Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!!!!Uuteen viikkoon MARRAKSET 05!!!!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan ensiksi Tamatulle lähetän paljon lohtuhalauksia! Surumieli tuli kun luin uutisesi...

Noemalle tsemppaukset pahoinvoinnin pyörteisiin. Herkkumättö kuulosti hyvälle. Syödä sitä pitääkin tuossa tilanteessa ja usein! :-)

Le_Cheile: Kiva oli kuulla teidän kuulumisia! Tv:n katselusta kyselit. Meitin elohiiri ei jaksa kovin kauaa telkan edessä möllöttää, suunnilleen Pikku Kakkosen tunnarin verran, sitten käy vähän läiskimässä käsillään tv-ruutua ja jatkaa muita leikkejä. Tietokoneen edessä viihtyy sen sijaan ihmeen hyvin, isänsä kanssa katselevat koneelta musavideoita ja soittavat ilmakitaraa. :-)

Mannalle pikaiset parantumiset päänsärystä! Täällä muuten myös yksi joka ei tuosta shoppailusta juurikaan perusta. Huomenna pitäisi kuitenkin mennä etsimään pojalle uusia housuja, kun on taas pituutta venähtänyt. Ja se isänpäivälahjakin pitäisi etsiä. Niin joo ja pojalle vielä jotain yllärikivaa torstaille, kun se varsinainen syntymäpäivä on.

Ja sitten niihin synttäri- ja neuvolakuulumisiin... Meillä on nyt 1v-syntsäjuhlat sitten takana ja vieraita on ollut kolmena päivänä peräkkäin (tänäänkin vielä kävi lomaileva ystävä lastensa kanssa). Lauantaina kun oli " pääjuhlat" , Jesse oli oikein mainiolla tuulella. Esitteli vieraille uusia kävelytaitojaan, viihtyi kiertävässä sylissä ja tuntui nauttivan huomion keskipisteenä olemisesta. Kivoja lahjojakin sai; formula-auton, pari kirjaa, Nalle puh-" legoja" , vaatteita, talvikenkärahaa, nuppipalapelin. Synttärikakun kynttilää kovasti hämmästeli ja kädellä tavoitteli, isi puhalsi kynttilän pojan puolesta kun unohtui poitsun kanssa puhaltamista harjoitella. ;-) Omina herkkuina sai maissinaksuja, kaurajäätelöä ja pari marie-keksiä. Naminami kun oli hyvää.

Eilen ja tänään Jessellä on ollut jo vähän juhlaväsy, itku on ollut normaalia herkemmässä. Sunnuntaina itkuihin oli kyllä osasyynä Jesseä vuotta vanhempi serkkupoika, joka vähän pienempäänsä kurmootti. Kävi tönimässä, läpsimässä ja raapimassa. :-( Kurja olo tuli, vaikka ymmärtäähän sen että lapsilla on noita ikäviäkin vaiheita. Voi hyvinkin olla että vuoden kuluttua Jesse on se riiviö joka pienempiään kiusaa (toivottavasti ei!!!). Eipä tuon serkkupojankaan suhteen paljoa auttanut, vaikka asiaan puututtiin tiukasti. Silmä tarkkana piti kyllä olla. Viime yön Jesse nukkui kyllä oikein hyvin eli ei onneksi jäänyt toisen muksimiset mieleen kummittelemaan.

Tänään oltiin sitten herran 1v-neuvolassa ja piikkiä tuli reiteen. Hetken aikaa harmitti, mutta sitten neuvolan lelut alkoivat taas kiinnostaa niin paljon että rokotus unohtui vauhdilla. Ja isikin oli mukana lohduttamassa. :-) Pituutta on tällä hetkellä 76cm ja painoa 10.8kg. Neuvolan täti kirjoitti Jessen korttiin näin: Kasvaa mukavasti. Kävelee tuetta. Hyvin voiva ja touhukas poika.

Taidan mennä katselemaan Täydellisiä naisia. Ihana päästä sohvaperunaksi, kun on muutaman päivän ollut melkoinen vauhti päällä. Josko tuolta jotain synttäriherkkujakin vielä löytyisi kaukosäätimen seuraksi... ;-)

Vierailija
22/68 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihinmenosta: mulla alkaa työt nyt joulukuun alussa ja kävi säkä et löydettiin tosi symppis pph, tosin Oosa menee sinne vasta vuoden alussa kun meidän äiti lupas katsoa joulukuun kun ompi eläkkeellä ja tulee tytöllekin pehmeä lasku ettei heti vieraalle joudu. Oon kyllä tosi hyvällä mielellä ton hoitopaikan suhteen vaikka mulla onkin hirvee olo et joudun yleensä tytön hoitoon viemään.

Meillä tais tuo eroahdistus olla siinä 8kk tienoilla, juuri ennen kuin Oosa lähti kunnolla edes kävelemään ja se olikin aika rankkaa aikaa kun en saanut laskea tyttöä sylistä minnekään.

Hampaista: Oosalla näyttäis olevan tulossa kaikki neljä kulmahammasta, ylhäällä on jo puhjennut molemmat ja alhaalla ei vielä ole. Koko ajan tyttö onkin jyrsimässä kaikkea mitä käteensä saa ja kuola valuu.

Eipä paljon shoppailuiloa löydy täältäkään eikä tyttöä voisikaan ottaa mukaan kun ei tuo pysy rattaissa. Eilen kävin pulkan ostamassa ja heti tuli loskakeli. Nyt pitäisi hommata se lampaantalja ettei kylmyys pääse kiinni. Oletteko hommanneet sellaisen ja mistä? katsoin sittarissa yhtä mutta en usko että oli aito ja kovin kovan tuntuinen se oli että jäi ostamatta.

Nyt pakoa tuijottamaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ootte ihania ja huolehtivaisia, itku ei oo vielä mun silmään tullut, mutta varmasti surun aikajoku pv tulee.

Se miksi varauduin pahimpaan johtui siitä että sektiossa todettiin synnynnäisesti epämuodostunut kohtu(silloin ei ollut edes tietoa toimiiko koko piuha) ja nyt just munasolu irtos vasemmalta, niin siksi olin varautunut jo alusta asti. mutta siis piuha toimi mutta kiinnittyminen ei onnistunut, eli kohdusta puuttuu toinen sarvi ja nyt kai alkio yritti siihen huonoon kohtaan kiinnittyä. semmoista salamatkustajaa ei voi enää olla joka selviäisi,kohtu ultrattiin tänään ja kyllä sieltä eilen semmonen köntti tuli pois että ei jääny epäselväksi mikä juttu on. se mikä aiheuttaa nyt ongelmaa on oikean puolen kipu ja sieltä epäily kohdun ulkopuolisesta. olisin kyllä sitämieltä että kaikki on ohi koska tein lauantaina(joku " etiäinen" asian suhteen tuli) rtestin ja se oli jo puhdas nega. kipu tuossa oikealla on samantyyppistä ku oviskivut mulla yleensä, mutta tuskin nyt voi oviksestakaan olla kyse. no huomenna tulee verikoevastaukset niin eiköhän siitä ala asiat selviämään. silti ajattelen että jos oli pakko kesken mennä niin parempi näin alussa ku ei ollu vielä edes rv5 täynnä. yritämme kuitenkin uudelleen tässä kun se vain on mahdollista ja sitten pidetään peukkuja että onnistus paremmin.

onneksi meillä on toi yksi tuhistelija, vaikka valvookin yöt niin silti on painonsa arvoinen kultaa :))

Vierailija
24/68 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamatulle pahoitteluni keskenmenosta :(

Manna, kiitos kakkuun liittyvistä vinkeistä :)

Meillä on Fannyn synttäreillä ollut joskus muumilautasia ja mukeja, liina ja muistaakseni servettejäkin oli. Kaikissa marketeissa ei ole kuin tavallisia, tiimarissa on aika monen näköistä sankaria.

Mukavilta vietetyt synttärit kuulostivat :) ja lahjat myös.

Eilisillä siskon pojan synttäreillä jo kutsuja sukulaisille annettiin. Ja kolmen viikon päästä syndejä juhlitaan.

Ihanaa pumpulilunta satoi aamulla ja nyt täälläkin vitsin loska. :(

Huomiseen Rakkahat!

Hilda toivotellen Rauhaisaa Yötä

Vierailija
25/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin:Tamatulle pahoittelut keskenmenosta. Toivottavasti kaikki nyt kunnossa ja pääsette uudelleen yrittämään.

Annin synttäreitä juhlittiin koko viikonloppu. Neiti oli oikein kiltti ja aurinkoinen, vaikka unille nukahtaminen oli vähän takkusta. Mummu ja pappa oli koko viikonlopun kylässä ja eihän neiti malttanut nukkumaan mennä illalla, kun piti leluja ja uusia taitoja esitellä naama naurussa. Nyt varmaan sitten ottaa päiväunilla takaisin. Meillä 1.-v. neuvola on tänään. Parin tunnin päästä pitää lähtä kävelemään. Toivottavasti ei rupee sataaan mitään ettei kastuta.

Noemalle jaksuja etovaan oloon.

Palailen sitten illemmalla neuvolakuulumisten kera.

Hertta

Vierailija
26/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hildaliina vain itsellesi Muumi-vinkeistä, täytyykin käydä Tiimarissa joku päivä. En olekaan käynyt siellä aikoihin, jospa sieltä löytyisi kaikkea kivaa... viime yönäkin näin jo unta jostain muumi-figuureista:)

Ja kiitos kaikilel teille jotka kirjoittelitte tänne synttärikuulumisianne! Niitä oli mukava lueskella. Isäinpäivän jälkeen suuntaan minäkin aivoni täysillä kohti pojan juhlia. Iskän juhlapäivänä ajattelin testata pojan 1v- kakkuideaa, jospa onnistuisi ettei mene kaikki ihan uusiksi.

Noema, milloin teidän muutto olikaan? Ja millainen se talo ja tontti ja alue olikaan? En nyt niin tarkasti muista vaikka olethan niistä kertonutkin.

Kyllä itselläkin on kovasti mielessä se, että nyt lähdetään tekemään meidän lapsukaiselle sitä oikeaa lapsuudenkotia, jonka hän sitten muistaa ja jossa asumme kauan. Ollaan yreitetty kaikin tavoin ajatella tässä meidän lapsukaista. Asuinalue on ihan uusi joten toivon mukaan siellä on paljon nuoria lapsiperheitä ja pojalle paljon kavereita (myös äidille ja isille samanhenkistä seuraa) ja juuri tuo kavereiden läheisyys ja runsaus on meille tärkeää. SIellä on luonto lähella, kouluun lyhyt matka eikä pitkälti kaupunkiinkaan sitten kun poikamme alkaa siellä perjantai-iltaisin viihtyä (voi apua!). Tontilta katselin jo paikkaa leikkimökille ja kasvimaalle=)

Harmi vain ettei heti pääse siihen lastennuoneen sisustamiseen, vaan sitä ennen on edessä kuukausikaupalla kaikkea kökköä; tontilla rämpimistä, hintavertailuja, juomaan ratkeavia rakennusmiehiä (no ei kait ne kaikki sellaisia ole sentään), talkooväkeen hyvissä väleissä pysymistä, kinastelua budjetista, väsymystä, yh-arkea (mies aina raksalla tai töissä) yms. Mutta kyllä tästä selvitään, yhdessä, ihan kuten kaikesta muustakin mikä on tämän reilun 10v aikana miehen kanssa yhdessä koettu.

Joku (olikohan ainakin Noema) eilen mainitsikin herkuista ja täydellisistä naisista. Täydellinen yhdistelmä ja meilläkin käytössä joka maanantai. Meillä mieskin kun tykkää tuosta sarjasta, tehdään aina pirtelöä sen seuraksi=)

Niin tuosta tulikin mieleen, että mitä teillä on sellaisia ihan pieniä arkisiakin juttuja joilla hemmottelette itseänne (ehkä joskus jopa miestäkin)? Mikä on semmonen juttu jolla on kiva palkita itsensä rankan päivän päätteeksi?

Meillä on usein tapana miehen kanssa istahtaa illalla tv:n ääreen ja katsella jotain klo 21 alkavaa ohjelmaa (täydelliset naiset, pako, csi, lost) ja syödä jotain hyvää (hedelmiä, marjoja, voileipää, salaattia, jotain tällaista pientä). TV itsessäänkin on jo ihana juttu, koska meillä se nykyään avataan vasta pojan mentyä nukkumaan eli n. klo 20. Siinä on sitten kiva rentoutua ja jutella kaikesta, olla yhdessä kahdestaan. Lisäksi minusta on ihanaa vain mennä yksin rauhassa oikein pitkään suihkuun, lueskella rauhassa jotain lehteä (vaikka mainoksia jos ei muuta ole), tai vaikka mennä pihalle tekemään lumitöitä (viikonloppuisin laitan aina ulos kynttilöitä ja roihuja). Joskus on kiva illalla leipoa.

Mutta että tämmöistä. Hauskaa tiistai-päivää kaikille!

Manna

Vierailija
27/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Tamatulle keskenmenosta =( Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen.

Mannako se kyseli itsensä hellimisestä. Itse olen ihastunut sherryn makuun ja juon täydellisiä naisia katsoessani pienen lasillisen sitä. Letut on joskus jäden kanssa kuviossa mukana ja mansikkahillo. Jami. Suurinta herkkuani.

Kuinka moni antaa lapsensa syödä itse suuresta sotkusta huolimatta? Onko mitään jippoja asiaan? Meilläkö lusikka välillä lentää seinään saakka ja puuroa siivoillaan katosta laattiaan =) Hauskaahan tuo vain on.

Meilläkin on muuten rakennusprojekti aluillaan. Talopiirustuksia viimeistellään ja varmaan ensi viikolla laitetaan lupa-anomus liikkeellee. Irkuissa menee 3 kuukautta päätöksen saamiseen ja huonoa tuuria jos se on ei, kun sitten taas odotellaan, kun muutokset on tehty.

Meillä on tänään kolmoisrokotteen viimeinen osa vuorossa. Olen mennyt suomalaisen kaavan mukaan, kun kerran on aloitettu. Gerda tais kysellä miten täällä menee. Jos oikein nyt muistan, niin eka annetaan 2 kkden iässä, toinen 3 kkden ja sitten tais olla 5 kkden. Hirmu nopsaa tahtia. Sitten täällä rokotetaan vakiona meningokokkimeningiittiä vastaan ja olen miettinyt tuon pneumokokki rokoitteen ottamista myös, koska sitä täällä päin ainakin on. Amerikassa ja Kanadassa tuo rokotus tulee automaattisesti ja Englannissa sen rokoittamista harkitaan tällä hetkellä. Tutustuin täällä yhteen suomalaiseen naiseen hiljattain ja sen kolmen kkden ikäinen poika oli kuollut pneumokokin aiheuttamaan aivokalvon tulehdukseen. Aivan hirveää, miten tuollaisesta selviää =(

No nyt lääkärille matkamme käy =)

Le Cheile ja Kaapo Einari

Vierailija
28/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olikin 2,4 ja 6 kkden iässä noi kolmosrokote aikataulut. Tässä on muuten hyvä EU-rokote taulukko maittain, jos joku haluaa kurkata. Avaa Irlannin sivuille, mutta sieltä sitten surfailkaa =)

http://www.ssi.dk/euvac/vaccination/ireland.html

Vierailija
29/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostavat nuo synttärikuulumiset! Meillä aynttäreitä juhlitaan vasta 2.12, joten tuntuu, että siihen on ikuisuus :) Olen itsekin miettinyt, että pitäisikö tehdä tarjoitluihin ja esillepanoon joku teema. Meriteemaa olen pohtinut.

Manna, meidän talo on 1930-luvulla rakennettu kaksi kerroksinen mansardikattoinen puutalo. Ihan ok kunnossa, mutta paljon on laittoa edessä. Mm. täydellinen pintaremontti oman maun mukaan ja pitääpä taloa muutenkin rassata, mutta ne ovat sitten ensi kesän juttuja. Tontti on puutarhatontti, jolla sijaitsee vielä toinen rakennus, jossa on sauna (puusauna, ihanaa. Olen puusaunassa saunonut vain muutamia kertoja) ja vierashuone. Alue on rauhallista lapsiperhealuetta. Pelkkiä omakotitaloja ja rivitaloja löytyy alueelta. Neuvolat, tarhat ja koulut löytyvät 500 metrin säteeltä. Kehä I:n korkuudella on uusi asuinalueemme pohjoiseen päin, eli ei mikään mahdoton matka keskustaan.

Mulla on tapana rentoutua Onnin nukahdettua yleisellä lorvimisella. Katsellaan telkkaria miehen kanssa herkkujen kera (joka meilläkin yleensä kiinni Onnin ollessa hereillä), surffailen netissä jne. Ja aina pitää syödä illalla jotain hyvää :) Otetaan miehen kanssa hierontavaihtareita usein, eli hierotaan vuoronperään toisiamme. Meilläkin mies katsoo Täydellisiä naisia, tosin nyt on ollut töissä kohta 2 vuorokautta putkeen :(, joten vähän on ollut yksinäistä.

Meillä oli kanssa eroahdistusta ensimmäisen kerran puolen vuoden tienoilla, kun poika oppi kävelemään tuettuna. Nyt on kuitenkin iskenyt uudestaan. Kuitenkin ihanaa, kun saa halia pojan kanssa, joka ennen ei ole haleista välittänyt.

Nyt taidan mennä päikkäreille, tämä " yh:na" oleminen kun meinaa pistää haukottelemaan :)

Noema

Vierailija
30/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiltiin äsken pitkän aikaa pojan kanssa ulkona, hän on siellä kyllä ihan Ö:nä aapisen laidalla. Istua tönöttää vain ja katselee. Sainpahan tehdä lumitöitä rauhassa. Pihlajanmarjaterttuja jos puusta ottaa ja laittaa maahan, niin niitä sitten hän kyllä tutkii.... kunnes hermostuu kun ei saa marjoja otettua käteensä.

Pojan päivähoitoasioita olen yrittänyt selvitellä. Hakemus jätetty elokuussa ja mitään ei ole kuulunut. Äsken näin yhtä työkaveriani, hän palaamassa töihin samaan aikaan kuin minä. Hänelle oli sentään jo soiteltu ja edes jotain vihjailtu hoidon järjestymisestä. Toimistossa ei kukaan vastannut, jätin sähköpostia josko siihen vastattaisiin. Ahdistaa!

Noema, ihanalta kuulostaa tuo teidän talo! Kerrohan sitten lisää kun alatte remontoimaan, minä ainakin innokkaana remontoijana/sisustajana lueskelisin mielelläni muiden ideoita yms. Ja meilläkin juhlia vietetään 2. ja/tai 3.12. Eli yksin ei kemuja sulla tarvi odotella=)

Rokotteista on ollut puhetta. Onko kukaan ajatellut lapselleen influenssarokotetta? Nythän on paljon lehdissä ollut juttua, että olisi varsin hyvä myös alle 3vuotiaillekin. Ja joku oli jopa ehdottanut että se lisättäisiin normaaliin rokotusohjelmaan. Itse kuulun näihin " erityisihmisiin" , jotka saavat rokotteen ilmaiseksi. Olen saanut sen jo yli 10 vuoden ajan ja hyvin on toiminut. Pojallekin sen voisin ottaa, onhan hän menossa jonnekin " pöpölään" hoitoon sitten tammikuussa. Pitäisi soitella neuvolaan ja kysellä tuosta.

Nyt välipalahommiin!

Manna

Vierailija
31/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vettä.

Oltii ulkoilun jälkeen ihan litsläts märkiä. Ei oo kyllä kiva tuommonen mälsä ilma. Ja mokoma vie meidän lumat mennessään.

Noeman poppoon talo kyllä on niin ihanan kuuloinen että! :)

Samanmoinen unelmissa!

Toivottavasti noema saat pian miehesi kotiin.

Influenssarokotteesta Manna kyseli. En ole ajatellut edes koko asiaa.

Varmaan ainakin ihan hyvä juttu juuri ajatellen lapsia, jotka ovat tarhassa, siellä kun niitä tauteja piisaa.

Minä olen semmoinen kotihiiri. Viihdyn kotona omien touhujen parissa.

Meillä lapset ovat molemmat nukkumassa kasiin mennessä ja ilta tuntuu kyllä niin ihanan pitkältä, kun itse bb::n jälkeen mennään koisiin.

Telkku katsellen, sohvalla löhöillen ja välillä herkkuja syöden :) Ja samalla tykkään kutoa. Ja jutella.

Ja nämä perinteiset sauna ja pitkä suihku on myös mukavan rentouttavia. Ei siihen mukavaan yhdessä oloon mitään ihmeellisiä kommervenkkejä tarvita.

Heilutellen Hilda

p.s Jos oikein osaa kurkata, niin pikkiriikkinen hammasvauva vilkahtelee :) :) :) Vinhaa! On sitä odotettukin :)

Vierailija
32/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle vielä hoitopaikka epätietoudesta. On kyllä ahdistava tilanne!

Toivottavasti saat pian vastauksen ja tiedon, minne saat murusi hoitoon.

Ja siltä osin rauhan. Täälläkin ihan jumissa hoitohommat.

Jälleen Hilda

Vierailija
33/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hildalle onnittelut kurkistavasta hampaasta :D Kyllä se helpottaa, kun pikkuihminen saa välineet, millä silputa ruokansa.

Mannalle piti heti tulla kertomaan, että tänään kun olin Stockalla ruokaostoksilla, silmiini pisti Nalle Puh keksiloota, joka oli täynnä Nalle Puh aiheisia keksejä! En tosin tiedä asutteko kaupungissa, jossa on Stocka. Purnukkakin oli ihanan värikäs, joten menisi Nalle Puh kesteillä tarjoilupöydällä sellaisenaan. Purkki auki ja avot! Hassua, että tulette mieleeni ruokakaupassakin :D

Mä olen tuuletellut, kun lumet on sulaneet! Mies tuli viideltä kotiin illalla, kävi suihkussa, söi ja meni nukkumaan. Oli sen näköinen, että ei pysy enää pystyssä. Nyt jo kyllä luurailee tuolla sohvalla Pakoa (onkohan joku vampyyri, kun selviää noin vähillä unilla ;)Nyt kun keli on meidän perheen kannalta vähän parantunut, niin mies on saanut olla ainakin nyt tähän saakka kotona (koputtaa puuta). Ukko pisteli siis 2½ vuorokautta töitä yhteen menoon. Välillä tekisi mieli mennä räksyttämään kaikille autoilijoille, että keskittykää siihen ajamiseen! Eilenkin yöllä oli venäläinen rekka ajanut kalliota päin ja sinne tuli sitten lähtö keskellä yötä. Keikkaa keikan perään, huh. Kotona ei ole ehtinyt käydä edes kääntymässä. No, toivottavasti alkusokin jälkeen ihmiset ovat tottuneet taas talvella ajamiseen tältä vuodelta ja suuremmilta tragedioilta säästytään.

Onni oli ihana näky, kun työnsi kaupassa ruokakärryjä. Koko ostosten teko ajan työnsi kärryjä tai käveli rinnalla. Voitte arvata oliko ihastelijoita, kun tuollainen pätkä tepastelee talvisaappaissa ja työntää ostoskärryjä :) Kempparin tytöt kerääntyivät fanijoukoksi ja kuului vain " oooooi" ja " aaaaai" :)

Toivottavasti Manna saat tosiaan päivähoitoasiat kuntoon, ikävää tuollainen epätietoisuus.

Niin, meillä on nyt Onnille ilmentynyt atooppiselta ihottumalta vaikuttavaa punaista kuivaa läiskää pyllyyn ja jalkataipeisiin :( Voi byää! Itselläni on ollut joskus ongelmaa ihon kuivuuden kanssa, ei tosin mitään atooppista ja toivon, että meillä säästyttäisiin siltä ongelmalta. Täytyy kysäistä neuvolassa.

Rotavirusrokotetta olen suunnitellut Onnille, vaikkei tarhaan ole vielä menossakaan. Se on sellainen mörkö mulle, kuten varmasti jokaiselle pienen lapsen äidille, että uskon nukkuvani yöni paremmin, jos Onni on saanut senkin piikin pyllyynsä.

Anteeksi pyydän muuten kirjoitusvirheitäni, on pitänyt monesti mainita, että meillä on kannettavassa näppisvika, ei ota kaikkia kirjaimia läheskään aina, enkä jaksa/ehdi oikolukea tekstiäni, joten yrittäkää kestää :)

Nyt herkkujahtiin jääkaapille ja BB:n pariin!

Noema

Vierailija
34/68 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Minua ei olekaan näkynyt kuukausiin, anteeksi pyytöni.

Jotenkin tuntuu että kaikki kasautuu päälle, eikä jaksa keskittyä pitkään mihinkään. Pientä ahdistusta pukkaa välillä täällä kotona.

Meillä on ollut vaikka mitä häsäkkää, ja melkein erottukin tässä kuukausien aikana.

Miksi nyt kirjottelen, näin jonkun huolestuneen kasvulistan päivityksestä. Voin päivittää listan, laitan tuohon aloituksen vanhasta listasta lisätkää sinne perään tietonne.

JOS minusta ei kuulu, niin laittakaa s-postia: mvvirtanen @ kolumbus.fi

Ellei joku muu jos listaa ole päivitellyt?

Onneksi olkoon noema plussasta! Täälläkin kuumeillaan kovasti (minä siis kuumeilen..) Koskas on laskettuaika?

Mitäs meidän pienelle miehelle kuuluu:

ei kävele vielä ilman tukea, hidas hämäläinen ;) Pikkurilli-taktiikka käy hyvin mutta irti päästettäessä laskeutuu hitaasti alas ja jatkaa kontaten.

Meillähän niitä synttäreitä vietellään vasta 26.pvä.

En tiedä OLLENKAAN mitä täällä on kirjoiteltu mutta..

Mielessä on liikkunut viikkoja kaikki asiat mitä tapahtui vuosi sitten, kamalan haikea olo. Meidän pieni nyyttimme kasvaa, ehkä liian kovaa vauhtia.

Olen miettinyt pääni puhki jos seuraava raskaus tulisikin. Miten saisin vauvan " pysymään" pienessä koossa (jermuhan siis oli yli 5kg) ja " joudunko" kokemaan uudelleen sektion. Ja ennen kaikkea, mitä tekisin toisin, että homma sujuisi paljon paremmin kuin viimeksi.

Raskausaikahan oli yhtä painajaista, vaikken kärsinytkään pahoinvoinnista paljon. Viimeisiin kuukausiin en liikkunut oikestaan mihinkään, olin NIIN turvonnut (huomatkaa että sairaalassa oloaikana hävisi johonkin 26kg, nestettäkö)

ja synnytys, epiduraalia mietin että uskaltaako sitä enää ottaa. Olen laskenut 1+1, että se sai supparit loppumaan.

Mutta, huudelkaa perään, jos taas unohdan käydä täällä.. ja jeo lähetti kaikille paljon terkkuja (jos siis ei ole itse käynyt moikkaamassa teitä?)

Ja jos jermusta haluatte uusia ja vanhempiakin kuviakäydä kattomassa niin irc-galleriassa nimimerkillä mindelson löytyy kuviamme.

Terkuin 10kaks ja Jere-poika (äiti ainakin odottaa jo joulua innolla ja tulevia synttäreitä jännityksellä..)

Vierailija
35/68 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ajattelin tulla kurkkailemaan tälle taaperopuolelle.

Meidän taapero ei vielä ole ottanut ensiaskeleitaan. Seisoo pitkiä aikoja tuetta ja taaperokärryn kanssa kävelee ympäriinsä, mutta ei siis vielä kävellä. Nyt ollaan pari viikkoa valvottu ja kiukuteltu hampaita. Ylös on puhkeamassa 4 hammasta yhtäaikaa. 2 on vasta ennästään hampaita. Sanojakaan ei tule juuri mitään selkeää. Ätä=äiti, pop=poppaa, pappa.. jotain sellaista ihan pientä. Mutta ymmärtää jo kyllä paljon sanoja.

Ens viikolla on 1v neuvola ja lauantaina 18.11 on sitten ne 1v pippalot.

Nalle puh- kutsut on jo lähetetty, mutta synttäreitä ei vielä suunniteltu. Jotain siihen liittyvää mietinnässä.. Synttäreille on kutsuttu isovanhemmat, kummit, sedän perhe ja muutama lapsi. Eli ei mitään jätti-isoja.

Isovanhemmat hoitaa poikaa ja ollaan päästy miehen kanssa teatteriin, elokuviin, syömään ja oltiin kavereiden häissäkin kahdestaan hotellilomalla ;) jaksaa taas paremmin kun pääsee vähän tuulettumaan.

Mulla on opinnäyte loppusuoralla ja maanantaina on esitys ja opponointi. Joulukuun 22 on valmistuminen. Tammikuun alusta palailen töihin, aluksi 6h päiviä. Ja mies hoitaa iltaviikoilla, joten poika menee joka toinen viikko hoitoon. Hoitopaikka haettu, todennäköisesti perhepäivähoitoon. Julukuun alussa saa sen tietää.

Meillä töissä pomo mainitsi, että kun työt lisääntyy toimiston puolella, niin pääsen sit sinne, kun sain nyt opinnot suoritettua. Ei sen puoleen, tykkään olla tosi paljon tuotannossakin töissä. Sähköhommat on mukavia, kun saa ite väsätä ja miettiä ratkaisuja.

Mulla on kans vauvakuume, siitä tulikin mieleen;

ONNEA Noemalle ja kittykatille plussasta. Mutta kun olis elokuussa ne häät.. mutta mikäli on tullakseen niin saa tulla. Ehkäisyä kun ei käytetä.

Ja remontti jatkuu tammikuussa meilläkin. se pysähtyi pojan syntymään.. mutta nyt pitää yläkerta saada valmiiks ja pojalle oma huone.

Olin muuten eilen kuppauksessa.. Onko kukaan muu kokeillu ? Mulla oli eka kerta ja oli kyllä ihan mielenkiintoista. Tuli hyvä olo sen jälkeen.

Mun laihdutusprojektikin sai siitä uutta intoa. Syyskuussa aloitin sillai hissukseen syömistapoja muuttaen, tarkoituksena saada kiloja pois ens kesän häihin. Nyt on 6kg pudonnut, mutta vielä on paljon matkaa..

mutta nyt tarttee taas mennä.

Mukavaa viikkoa kaikille !

-Marika

Vierailija
36/68 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa riideltiin eilinen ilta ja aamulla jatkettiin siitä mihin illalla jäätiin. Huudettu on ja ovia paiskottu. Vastako toissapäivänä me oltiin onnemme kukkuloilla sen tontin vuoksi? Pojalla on joku järkyttävä virtapiikki meneillään tänä aamuna ja tekee vain ja ainoastaan kiellettyjä asioita. Mun pää kyllä pimahtaa ihan justiinsa. Mielessäni olen jo perunut koko isänpäivänkin, en osta enkä laita yhtään mitään. Tai en pelkästään mielessäni, ilmoitin äsken miehellekin tyylikkäästi sähköpostilla mitä mieltä olen.

Onkohan mun hormonitoiminta taas jotenkin ihan sekaisin kun tämä on tämmöistä? Raskausaika oli niin ihanaa ja tasapainoista aikaa, nyt tuntuu, että hitaasti mutta varmasti olen taas kohta oma temperamenttinen ja ailahtelevainen oma itseni=(

Jotain piti kommentoida. Maricalle ainakin onnea painonpudotuksesta! Noema mainitsi noista Nalle Puh -kekseistä. Meillä päin en sellaisia ole kaupoissa nähnyt, mutta viime kesänä ostin niitä kans muualta sukulaislapsille viemisiksi (olivat menestys). Tuota rotavirusrokotetta olen minäkin miettinyt, täytyisi perehtyä asiaan tarkemmin...

0

Nyt lähde0ttävä0 antamaan po0jalla sapuskaa.

Ja jos ihmettelette noita ylimääräisiä nollia, niin ne on pojan tekosia=)

Manna

Vierailija
37/68 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päivähoitoasioista. Eilen laitoin sinne sähköpostia ja sain siihen jopa vastauksen. Minuun luvattiin ottaa yhteyttä viimeistään ensi viikolla. Ja mainittiinpa postissa että :" Hoitopaikka selviää yleensä viimeistään viikkoa ennen hoidon alkamista." Meillä hoito alkaisi siis 2.1, eli joulun pyhinäkö ne viimeistään meinaa ilmotella minne poika menee? Ja silloinko meillä pitäisi olla hoitopaikkaan tutustumassa yms? Voi älytön sentään!

Ja minnekään ulkomaalaiselle hoitajalle en kyllä lasta vie (tällaisia vaihtoehtoja oli eräälle tuttavalle vain tarjottu kun ei muuta ole). Toivottavasti kukaan nyt ei loukkaannu tästä, mutta ei kai se ole liikaa vaadittu, jos haluaa lapsensa hoitajan puhuvan edes kunnolla suomea? Ja muutenkin edustavan samaa kansallisuutta? Minusta olisi kyllä hyvä jos päiväkodeissa olisi ulkomaalaisia hoitajia ja lapsia, monikulttuurisuus tulisi omalle muksulle tutuksi jo pienestä pitäen. Mutta ajatus huonosti suomea puhuvasta perhepäivähoitajasta ei kyllä oikein tunnu hyvältä. Olenko ihan hirveä ihminen?

Saapahan nähdä mitä tästäkin tulee...

Nyt kuitenkin suihkuun.

Manna

Vierailija
38/68 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kaks ja marica, mukava kuulla pitkästä aikaa teistäkin :)

Manna, meillä samanmoinen aamu. Pientä kinaa, ärtymystä ja muuten vaan huono tuulisuutta ilmassa. Päätä särkee ja on semmonen tympee olo, vaikka ei mitään ihmeellistä syytä edes oikeen ole. Ärsyttää itteekin tämmönen kenkkunaama!!!! Ei vaan huvita!

AUrinko sentään ulkona paistaa! :)

Perttu oli hauskan näköinen jammaaja, kun isi näytti hälle tietsikalta teletappi pätkiä. Poika ihan intona hihku ja rokkas mukana ja taputti käsiä ilmassa. :) Semmoinen taito viikonloppuna opittu :)

Parempaa päivää teille!

Kenkku-Hilda

Vierailija
39/68 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanalta näyttää ilma, kohta lähdetään ulkoilemaan. en muista nyt kaikkia puheenaiheita, mutta vastailen mihin muistan. :)

Tamatulle lämmin halaus ja pahoittelut keskenmenosta.

kymppikaks ja marica kiva kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa. kuppausta en oo kyllä kokeillut, enkä tiiä uskaltaisinko :)

oon ajatellut muumiaihetta synttäreille, joku muu taisi myös puhella sellaista.

rauhallista eloa ja sopua mannan ja muitten koteihin, joissa kärhämää.

meidän kuulumisia, oon nyt kolmatta viikkoa sairaana. angiinan jälkeen tuli vielä joku virustauti ja nyt nuhassa ja kuumeessa edelleen. poikasellakin nuhaa. ja sitten, miehen mummolta löytyi syöpä. :( aikamoinen syksy tämä...

onnea kaikille tällä viikolla vuoden täyttäville!

Gerda

Vierailija
40/68 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Minäkin peräänkuulutan Nalle Puh-keksejä! Jos olette nähneet muuallakin kuin stoccakkalla, ilmoitelkaa.

Meillä on siis myös Nalle Puh-kestit. OStin jo pöytäliinan, servettejä ja ilmapalloja. Eilen Prismasta lähti mukaan Jere-ilmapalloja.

Kakusta en tiedä, tekisi mieli tilata mutta.. on vähän hiljaista tuon rahan kanssa. Josko koululle soittelis, mikä on niillä tilanne. Opiskelut on siis katkolla kokin ammatista.

Muillakin tuntuu olevan vuoristorataa miehen kanssa :(

Meilläkin saattaa olla yhtenä päivänä fiilikset kympissä ja toisena sitten miinuksen puolella.

Olitte noista osaamisista keskustelleet. Jermu taputtaa käsiä, vilkuttaa (tosin tajuaa vain vilkuttaa kotiovella), rupeaa tanssimaan yleensä musiikin soidessa, tosiaan kävelee tuen kanssa, seisoo jonkun aikaa ilman tukea.

Hampaita on puhjennut kuusi kappaletta, kaikki puhkesi suunnilleen samaan aikaan. Eli voimia hampaiden kanssa " taisteleville" .

Kirjoitellaanpa taas!