Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei laihdu ollenkaan mahasta?

Vierailija
09.03.2024 |

Muuten hoikistuvat, mutta maha pysyy edelleen isona pallona tai suorastaan tynnyrinä. Johtuuko se siitä, etteivät harrasta liikuntaa? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minulla on mahassa iso kasvain jota ei voi leikata. Seuraavaksi kokeillaan sytostaattihoitoa. Kiitos kun olet huolestunut!

Vierailija
2/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän ruumiinrakenteensa on tyyppiä omena/pyknikko/endomorfi, jolloin rasvan kerääntyminen keskittyy enimmäkseen vatsan seudulle. Tulevaisuudessa yhä useampi tulee myös olemaan kyseistä tyyppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minulla on ollut pömppövatsa ihan lapsesta saakka, vaikka olen ollut alipainoinen. Liikuntaa harrastan kyllä, monipuolisesti: Teen kävelylenkkejä, kävelen päivittäin työmatkan puoli tuntia ynteensä, pyöräilen, kotona on puntteja ja teen erilaisia jumppia kotona. Ennen koronaa kävin salilla eri ryhmäliikuntatunneilla mutta lähisalini lopetti ja en ole sen jälkeen uutta salia oikein löytänyt. Uida tykkäsin, mutta ihoni ei kestä sitä kovin paljon. 

Minulla on myös herkkä vatsa, turpoaa palloksi monesta ruuasta. 

Vierailija
4/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelinrasvan kertyminen suolistoa ympäröiviin kudoksiin. Kaljottelu.

Vierailija
5/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljamaha on osuva kuvaus. 

Vierailija
6/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metabolinen oireyhtymä kertyy keskivaiheille.

Vierailija
7/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten poskeni pullottavat sisäänpäin mutta maha pömpöttää, enkä juo kaljaa enkä muutakaan alkoholia. 

Vierailija
8/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäelinrasvan kertyminen suolistoa ympäröiviin kudoksiin. Kaljottelu.

Minä en käytä alkoholia lainkaan. Yhtenä asiana olen miettinyt sitä, että meillä oli aika niukkaa ja syötiin paljon viljaa - isällä oli kotitarpeeseen viljaa ja meillä oli usein vehnästä ja hiivaleipää kotona, makaronilaatikkoa oli myös usein. 

Vierailija
9/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenavatsa on se, jolla pärjättiin parhaiten heikkoina katovuosina ja sitä aiempina aikoina, kun maapallolla on ollut vähän ravintoa säiden ja katastrofien vuoksi. Eli jos tulee nälänhätä, niin pallomahat elävät pisimpään. Muutoinhan sitä vartalotyyppiä ei esiintyisi. Aina ei pelkkä ulkonäkö ole  hyödyllisintä. Se pallomaha kun ei sula millään, se on ikirasvaa :p

Vierailija
10/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläissäni alkoholia juonut, mutta omppu olen malliltani. Vielä alipainoisena 42 kg, oli vyötärö kadoksissa.

Vierailija
11/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi tuskin kasvattaa läskiä mihinkään tietylle alueelle, vaan sinne mihin omalla kropalla on tapana läskiä kasvattaa. 

Meillä jokaisella on omanlainen aineenvaihdunta, vartalotyyppi jne. 

Minä ja vanhempani ollaan mahasta lihovaa sorttia. Läski ei kerry takapuoleen, ei reisiin eikä muihin paikkoihin mihin sitä saisi vaikka vähän tullakin. Nuorena haaveilin lantiosta ja muhkeasta takapuolesta, mutta niitä en ole edes salilla onnistunut itselleni saamaan. Mahaläski sen sijaan kasvaa treenaamattakin. 

Vierailija
12/12 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se maha siitä sulaa ja myös omppuvartaloisella, kun tekee oikeat muutokset ruokavalioon, pudottaa painoa maltilla ja harrastaa liikuntaa. Kovat rasvat pitää vaihtaa pehmeisiin, valkoinen vilja täysjyvään ja isoista kerta-annoksista siirrytään pienempiin annoskokoihin ja syödään useita kertoja päivän mittaan. Hyvä liikuntamuoto on reipastahtinen kävely, joka polttaa hyvin kaloreita ja kiinteyttää myös vatsan seutua. Kävelyn lisäksi olisi hyvä käydä vaikka kuntosalilla pari kertaa viikossa tai tehdä kotona lihaskuntotreeniä. Myös painollisen hulavanteen pyöritys kiinteyttää tehokkaasti keskivartaloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän