Mitä joulujuttuja olette jo tehneet?
Mä ostin joulunpunaiset kynttilät jouluksi sekä ensimmäisen piparkakkutaikinan. Teen pipareita viikonloppuna. Sytytän ensimmäiset kynttilätkin silloin.
Kommentit (277)
En oikeastaan vietä joulua. Vietän Kyllå pikkujouluja. Kauniit vaatteet, teatteriin, syömään pitkän kaavan mukaan. Tai kotona leipoo pipareita, juo glögiä ja kuuntelee pikkujoulumusiikkia. En pidä joulusta lähtökohtaisesti, en osta oikeastaan lahjoja, en koristele enkä käy joulumyyjäisissä vaalimassa krääsää. Tänä vuonna lähden taas kanarialle, kuten viime ja toissa vuonnakin. Se on vähän erilainen joulu. Uidaan, syödään hyvin, otetaan aurinkoa, liikutaan. Nautin pitkistä kävelylenkeistä, mutta en nauti niistä Suomen sateisessa talvessa. Nautin uimisesta, mutta en erityisemmin pidä uimahalleista. Kanarialla saan ne asiat, mistä pidän. Olen ollut joskus myös manner-Espanjassa jouluna, mutta jotenkin tunsin itseni ulkopuoliseksi, kun siellä joulu on perhejuhla. Kanarialla taas on paljon turisteja jouluna. Aikoinaan olin yhden joulun Floridassa, olisiko ollut v. 2002 tai 2003, kun minulla ei vielä ollut lapsia. Ahdistuin siitä kaupallisesta hössötyksestä, ei ikinä enää sinne jouluksi.
Inhoan joulua ja eteenkin sitä lokakuun lopusta alkavaa hössötystä, krääsäpaljoutta kaupoissa ja joka tuutista tulvivia joululauluja jo marraskuussa. Joulu on vasta joulukuun loppupuolella. Pitäisi lailla kieltää joulun aloitus ennen joulukuuta. Kun joulu koittaa, niin moni on jo kurkkuaan myöten täynnä torttuja, pipareita, jouluaterioita, suklaata ym ym kun niitä tyrkytetään joka paikassa alkaen marraskuulta jo.
Eli vastaus kysymykseen - en mitään!
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna leikitään vaimon kanssa joulupukkia ja joulumuoria kun lapset ovat yötä mummolassa.
Pukki antaa tänään paljon lahjoja muorille lahjasäkeistään.
Kyselen pitopalveluista ateriatarjouksia jouluksi. Ne pitää sopia ajoissa.
Teen vanhoista joulukuusenkoristeista kranssin.
Katselen vege-kinkun ohjeita. Kenenkään eläinparan ei tartte kuolla meidän joulun vuoksi 🐷 🐑 🐥 🐄 💚
Mähönen sai häädön ja tuli hakatuksi viime yönä, nyt se makaa Töölössä. Toivottavasti näkö ei lähde toisesta öögasta.
Kiitti Orpo.
Siivosin kuistin ja laitoin valoja. Illalla kun hämärtää, sytytän valot.
Laitoin myös muutaman valon sisällekin. En edes jouluksi koristele kotia se suuremmin. Laitan lisää valoja ja muutaman tontun. Tunnelma se on, mikä luo joulun.
Laitettiin perunaa kasvamaan ja kuusia.
joulukalentereita suunnitteilla
Olen merkannut paljon työvuoroja noiden pyhien ajaksi.
Eilen vedin ensimmäiset Joulukännit. Nyt katson lumiukkoa
Sauna on pesty, saunavihdat tehtiin ennen juhannusta arkkupakastimeen. Porkkana- ja lanttulaatikot tein alusta lähtien itse, ovat pakkasessa.
Joulukuusi on valittu, se kaadetaan sitten aatonaattona.
Kaappeja en siivoa, ovet pidetään kiinni joulunakin. :D
Ostanut jouluvaloja. Kiertänyt jouluhyllyt eri kaupoissa. Miettinyt lahjoja ja kinkun ostoa.
Varasin matkan Teneriffalle jo syyskuussa, kun sain luvan pitää talvilomaa joulun aikaan. Säästän yleensä kesälomarahoista pesämunan talven matkaa varten, ja aika usein päässyt jouluksi lämpimään.
Join eilen glögiä ekaa kertaa tänä vuonna. Viime viikolla laitoin ledivalot ikkunaan, mutta en oikeastaan miellä niitä jouluvaloiksi vaan ne on vaan lisäpiristystä pimeään vuodenaikaan.
Kirjoitin joulupukille viime Tapaninpäivänä.
Valonauhoja virittelin ulos, kynttilöitä poltan iltaisin sisällä, glögiä juotiin viikolla puolison kanssa.