Kaipaisin muilta pitkässä avioliitossa olevilta nyt tukea
Olen ollut puolisoni kanssa jo yli 20 vuotta.
Rakastuin nopeasti ja tulisesti toiseen mieheen, joka kuvitelmissani ymmärtää minua paremmin kuin kukaan muu ja on sielunkumppanini.
Valitettavasti kyseinen mies on kiinnostunut myös minusta, joten olen todella rauhaton.
Olen tuntenut täysin samoin omaa puolisoani kohtaan. Suhteessamme on rakkautta, mutta en pysty unohtamaan tätä toista miestä.
Kokemuksia? Vinkkejä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää avioliittoa ei kannata uhrata ohimenevän ihastuksen takia. Sen sijaan kannattaa miettiä, mitä sellaista tuolta ihastukseltasi kaipaat, mitä et tällä hetkellä omassa avioliitossasi saa? Nähdyksi tulemista? Hyväksyntää? Arvostusta? Käytä mieluummin energiasi oman avioliittosi kohentamiseen ja yritä saada noita asioita omaan avioliittoosi. Työstä tarvittaessa liittosi ongelmia puolisosi kanssa. :)
Hyvääavioliittoaei kannatakaan.
Entä jos se avioliitto ei olekaan niin hyvä, vaan todella väljähtänyt.
Lapsellinen pettää, kypsä tekee kaikkensa, että väljähtynyt liitto virkistyy ja menee vaikka terapiaan. Eri
Jos se on väljähtänyt, ei sitä enää henkii saa. Liian monta pettymystä johtaa vain välinpitämättömyyteen, joka ei kärsimällä helpota.
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde! Oma kulta on pitkässä juoksussa paras ja se, joka lopulta ymmärtää sua vaikealla hetkellä parhaiten.
Itseltäni loppui vaikeat hetket tasan kun pääsin ukosta eroon.
En jaksanut kaikkea lukea, mutta ainakin alku oli upeita vastauksia täynnä.
T. Juuri Korallihääpäiväänsä viettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää avioliittoa ei kannata uhrata ohimenevän ihastuksen takia. Sen sijaan kannattaa miettiä, mitä sellaista tuolta ihastukseltasi kaipaat, mitä et tällä hetkellä omassa avioliitossasi saa? Nähdyksi tulemista? Hyväksyntää? Arvostusta? Käytä mieluummin energiasi oman avioliittosi kohentamiseen ja yritä saada noita asioita omaan avioliittoosi. Työstä tarvittaessa liittosi ongelmia puolisosi kanssa. :)
Hyvääavioliittoaei kannatakaan.
Entä jos se avioliitto ei olekaan niin hyvä, vaan todella väljähtänyt.
Lapsellinen pettää, kypsä tekee kaikkensa, että väljähtynyt liitto virkistyy ja menee vaikka terapiaan. Eri
Jos se on väljähtänyt, ei sitä enää henkii saa. Liian monta pettymystä johtaa vain välinpitämättömyyteen, joka ei kärsimällä helpota.
Parisuhdeterapeutit sanovat toisin.
Kysymys on ajattelusta. Olet naimisissa. Eipä mieskään taida olla kaksinen, kun vikittelee toisen vaimoa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on ajattelusta. Olet naimisissa. Eipä mieskään taida olla kaksinen, kun vikittelee toisen vaimoa.
Ei aina ole kyse vikittelystä, vaan ihan normaalisti tunteesta, että yhdessä on hyvä olla ja on yhteisiä mielenkiinnon kohteita.
Minulla on paljon ihmisiä, naisia, miehiä, nuoria ja vanhoja, joiden kanssa on kiva olla ja jutella. Muutamasta on tullut ystäviäni. Minulla on myös miespuolisia ystäviä, sillä ei se jalkojenväli määritä ystävyyden tasoa. On kuitenkin jokaisen mietittävä missä ystävyyden rajat menevät, hyvässä ja pahassa.
Se, että olen naimisissa ja pitkässä parisuhteessa, ei tarkoita sitä, että minun pitäisi hylätä ystäväni, mutta se ei tarkoita myöskään sitä, että laittaisin heidät korkeampaan arvoon kuin puolisoni. En osaa selittää tätä, mutta puolisoni on paras ystäväni ja muut ystäväni ovat ystäviä, mutta laitan mieheni ja perheeni heidän edelleen. Miespuolisilla ystävilläni on sama asema kuin naispuolisillakin, he ovat ystäviä, mutta periaatteessa ei sen enempää. Miehelleni olen enemmän ja mieheni on minulle enemmän. Hänen kanssaan olen perustanut perheen ja saanut lapsia, hänen kanssaan teemme kaikkemme, että meillä olisi hyvä olla.
Pari vuotta meni että ihastuminen laantui. Jouduin lopulta vaihtamaan työpaikkaakin, kun kyseessä oli työkaveri. Nyt ihmettelen että miten helv olen voinut olla häneen niin ihastunut, sellainen ylipainoinen kaljoittelija joka kompensoi epävarmuuttaan typerillä tavoilla. Ei vedä millään tasolla vertoja kumppanilleni, joka on komeampi, älykkäämpi, menestyneempi ja mikä tärkeintä, parempi ihminen.
Niin monesti teki mieli pettää, ja oli kyllä lähelläkin. Haaveilin tästä siasta päivittäin ja kärsin. Olen aivan kauhuissani mitä melkein menin tekemään. Olisin pilannut elämäni aivan täysin.
Älä tee päätöksiä hormonihuuruissa!
Itse ihastuin nuorempana työkaveriin. Tein listan puolison ja tämän työkaverin hyvistä puolista. Oma miehestä tuli niin pitkä lista hyviä puolia, että rakastuin häneen uudestaan. En ole katunut.
Paatunut ukkomies kirjoitti:
Älä ruoki tunnetta. Välttele miestä, että tunnekuohu menee aikanaan ohi. Monilla on ihastumisentunteita muihin ihmisiin pitkän suhteen aikana. Sitä paitsi moni on "rakastunut" enemmän mielikuvaan vieraasta ihmisestä kuin todelliseen luonteeseen. Se kun yleensä paljastuu vasta ajan kanssa.
😂
Mahtava teksti! Paras vastaus ap:lle.