Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko vanhempien uudet kumppanit joulunviettoon?

Vierailija
07.11.2022 |

Kun on eroja ja uusia suhteita. Kuuluuko joulu jakaa yhdessä, vai olla omien lasten ja mahdollisesti muun oman suvun kanssa? Miten ajattelette?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ovat luojan kiitos jo nuoria aikuisia ja haluavat viettää joulun kanssani. Exäni kanssa en mene saman katon alle mistään syystä, mahdollisten häiden tai muiden juhlien suhteen lapset voivat itse valita kumpi meistä on paikalla, mutta molemmat eivät ole.

Samoin lapseni voivat valita ovatko tekemisissä exäni uuden naisen vai minun kanssani, jos haluavat ystävystyä tämän uuden naisen kanssa ei minun luokseni ole enää asiaa.

Itsekästä tuollainen "lapset saavat valita". Kyllä normaali aikuinen sen verran kestää, että edes lapsensa häissä pystyy olemaan mukana oli se ex millainen tahansa. Sairasta käyttää lapsia oman katkeruutensa välikappaleina. 

Vierailija
102/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista huomaa että joko katkeria mammoja palsta täys, joiden exän uusi kamala nainen tunkeutunut lonkeroineen jopa joulunviettoon ja pikku kullannuppujen naamat vääntyneet itkuun ja joulu on pilalla (ainakin lasten äidin mielestä) tai sitten puhdasta trollaamista moni kommentti. 

Tottakai uudet kumppanit kuuluu joulunviettoon jos itse haluavat tulla ja tilanne ok muutenkin kaikille. En minäkään ollut ensimmäisten kahden miehen vuoron aikana jouluna mukana, kun koin itse tilanteen jotenkin kiusalliseksi koska mies lapsineen muutenkin lähti isovanhempiensa luo, minulle täysin tuntemattomien ihmisten tykö jonnekkin maalle. Ekaan jouluun kaupungissa osallistuin; ainoa ketä tämä häiritsi oli miehen exä joka nitisi liitoksistaan ja haukkui moneen kertaan meidän järjestelyn.

Pahimpia ovat nämä exät jotka myrkyttävät lasten mielet omalla katkeruudella. Siinä menee monet perhejuhlat pilalle yhden henkilön johdosta. Jäävät polkemaan paikalleen elämässään eikä kukaan muukaan saisi mennä eteenpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo 3v. yhdessä uuden puolison kanssa, omat kodit. Lapset haluaisivat että vietämme joulupyhät vaan oman perheen kesken. Uuden kumppanin mielestä joulu tulisi ilman muuta olla yhdessä.

Siis hän on puolisosi vaikka asutte erillään? Aviopuoliso siis?

Kyllä minä laskemme toisemme puolisoiksi, vaikka emme ole kihloissa, saati naimisissa emmekä asu yhdessä.Olemme pitkään olleet yhdessä ja olemme kuin paita ja peppu. Eri

Puoliso on joko avopuoliso tai aviopuoliso. Sinun tapauksessasi kyse on kumppanista. 

Vierailija
104/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ovat luojan kiitos jo nuoria aikuisia ja haluavat viettää joulun kanssani. Exäni kanssa en mene saman katon alle mistään syystä, mahdollisten häiden tai muiden juhlien suhteen lapset voivat itse valita kumpi meistä on paikalla, mutta molemmat eivät ole.

Samoin lapseni voivat valita ovatko tekemisissä exäni uuden naisen vai minun kanssani, jos haluavat ystävystyä tämän uuden naisen kanssa ei minun luokseni ole enää asiaa.

Huh-huh! Lapset jo aikuisia silti roikut vielä eron katkeruudessa etkä pysty ajattelemaan, mikä olisi lapsillesi parasta. Joulun nyt voi viettää erillään ilman, että siinä on mitään ongelmaa, mutta tuo hääkommentti on sairas. 

Vierailija
105/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä tuollainen "lapset saavat valita". Kyllä normaali aikuinen sen verran kestää, että edes lapsensa häissä pystyy olemaan mukana oli se ex millainen tahansa. Sairasta käyttää lapsia oman katkeruutensa välikappaleina. 

Näitä on valitettavan paljon. Tuo on kontrollia missä lapsia käytetään välikappaleina. Vai, että saavat lapset vapaasti päättää mutta sitten...kuullostaa kiristyksestä, järkyttävän mallin antaa lapsilleen.

Vierailija
106/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on valitettavan paljon. Tuo on kontrollia missä lapsia käytetään välikappaleina. Vai, että saavat lapset vapaasti päättää m

"Saatte päättää, mutta teidän on valittava joko isä tai äiti" Minun narsistiäitini puhui juurikin tuolla tavalla. Ja uhriutui, jos valitsimme isän. 

Vierailija
107/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa ollaan niin lievästi outoa olisi viettää joulut erillään. Siis kuka suostuu tuollaisiin järjestelyihin ? Ettekö te arvosta itseänne tai koe että te ansaitsette myös juhlapyhät rakkaidenne kanssa?

Miehen lapset on osan joulusta äidiltään ja osan meillä. Tapanina mennään mun isän luo koko konkkaronkka ja siellä on isän uusi puoliso. Vai pitäiskö mun sille sanoa että voitko mennä pois, olen 40 ja en ole hyväksynyt vanhempieni avioeroa? :D

Vierailija
108/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa ollaan niin lievästi outoa olisi viettää joulut erillään. Siis kuka suostuu tuollaisiin järjestelyihin ? Ettekö te arvosta itseänne tai koe että te ansaitsette myös juhlapyhät rakkaidenne kanssa?

Miehen lapset on osan joulusta äidiltään ja osan meillä. Tapanina mennään mun isän luo koko konkkaronkka ja siellä on isän uusi puoliso. Vai pitäiskö mun sille sanoa että voitko mennä pois, olen 40 ja en ole hyväksynyt vanhempieni avioeroa? :D

Vai olisiko mahdollista, että kaikki eivät ajattele niin kuin sinä? Eihän kaikki edes vietä joulua. Tai jos viettävät, heillä on ihan sama, onko puoliso mukana vai ei. Osa pystyy myös ajattelemaan lasten näkökulmaa eikä pelkkää omaa napaa. Joskus voi olla lapsille parempi, että ovat vanhempansa kanssa ilman uuden kumppanin läsnäoloa. Kumppani voi sitten olla rakkaidensa kanssa esim. omassa lapsuudenkodissaan. Monilla meistä on rakkaita enemmän kuin vain se puoliso. 

Vierailija
109/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exän kanssa 9- ja 14-vuotiaat lapset, kummallakin uudet puolisot ja exällä uuden puolison kanssa taapero. Lapset on arkisin vuoroviikoin minulla ja exällä.

Joulua kuitenkin vietetään niin, että vuosittain vaihtuu kumman luona vietettävät aaton ja joulupäivän, tapaninpäivän ovat sitten toisen luona, eli lapset saa olla kummankin luona joulunpyhät. Sekä minun että lapsien isän puolen isovanhemmat näkevät siis lapset myös, eli ei tarvitse riidellä koskaan kenen luona joulu vietetään. Uudet puolisot kuuluvat mukaan joulunpyhien(kin) viettoon. Uusi puoliso tuli osaksi joulua itsellä siinä vaiheessa, kun oli toinen vuosi yhdessäoloa takana. Exällä oli jo siinä vaiheessa uudet pullat uunissa, taisi uuden naisystävänsä jo silloin ekana jouluna tuua mukaan heidän joulupöytään..

Virallisesti uusi vuosi ja juhannus vaihtuu vuosittain, että kumman  luona lapset sen ovat, mutta pääosin mennään tilanteen mukaan, eli jos on jompi kumpi töissä, niin sitten se vapaalla oleva pitää ja seuraava pyhä voidaan pitää toisin päin, ihan miten keskenämme sovitaan ja miten lapset haluaa.

Toki asumme ihan lapsien takia samalla alueella, muutama kilometri väliä asunnoilla, muuten ei varmaan onnistuisi näin helposti.

Vierailija
110/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni menee jouluksi Saksaan, joka on hänen kotimaansa. Siellä asuvat hänen aikuiset lapsensa ja mies viettää joulun heidän kanssaan. Minä vietän osittain lasteni kanssa ja osittain parhaan ystäväni kanssa. Kun lapset lähtevät isälleen, ystäväni tulee meille. Hänellä ei ole perhettä eikä kumppania. 

Vierailija
111/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas ja katkera, kannattaa hakea apua tuohon katkeruuteen, se tuhoaa oman mielesi lisäksi myös ihmissuhteet. Ei lapsesikaan jaksa loputtomiin tuollaista kuunnella. 

Vierailija
112/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen toimikoon haluamallaan tavalla, poliisi ei kierrä varmistamassa osallistumisia kenenkään joulunvietossa.

Itse olen sitä mieltä, että riippuu suhteen pituudesta. Vuosia kestänyt parisuhde on eri kuin 1,5 kk seukkailua takana. Jotenkin wt-vibaa siinä, että lapsille pari kertaa näyttäytynyt "Pentti-setä" onkin yhtäkkiä läheinen eli "kuuluu" mukaan. 

Joulu on lasten juhla eikä äidin/isin p*noaikaa uuden kumppanin kanssa. Uuskuviot usein eivät toimi, kun toimintamallina on tällainen meno. 

Vierailija
113/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on alaikäisiä lapsia, joulut järjestetään ensisijaisesti heille. Mielellään sellaista aikaa jossa on ihan vaan sitä omaa perhettä, voihan se uusi kumppani jossain vaiheessa vilahtaa mukana. Sitten kun lapset on aikuisia, jokaisessa perheessä järjestetään omanlainen joulu ja lapset perheineen ovat tervetulleita vierailemaan vanhemman+tämän kumppanin kotiin. Näin itse erolapsena ajattelen.

Meillä joulut järjestetään minun eli aikuisen lapsen kotona. Tänne ei uudella kumppanilla ei ole asiaa.

Eikö tuo loukkaa vanhempaasi? Miksi olet katkera uudelle kumppanille?

Vierailija
114/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu istukoon autossa kun mummi tua ja hakee lahjansa.

Vierailija
115/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen kuvio oli.

Minulla on 2 teiniä, joiden kanssa asun kolmestaan.

Lasteni mummi päättää tulla käymään. Jääkin viikoksi täysihoitoon. Ei siinä mitään, mutta kun se mummi toi mukanaan uuden miesystävänsä(minulle tuntematon) kotiini oleskelemaan kuin omassa kodissaan. Molemmat kahta kättä heilutellen tietty.

Kävin päivät töissä. Tullessani kotiini, oli tällä sankarilla kylpypyyhe lanteilla parina päivänä sen viikon aikana. Patu oli saunonut kysymättä lupaa tai ajattelematta sitä, että samoilla lämmöillä olisi minun perhe kylpenyt minun kodissa illalla.

Röyhkeydessään rajaton.

Vierailija
116/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ei halua nyksiä mukaan niin silloin  niitä ei kutsuta. Sen verran aikuiset voi joustaa. Etenkin kun puhutaan alaikäisistä lapsista.

Vierailija
117/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mieheni kanssa alusta asti viettäneet yhdessä joulut ja juhannukset. Ex liiton lapset ovat olleet tervetulleita. Joskus ovat olleetkin, joskus viettäneet  ex puolison kanssa.  Ei kyllä ole tullut mieleenkään , että emme olisi juhlapyhiä miehen kanssa yhdessä.

Vierailija
118/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kuuluvat ellei kyse ole jostain todella tuoreesta edellisviikonlopun suhteesta. Mutta kaikki vakikumppanit ovat ainakin omaan joulupöytääni tervetulleita, samoin kaikkiin muihinkin juhliin!

Vierailija
119/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset ei halua nyksiä mukaan niin silloin  niitä ei kutsuta. Sen verran aikuiset voi joustaa. Etenkin kun puhutaan alaikäisistä lapsista.

Milloin lapset ovat alkaneet määräilemään sen miten aikuiset järjestää joulunvieton?

Ja missä iässä lasten määräysvalta loppuu? Lapset viettää joulunsa sitten oman maun mukaan kun tienaavat, ostavat jouluruuat ja lahjat.

Mun lukioikäinen nitisi ja valitti, vaikka sai runsaasti lahjoja, rahaa ja mieleisiä ruokia, koska mun ystävä kävi jouluillallisella kotonani. Kutsumani ystävä oli 2 tuntia meillä.

Siitähän alkoi sellainen tapahtumasarja että sitä ei usko monikaan.

Eksä teki lasun, kun meillä kuulemma kulkee joku tyyppi ryyppäämässä.

Todellisuudessa tyyppi kävi sen yhden kerran 2 h vierailulla. Viiniä oli illallisella.

Vierailija
120/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko epäreilua asettaa lapsensa tuollaisen valinnan eteen. Todennäköisesti lapset toivoisivat molempien vanhempien olevan paikalla tärkeinä päivinä ja siihen kyllä pitää aikuisen, normaalin ihmisen pystyäkin. Jos lapsetkin ovat jo nuoria aikuisia, erosta on todennäköisesti jo kauan ja todellakin normaalin ihmisen pitäisi olla pystynyt pääsemään siitä yli. Tuollaisella loputtomalla katkeruudella myrkyttää vain oman mielensä ja elämänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan