Mitä joulujuttuja olette jo tehneet?
Mä ostin joulunpunaiset kynttilät jouluksi sekä ensimmäisen piparkakkutaikinan. Teen pipareita viikonloppuna. Sytytän ensimmäiset kynttilätkin silloin.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Aloitan joulun odotuksen ensimmäisenä adventtina. Sitten nautiskellaan joulusta aina Nuutin päivään. En ymmärrä, kun jengi alkaa säätää joulua jo marraskuun alussa ja sitten kiireellä siivotaan se pois kesken joulunajan heti tapaninpäivän jälkeen kun on jo kyllästytty joulujuttuihin.
Sama täällä. Vietän nyt ensin Adventtiviikkoja ja olen 11.11. lähtien syömättä lihaa 24.12. puoleenyöhön asti. Me roomalaiskatolilaiset paastoamme ennen joulua monin tavoin. Olen vähän koristellut kotiani kynttilöin ja kukin, mutta ei mitään jouluista vielä syömisiksi. Jos marraskuussa aloittaa jo joulun, joulu ei minkään tuntuinen enää 24.12. Nuutin päivään asti.
En mitään. Naurettavaa, että aikuiset ihmiset leikkivät joulua ja vielä marraskuussa.
Olen ostanut suuren osan joululahjoista.
Piparitaikinan ostin leipomosta pakkaseen.
Joulukoristeet hain varastosta - en laita vielä esille, mutta ovat hankalassa paikassa ja oli muutenkin asiaa sinne juuri vklp.
Ostin jäätelöjoulukalenterin hyvissä ajoin pakkaseen, että en jää ilman. Söin Fazerin Dumle(?)-joulutortun. (Kysymysmerkki Dumlen perässä siksi, että en enää edes muista oliko se Dumle-torttu.) Olen ostanut pari joulukoristetta, vaikka en olekaan jouluihminen. Eli noi menee oikeastaan vaikka talvikoristeistakin, eivätkä ole vielä esillä. Ai niin, jotain suklaitakin on miehen kanssa syöty, jotka napattiin siitä joulumakeisvuoresta, joka ilmestyy kauppaan aina jo lokakuussa.
- Ostanut ja paketoinut lahjat.
- Tehnyt piparkakut (sellainen resepti, että "pitää tehdä etukäteen")
- ostanut kinkun ja perunalaatikot, loput ostetaan lähempänä
Joululahjat on jo ostettu. Joulukortit on valmiina lähetystä varten. Piparitaikina ym. joululeivonnaiset tehdään itse, samoin joululaatikot.
Olen tehnyt edamjuusto pakkauksesta söpöjä kuusenkoristeita.
Hirnun kuin hevonen ikkunanraoista ja viheltelen ukkojen perään
Katselen jo joulu lahjoja alesta
Emma K. kirjoitti:
Hirnun kuin hevonen ikkunanraoista ja viheltelen ukkojen perään
Emma K. Kerava = ilkiö
Ihana, ihana Joulu isolla J:llä.
Pihasauna aattona, savusauna Joulupäivänä. Mukavien sukulaisten tapaamista.
Joulukaappini jo pursuilee, siellä koristeita, lahjoja, lahjavinkkejä lapuilla myöhempää toteutusta varten. Tosi kiva pikkuhiljaa suunnitella, stressistä ei tietoakaan...
Vierailija kirjoitti:
Katselen jo joulu lahjoja alesta
Osta itsellesi vaikkapa aapinen. Ennen joulua ehdit vielä opetella yhdyssanojen kirjoituksen. Joululahjoja on yhdyssana.
Ostanut joitakin lahjoja (konserttilippuja, pari vaatetta kampanjasta)
Teinin joulukalenteriin tehnyt/hankkinut juttuja (virkannut kestovanulappuja, ommellut hiustenkuivausturbaanin, ommellut kuulokekotelolle pussukan, ostanut ihonhoitotuotteita)
Sienestänyt, että saadaan klassikkoherkut joulupöytään (sienisalaatti ja lampaankääpämuhennos)
Ostin joulukalenterin ja aloin miettiä lahjoja ystäville 😉
Olen antanut jo monelle PUKILLE!
Ostin joululahjani ulkomailta joten se stressi on ohi 🤗
Emme mitään, kun ei vietetä sellaista höpöjuhlaa.
Verhot on vaihdettu, valoja laitettu, tyynyt vaihdettu ja ruokalistaa alettu miettiä 🥰