Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko vanhempien uudet kumppanit joulunviettoon?

Vierailija
07.11.2022 |

Kun on eroja ja uusia suhteita. Kuuluuko joulu jakaa yhdessä, vai olla omien lasten ja mahdollisesti muun oman suvun kanssa? Miten ajattelette?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu vietettiin erikseen, mutta toinen (edellinen) jo yhdessä. Mukaan mahtui myös edesmenneen mieheni sukulaiset. Vähän jännitti etukäteen, miten kaikki sujuu, mutta ihan turhaan. Luontevasti meni kaikki.

Vierailija
82/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas,  yrittäkää nyt tajuta että elämässä on muutakin kun ne teidän geenijätteet, eikä koko maailma pyöri heidän ympärillään. Uusi kumppani ensisijaisena, tai sitten kannattaa jättää lähtemättä mihinkään suhteeseen jos ei osaa kohdella toista oikein. Vanhemmuus tekee helvetin itsekkääksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kuulu.

Uusien kumppaneiden tulee olla joulun keskiössä.

Vierailija
84/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloimme viettämään yhdessä sen jälkeen, kun muutimme yhteen. Hassuahan olisi ajaa mies pois omasta kodistaan, kun lapset tulee joulua viettämään.

Vierailija
85/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuore suhde, niin ei. Jos on semi-tuore, kahvitella voi mutta ei koko joulua mukana. Jos on vakiintunut suhde, niin kyllä kuuluu perheeseen ja on tervetullut.

Vierailija
86/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo 3v. yhdessä uuden puolison kanssa, omat kodit. Lapset haluaisivat että vietämme joulupyhät vaan oman perheen kesken. Uuden kumppanin mielestä joulu tulisi ilman muuta olla yhdessä.

Siis hän on puolisosi vaikka asutte erillään? Aviopuoliso siis?

Kyllä minä laskemme toisemme puolisoiksi, vaikka emme ole kihloissa, saati naimisissa emmekä asu yhdessä.Olemme pitkään olleet yhdessä ja olemme kuin paita ja peppu. Eri

Vierailija
87/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa viettää joulua sillä porukalla ja sillä tavalla kuin haluaa. Mua on aina jotenkin ärsyttänyt nämä kysymykset, että kuuluuko se ja se jouluun. Jollekin esim. alkoholi kuuluu jouluun, jollekin ei. Ei siinä ole muilla nokan koputtamista. Samoin on uusien kumppanien laita. 

Vierailija
88/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kuuluu. Joulu on läheisten juhla, ja jos oma kumppani ei ole läheinen niin mitä ihmettä?

Vierailija
89/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kuulu. Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä viisi vuotta, mutta ei vietetä juhlia yhdessä.

Mistä lähtien moniongelmaisilla velavanhapiioilla on ollut mies?

ne luulee, että niillä on suhde netissä tavatun amerikkalaisen kenraalin kanssa, kun ovat jo lähettäneet rahansa sen nigerialaiselle tilille.

Vierailija
90/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kuuluu. Joulu on läheisten juhla, ja jos oma kumppani ei ole läheinen niin mitä ihmettä?

mammoille tärkeintä on lapset. sitten tulee koirat ja kissat. seuraavaksi muut elukat ja mies on jossain jonon hännillä

Vierailija
91/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista huomaa että joko katkeria mammoja palsta täys, joiden exän uusi kamala nainen tunkeutunut lonkeroineen jopa joulunviettoon ja pikku kullannuppujen naamat vääntyneet itkuun ja joulu on pilalla (ainakin lasten äidin mielestä) tai sitten puhdasta trollaamista moni kommentti. 

Tottakai uudet kumppanit kuuluu joulunviettoon jos itse haluavat tulla ja tilanne ok muutenkin kaikille. En minäkään ollut ensimmäisten kahden miehen vuoron aikana jouluna mukana, kun koin itse tilanteen jotenkin kiusalliseksi koska mies lapsineen muutenkin lähti isovanhempiensa luo, minulle täysin tuntemattomien ihmisten tykö jonnekkin maalle. Ekaan jouluun kaupungissa osallistuin; ainoa ketä tämä häiritsi oli miehen exä joka nitisi liitoksistaan ja haukkui moneen kertaan meidän järjestelyn.

Vierailija
92/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana jouluna (oltiin oltu varmaan 3kk yhdessä) oltiin toki joulu erillään, mies lastensa kanssa. Seuraavana vuonna miehen lapset olivat äidillään. Kolmantena jouluna oltiin yhdessä miesten sukulaisten kanssa pohjoisessa, ja lapsetkin olivat mukana, mutta asuinkin heidän kanssan silloin jo. Nykyisin on jo yhteisetkin lapset, eikä ketään häädetä pois joulunvietosta :D Puolestani miehen ex ja hänen uusikin perhe voisi tulla juhlimaan meidän kanssa jouluna, mutta olisihan se ehkä vähän erikoista.

Vierailija
93/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kuulu. Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä viisi vuotta, mutta ei vietetä juhlia yhdessä.

Mistä lähtien moniongelmaisilla velavanhapiioilla on ollut mies?

Kirjoittaja ei ollut vela, sinkku eikä moniongelmainen. Veluus tai sinkkuus ei myöskään tee kestään ongelmaista eikä moniongelmaista eikä lapsien saanti poista ongelmia.

Vierailija
94/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne vähän outoja jouluja, kun pöydässä on vanhempani kumppaneineen, exän vanhemmat kumppaneineen, minä ja exä kumppaneinemme, siskoni miehineen samalla kuviolla jne. Ja lapsia monesta eri suhteesta.

Laskin huvikseni, että meidän perheessämme olisi tällä kokoonpanolla vanhempiemme joulupöydässä 133 ruokittavaa.

Vierailija
95/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viettäisin omien lasten kanssa, uusi haluaisi mukaan, vaan lapseni eivät tätä haluaisi.

Minä kyllä lapsille sanoisin, että Pera on äidin puoliso (tai Sirpa isän) ja tulee yhtenä joulun päivänä mukaan viettoon.

Vierailija
96/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla kuuluu, toisilla ei. Ei tähän(kään) ole mitään yhtä ainutta oikeaa tapaa. 

Vierailija
97/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei KUULU. Jokainen saa viettää joulun ihan niin kuin itse haluaa. Ei ole mitään sääntöä, että joulu on pakko viettää kumppanin kanssa. 

Vierailija
98/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten isä oli sitä mieltä, että kuuluu. Lapset äänestivät jaloillaan, eivätkä mennee isälleen jouluna. Eivätkä mene vieläkään, vaikka on jo kahdeksan vuotta tuosta aikaa.

No isä saa olla uuden kumppanin kanssa ihan rauhassa....

Katkeruus on tainnut periytyä lapsille, surullista.

Vierailija
99/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista huomaa että joko katkeria mammoja palsta täys, joiden exän uusi kamala nainen tunkeutunut lonkeroineen jopa joulunviettoon ja pikku kullannuppujen naamat vääntyneet itkuun ja joulu on pilalla (ainakin lasten äidin mielestä) tai sitten puhdasta trollaamista moni kommentti. 

Tottakai uudet kumppanit kuuluu joulunviettoon jos itse haluavat tulla ja tilanne ok muutenkin kaikille. En minäkään ollut ensimmäisten kahden miehen vuoron aikana jouluna mukana, kun koin itse tilanteen jotenkin kiusalliseksi koska mies lapsineen muutenkin lähti isovanhempiensa luo, minulle täysin tuntemattomien ihmisten tykö jonnekkin maalle. Ekaan jouluun kaupungissa osallistuin; ainoa ketä tämä häiritsi oli miehen exä joka nitisi liitoksistaan ja haukkui moneen kertaan meidän järjestelyn.

Osalla olisi aika tungosta jouluna, jos kaikki exätkin perheineen olisivat paikalla. Mietitään nyt vaikka sitä teiniäidit ohjelmassa ollutta tyttö, jolla oli 27-vuotiaana 7 lasta 5 eri miehen kanssa. Aika iso pöytä saa olla, että kaikki mahtuvat saman pöydän ääreen, jos exillä on tuossa kuviossa jo uudet kumppanit ja mahdollisesti lapsiakin :D

Vierailija
100/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat luojan kiitos jo nuoria aikuisia ja haluavat viettää joulun kanssani. Exäni kanssa en mene saman katon alle mistään syystä, mahdollisten häiden tai muiden juhlien suhteen lapset voivat itse valita kumpi meistä on paikalla, mutta molemmat eivät ole.

Samoin lapseni voivat valita ovatko tekemisissä exäni uuden naisen vai minun kanssani, jos haluavat ystävystyä tämän uuden naisen kanssa ei minun luokseni ole enää asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme