Flunssaiset ihmiset ruuhkabussissa
Kuljen bussilla töihin, koska vaihtoehtoja ei ole. Ruuhkabusseissa on nykyään aina vähintään yksi ja yleensä useampikin selvästi flunssainen ihminen. Miten jotkut kehtaa mennä tartuttamaan muita? Minä jään aina kotiin kun olo on vähänkin tukkoinen, koska tunnen vastuuni muita kohtaan. Eikö muut ajattele lainkaan muita kuin itseään?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä jöän aina kotiin kun olen tukkoinen
Tällä mentaliteetillä olisin 2vkoa kotona ja yhden töissä. Flunssan oireet ei ole syy jäädä kotiin, kuume ei ole syy jäädä kotiin, vuotava nokka ei ole syy jäädä kotiin - syy jäädä kotiin on oma tuntemus ja se, mihin kykenee. Ei pienessä kuumeessakaan tarvi kotiin jäädä, jos kokee, että pystyy hoitamaan työnsä. Samoin alilämpöisenä tullaan töihin.
Alilämpö on myytti. Oma tuntemus ei ole peruste jäädä kotiin, vaan lääkärin on todettava sairaus tapaamalla mahdollinen pinnari henk. koht. Tämä etäklinikkapelleily on ihan mahdotonta. Ja omalla ajalle sairastetaan, minä en sitä maksa! Äänestäkää kokoomusta, niin laitetaan yhdessä huijarit rautoihin!
Myytti?
Minulla on yleensä aina flunssassa mittarissa 35C.
Oma tuntemus siitä, mihin jaksaa ja kylenee on juuri, jolloin jäädään kotiin. Toisille pieni lämpö ei merkkas mitään, toisille se tuntuu ikävältä.
Elimistön alilämpö on myytti. Normaalilämpö voi vaihdella 35,537,5 asteen välillä, eikä kehon lämpötila normaalioloissa laske alle sen. Normaalin aamuisen lämmön yläraja on useimmilla välillä 36,537,5, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua.
Sori kun poksautin sun harhasi.
jos alarajarajasi on 35,5C niin 35C on puoli alle astetta ns. Wnormaalisi, jolloin 35C ei ainunkaan mittarilla 35,5 viiva 37,5 C ole siis normaalin rajoissa.
Sorry, alilämpökin on aivan yhtälailla kuumeilua kuin ylilämpökin.
www.terveyskirjasto.fi/dlk00263
lämpötilan ollessa korkeimmillaan iltapäivisin edellä mainitun lähtene mukaan, silloin 35,0C on kuumeilun alilämpöä.
Väärin. Alilämpöä ei ole olemassakaan. Voit toki jankata asiasta jos haluat.
Käsite hypotermia eli vaarallisesti liian alhainen kehon lämpötila liittyy tilanteeseen, jossa ihminen on ollut pitkään kylmässä ja sen vuoksi ruumiinlämpö reilusti laskee. Normaalioloissa esiintyvää alilämpöä ei lääketiede tunne lainkaan.
Taidan olla lääketieteellinen ihme, kun mun normaali RUUMIINlämpö on 34.8 C. Ei muuten haittaa, mutta kesälläkin paleltaa...
"Miten jotkut kehtaa mennä tartuttamaan muita? Minä jään aina kotiin kun olo on vähänkin tukkoinen, koska tunnen vastuuni muita kohtaan. Eikö muut ajattele lainkaan muita kuin itseään?"
No, niillä muilla ei välttämättä ole sellaista työtä, jossa voi saikuttaa kuinka paljon tahansa, vähäisestäkin syystä ilman seurauksia. Esim. päiväkoti-ikäisten perheissä flunssia on tämän tästä, ja silloin usein päädytään siihen ratkaisuun, että kotiin jäädään silloin kun on oikeasti pakko (=joko itse niin kipeä että ei pysty töihin, tai lapsi kipeä - näistäkin kertyy jo monessa lapsiperheessä mittava määrä sairauslomapäiviä). Meidän perheessä minä olen ainoa aikuinen ja töissä on käytävä tämän melko vaatimattomankin elintason ylläpitämiseksi. Työnantajani on joustava, mutta joku raja on siinäkin ja sen ymmärrän. Yksityisellä sektorilla/asiantuntijatöissä on vähän eri tilanne kuin esim. kuntasektorilla/suorittavassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Dösässä möyssään isoon purkkaa niin että sylki roiskuu. Niin nautinnollinen kunnosa vetää ärsytysmulkauksia! Saan keksejä tiukkisten triggeröinnistä!
Kuka sulle niitä keksejä antaa? Marie- vai Orero-keksejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei ole kuumetta, niin töihin mennään, vaikka miten räkä tursuaisi. Poissaoloon täytyy olla peruste. Laiskurit jäävät kotiin herkuttelemaan minun rahoillani heti kun pikkunuha yllättää. Sairaspäivistä tai lomailusta ei kuuluisi maksaa palkkaa. Äänestä sinäkin kokoomusta, niin laitetaan pinnarit kuriin!
Kuume ei ole sen mittari mennäänkö töihin vai ei, tai ylipäänsä sen onko kipeä. Minulle ei koskaan tule kuumetta vaikka olisin kuinka kipeä.
Jos ei ole kuumetta, niin silloin et ole kipeä. Töihin pinnari!
Kuume ei ole ainoa kipeyden kriteeri.
Kaikki ei voi tehdä etätöitä tai kulkea töihin omalla autolla tai kävellen. Siksi siellä on poikkeuksellisen paljon sairaita.
Mitään sankaria ei tarvitse leikkiä.
Olin pari vuotta työpaikassa, jossa kaikki muut paitsi minä, leikkivät sankaria, eli kuka kipeimpänä jaksaa tulla töihin.
Siellä oli töissä oksennustautisia, flunssaisia ja kuumeisia. Valitettiin kyllä, että on niin kipeä olo, mutta pakkohan se vaan on jaksaa tulla. Ei olisi ollut mikään pakko, kyllä työt olisi hoidettu vaikka joku olisi ollut poissa.
Siihen leikkiin en lähtenyt mukaan, vaan hain asianmukaisen sairasloman kun olin kipeänä. Kovin usein en ollut siitä huolimatta, että työpaikalla viruksia riitti näiden sankareiden takia.
Vierailija kirjoitti:
"Miten jotkut kehtaa mennä tartuttamaan muita? Minä jään aina kotiin kun olo on vähänkin tukkoinen, koska tunnen vastuuni muita kohtaan. Eikö muut ajattele lainkaan muita kuin itseään?"
No, niillä muilla ei välttämättä ole sellaista työtä, jossa voi saikuttaa kuinka paljon tahansa, vähäisestäkin syystä ilman seurauksia. Esim. päiväkoti-ikäisten perheissä flunssia on tämän tästä, ja silloin usein päädytään siihen ratkaisuun, että kotiin jäädään silloin kun on oikeasti pakko (=joko itse niin kipeä että ei pysty töihin, tai lapsi kipeä - näistäkin kertyy jo monessa lapsiperheessä mittava määrä sairauslomapäiviä). Meidän perheessä minä olen ainoa aikuinen ja töissä on käytävä tämän melko vaatimattomankin elintason ylläpitämiseksi. Työnantajani on joustava, mutta joku raja on siinäkin ja sen ymmärrän. Yksityisellä sektorilla/asiantuntijatöissä on vähän eri tilanne kuin esim. kuntasektorilla/suorittavassa työssä.
Tämä! Usein jää myös yskää edellisestä nuhasta. Sitähän se lapsiperheissä on.
Joka päivä bussissa joku kyttäävä hysteerinen lehmä. Miksi? Pysy kotona.