!!!!Uuteen viikkoon MARRAKSET 05!!!!
Kommentit (68)
http://www.sweetart.fi/lastenkakut.htm
Kannattaa katella tuolta muitakin kakkuja, TODELLA hienoja!
Hieman piristi omaa mieltä kun reippailtiin pojan kanssa ulkona pitkä pätkä. Nyt on itselle ruoka uunissa, kauhee nälkä jo. Pojalle tuli tänään postissa se Bonan Lego-kampanjan kirahvi-juttu, tutkii sitä tuolla hyvin keskittyneenä.
Gerda, meillä myös on tulossa Muumi-synttärit. Eli vinkkejä kaikesta muumi-sälästä otetaan vastaan! Suunnitelmissa Muumi-aiheinen täytekakku, muumi-keksejä + jotain muuta tarjottavaa. Muumijuhlasälää en ole kaupoissa nähnyt, en kyllä tarkemmin katsellutkaan. Kertakäyttöliina ja lautasliinat ainakin olisi hakusessa. Kahvikuppeina aiomme käyttää Arabian muumi-mukeja. Muuten aion askarrella koristeita itse (samoin kuin kutsut) ja miehellä on pakkomielteenä, että pojalle pitää askarrella myös joku pahvinen juhlahattu=) Prismasta me on kans ostettu pojalle nimikko-ilmapalloja. Onkohan mitään muumi-karkkeja olemassa? Ainakin tikkareita ja lakuja olen nähnyt, sellaisia voi laittaa tarjolle, jos on lapsivieraita tulossa.
Ja sitten Nalle Puh-teemaan, monilla se tuntui olevan mielessä. Noita Noemankin mainitsemia keksejä minä ostin kesällä Keskisen kyläkaupan ruokapuolelta. Ja kaupoissa on myös sellaisia marmeladimaisia nalle-puh-aiheisia tikkareita, niistä saa vaikka hyvät kakunkoristeet kun vain tökkii kakkuun pystyyn.
Jospa meillä tämä miehenkin kanssa tästä taas rauhoittuisi, täytyy illalla jutella oikein perusteellisesti. On mukavaakin tiedossa tälle viikolle. Huomenna menen kaverini kanssa katsomaan Borat-leffaa. Ja lauantaina toisen ystävän kanssa kaupungille kauppoihin kiertelemään ja kahville yms. Ihana päästä jonnekin. Olen ollut niin sidottu iltaisin kotiin ja poikaan, kun miehellä ollut niin paljon kaikkea. (jaksamista myös Noema sinulle kun mies paljon poissa, mitä hän muuten tekee työkseen? Joku onnettomuustutkijako?)
Lauantaina myös tarkoitus lähteä miehen kanssa kaksin sinne tontille rämpimään ja fiilistelemään (vaikka eilen jo suutuksissani sanoin että rakentakoon mies mökkinsä ihan yksin, täytynee perua taas puheeni), aiotaan uskaltautua antamaan poika kummilleen ekaa kertaa hoitoon, kun sinne tontille ei vielä rattailla pääse.
Jokahan ruoka palaa uunissa...
Manna
Muumi-keksejä ainakin on, ja Muumi-servettejä ymym olen nähnyt kaupoissa.
Yritin googlettaa muumikakkua mutta löytyi vain marsipaanikakkuja yms. Oiskohan niitä muotteja, sais pohjan kakulle?
Täytyy nyt lähteä noita lautasliinoja metsästämään, voi kun löytyisi!
Unohdin mainita että Anttilassa ainakin oli sellainen pieni muumin muotoinen kakkuvuoka (n.5e), sillä voi hyvin tehdä vaikka kuivakakun. Sellainen on mulla aikeissa ostaa. Jossain netissä olen nähnyt myös sellaisen pyöreän täytekakkuvuoan jossa muumien kuvat.
Lisäksi kaupoissa on muumi-piparimuotteja ja muotit muumipiparitaloa varten. Haaveissa siintää myös sellainen piparitalo pojan juhliin koristeeksi lähinnä. Kuten huomaatte, mopo on jo pahemman kerran karkaamassa käsistä=) Ottakaa kiinni jos pärähtää teidän pihaan=)
Iskä soitti äsken töistä ja tahtoi puhua pojan kanssa puhelimessa. Poika kuunteli vakavana kun pidin puhelinta korvalla. Sitten kun puhelu piti lopettaa, alkoi vain kävellä ympäriinsä ja itkeä, ihan selvästi etsi iskää. Voi pientä ressukkaa, laitoin sitten unille ja nukahti heti.
Manna
meillä on melken ollut kaksin puhelua mannan kanssa tänään.
Toivottavasti löydät muumi-juttuja!
Semmonen tuli mieleen, että juoko teilä kaikilla jo lapsonen tavallista maitoa? Olemme ainoat joilla menee vielä osittain korvike?
Älkää huolehtiko, me ollaan varmasti juomisen suhtee surkein tapaus koko porukassa=) Meillä pojalla ikää nyt 11k5pv, ei olla alettu antaa vielä tavallista maitoa. Joskus olen ruoan sekaan laittanut (kiehautettua), nyt olen alkanut miettimään että hapanmaitotuotteetkin taitaa meillä pistää kovasti piereskelemään ja ehkä myös itkemään öisin, olen antanut niitäkin aika harvoin.
Ja juominenhan se on meillä aika huonossa jamassa, kai. Korvike kelpaa vain ja ainoastaan tuttipullosta ja vain ja ainoastaan sylissä juoden. Ja vasta ruoan jälkeen. Eli syöttötuolissa ei suostu juomaan eikä syömisen lomassakaan. Miten ihmeessä tästä alkaisi päästä eroon ja saisi pojan suostumaan hörppimään mukista? Auttakaa konkarit!
Manna
Täälläkin jo rauhotuttu :)
Oikeesti kyllä niin tympäsee tämmösest ärsytyspäivät! Ja yksin saan aina mekastaa, kun mies on kuin viilipytty tyyni ja minä tämmönen pahasen tuuliviiri, joka ei itsekään aina tiedä, että mistä päin tulee. Ja sanon vaikka ja mitä, kun taas mies ei juuri ikinä sano mitään pahaa. Onpas tuo jo aika tottunut meikäläisen kiukutuspäiviin, mutta silti ei mikään kiva.
Kakkuasiaa täällä ollutkin.
Itse olen etsinyt ruoka- ja leivonnaisohjeita ruokablogeista. Ja voi kyllä niissä on aivan super mahtavia kakkuja ja herkkuja! =) Ja niin upeita luomuksia! Lastenkakkujakin het monenmoisia on.
Tämän kokkaajan sivuilta pääsee muihin blogeihin. Ullan unelma on yksi suosikeistani :) käykää kurkkaan!
http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/category/MAKEAT+LEIVONNAISET
Meidän jätkyli kuukauden verran saanat tavallisia maitojuttuja.
Manna kantsii varmaan kokeilla antaa hyla juttuja, jos ne sopis paremmin. Neuvoja en oikeen osaa antaa juomisen suhteen, molemmat ovat aika pienestä juoneet nokkamukista.
Muumikakkuvuokaa en tiedä, mutta voihan tehdä pari uunipellillistä kakkupohjaa ja niistä muotoilla muumia ja karkeilla ym koristaa.
Muumikarkkeja en tiedä muuta kuin pikkuaskeissa olevat.
Hilda, jälleen
halusin vain kommentoida että minäkin olen suuri " Ullan unelma" -fani=) Mahtavat sivut ja mahtava blogi-maailma, kun sinne lähtee seikkailemaan. Aika hurhataa siivillä.
Täytyy nyt ryhtyä tarkkailemaan noita maitojuttuja...
Minäkin olen täällä jo hieman leppynyt, juteltiin miehen kanssa kunnolla ja on ollut kiva ilta. Ollaan ulkoiltu porukalla, leikitty pojan kanssa jne. Nyt mieväki on kylvyn jälkeen iltapuurolla...
Nyt lupaan etten enää tänne tänään raapustele... jätän tilaa muiden kuulumisille ja vaikenen tältä iltaa. Jos heittäis aivot narikkaan ja katsois vaikka salkkarit pitkästä aikaa=)
Manna
Lapset nukkuu ja mies piakkoin tulee töistä.On kyllä ihana rauha.
Pertusta tullu ihan sylipoika :) Hetkisen viihtyy touhuten ja syliin ja taas hetken päästä syliin. Onpa tuo kyllä ihanaa, kun aina sitten halii ja ottaa oikeen kaulasta kiinni ja laittaa päänsä olkaa vasten. :)
JA jätkä on kyllä ihan mustasukkanen, jos Fanny vähänkään on mun sylissä. Heti, kun huomaa, että sylin vienyt joku muu niin koittaa pukkia ja repiä pois ja itse kiivetä :) Eikä saa isikään äitiä halia, Pertun mielestä.
Perttu ei oikein tv:tä kattele, lastenohjelmien tunnarit saa jäbän hytkymään ja joskus koittaa saada telkusta kiinni liikkuvia kuvia :)
Jotain vielä pitämäni, mutta unohtu jo. Jänskää kyllä, että pitkin päivää tulee mieleen juttuja, mihin kommentoida ja muuten vaan kertoa :) Ja kun ikoneella on niin ei sitten kuitenkaan kaikkee muista :)
Jatkan kutomustani. Pian unisukat äitilleni ovat valmiit :)
Missäs auringonkukka ja muu vakio porukka lymyää?? :)
Ja rapuäiti ynnä muut marraksiin kuuluvat kuulumisianne odotellaan :))
Hilda, aika monetta kertaa tänään :)
Kiva kuulla sinusta 10kaks! Paljon on meitä muitakin marraskuisia mietityttänyt vuoden takaiset tapahtumat. Lienevät normaalia mammanostalgiaa, jota sitten viljelemme lopun elämäämme lasten synttäreiden aikoihin. Äitini ainakin harrastaa tätä edelleen syntymäpäivinäni :) Kiitos onnitteluista, laskettuaika on 070707!!!! Niin ja Jeolle terveisiä myös :)
Mukavaa, että myös sinä Marica28 ilmoittelit itsestäsi! Kivaa lukea kuulumisia.
Hienoa, että sinulla Manna on jo parempi mieli! Ikäviä nuo selkkaukset, mutta kuuluvat asiaan, hö. Itse olin oikea sekopää-akka viikko ennen kun plussasin. Viimeksi kävi samoin. Hormoonit jotenkin todella sekaisin ilmeisesti, muutenhan olen niin hyväkäytöksinen, aikuismainen ja ah´ aina puheissani tyylikäs, oikea lady siis ;D Eli temperamenttia löytyy myös täältä. Mieheni ajaa hälytysajoneuvoa ja järjestää asioita/vehkeitä kolari- ja onnettomuusalueilla (alueena koko Eurooppa sillä idealla, että jos suomalainen on joutunut esim auto-onnettomuuteen Espanjassa mies hälytetään paikalle). Mies on periaatteessa valmiudessa 24/7 ja on tekemisissä aika raadollisten asioiden kanssa. Niin ja piti vielä sanoa, että reaktiosi päivähoitoasiaan on mielestäni täysin normaali.
Gerdalle pikaiset paranemiset (kuulostaa jo aika kornilta edes sanoa näin, ottaen huomioon, kuinka paljon teillä on nyt sairasteltu). Voimia miehesi tukemiseen mummon syövän tiimoilta. Toivottavasti ei ole laajalle levinnyt ja saadaan hoidettua pois.
Mies oli ostanut meille sen Floridan matkan ensi syyskuulle. Halusi viedä Onnin Disneylandiin jne. No, meille kun nyt sitten pukkaa tätä perheenlisäystä, niin meikäläinen ei ole tietenkään enää lähdössä. Voi pee. Mies haluaisi ottaa Onnin mukaan, mutta kaksi viikkoa on mielestäni liian pitkä aika erossa äidistä, vaikka isänsä kanssa todella läheisiä ovatkin. Nyt saa sitten miehen pari kaveria todellisen yllätyksen, kun mies soittaa heille ja kertoo, että pääsevät ilmaiseksi Floridaan :) Meillä oli siellä vuokrattuna kahdeksi viikoksi huvila, joten sinne mahtuu muutama kaveri. Kyllä mua potuttaa! Vauva, jos kaikki menee hyvin, on syyskuun alussa korkeintaan 2 kuukautta ja se taitaa olla liian vähän ajatellen, että lennot ovat mielettömän pitkät. Tällaisia reissuja kun ei tule ihan joka vuosi tehtyä, niin harmittaa todella.
10kaks, meillä on mennyt tavallista maitoa nyt noin viikon verran, jos oikein muistan.
Mulla ei ole mitään neuvoja siihen, miten lapsen saisi juomaan lisää ruokailun yhteydessä. Onni juo niin paljon, että alan jo olla huolissani, oikeasti. Pelottaa, että oireileeko joku lapsuusiän diabetes.. Poika juo jokaisen ruokailun yhteydessä 1-1,5 dl vettä tai maitoa. Onko mielestänne liikaa?
Hilda, meillä on ihan sama, siis, että minä meuhkaan ja muutan mielipiteitäni ja tuntemuksiani minuutin sisällä kymmenen kertaa ja mies vain lähinnä ihmettelee vieressä. Katsoo ja varmasti pohtii, että taidan olla jollain tapaa riivattu ;) Minä olen välillä oikein esimerkki sellaisesta naisesta (siis naisen prototyypistä), josta elokuvissa miehet kertovat pelokkaana kauhutarinoita, siis siitä, kuinka hänen kysymyksiinsä ei kannata vastata, koska niihin ei voi vastata oikein jne.
Tänään käytiin ostamassa tapetteja. Ihanaa! Suurimmasta osasta seinistä tulee ihan perus valkoiset, mutta olohuoneeseen tulee kahdella eri valkoisella raidoitettua tapettia (pystysuuntaiset palkit siis). Luovat ihanan lämmintä tunnelmaa vanhaan taloon, mutta ovat silti suht simppelit. Lattiakin tilattiin, siitä tulee vallan kaunis mäntylautalattia. Leveää lautaa ja männyn väri on upean vaalea, vähän niin kuin kuultolakattu. Alan olla ihan täpinöissäni, perjantaina alkaa talon ilmeenmuutos :)
Hohoijaa, olen kyllä aika väsynyt, kun päikkärit jäi päivällä väliin, jaksankohan BB:n asti valvoa ollenkaan.. Uskomatonta tämä alkuraskauden väsymys.
Hjuvaa yötä murut!
Noema
[color=blue] alkoi ihan harmittamaan puolestasi noema! Floridaan oisitte päässy.. mutta ainahan sinne ehtii uudelleen :)
Vitsit, miehelle eilen puhuin toisesta lapsesta, saa nähdä koska semmoinen meille putkahtaa. Toivottavasti pian.
Mistäs te ostittekaan sen talon? Olen ihan ulalla näistä marrasten jutuista. Ehkä sitä nyt ryhdistäytyy taas.
Meillä juodaan päivällä " tavallista" maitoa ja illalla tuttelia. Menee pojulla vähän pierujen puolelle. Parit iltaitkutkin on kunnolla itketty äidin töppäilyje takia. Olen siis läntännyt pulloon illalla kevyt maitoa ja MIKÄ huuto!
Hengissä silti vielä. Hapanmaito-hommista ei ole oireita tullut.
Meillä on nyt suunnilleen lyöty lukkoon synttärihommat.
Ensin 25.ja 26.11. on kotona pippaloita. 28.pvä pari kaveria samanikäisten kanssa meille, yhteiset synttärit vähän niinkuin.
Toinen lapsista on syntynyt samana päivänä kuin Jere ja toinen pari päivää myöhemmin. Ei siis päästä toisten synttäreille, siksi tämmöinen järjestely.
2.12. sitten Espoon mummolassa Espoon sukulaisille omat pippalot kyytikysymysten takia.
5.12. lähetään Jermun kanssa àhkulaan (eli saamea, suomeksi mummolaan) ja siellä neljännet pippalot. Juhlaa siis riittää!
Mutta, ehkä nyt nukkumaan (tai ensin lukemaan kirja loppuun, hirveä hinku ollut taas lukea näitä juutalaisten elämäkertakirjoja)
Terkuin 10kaks, joka pyytää anteeksi epäselvyyttä, väsyttää.
[color=red] osaatteko sanoa lentomatkustamisesta,miten on tuttelien tms laita nyt uusien säännösten vuoksi?
Olemme siis lähdössä Rovaniemelle koneella..
Ja sanokaapa rehellinen mielipide, kannattaako ottaa ykkösvaunuja koneeseen?
Toisaalta, jos vaunuja haluaa käyttää on ne ehdottomat. Matkarattailla ei tee siellä pakkasissa ja lumessa mitään.
Menemme siis Roista vielä 250km ylös päin..
Mutta palaillaan taas asioihin
[color=red] NYT KETUTTAA! Siis voiko olla edes TOTTA!!??
Kaikki nesteet pitää olla 1dl purkeissa, jotka mahtuvat 1l minigrip-pussiin (jonka asiakas itse hankkii) Sattuupa vaan olla vauvojen maidot 2dl purkeissa. Pitääkö ne avata ja laittaa pulloon, jos vaikka niitä tarvitsee?
Onneksi lentomme ei ole pitkä.. mutta hei haloo :)
Täällä jo pojat nukkuu ja tää yks vaan hölmönä koneella kukkuu. Ajattelin tulla pikaisesti ilmoittautumaan kun Hildakin jo perään kyseli. :-) Päivisin ei oikein enää ehdi kirjoitella, kun mulla on täällä myös melkoinen sylitakiainen tai vaihtoehtoisesti pahojaan tekevä Vaahteramäen Eemeli. Välillä tuntuu kuin tuo taapero olisi kymmenessä paikassa samaan aikaan, pysyy kunto korkealla kun perässä juoksee. :-) Jessen ruokahalukin on hieman kateissa ja ateriointiinkin uppoaa nykysellään hurjasti aikaa. Sormiruoka uppoaa nyt parhaiten ja mieluiten vielä niin että äitikin syö samaa. Tänään esimerkiksi popsittiin molemmat makaroneja sormin samalta lautaselta. :-)
Manna kyseli eilen itsensä hemmottelutavoista. Reipas kävelylenkki iltasella kun poika on nukkumassa, on mulle mukavaa arkipäivän hemmottelua. Välillä on mukavaa höpötellä puhelimessa samalla ja välillä olla ihan omissa ajatuksissaan. Ylipäätään kaikki kiireetön oleilu tuntuu ylelliseltä nykyään, herkullinen iltapala lehden tai tv:n ääressä, miehen kainalossa kyhnääminen, pitkä lämmin suihku jne.
10kaks: Kiva kun tulit piipahtamaan! Oon ehtinyt sua kaipailemaankin. Harmi kun miehen kanssa on ollut vaikeaa, toivottavasti nyt suunta parempaan päin. Täällä myös toisinaan päiviä jolloin tekisi mieli toivottaa mies jollekin toiselle galaksille.
Maricalle tsemppiä maanantaiseen esitykseen! Kiva oli kuulla sinustakin pitkästä aikaa.
Manna: Täällä myös yksi joka stressaa päivähoitopaikan kanssa. Töihin pitäisi palata tammi-helmikuun vaihteessa ja se ahdistaa jo sinällään ihan riittävästi. Siihen päälle sitten vielä epätietoisuus saadaanko päiväkotipaikkaa läheltä vai ei. Ja jos ei saada läheltä paikkaa, haluaisin vielä jatkaa hoitovapaalla pidempään. Työpaikalleni oon ollut asiasta yhteydessä ja kysellyt mitä mieltä siitä olisivat, mutta en ole saanut mitään järkevää vastausta. Pomolle kun soitin, kehoitti vaan laittamaan sähköpostia muutamallekin eri ihmiselle vaan eipä ole vastauksia kuulunut. Ärsyttävää. Uskomatonta kyllä että hoitopaikka voi selvitä vasta viikkoakin ennen hoidon alkamista. Täällä Tampereella vähän sama meininki. Mur.
Maidon juomisen suhteenkin ollaan ihan samassa veneessä. Jesse tahtoo maidon vain ja ainoastaan tuttipullosta ja sylissä makoillen. Ennen päiväkotiin menoa ois ihan hienoa saada vieroitettua pullosta.
Noema: Jesse on myös litrahuuli. ;-) Vettä lipittää ruokailun yhteydessä ja sitten vielä 140ml maitoa päälle. Ja meillä syödään viisi kertaa päivässä. Onnilla varmasti sama juttu kuin Jesselläkin että touhottavat niin paljon että alkaa janottaa. :-)
Nyt nukkumaan. Huomenna on sitten Jessen syntymäpäivä. Hui, vuosi sitten tähän aikaan olin myös menossa nukkumaan. En saanut unta kun supisteli ja sitten yhdeltä meni lapsivedet. Ja alkoi jännittää niin että jalat vaan tärräs. Ja vesiä vaan lorisi pitkin lattioita niin ettei meinattu päästä ollenkaan lähtemään sairaalaan. Tai siltä se silloin tuntui. Kahdelta oltiin kuitenkin jo koputtelemassa Taysin ovia että saiskos sitä tulla synnyttämään. Ja klo 12.21 meille syntyi maailman ihanin poikalapsi. :-)
Näihin tunnelmiin, hyvää yötä ja huomenta kaikille!
Auringonkukka ja melkein 1v Jesse
ps. Odottelija, tulehan kertomaan Annan kuulumisia!! Joko prinsessa kävelee? Entä ulottuuko hiukset jo peppuun saakka? ;-)
Ihan ekaksi pitää hehkuttaa, että mulla ehkä on alkamassa ekaa kertaa menkat! =) Aamulla vähän oli viitteitä siihen suuntaan, saas nähdä alkaako ihan tosissaan " lorisemaan" . Imetyksen lopettamisesta on nyt aikaa 3kk. Minullahan ei ole koskaan ollut säännöllisiä menkkoja, ennen poikaa menkat tulivat pääsääntöisesti aina hormonien voimalla. Tuskinpa mitään ihmeparantumista on tapahtunut, mutta yhdetkin " luomumenkat" olisi ihana juttu. Vuoden vaihteen jälkeen sitten taas hormonia nassuun, että saadaan menkat kuntoon... näin olen aatellut.
Jos menkat nyt oikeesti alkaa, niin mies riemastuu. Osaa fiksuna laskea 1+1, että ei se mun toissailtainen raivokohtaus johtunutkaan oikeasti hänestä vaan ihan vaan lähestyvistä menkoista=) Pitäisköhän menkat siltä salassa, niin ei mene kokonaan pohja pois omista hermoamisilta, kun vielä sain sen myöntämäänkin virheensä? =)
Juomisesta. Meillä poika juo aina ruoan jälkeen 120ml korviketta (5x päivässä). Vesihän ei hänelle myöskään kelpaa lainkaan, ja tuo maitokin vasta kun ruoka on syöty. Eli ruoan hän syö ns. ihan kuiviltaan, mutta ei näytä olevan hankalaa niinkään. Outo tapaus.
Noema, voi kurjuus miten kävi tuon teidän Floridan reissun kanssa=( No, teette sitten vaikka jonkun ei-niin-kaukomatkaan koko perheen voimin. Me ollaan haaveiltu ensi kesäksi reissua Pohjois-Norjaan, mutta saas nähä vaihtuuko se sitten telttaretkeksi sinne tulevalle rakennustyömaalle. Kivalta Noema kuulostaa teidän tapettivalinnat, voisin vaikka heti lähteä sulle rautakauppakaveriksi! Se on kivaa puuhaa! Harmi ettei itse voi vielä sellaiseen vaiheeseen hypätä, vaan lähinnä pitää nyt miettiä ketä työmiehiä pitää palkata, selvitellä viemäri- yms.juttuja Äääh. En tajua mistään mitään.
Lentokonejutuista. En muista kuka oli lähdössä Lapin maalle mummolaan ja kyseli. Itse olen ymmärtänyt, että yksi nestepakkaus saa tosissaan olla vain 1dl kokoinen ja niitä sitten pakataan siihen 1l kokoiseen pussiin. Mutta en tiedä onko lastenruokien kohdalla jokin poikkeus...
Poika nukkui viime yön tosi hyvin. Niin hyvin, että mieskin melkein myöhästyi töisä. Heräsi vasta 7.20 ja+3 ,3+++++++++++++++++++++ työt
0a,lkoi3,
+30
klo 8.00
Poika taitaa olla aika positiivisella tuulella, +-merkkien määrää ajatellen=)
Hauskaa torstaita!
Manna
Voi masennus mä olen kipeenä ja likan ykköset on lauantaina :( Mitähän tästä vielä tuleekaan? Kurkku älyttömän kipeä ja lämpöä on.
10kaks kiva kuulla susta ja marica28 myös. Vähä useamminkin voisi kirjuutella :) Mun käsityksen mukaan tutteli purkkeja ei missään nimesssä pidä avata. Siitä oli just juttua huomenta suomessa tällä viikolla, ja se juontaja just selitti sitä että ei niitä tarvi avata, kun eivät säily.
Voi harmitus noema sitä teidän reissua. Pakko kysyä että voisiko sitä siirtää sitä ajankohtaa. Kun olette olleet matkan tilauksen suhteen noin ajoissa niin voisi kuvitella että siihen voisin tehdä siirron vaikka puoli vuotta aiemmaksi tai myöhemmäksi.
No toi yx parkuu tossa (huomasi että hivuttauduin koneelle) joten lopetettava! Heippa!
Jee, pitää heti hehkuttaa, että sain eilen illalla talopiirrustukset valmiiksi, enää ei ole kuin autotalli, mutta siinä nyt ei kauaa nokka tuhise.
Meillä näyttää pojulla nyt alkavan tuo takiaiskausi. Laattialle, kun laittaa niin lahkeessa vaan roikutaan ja ynistään. Toisaalta suloista =)
Täällä on aivan ihana auringonpaiste. Taidamma lähtä kärryttelemään.
Le Cheile ja Kaapo Einari
Kiitos noema paranemistoivotteluista! Kyllä jo kohta riittäisi sairastelu. Täällä edelleen vähän kuumetta ja flunssaa kai. Ja eiköhän poikasellekin noussut eilen 39 asteen kuume. Kun heräsi päiväunilta itki useamman tunnin putkeen. No käytettiin sit varuiks lääkärissäkin, mutta ei ollut korvissa tai muuallakaan mitään. Nyt vaan koitetaan juoda ja syödä ja ottaa kuumelääkettä särkyihin. Luulen että meillä on ehkä poikasen kans sama tauti. Pikkuinen vaan surettaa kun se on niin kovin kipeän oloinen :´(
Miestä koitan tukea parhaani mukaan, kuten hänkin on ollut äärettömän mahtava tuki minulle isäni kuoleman kanssa. Jos jotain hyvää, niin ehkä nämä kaikki vaikeudet lähentävät meitä kun tuemme toinen toistamme. :)
Voi harmitus jos sinulta jää Noema nyt Floridan reissu sivu suun! Kuulostaa niin upealta kokemukselta jos sinne pääsisi. Kannattaa tosiaan vielä kysellä matkatoimistolta jos saisitte siirtää ajankohtaa, joskus se voi onnistua kun sen tekee hyvissä ajoin. Pidän peukkuja vielä! :o)
Manna no sinähän se muumikaverini olitkin :) Mä en varmaan ihan kauheeseen härdelliin jaksa ryhtyä, mutta sen verran että tein kutsukortit joihin piirsin itse muuminkuvat tekstin viereen. Sit ajattelin tehdä jonkinlaisen muumikakun, ehkä ostaa muumikeksejä ja sit jos löytyy servettejä. Se varmaan riittää minulle muumiteemasta.
Tiituliitu voi kun paranisit pian, että voisit paremmin kun ykköset tulee! Mua kans jänskää vähän kun oon niin pitkään sairastellut ja poikanen nyt kans, että jos ollaankin kipeinä vielä kun synttärit koittaa. että tarviiko perua vai miten juhlien kanssa käy.
Gerda
[color=blue] Vihdoin sain koneen auki. Ensin ei ottanut virtaa ja sitten ei toiminut näppäimet.
Pojukin meni vasta päikkäreille, meillä mennään enää yhdillä unilla, pitkällä sellaisilla, 3-4½h.
Nyt on mammalla taas aikaa siivota, tarmoakin tuntuu olevan. Ihmettelin tällä viikolla, kun puhti oli aivan pois (ja finnejä naama " täynnä" ). No menkathan ne sieltä tulla tupsahti. Vaikka niitä inhoan niin olen innoissani- vuosiin eivät ole tulleet säännöllisesti. Nyt tulikin sitten muutamien päivien heitolla " normaalista" kierrosta. Eli oiskohan 30pvä kierto. Ennen raskautta siis tosiaan 30-110 pvän kierrot..
Nyt kaikki sairastelijat parantumaan!
Meillä on käynyt tässä asiassa hyvä tuuri, yksi korvatulehdus oli tuossa viikko-pari sitten, sen lisäksi yksi räkis.
Peukkuja kaikille!
Onnittelut vuoden ikäisille, perässä tullaan!
10kaks
http://www.perhekerho.net/leivonta/nalle_puh_kakku.htm