Mitä joulujuttuja olette jo tehneet?
Mä ostin joulunpunaiset kynttilät jouluksi sekä ensimmäisen piparkakkutaikinan. Teen pipareita viikonloppuna. Sytytän ensimmäiset kynttilätkin silloin.
Kommentit (277)
En mitään. Olen töissä jouluna vanhuksia ilahduttamassa niinkuin 20 edellistä joulua. Eläimille ostan lahjat ja ehkä itselle jotain kivaa.
Ostin joulusuklaata tokmannilta🙈😁
Vaimo antoi tänä aamuna tietämättään - tai sitten salaovelasti tietäen - vinkin, mitä hankkia hänelle joululahjaksi.
En niin yhtikäs mitään! Jouluaattona ripustan oviseppeleen ulko-oveen, levitän pöydälle punaisen kaitaliinan ja sen päälle pari kynttilää. Se on siinä!
yleensä olen tähän aikaan vuodesta paniikissa varaillut jotain matkaa jouluksi.
Tänä vuonna en taida jaksaa sitäkään, en jaksa enää miettiä mihin pääsisin pakoon joulua.
Tuikkukynttilöitä ostin keväällä valtavan kassin ihan pilkkahinnalla ja niiden valossa olen jo kotona tunnelmoinutkin. Pikkuhiljaa nostan enemmän kynttiläjuttuja esille.
Teejoulukalenterinkin ostin viime vuonna joulun jälkeen alesta, joten se odottaa kaapissa joulukuun alkua.
Olen valmistellut joulua ilmoittamalla työvuorotoiveisiin, että saisin olla joulun vapaalla. Tiedän, että tämä toive toteutuu, sillä viime joulun olin töissä, ja kahta joulua peräkkäin ei meillä tarvii työvuorossa olla ellei halua.
Sain käytettyä viime jouluna työpaikalta lahjaksi saadun joulukahvipaketin loppuun. Olisi mennyt vanhaksi. En yhtään tykkää maustetuista kahveista.
Enkä jouluteestä, sitä tuli työpaikan lahjapussista toissa jouluna.
Tässä katselen, että millaisia kuusen koristeita voisi ostaa, olen hänelle sanonut, että joulukuusi tulee meille. Piste. Täytyy linkki laittaa miehelle vielä, että hän saa valita omasta mielestä kivoja koristeita myös. Vietämme ensimmäisen joulun yhdessä, aikaisemmin hän on ollut töissä tai itse olen ollut muualla. Mies väittää, että ei tykkää mistään mitään juhlapyhistä, mutta kyllä hän on kuitenkin ollut ihan mukana keskustelussa ja suunnittelee itsekin kovin joulunpyhiä esimerkiksi ruoan suhteen.
Lisäksi olen silmä kovana seurannut, että koska alkaa joulupuu -keräys. Haluan ostaa teini-ikäisille lapsille lahjoja ja mahdollisesti auttaa vähävaraisia perheitä esimerkiksi ostamalla jouluruokaa (kinkkua, laatikoita, kalaa, pipareita, jne.). Pienen taaperoikäisen vaatteita löytyy, koska olin ostanut niitä kummilapselle, mutta hänen vanhemmat eivät niitä halunneet. Käymme myös jouluaattona ja joulupäivänä ns. soppatykin ääressä jakamassa ruokaa ja olen sinne neulonut monia pareja villasukkia.
Pari pientä joululahjaa on jo ostettuna. Pian pitää aloittaa (eli, pääsen aloittamaan, vihdoin!) myös neulomishommat, eli muutamat neulotut lahjat myös tulille.
Ilmoitin aikuisille lapsille että varattiin matka jouluksi, ennättävät suunnitella jotain muuta jouluksi kun eivät nyt voi meille tulla. Nyt vaan tuntui etten jaksa passata koko porukkaa montaa päivää.
Kävin Eestissä hakemassa 60 litraa vodkaa ja muutaman laatikon olutta.
Joulukänni
Sain sovittua vanhempieni kanssa,että he ottavat lapset hoitaakseen joulusta tammikuun alkuun niin pääsen uuden miesystäväni kanssa viettämään laatuaikaa yhdessä. =,))
Tilasin matkaliput Balille. Ah!
Ei, ei ei vielä mitään joulujuttuja, vasta marraskuussa, pliis
Kuusi on haettu tupaan ja kinkku on uunissa. Joulu tulla saa!
Viime marraskuulta on nostettu tämä keskustelu. Miksi ihmeessä...
Nostin porkkanat kasvimaasta, tein niistä porkkanalaatikkoa pakkaseen. Seuraavaksi työn alle imelletty perunalaatikko. Lantut ostan kaupasta ja niistä sitten lanttulaatikkoa. Kaikki pakkaseen. Ei tule kuuloonkaan, että nauttisin niistä nyt tuoreeltaan. Joulumieli kärsisi inflaation.
Kyllä mä vähän maistelen kuitenkin ja lasken päiviä jouluun.
Sikaa en vielä teurasta. Syötän hänelle laadukasta ruokaa ja vitamiineja.
Ah tätä joulunodotusta ja kärsimystä.
Joulupöytä on jo katettu. Olen myös aktivoitunut jakamaan piparia normaalia enemmän. Moni on ollut siitä niin iloissaan.
Laitoin isoon ruukkuun kehikon valosarjaa varten.