Takkutukka
Heippa,
onko hyviä vinkkejä avuksi takkutukkaan? 3-vuotiaalla tytöllä tyypilliset suomalaiset ohuehkot vaaleat hiukset joita kuitenkin on melko paljon. Pituutta olen lyhentänyt vähän väliä, nyt juuri ja juuri olkapäille asti. Enää en haluaisi lyhentää, mutta kun HIUKSET MENEVÄT AINA HIRMUISAAN TAKKUUN :-/
Olen käyttänyt XZ:n lasten shampoota (Niiskuneiti), jossa hoitoaina samassa, ei auta enää.
Onko tiedossasi jokin hyvä shampoo-/hoitoaine-/selvitysainemerkki tai vinkki jonka olet hyväksi kokenut?
Kommentit (2)
Ei mitään taikakeinoja, ei myöskään oikotietä onneen, vaan selvityssuihketta (Natusan tai XZ-Niiskuneiti) ja tukka ponnarille tai saparoille. Puhtaat hiukset selviävät moneen kertaan hiottua tukkaa helpommin, varsinkin kun pesun jälkeen jo märkään tukkaan laittaa suihketta. Laitan suihketta aina ennen harjausta, jos on tiukkoja takkuja näkyvillä :) Joku kirjoittaja sanoi, ettei pitäisi käyttää kemikaaleja - minä uskon ettei niistä ole haittaa, kun käyttää nimenomaan lapsille tarkoitettuja tuotteita, eikä niitäkään montaa kertaa päivässä.
Ja ainoa toimiva keino on mielestäni lyhentää tarpeeksi. Tytöllä nyt kiva polkkatukka, joka ulottuu juuri korvan alapuolelle. Niskasta on lisäksi vähän kerrostettu. Ei mene takkuun juuri ollenkaan. Käytän toisinaan Muumi-selvityssuihketta aamuisin. Lasten hiuksiin ei kannattaisi kovin paljon kemikaaleja tunkea. Kun hiukset pitää tarpeeksi lyhyinä, ne myös vahvistuvat ja sitten niitä voi alkaa halutessaan kasvattamaan pidemmäksi.