paljonko te karppaajat olette laihtuneet? entä kun haluutte herkutella, mitä syötte?
minulla on heikkous kaikki mekaa vaikka en mikään pulska olekkaan, käyn joka päivä jumpassa.
Kommentit (54)
Taidankin vetäistä lakupussin napaani, kun alkoi vitutus...
tätä ketjua luettuani enää edes harkitse karppaamista. jos se noin usealle ihmiselle saa kyrvän kasvamaan otsaan niin ei kiitos. nälkänen ihminen on kiukkuinen, huomaan.
Mulle on ihan yks kilin kikkeli mitä kukin syö, mutta on todella typerää mainostaa karppausta sellaisena, että voi syödä tavallista suklaata ja jäätelöä mielin määrin. Jos se on sinun mielestäsi karppausta, niin olkoon, mutta oikeasti se ei ole. MIKÄÄN tietämäni karppiruokavalio ei salli esim. tavissuklaan syöntiä. Siinä on pahinta mahdollista hiilarilaatua, sitä puhdasta sokeria itseään.
ja karppiruoassa on se hyvä puoli, että pysyy kauan täynnä, ei tarvitse oikeastaan mitään herkkuja. Tyypillinen päiväni on seuraavanlainen:
aamulla: metwurstia pari siivua ja pari kananmunaa.
töissä en tarvitse lounaalla mitään, koska olen täynnä
kahvilla pari palaa suklaata
illalla pihvi/kalaa ja salaattia
illalla sitten ehkä pari metwurstisiivua ennen nukkumaanmenoa.
Pointseilla minulla oli aina nälkä ja piti puputtaa jotain.
Vierailija:
Taidankin vetäistä lakupussin napaani, kun alkoi vitutus...
Olet yläkarppi, eli tavis.
Vierailija:
tätä ketjua luettuani enää edes harkitse karppaamista. jos se noin usealle ihmiselle saa kyrvän kasvamaan otsaan niin ei kiitos. nälkänen ihminen on kiukkuinen, huomaan.
Monet karpit tekee vapaaehtoistyötä todella paljon, kirjottaa artikkeleita, kyseenalaistaa tutkimuksia, pitää foorumeita jne. Siis ihan vaan siksi, että yhä useampi saisi tietoa TERVEELLISESTÄ karppauksesta. Sitten on tällaisia valopäitä, jotka karppauksen nimissä vetelee napaansa ihan mitä sattuu mikä on todella kaukana TERVEELLISESTÄ karppiruokavaliosta. Mun puolesta vetäköön vaikka pieniä kiviä sokerilla kuorrutettuna, mutta ei tartte mainostaa sitä karppauksena! En mäkään väitä olevani musta, kun naama on valkoinen.
Vierailija:
3kuukautta ja paino tippui 22 kiloa.
Sen jälkeen aloin herkutella rahkalla ja suklaalla ja muulla karppiherkulla. Paino tippui seuraavan 3 kuukauden aikana sitten enää 12 kiloa.
Nyt pysyy hyvin kurissa ja saan syödä ihan reilusti ja herkutella.
170cm ja paino 52 kiloa.
Meinaan sinun pitäisi olla viitisen kiloa lihavampi, että olisit edes normaalipainon alarajoilla. Itse olen samanpituinen, mutta painoa on 60 kg ja se on trimmattua lihasta. Ihmettelen vain, miksi pitää laihduttaa itsensä alipainoiseksi..? No, ehkä se on tämä nykyinen laihuuden ihannointikulttuuri.
Vierailija:
Meinaan sinun pitäisi olla viitisen kiloa lihavampi, että olisit edes normaalipainon alarajoilla. Itse olen samanpituinen, mutta painoa on 60 kg ja se on trimmattua lihasta. Ihmettelen vain, miksi pitää laihduttaa itsensä alipainoiseksi..? No, ehkä se on tämä nykyinen laihuuden ihannointikulttuuri.
mutta tiedät varmaan, että ihmisiä on erilaisia..
Mä oon 174/55, trimmattua lihasta, ja karppi. Toisilla paino vaan on pienempi kuin toisilla. Mä olen esim. todella kapoinen (ranteenympärys 13 cm, rinnan ympärys 70 cm jne. Samanpituinen ihminen voi olla rinnanympärykseltään vaikka 15 cm leveämpi ja painaakin tällöin tietysti enemmän. (Normaalipainon rajat on muuten 18,5-25)
Vierailija:
mutta tiedät varmaan, että ihmisiä on erilaisia..
Mä oon 174/55, trimmattua lihasta, ja karppi. Toisilla paino vaan on pienempi kuin toisilla. Mä olen esim. todella kapoinen (ranteenympärys 13 cm, rinnan ympärys 70 cm jne. Samanpituinen ihminen voi olla rinnanympärykseltään vaikka 15 cm leveämpi ja painaakin tällöin tietysti enemmän. (Normaalipainon rajat on muuten 18,5-25)
Itse olin yläasteiässä kasvupyrähdyksen jälkeen noissa edellisen kirjoittajan mitoissa ja suoraan sanottuna ihan kukkakeppi. Nyt olen tyytyväinen, että painoa on tullut lisää ja nimenomaan liikunnan avulla. Kroppakin on muotoutunut treenatuksi naisen vartaloksi eikä ole enää pikkutytön vartalo.
Voi pienemmälläkin painolla olla. Mun mitat on 91-63-90. Ja urheilen 4-5 kertaa viikossa. :)
Vaan kukkakeppi, ihan suoraan sanottuna. Ei tuohon kuule lihaksia mahdu. Tai no, jos pitää treenauksen esikuvana romanialaisia telinevoimistelijoita, niin ehkä sitten...
siellä ei ole 60 kiloisia ja 170 senttisiä.
Muuten, olen itsekin n.60 kiloinen ja 170 senttinen ja urheilen todella paljon. Mutta en nyt voi mennä sanomaan, että olisin kovin treenatun näköinen.
Vierailija:
siellä ei ole 60 kiloisia ja 170 senttisiä.
Muuten, olen itsekin n.60 kiloinen ja 170 senttinen ja urheilen todella paljon. Mutta en nyt voi mennä sanomaan, että olisin kovin treenatun näköinen.
Telinevoimistelua? Vaiko rytmistä voimistelua? Ei kuule esim. yleisurheilulajeissa, kuten juoksussa, loikissa, yms. pärjää pienellä lihasmassalla. Ja tiedän monia yleisurheilijanaisia, jotka ovat samassa painoluokassa minun kanssani, sattuneesta syystä ;). Varmasti tiedätkin, että kaksi 170/60 -naista voi olla ihan eri näköisiä kropaltaan... joten jos sinä et voi sanoa itseäsi trimmatuksi, niin usko pois, että minä voin sanoa niin itsestäni.
ellei nyt satu olemaan joku kike elomaan tyylinen pullistelija.
Mutta ehkä me puhumme eri kieltä ja meillä on eri kauneuskäsitykset. Minusta hoikka telinevoimistelija on kropaltaan huomattavasti paremman näköinen sileinen, luonnollisine lihaksineen kuin hormooneilla podattu jötky.
Vierailija:
ellei nyt satu olemaan joku kike elomaan tyylinen pullistelija.
Mutta ehkä me puhumme eri kieltä ja meillä on eri kauneuskäsitykset. Minusta hoikka telinevoimistelija on kropaltaan huomattavasti paremman näköinen sileinen, luonnollisine lihaksineen kuin hormooneilla podattu jötky.
Sillä urheilen edelleen vapaa-ajalla, vaikkakin aktiiviajat ovat ohi. Ei tosiaankaan tarvitse olla bodari, jotta 60-kiloisena olisi treenatun näköinen ilman (liian) isoja lihaksia. Muuten, telinevoimistelijat ne vasta kireitä ovatkin. Kaikki rasva on kuihdutettu pois, samaten normaali naisen vartalon toiminta (esim. kuukautisia ei tule, rinnat ei kasva). Ja näihin tyttöihin sitä vasta on hormoneja aikoinaan isketty, jotta eivät kasvaisi naisiksi, vaan jäisivät ikuisiksi ajoiksi pikkutytön vartaloon. Säälittäviä ihmiskohtaloita. Meillä todellakin on erilaiset kauneus- ja TERVEYSkäsitykset.
By the way, Heli Koivula oli muuten 60-kiloinen ja pituutta päälle 170 cm, joten... ;)
100 ja 200 m juoksija Johanna Manninen
Pituus/paino: 170 cm/58 kg
Pituushyppääjä Johanna Halkoaho
Pituus/paino: 165 cm/64 kg
Kolmiloikkaaja Heli Koivula-Kruger
Pituus/paino: 175 cm/60 kg
Että näin...
Ihannoi anorektisia voimistelijoita ja 170/50 -mittaisia naisia. Sääliksi käy.
3kuukautta ja paino tippui 22 kiloa.
Sen jälkeen aloin herkutella rahkalla ja suklaalla ja muulla karppiherkulla. Paino tippui seuraavan 3 kuukauden aikana sitten enää 12 kiloa.
Nyt pysyy hyvin kurissa ja saan syödä ihan reilusti ja herkutella.
170cm ja paino 52 kiloa.