Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otanko kihlasormuksen pois sormesta- 10 vuotta kihloissa..Onko mitään toivoa enää?

Vierailija
07.11.2022 |

Alan olla lopen kyllästynyt tähän tilanteeseen. Ollaan avomiehen kanssa oltu kihloissa pian 10 vuotta. Olen monta kertaa kysynyt naimisiin menosta, mutta mieheltä ei saa oikeen mitään vastausta asiaan.
Tuntui turhauttavalta, kun 10 vuotta mennyt ja lapsiakin on eikä naimisiin menosta mies koskaan puhu oma-aloitteisesti.
Tekisi mieli ottaa sormus pois sormesta. Turhauttaa niin paljon.
En aio enää kysellä koko asiasta avomieheltä. Tuntuu, että toivo on mennyt naimisiin menon suhteen.
Ystävät ja tuttavat ovat naimisissa. Monet ihmettelevät tilannettamme.
Onko parempi ottaa koko sormus pois sormesta?

Kommentit (223)

Vierailija
101/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää mennä naimisiin? Mm Baba Lybeck on ollut yli 30 vuotta avoliitossa, eikä koe että pitäisi mennä naimisiin. Toinen periaate, josta ei luovu on se että ovat asuneet vuokralla aina.

Jos kerran ovat kihloissa, miksi eivät ota yhteistä asuntolainaa?

Alkoi naurattamaan:D Onko asuntolaina jokin tavoiteltava asia elämässä? Eikö enemmin se, että olisi sellainen koti, jossa tykkää asua? Ei kaikilla ole tarvetta omistaa asuntoa, jossa asuvat.

Niin. Avopari maksaa joka kuukausi vuokraa toiselle. Kihlapari ottaa asuntolainan ja omistaa parinkymmenen vuoden jälkeen satojen tuhansien asunnon. Älä ole avopari.

Vierailija
102/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ottaisin minä kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä jätä asiaa miehen varaan. Miksi sä jätät toiselle kaiken päätösvallan ja sitten odotat ja odotat. Ilmoita että ensi kesänä mennään sitten naimisiin, sä alat järjestää häitä ja miehellä on vuodenvaihteeseen asti aikaa kertoa mielipiteensä. Jos ei kiinnosta, sä otat sormuksen pois ja lähdet etsimään sitä joka haluaa sut.

Naiset on suorastaan nössöjä näissä asioissa. Elämä menee turhaan odottaessa kun ei osata vaatia.

Tiedän koska olen itsekin nainen mutta oppinut elämästä jotain.

Vierailija
104/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ongelma on muiden ihmisten reaktiot, osta toinen sormus kihlasormuksen pariksi ja ongelma on ratkaistu.

Mä käytin jo sinkkuna välillä kahta sormusta, jotta sain olla rauhassa. Jossain vuoden kohdalla parisuhdetta aloin pitää sormuksia koko ajan, koska se lähettää selkeän viestin ilman, että suhteesta tarvitsee puhua yhtään mitään, kun ihmiset toteavat mielessään tuon olevan naimisissa.

Ymmärrän että toisilleen läheiset ihmiset puhuvat kaikenlaista mutta mikä on se tilanne että joku puolituntematon utelee yhdessäolevalta parilta ovatko he naimisissa asti, ja mikä se syy miksi sitä kysytään?

Jos multa kysyttäisiin että olenko naimisissa, niin vastaisin että kuinka niin? Mistä tällainen kiinnotus parisuhdestatustani kohtaan?

Tämä minuakin ihmetyttää. Olen ollut naimisissa eikä minulla ollut koko sinä aikana yhtään sormusta. En liioin muista että kukaan koskaan olisi kysynyt minulta parisuhdestatustani lukuun ottamatta jotain baarityyppejä. Ja pelkästään heidän takiaan en sormuksia tarvinnut, osaan ihan sanomalla ilmoittaa ettei kiinnosta.

Mutta draaman kaaren mukaisesti tähän ketjuun tulee pian nainen, joka kertoo, että avioparit saavat ravintoloissa ja hotelleissa parempaa palvelua kuin avoparit ;-)

No, sinä taisit olla ainoa joka asian mainitsi ;-) Että drama queen ilmeisesti. 

Vierailija
105/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin tyttöystävälle kihlasormukset enemmän vai vähemmän epäsuoran vihjailun jälkeen. Ajattelin että jospa se sitten rauhottaisi tilannetta pitemmäksi aikaa. Noh, sitten se meni varailemaan kirkkoa. Mitä siihen sitten on tehtävissä? 

Vierailija
106/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sormus pois ja kun mies kysyy missä sormus niin sanot ettet käytä sitä enää kun ette kerran ole oikesti kihloissa. 

Vierailija
107/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hankkisi lapsia miehen kanssa ellemme olisi naimisissa. Ja muutenkin, jos mies ei kosisi 2 vuoden sisään tapaamisesta, lähtisin kävelemään.

Miehet tietävät jo seurustelun ekana vuonna onko nainen naimisiinmenon arvoinen.

N28

Mutta kokemuksesta voin sanoa että eipä se naimisiinmeno sitä yhteistä elämää muuta mihinkään suuntaan, ainoastaan heikentää huonolla hetkellä. Eroaminen on paljon vaikeampaa, usein ollaan yhdessä vain koska yhteiset lapset, koti jne. Ja jos naimisissa niin se ero käytännössä tuhoaa kaiken myös lapsilta. Monesti huomattavan paljon helpompaa olisi olla avoliitossa kuin naimisissa. T mies jolla suhdetta takana 13 vuotta ja naimisissa 6 vuotta ja tuli muuten ensin lapsi, sitten yhteen muutto, toinen lapsi, naimisiin ja vielä kolmas lapsi.

Kerrotko vielä MITEN se avioliitto heikentää yhteistä elämää ja tuhoaa kaiken myös lapsilta? Jos siis pariskunnalla on lapsia ja yhteisiä lainoja jne., on parisuhteesta lähteminen jo valmiiksi niin vaikeaa ettei luulisi yhden (ja puolen vuoden päästä toisen) paperin lähettämisen olevan mitään siihen kaikkeen muuhun verrattuna. Yhtälailla lapsilta katoaa se ydinperhe siinä avoerossakin. Siitä olen samaa mieltä ettei se avioliitto muuta suhdetta, ei parempaan ei huonompaan. Mutta tuommoinen erimielisyys naimisiin menosta voi kyllä suhteen pilata, jos toinen kerää vuosikaudet katkeruutta asian takia.

Vierailija
108/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä sanoisin että nyt sovitaan hääpäivä tai sormus lähtee. Suhteen ei tarvitse toki välttämättä päättyä siihen että kihlaus päättyy, mutta jos ei olla edes ikinä menossa naimisiin niin miksi sitä kihlasormusta pitämään sitten? Sitten voi rehellisesti kysyjille sanoa että eletään avoliitossa eikä olla menossa naimisiin, eikä tarvitse selitellä jotain ylipitkää kihlausta.

Vierailija
109/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä sanoisin että nyt sovitaan hääpäivä tai sormus lähtee. Suhteen ei tarvitse toki välttämättä päättyä siihen että kihlaus päättyy, mutta jos ei olla edes ikinä menossa naimisiin niin miksi sitä kihlasormusta pitämään sitten? Sitten voi rehellisesti kysyjille sanoa että eletään avoliitossa eikä olla menossa naimisiin, eikä tarvitse selitellä jotain ylipitkää kihlausta.

eihän tässä ollut kyse avoliitosta vaan kihlaliitosta, joka puolestaan on eri asia kuin avioliitto.

Vierailija
110/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eihän tässä ollut kyse avoliitosta vaan kihlaliitosta, joka puolestaan on eri asia kuin avioliitto.

Mikä se kihlaliitto sitten muka on?

Vierailija
111/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kysyn. kirjoitti:

Mihin lahkoon kuulutte, jos ystävät ja tuttavat ihmettelevät tilannettanne?

Suomen kansaan?

Vierailija
112/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Mutta kokemuksesta voin sanoa että eipä se naimisiinmeno sitä yhteistä elämää muuta mihinkään suuntaan, ainoastaan heikentää huonolla hetkellä. Eroaminen on paljon vaikeampaa, usein ollaan yhdessä vain koska yhteiset lapset, koti jne. Ja jos naimisissa niin se ero käytännössä tuhoaa kaiken myös lapsilta. Monesti huomattavan paljon helpompaa olisi olla avoliitossa kuin naimisissa. T mies jolla suhdetta takana 13 vuotta ja naimisissa 6 vuotta ja tuli muuten ensin lapsi, sitten yhteen muutto, toinen lapsi, naimisiin ja vielä kolmas lapsi.

Miten se eroaminen on vaikeampaa avoliitosta, jossa on yhteistä omaisuutta,yhteiset lapset? Avoliitosta ero ei tuhoa perhettä?  Selitätkö lapsille, että tämä ero ei ole ollenkaan ikävä juttu, kun me ei oltu naimisissa....

No tää on se miesten logiikka. Naisena mahdoton ymmärtää.

Vierailija
113/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde, jonka osapuolet ovat kihlautuneet toistensa kanssa.

Vierailija
114/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo ottanut sormuksen pois. Yli kymmenen vuotta oltiin kihloissa eikä mies tehnyt elettäkään naimisiinmenon suhteen, siitä oikein osannut edes puhua. Sanoin, että katsellaanpa uudestaan jos kiinnostaa, ei ole vieläkään kuulunut. Yhdessä ollaan kyllä edelleen, 20v takana

Vierailija
115/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin tyttöystävälle kihlasormukset enemmän vai vähemmän epäsuoran vihjailun jälkeen. Ajattelin että jospa se sitten rauhottaisi tilannetta pitemmäksi aikaa. Noh, sitten se meni varailemaan kirkkoa. Mitä siihen sitten on tehtävissä? 

Eipä siinä sitten muu auta kuin mennä naimisiin tai sanoa tyttikselle että vitsivitsi, en minä oikeasti sinun kanssa naimisiin halua. Se on nyt mietinnän paikka, haluatko naimisiin vai erota, kun olet itsesi tuommoiseen rakoon laittanut.

Vierailija
116/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein rehellistä ensin suostua kihloihin ja sitten alkaakin kinuta naimisiinmenoa.

Vierailija
117/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä se kihlautuminen tarkoittaa jos ei olla menossa naimisiin? Ei mitään. Edes Google ei tunne moista termiä, ei semmoista ole olemassa.

Vierailija
118/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kiemurtelee karkuun naimisiin menosta puhuttaessa, hän ei halua naimisiin.

En käsitä mitä ihmeteltävää siinä enää on. Hänellä ei ole selkärankaa sanoa suoraan, että kihlaus on ohi, tai oli alun perinkin pelkkä vitsi, mutta älykäs nainen kyllä ymmärtää vihjeen, jos mies ei asiasta kärsi edes puhua.

Toivon, ja uskon, että tämä oli pelkkä trolli.

Vierailija
119/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsetkin ovat varmaan miehen sukunimellä? Ilmoitat kylmästi, että haluat saman sukunimen lasten kanssa, mies tehköön siitä omat johtopäätöksensä. Jos tuo jaksaa nimenvaihdosta vastustaa niin jaksaa kyllä maistraatissakin käydä.

Yhteisiä lapsia ja yhteisasumista yli 5v niin yhteisen sukunimen saa ihan hakemuksella.

Ja leskeneläkkeen myös.

Kummankaan asian takia ei tarvitse mennä naimisiin.

Vierailija
120/223 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä se kihlautuminen tarkoittaa jos ei olla menossa naimisiin? Ei mitään. Edes Google ei tunne moista termiä, ei semmoista ole olemassa.

Kihlautuminen tapahtuu vaihtamalla kihlasormukset. Se on seremonia, jolla molemminpuolisesti vahvistetaan suhteen pysyvyys. Kihlautumisen jälkeen voidaan aloittaa sukupuolielämä.