Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoisolennon näkeminen

Vierailija
04.02.2018 |

Olin eilen avopuolisoni ukin hautajaisissa. Hämmästys oli suuri, kun kanttori/suntio näytti aivan minun puoli-isoveljeltä. Mies sanoi samaa hautajaisten jälkeen. Ja kuulemma oli puhunutkin aivan sananlaisella äänellä kuin veljeni. Yhdennäköisyys ei ollut vain minun päässäni, koska mies sanoi samaa. Mitä jonkin läheisen kaksoisolennon näkeminen tarkoittaa? Mitä kaksoisolennot on? Onko jollain tietoa? Tuo oli aika hämmentävä kokemus.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon mäkin pohtinut.

Vierailija
2/22 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä jonkin läheisen kaksoisolennon näkeminen tarkoittaa? Mitä kaksoisolennot on?"

Ei se tarkoita muuta kuin että näitte miehen, joka näytti puoli-isoveljeltäsi ja jolla oli samanlainen äänikin. "Kaksoisolennot" sattuvat vain olemaan toistensa näköisiä. On tietysti teoreettinen mahdollisuus, että kanttori oli puoli-isoveljesi identtinen kaksosveli, ja että heidät oli erotettu syntymässä jostain syystä.

On olemassa urbaanilegenda, jonka mukaan oman kaksoisolentonsa eli "dobbelgängerin" näkeminen tietää kuolemaa, mutta se on vain taikauskoa.

Kaksoisolennot on antoisa aihe fiktiivisille kertomuksille. Kirjoitin itse nuorena novellin, jossa nainen kohtaa kaksoisolentonsa. Olin lukenut Edgar Allan Poen novellin nimeltä William Wilson, ja sain siitä innostuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei dobbelgängerin tapaaminen enteile kuolemaa, sehän voi olla hauska tyyppi. Tiedän tällaisen kaksikon, ovat olleet hyviä ystäviä yli kymmenen vuotta. Heidät jatkuvasti sekoitetaan toisiinsa kaupungilla, minäkin sekoitin kerran, vaikka tunnen sattumoisin molemmat. Joskus myös pukeutuvat huvikseen samiksiksi.

Vierailija
4/22 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhden julkkiksen kaksoisolento ja välillä kyllä rasittaa kun tulee tuntemattomilta ”suosiota” ilman omia ansioita. Jollekin sinkkumiehelle tilanne voisi tietenkin olla antoisa.

Vierailija
5/22 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruus-aika-jatkumo tulee häiriintymään, koska kaksi samanlaista ei voi olla samassa tilassa samaan aikaa. 

Vierailija
6/22 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/22 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yhden julkkiksen kaksoisolento ja välillä kyllä rasittaa kun tulee tuntemattomilta ”suosiota” ilman omia ansioita. Jollekin sinkkumiehelle tilanne voisi tietenkin olla antoisa.

Jaajo?

Vierailija
8/22 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaruus-aika-jatkumo tulee häiriintymään, koska kaksi samanlaista ei voi olla samassa tilassa samaan aikaa. 

Miten sitten identtiset kaksoset?

Vierailija
9/22 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kenen?

Vierailija
10/22 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran nähnyt oman kaksoisolentoni kun olimme luokan kanssa ulkomaan retkellä. Hauskaa oli että luokkakaverini huomasi tämän ensin ja kun itse näin saman henkilön säikähdin jopa hiukan. Erittäin mielenkiintoinen tapaus jälkeenpäin ajateltuna.

Vierailija
11/22 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin doppegängerin 1800 l espanjasta, useita kuvia ja kuin kopio kaikkineen. peilikuva vielä.

Vierailija
12/22 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös lapsena kun näin mun oman kaksoisolennon huvipuistossa, oltiin jonottamassa kaverin kanssa laitteeseen kun huomattiin molemmat tää kaksoisolento ja oli siinä itellä kumma olo :D vieläkin melkein 30v myöhemmin muistan sen tunteen

Vierailija
13/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tossaja just että Tallahasseessahallat (Teppo Alholm) ja Mikä Myllylä-vainaa ovat vähän samannäköisiä

Vierailija
14/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikunnassa vaikuttaa joku ihan meikäläisen näköinen henkilö. Ajaa vieläpä samanlaisella autolla. En tiedä tai tunne tarkemmin, mutta aiheuttaa sekaannuksia sen suhteen, että missä olen ollut. Varmaan toisinkin päin. 

Jos olen liikkeellä naapurin kunnan läpi, niin vastaan tulijat ovat käpälä pystyssä jatkuvasti,

Vierailija
15/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin kerran valokuvassa kaksoisolentoni. Hyvä ystävä oli tavannut hänet ja yhdennäköisyys livenä oli kuulemma ilmeinen, ei vain kyseisessä kuvassa. Sairastuin aggressiiviseen syöpään myöhemmin mutta olen elossa nyt vieläkin valitettavasti

Vierailija
16/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin näin kerran oman kaksoisolentoni. Kun katsoin satavuotiaan kanan persereikäää

Vierailija
17/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doppelgänger ei taida sentään ihan kanttorina esiintyä, se oli vaan joku samannäköinen oikea ihminen. Tosin mun käsitys perustuu lähinnä ylen outo podcastiin 😃

joku kysyy kuitenkin niin tässä https://areena.yle.fi/audio/1-61023667

Vierailija
18/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kaksoisolentoni 12-vuotiaana kuudesluokkalaisena. Kouluni oppilaat menivät läheisen yläasteen järjestämään juhlaan yleisöksi, ja kun yläasteen kuoro asettui lavalle laulamaan, yhden kuorolaisen ja minun katseet kohtasivat. Tajusimme varmasti molemmat sillä hetkellä yhdennäköisyytemme. Ei se nyt ihan täysin yks yhteen ollut, mutta erittäin paljon samalta kyllä näytimme - kasvot, hiukset, pituus suunnilleen, ruumiinrakenne. Hän alkoi saman tien hermostuneesti haroa hiuksiaan, kunnes rauhoittui laulamaan. Hämärästi silloin muistin jonkun sanoneen mulle, että paikkakunnalla oli hyvin paljon mun näköiseni tyttö. Tapauksen jälkeen vähän pengoin asiaa ja hämmästyin täysin kuullessani, että sen tytön sukunimi oli sama kuin äitini tyttönimi! Seuraavana kesänä muutimme pois siitä kaupungista eikä koskaan tullut selvitettyä, olimmeko oikeasti sukulaisia.

Vierailija
19/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kai kysytään samaan aikaan elävää kaksoisolentoa eikä esimerkkini ole mutta.

Vanhemmat sukulaiset harrasti sukututkimusta. Olivat löytäneet ja retusoineet vanhoja suttuisia valokuvia.

Yhdessä kuvassa nainen kehräsi rukilla. Ei katsonut kameraan. Tutkin kasvoja oikein suurennuslasilla ja kyllä, ne oli aivan kuin minun kasvoni.

Onhan tavallista että suvussa on samaa näköä, mutta tuntui jotenkin kammottavalta. Kuin aikakoneessa.

Vierailija
20/22 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa semmonen ku Docy93reacts. Niissä pienessä kuvissa joissa hänellä sininen paita, näytti lähes minulta, kuin olisin nähnyt itseni peilistä tai itsestäni ottamiani kuvia katellut. Ei hän sitten itse niissä reaktiovideoissa ihan niin paljon minulta näyttänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme