Flunssaiset ihmiset ruuhkabussissa
Kuljen bussilla töihin, koska vaihtoehtoja ei ole. Ruuhkabusseissa on nykyään aina vähintään yksi ja yleensä useampikin selvästi flunssainen ihminen. Miten jotkut kehtaa mennä tartuttamaan muita? Minä jään aina kotiin kun olo on vähänkin tukkoinen, koska tunnen vastuuni muita kohtaan. Eikö muut ajattele lainkaan muita kuin itseään?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä jöän aina kotiin kun olen tukkoinen
Tällä mentaliteetillä olisin 2vkoa kotona ja yhden töissä. Flunssan oireet ei ole syy jäädä kotiin, kuume ei ole syy jäädä kotiin, vuotava nokka ei ole syy jäädä kotiin - syy jäädä kotiin on oma tuntemus ja se, mihin kykenee. Ei pienessä kuumeessakaan tarvi kotiin jäädä, jos kokee, että pystyy hoitamaan työnsä. Samoin alilämpöisenä tullaan töihin.
Alilämpö on myytti. Oma tuntemus ei ole peruste jäädä kotiin, vaan lääkärin on todettava sairaus tapaamalla mahdollinen pinnari henk. koht. Tämä etäklinikkapelleily on ihan mahdotonta. Ja omalla ajalle sairastetaan, minä en sitä maksa! Äänestäkää kokoomusta, niin laitetaan yhdessä huijarit rautoihin!
Myytti?
Minulla on yleensä aina flunssassa mittarissa 35C.
Oma tuntemus siitä, mihin jaksaa ja kylenee on juuri, jolloin jäädään kotiin. Toisille pieni lämpö ei merkkas mitään, toisille se tuntuu ikävältä.
Elimistön alilämpö on myytti. Normaalilämpö voi vaihdella 35,537,5 asteen välillä, eikä kehon lämpötila normaalioloissa laske alle sen. Normaalin aamuisen lämmön yläraja on useimmilla välillä 36,537,5, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua.
Sori kun poksautin sun harhasi.
jos alarajarajasi on 35,5C niin 35C on puoli alle astetta ns. Wnormaalisi, jolloin 35C ei ainunkaan mittarilla 35,5 viiva 37,5 C ole siis normaalin rajoissa.
Sorry, alilämpökin on aivan yhtälailla kuumeilua kuin ylilämpökin.
www.terveyskirjasto.fi/dlk00263
lämpötilan ollessa korkeimmillaan iltapäivisin edellä mainitun lähtene mukaan, silloin 35,0C on kuumeilun alilämpöä.
Tässä esimerkki tyypistä joka ei ymmärrä lukemaansa tai sitä mistä puhuu.
Kyseisestä syytä yläkerran mies on 5 viikoa ollut saitsulla jo.Menen pussilla töihin terveenä ja seraava päivä on taas flunssassa ja saitsulla.Kestänyt jo 5 viikkoa tuo töihin pyörähtää ja saitsua..
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli pari viikkoa sitten bussissa hillitön yskänpuuska. En ollut sairas, kurkkua alkoi vaan ykskaks kutittaa. Oli huvittavaa seurata miten vierustoveri vaihtoi paikkaa.
Muistan miten Koronan alkuaikoina jollakin tuli junassa kanssa kova yskänpuuska. Aikansa siinä yski ja ilmeisesti yritti tehdä kaikkensa hillitäkseen yskimistä, mutta ei auttanut. Muutama vaihtoi toiseen vaunuun, vaikka siinä vaiheessa oli luultavasti jo myöhäistä. Lopulta kaveri jäi pois ja käveli pää punaisena ulos. En vieläkään tiedä, että oliko pää punaisena häpeästä vai yskimisestä. Harmillista toki kaikkien kannalta.
Siis saako teille tulla kipeänä töihin? Meillä ei, koska jos tartuttaa muut ja iso osa työntekijöistä on sairaana niin ollaan pulassa.
Jos joku niiskuttaa bussissa, ei se tarkoita heti että on kipeä. Minä niiskutan hetken kun siirryn kylmästä lämpimään: näihin aikoihin niin alkaa käydä kun ulkona alkaa olla hyvin viileä..en varmasti ole ainoa.
Ei sillä, kai siellä joitain flunssaisiakin voi olla liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko mennä töihin aina kun jalat kantaa, koska inflaatio. Jokainen euro tulee tarpeeseen.
Se flunssainen voi olla matkalla esimerkiksi terveysasemalle hakemaan sairaspoissaololappua, kun työnantaja vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Maskit käytössä kirjoitti:
Korona ei ole ohi, i fluenssa sun muut vauhdissa.. Kun kaikilla oli maskit niin influenssaa ei ollut kahteen vuoteen, nyt ei käytetä madleja ja kas kummaa, korona jyllää taas, sairastuneisuus luvut samat mitä pahimmillaan, sekä influenssa, ja kaikku muut pöpöt jyllää. Käyttäkää niitä maskeja ja peskää käsiä!! Se voi olla uusi sulku kun uudet pöpöt ehtii entisten päälle tänne.
Ihmiselle ei tee hyvää korona-ajan kaltainen ylihygienisyys ja kontaktien välttäminen. Monien autoimmuunisairauksien ja jopa masennuksen uskotaan joissain tapauksissa johtuvan jo valmiiksi liian hygieenisestä ympäristöstämme.
Esimerkiksi lapsilla parina viime vuotena esiintyneet hengenvaaralliset maksatulehdukset ovat todennäköisesti seurausta liian vähäisestä altistumisesta bakteereille ja viruksille korona-aikana.
Miksihän tälle annettiin alapeukkuja? Ei se ole mitään foliohattuilua, vaan jo Ennen Koronaa oli tutkimuksia tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Pakko mennä töihin aina kun jalat kantaa, koska inflaatio. Jokainen euro tulee tarpeeseen.
Viimeisin työkaverin pikkuflunssa maksoi minulle muutaman satasen mutta veronmaksajille viisinumeroisen summan. Sulla on vissiin kuitenkin veroihin varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä jöän aina kotiin kun olen tukkoinen
Tällä mentaliteetillä olisin 2vkoa kotona ja yhden töissä. Flunssan oireet ei ole syy jäädä kotiin, kuume ei ole syy jäädä kotiin, vuotava nokka ei ole syy jäädä kotiin - syy jäädä kotiin on oma tuntemus ja se, mihin kykenee. Ei pienessä kuumeessakaan tarvi kotiin jäädä, jos kokee, että pystyy hoitamaan työnsä. Samoin alilämpöisenä tullaan töihin.
Alilämpö on myytti. Oma tuntemus ei ole peruste jäädä kotiin, vaan lääkärin on todettava sairaus tapaamalla mahdollinen pinnari henk. koht. Tämä etäklinikkapelleily on ihan mahdotonta. Ja omalla ajalle sairastetaan, minä en sitä maksa! Äänestäkää kokoomusta, niin laitetaan yhdessä huijarit rautoihin!
Myytti?
Minulla on yleensä aina flunssassa mittarissa 35C.
Oma tuntemus siitä, mihin jaksaa ja kylenee on juuri, jolloin jäädään kotiin. Toisille pieni lämpö ei merkkas mitään, toisille se tuntuu ikävältä.
Kyllä minusta rajuista flunssan oireista on ihan ok olla pois, vaikka kuumetta tai ei olisi. Juuri tuolla laillahan ne taudit leviää ja flunssa-aallot kiertää, kun ei voida sairastaa kotona vaan pakko ängetä töihin vaikka nenä vuotaa kuin seula, silmät punaiset ja muutenkin tautinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku niiskuttaa bussissa, ei se tarkoita heti että on kipeä. Minä niiskutan hetken kun siirryn kylmästä lämpimään: näihin aikoihin niin alkaa käydä kun ulkona alkaa olla hyvin viileä..en varmasti ole ainoa.
Ei sillä, kai siellä joitain flunssaisiakin voi olla liikkeellä.
Ootko nenäliinasta kuullut? Auttaa niiskutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ne muut ajattelee työnantajaansa,ei itseään.
Ne "itseään ajattelevat" ajattelevat myös työnantajan muita työntekijöitä suojelemalla heitä sairastumiselta ja poissaoloilta.
Sairaana töissä, se on itsekkyyttä.
On vähän eri tulla bussiin jos niiskuttaa hieman, kuin että sinne tulleen köhimään nonstop limayskää ja aivastellaan 15 sekunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Ja muut työnantajat ovat taas tästä hyvin kiitollisia, kun räkänenä yskijä sairastuttaa heidän työntekijänsä.
Kivaa kun olen raskaana ja minulla on heikko vastustuskyky: menen bussiin tai kauppaan ja saan heti flunssan. Koronaa ei ole ihme kyllä vielä ollut. Nyt käytän flunssakierteen jälkeen aina ffp2-maskia julkisissa sisätiloissa.
Ehkä he menevät lääkäriin, apteekkiin tai ruokakauppaan, koska "vaihtoehtoja ei ole", sinua lainatakseni.
Dösässä möyssään isoon purkkaa niin että sylki roiskuu. Niin nautinnollinen kunnosa vetää ärsytysmulkauksia! Saan keksejä tiukkisten triggeröinnistä!
Koronistiuskonto kirjoitti:
Nyt käytän flunssakierteen jälkeen aina ffp2-maskia julkisissa sisätiloissa.
Niinhän te opetatte että, jokainen käyttää oman uskonnollisen näkemyksenä mukaan. Tuota pyhää asustetta. Mutta koronosteille naamarin pois jättö on koronasynti. Kova kuri on koronisti kultissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muut työnantajat ovat taas tästä hyvin kiitollisia, kun räkänenä yskijä sairastuttaa heidän työntekijänsä.
Voidaanko tämä ymmärtää niin että, ihmiset jotenkin jo pandemiaa edellyttävää aikaa enemmän ihmiset olisivat nyt flunssaisina siellä bussilla liikkumassa? Eikös etätyö lisääntynyt että, ja muutenkin helpompi jäädä paperinpyörittelijä/konttorirotta töissä kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Elämästä tulisi ihan mahdotonta, jos joka pärskähdyksestä pitäisi jäädä kotiin. Sitä paitsi mulla on vasomotorinen nuha, joten nokka vuotaa läpi talven.
Käyttäköön FFP2-maskia ne jotka pelkää tartuntaa.
Juuri näin, ffpn voi laittaa kasvoilleen, jos kokee tarpeelliseksi. Itse saan flunssat joko työstäni varhaiskasvatuksessa tai omilta lapsilta.
Mulle tuli pari viikkoa sitten bussissa hillitön yskänpuuska. En ollut sairas, kurkkua alkoi vaan ykskaks kutittaa. Oli huvittavaa seurata miten vierustoveri vaihtoi paikkaa.