaa tai turhaa sitä silmään, ei ole tarkkuutta. Moni ei myöskään tähtää täydellisyyteen. Eivät niin hirveesti välitä kunhan on jotenkin laitettu.
Jos näkee maalatut kulmakarvat, tulee mieleen vain että miten ruma tuo mahtaa olla ilman noita maaleja.
Vierailija kirjoitti:
Piirretty? Naiset, jotka jotenkin värjäävät kulmakarvojaan, menevät minulla ihan omaan kategoriaansa. Kulmien pitää antaa olla. Silloin on kaunis.
Ei pidä kuule yhtään mitään. Et päätä mikä on kaunis
Samaa ihmetellyt. On naurettavan näköistä.
Joillain 40-50-vuotiailla näkee karmean ohuiksi nypittyjä kulmia. Mikä idea siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että useimmat kaameista kulmakarvoista on laitettu huonossa valaistuksessa. Moni ei myöskään osaa esim maalata tai piirtää yhtään, niin eivät sitten osaa käyttää kunnolla myöskään meikkikyniä/siveltimiä. Esim ripsiväriä jotkut sutii ihan liikaa tai turhaa sitä silmään, ei ole tarkkuutta. Moni ei myöskään tähtää täydellisyyteen. Eivät niin hirveesti välitä kunhan on jotenkin laitettu.
Mä oon arkena juuri tällainen - en todellakaan tähtää täydellisyyteen, siihen menisi ihan liikaa aikaa. Riittää että on jotenkin laitettu.
Kulmat laitan joka päivä, koska keski-iässä ne on harventuneet todella harvoiksi. Joo, varmaan näkyy kynänjälkiä eikä ole aina symmetriset, mutta parempi se on kuin se että on muutama karva vaan siellä täällä siinä keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Joillain 40-50-vuotiailla näkee karmean ohuiksi nypittyjä kulmia. Mikä idea siinä on?
Se oli muotia meidän nuoruudessa ja osa on jäänyt siihen meikkityyliin, jonka on nuorena kerran oppinut.
Mulla ei oo kulmakarvoja ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli muotia meidän nuoruudessa ja osa on jäänyt siihen meikkityyliin, jonka on nuorena kerran oppinut.
Joo ja jos on 20 vuotta nyppinyt, ne ei enää kasva. On pakko tyytyä ohueen viivaan.
Vierailija kirjoitti:
Piirretty? Naiset, jotka jotenkin värjäävät kulmakarvojaan, menevät minulla ihan omaan kategoriaansa. Kulmien pitää antaa olla. Silloin on kaunis.
Niin jos on luonnostaan kivan väriset, muotoiset ja riittävän tuuheat kulmat. Jos ei ole, kyllä ne kauneutta vähentää luonnontilassa. Itselläni on keskiruskea tukka, mutta vaaleat ripset ja kulmat. Ei ne kyllä kovin kivan näköiset ole ilman värjäämistä tai meikkiä, näyttää kuin ei olisi kulmia ollenkaan tai että olen blondannut niitä.
Omille tyyliratkaisuilleen voi todella tulla sokeaksi. Kun kulmiaan ei ole nähnyt aikoihin luonnollisina (tai luonnollisesti meikattuna) ei ole vertailupohjaa. Silloin on helppo alkaa aamu toisensa jälkeen tekemään vähän tummempaa, vähän vinompaan ja näin edelleen. Jos vielä ihailee vahvempia kulmia, omat luonnolliset kulmat voivat näyttää oudoilta ja vierailta. Samalla tavalla toisilla näkee liian isoja ja raskaita ripsienpidennyksiä tai överiksi täytettyjä huulia.
En ole sokea kulmien muodolle, mutta joskus ajolaite lispahtaa ja tulee hit*lermäiset kulmakarvat ihan vahingossa. En usein piirrä korjausta, paitsi jos on sattumalta kulmakynä. Niillä sitten kaupan kassalle ja muualle. Yritän pitää siron mallin.
Miksei naiset kasvata kunnon brezhnevejä? Kunnon pehko on naisellisuuden merkki.
a) Pitää olla oikeat tuotteet ja välineet
b) Pitää uskaltaa tehdä se meikki kunnon valaistuksessa eikä toiveajatella :D
c) Käden ja silmän yhteistyön on toimittava, eli kädentaidot
d) on oltava esteettistä silmää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet yksi tällainen sokea, joka ei näe omia kulmakarvojaan.
Monen kulmat olisivat kauniit, jos ne olisi huolitellut.
No omaa silmää miellyttää, niin mitä väliä mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Jos näkee maalatut kulmakarvat, tulee mieleen vain että miten ruma tuo mahtaa olla ilman noita maaleja.
Ai, keskitytpä elämässäsi ilkeilyyn. Monesti ainakin ajattelen silloin, että mitenhän söpöltä tai sievältä näyttäisi luonnollisemmilla. Koska niinhän se on.