Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini heittää aamupalan roskiin ja ottaa muuta syötävää

Vierailija
10.11.2022 |

Miten saisi teinin ymmärtämään, että aamupalaa ei heitetä roskiin jos on nälkä ja oteta muuta mieleistä syötävää.

Kerran kaksi viikossa on puuroa ja kaikille sama aamupala. Ei ole tarkoitus silloin ottaa leipää ja leikkeleitä. Toki jos puuron jälkeen olisi jäänyt nälkä, niin sitten olisi voinut ottaa leipää ja leikkeleitä. Nyt kuitenkin teini heittää lähes koko puuron roskiin ja lähtee ottamaan leipää, juustoa ja leikkeleitä kun on nälkä. Teinille on kerrottu, että raha ei kasva puussa ja kun on puuro aamiainen, niin se on sitä kaikille ja tarkoitus on myös se, että leipää ja leikkeleitä syödään yhdessä myöhemmin (riittävät jokaiselle seuraavaan aamu- ja/tai iltapalaan.

Hyviä ideoita kehiin?

Kommentit (763)

Vierailija
1/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa teinit ottaa ihan itse aamiaisensa ja iltapalansa.

Vierailija
2/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada lapses ojennukseen. Mun 9v keitti mulle aamukahvit ja teki oman aamupalansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit on ottaneet kyllä jo vuosia oman aamupalansa ja iltapalansa.

Puuroa ei meillä syö kuin minä. Laitan sen yleensä riisinkeittimessä niin saan vähällä vaivalla pitkänä haudutettua ja hyvää.

Vierailija
4/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikataulujen mukaan mennään. Jos kaikilla töihin/kouluun lähtö ja aamiainen osuu samaan aikaan, niin tietenkin syödään yhdessä ja aamupala tehdään valmiiksi. Ei kyse ole siitä, etteikö osaisi tehdä aamupalaa itselleen. Hyvä hetki vaihtaa kuulumisia saman pöydän ääressä ja puhua tärkeistä asioista, kannustaa ja tarvittaessa tsempata vaikean päivään.

Vierailija
5/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kiittämätön pihalle.

Vierailija
6/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa perheissä jokainen tekee itse oman aamupalansa. Eikä äidin määräämää syötävää. Olet vain kontrollin hakuinen yksilö.

Vierailija
7/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pirua? Tottakai jokainen saa itse ottaa aamupalansa. Olen itse aina inhonnut puuroa niin paljon, että on vaikea nielaista sitä ja onneksi kukaan ei ole pakottanut sitä syömään enää päiväkoti-iän jälkeen.

Vierailija
8/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikataulujen mukaan mennään. Jos kaikilla töihin/kouluun lähtö ja aamiainen osuu samaan aikaan, niin tietenkin syödään yhdessä ja aamupala tehdään valmiiksi. Ei kyse ole siitä, etteikö osaisi tehdä aamupalaa itselleen. Hyvä hetki vaihtaa kuulumisia saman pöydän ääressä ja puhua tärkeistä asioista, kannustaa ja tarvittaessa tsempata vaikean päivään.

Kaikki ihmiset eivät ole aamuisin sosiaalisia tai halua istua just aamulla lötisemässä.

Eikä meillä ole teinit niin hukassa, että kaikki päivät olisi vaikeita tai joka hetki tarvitsisi kannustaa.

Vierailija
9/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinit on ottaneet kyllä jo vuosia oman aamupalansa ja iltapalansa.

Puuroa ei meillä syö kuin minä. Laitan sen yleensä riisinkeittimessä niin saan vähällä vaivalla pitkänä haudutettua ja hyvää.

Tämä kiinnosti. Saisiko ohjetta?

Vierailija
10/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö itse puurosi ja anna lapsille kunnon aamupala!

Vierailija
11/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan käydä kaupassa ja kysyä teineiltä toiveita mitä ostetaan. En mäkään tykkäis, et käsketään juoda teetä aamulla, kun haluan kahvia.

Vierailija
12/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nillität ap??

Ei teini elä pelkällä puurolla. Kasvava nuori tarvitsee myös proteiinia. Mene töihin jotta on varaa ruokkia lapsesi kunnolla!

Vai oletko äitipuoli joka kiusaa miehensä lapsia koska inhoat niitä?

Ai luulit että se syö pelkkää puuroa.On siinäkin kyllä proteiinia vaikka ei koko annosta.

Vierailija
13/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro on huono aamupala. Siitä saa sokeripiikin ja sitten 10 aikaan on nälkä, väsyttää ja vtuttaa vaan.

Vierailija
14/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette lapsia jos ei ole varaa edes ruokkia niitä asianmukaisesti?

Vierailija
15/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi teiniä. Kaikesta muusta me säästelemme, mutta emme heidän ruoastaan.

Tänään esimerkiksi söivät aamupalaksi mun leipomia bageleita, haluamallaan täytteellä. Lidlissä on edelleen halvat juustot, joten esimerkiksi mozzarellaa ja homejuustoja saa sieltä järkihintaan.

Kaupan basilikan sain kasvamaan yrttiruukussa.

Vierailija
16/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo typerää käytöstä teiniltä. Ymmärrän jos ei puuro maistu, mutta tuon ikäise pitäisi jo tajuta jos perheen rahatilanne on niin huono, ettei sitä leipää yksinkertaisesti ole varaa syödä joka aamu.

Vierailija
17/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo typerää käytöstä teiniltä. Ymmärrän jos ei puuro maistu, mutta tuon ikäise pitäisi jo tajuta jos perheen rahatilanne on niin huono, ettei sitä leipää yksinkertaisesti ole varaa syödä joka aamu.

Leipä on kyllä tosi halpaa, kun sen leipoo itse. Samalla laittaa uuniin muutakin.

Vierailija
18/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro on huono aamupala. Siitä saa sokeripiikin ja sitten 10 aikaan on nälkä, väsyttää ja vtuttaa vaan.

Nimenomaan.

Vaatii rinnalleen myös proteiinia; kananmunaa, kinkkua, juustoa ym., niin silloin se toimii.

T. Diabeetikko

Vierailija
19/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä puuroa jos toinen ei sitä halua. Tulee hoitokodissa yksinäistä jos jatkat nykyistä linjaasi.

Vierailija
20/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipää voi tehdä itse ja tulee yhtä halvaksi kuin puuro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän