Flunssaiset ihmiset ruuhkabussissa
Kuljen bussilla töihin, koska vaihtoehtoja ei ole. Ruuhkabusseissa on nykyään aina vähintään yksi ja yleensä useampikin selvästi flunssainen ihminen. Miten jotkut kehtaa mennä tartuttamaan muita? Minä jään aina kotiin kun olo on vähänkin tukkoinen, koska tunnen vastuuni muita kohtaan. Eikö muut ajattele lainkaan muita kuin itseään?
Kommentit (68)
Itse lyön bussissa jokaista niiskuttajaa ja pärskähtelijää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuljet bussissa jos noin kovasti pelkää?
Naamavaibistithan pelkää. Naamari touhu tuli vain ja ainoastaan siksi että, nuo harhaiset omaa varjoaankin pelkäävät ihmiset uskaltaisivat liikkua bussilla. Onneksi yleisesti huomattiin että, siinä mennään mielenterveyspotilaiden tyylillä joten käytännöstä luovuttiin. Nyt ne joita pelottaa liikkua voivat ottaa yhteyttä psykiatrian poliklinikalle ja saavat avun sieltä. Muiden ei tarvi leikkiä naamari leikkejä avohoitopotilaiden mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän maskia busseissa, en halua mitään tartuntaa.
Miksi tätä on plussattu 5 ja miinustettu 19 kertaa? Juuri niinhän sen pitääkin mennä, että jatketaan elämää ja ne suojatkoon itsensä jotka pitää sitä aiheellisena.
Jos meinaat niiskutusta, niin itsellä ainakin kolvi vuotaa, kun tulen kylmästä ulkoilmasta lämpimään. Ei meinaa että olisin flunssassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se ensimmäinen hysteerinen akka sieltä 🤣
Oi, Sinä Suuri Viisas, kerro meille muillekin, mikä tässä on hysteriaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä jöän aina kotiin kun olen tukkoinen
Tällä mentaliteetillä olisin 2vkoa kotona ja yhden töissä. Flunssan oireet ei ole syy jäädä kotiin, kuume ei ole syy jäädä kotiin, vuotava nokka ei ole syy jäädä kotiin - syy jäädä kotiin on oma tuntemus ja se, mihin kykenee. Ei pienessä kuumeessakaan tarvi kotiin jäädä, jos kokee, että pystyy hoitamaan työnsä. Samoin alilämpöisenä tullaan töihin.
Alilämpö on myytti. Oma tuntemus ei ole peruste jäädä kotiin, vaan lääkärin on todettava sairaus tapaamalla mahdollinen pinnari henk. koht. Tämä etäklinikkapelleily on ihan mahdotonta. Ja omalla ajalle sairastetaan, minä en sitä maksa! Äänestäkää kokoomusta, niin laitetaan yhdessä huijarit rautoihin!
Myytti?
Minulla on yleensä aina flunssassa mittarissa 35C.
Oma tuntemus siitä, mihin jaksaa ja kylenee on juuri, jolloin jäädään kotiin. Toisille pieni lämpö ei merkkas mitään, toisille se tuntuu ikävältä.
Elimistön alilämpö on myytti. Normaalilämpö voi vaihdella 35,537,5 asteen välillä, eikä kehon lämpötila normaalioloissa laske alle sen. Normaalin aamuisen lämmön yläraja on useimmilla välillä 36,537,5, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua.
Sori kun poksautin sun harhasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alanuolitatte ja dissaatte? Perustelkaa edes,
Alanuolittaminen tuntuu ihanalta. Ynh ruisk ruisk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se ensimmäinen hysteerinen akka sieltä 🤣
Ei ole hysteriaa vaan tervettä järjen käyttöä. Suosittelen. On järkevää käyttää maskia, etenkin jos on flunssainen. Ensimmäisenä koronasyksynä jokasyksyistä influenssaepidemiaa ei tullut ollenkaan. Johtui maskien käytöstä.
Maskit käytössä kirjoitti:
Korona ei ole ohi, i fluenssa sun muut vauhdissa.. Kun kaikilla oli maskit niin influenssaa ei ollut kahteen vuoteen, nyt ei käytetä madleja ja kas kummaa, korona jyllää taas, sairastuneisuus luvut samat mitä pahimmillaan, sekä influenssa, ja kaikku muut pöpöt jyllää. Käyttäkää niitä maskeja ja peskää käsiä!! Se voi olla uusi sulku kun uudet pöpöt ehtii entisten päälle tänne.
Sinulla on harhaluuloisuushäiriö jota hoidetaan psykoosin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä mentaliteetillä olisin 2vkoa kotona ja yhden töissä. Flunssan oireet ei ole syy jäädä kotiin, kuume ei ole syy jäädä kotiin, vuotava nokka ei ole syy jäädä kotiin - syy jäädä kotiin on oma tuntemus ja se, mihin kykenee. Ei pienessä kuumeessakaan tarvi kotiin jäädä, jos kokee, että pystyy hoitamaan työnsä. Samoin alilämpöisenä tullaan töihin.
Alilämpö on myytti. Oma tuntemus ei ole peruste jäädä kotiin, vaan lääkärin on todettava sairaus tapaamalla mahdollinen pinnari henk. koht. Tämä etäklinikkapelleily on ihan mahdotonta. Ja omalla ajalle sairastetaan, minä en sitä maksa! Äänestäkää kokoomusta, niin laitetaan yhdessä huijarit rautoihin!
Myytti?
Oma tuntemus siitä, mihin jaksaa ja kylenee on juuri, jolloin jäädään kotiin. Toisille pieni lämpö ei merkkas mitään, toisille se tuntuu ikävältä.
Elimistön alilämpö on myytti. Normaalilämpö voi vaihdella 35,537,5 asteen välillä, eikä kehon lämpötila normaalioloissa laske alle sen. Normaalin aamuisen lämmön yläraja on useimmilla välillä 36,537,5, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua.
Soru
inkin poksautan sun harjat - itsehän juuri sanoit, että esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Sorgee ja moroo, eiviityi kiistellä selkeästä asiasta, jonka otsekin totesit!
Vierailija kirjoitti:
Naamaristi kirjoitti:
Miksi alanuolitatte ja dissaatte? Perustelkaa edes,
Alanuolittaminen tuntuu ihanalta. Ynh ruisk ruisk
Ei se mitään muuta. Eihän aiemminkaan bussia tyhjennetty tai tehty mitään toimia sen eteen, että panikkihäiriöistä kärsivä uskaltaa matkustaa kun tilanne pelottaa. Ei sitä samaa pidä tehdä muidenkaan mielialahäiriöiden kohdalla kuten tuo naamarismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei ole kuumetta, niin töihin mennään, vaikka miten räkä tursuaisi. Poissaoloon täytyy olla peruste. Laiskurit jäävät kotiin herkuttelemaan minun rahoillani heti kun pikkunuha yllättää. Sairaspäivistä tai lomailusta ei kuuluisi maksaa palkkaa. Äänestä sinäkin kokoomusta, niin laitetaan pinnarit kuriin!
Kuume ei ole sen mittari mennäänkö töihin vai ei, tai ylipäänsä sen onko kipeä. Minulle ei koskaan tule kuumetta vaikka olisin kuinka kipeä.
Niin ei olekaan Kuumeessakin voi töitä tehdä, jos olotila antaa myöten. Oleeellista on juuri se olotila. Ei mittarilämpö 37,2C tarkoita, että pakko jöädä kotiin vaikka olo on muuten hyvä Tuo on täysin yksilöllistä ja olotilan mukaan se mennään
Noinhan sen pitäisi mennä, vaan ei mene. Mulla on yksi työkaveri, jonka normaali ruumiinlämpö on tavallista alhaisempi. Sillä on eräänlaista kuumetta vaikka virallinen kuumeraja ei ylity. Silti saikkua ei saa, vaikka vointi olisi kuinka huono ja vetämätön, koska arvauskeskuksessa tuijotetaan mittarin lukemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myytti?
jos alarajarajasi on 35,5C niin 35C on puoli alle astetta ns. Wnormaalisi, jolloin 35C ei ainunkaan mittarilla 35,5 viiva 37,5 C ole siis normaalin rajoissa.
Sorry, alilämpökin on aivan yhtälailla kuumeilua kuin ylilämpökin.
www.terveyskirjasto.fi/dlk00263
lämpötilan ollessa korkeimmillaan iltapäivisin edellä mainitun lähtene mukaan, silloin 35,0C on kuumeilun alilämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
edes maski suun eteen jos kipeenä tullaan ruuhkabussiin
Minä EN ota rokotetta tai pidä maskia, mutta minä HALUAN rakastella äitiäni. Meneekö tunteisiin rokotepakottajalla?
En onneksi edes ymmärtänyt viestiäsi enkä sen "asiayhteyttä" omaani millään tasolla
Vierailija kirjoitti:
Itse lyön bussissa jokaista niiskuttajaa ja pärskähtelijää.
No hyvä ettet puukota kuitenkaan.
Maskit käytössä kirjoitti:
Korona ei ole ohi, i fluenssa sun muut vauhdissa.. Kun kaikilla oli maskit niin influenssaa ei ollut kahteen vuoteen, nyt ei käytetä madleja ja kas kummaa, korona jyllää taas, sairastuneisuus luvut samat mitä pahimmillaan, sekä influenssa, ja kaikku muut pöpöt jyllää. Käyttäkää niitä maskeja ja peskää käsiä!! Se voi olla uusi sulku kun uudet pöpöt ehtii entisten päälle tänne.
Ihmiselle ei tee hyvää korona-ajan kaltainen ylihygienisyys ja kontaktien välttäminen. Monien autoimmuunisairauksien ja jopa masennuksen uskotaan joissain tapauksissa johtuvan jo valmiiksi liian hygieenisestä ympäristöstämme.
Esimerkiksi lapsilla parina viime vuotena esiintyneet hengenvaaralliset maksatulehdukset ovat todennäköisesti seurausta liian vähäisestä altistumisesta bakteereille ja viruksille korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myytti?
jos alarajarajasi on 35,5C niin 35C on puoli alle astetta ns. Wnormaalisi, jolloin 35C ei ainunkaan mittarilla 35,5 viiva 37,5 C ole siis normaalin rajoissa.
Sorry, alilämpökin on aivan yhtälailla kuumeilua kuin ylilämpökin.
www.terveyskirjasto.fi/dlk00263
lämpötilan ollessa korkeimmillaan iltapäivisin edellä mainitun lähtene mukaan, silloin 35,0C on kuumeilun alilämpöä.
Väärin. Alilämpöä ei ole olemassakaan. Voit toki jankata asiasta jos haluat.
Käsite hypotermia eli vaarallisesti liian alhainen kehon lämpötila liittyy tilanteeseen, jossa ihminen on ollut pitkään kylmässä ja sen vuoksi ruumiinlämpö reilusti laskee. Normaalioloissa esiintyvää alilämpöä ei lääketiede tunne lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myytti?
Soru
inkin poksautan sun harjat - itsehän juuri sanoit, että esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Sorgee ja moroo, eiviityi kiistellä selkeästä asiasta, jonka otsekin totesit!
Et ymmärtänyt lukemaasi. Jatka toki itsesi nolaamista.