Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko vanhempien uudet kumppanit joulunviettoon?

Vierailija
07.11.2022 |

Kun on eroja ja uusia suhteita. Kuuluuko joulu jakaa yhdessä, vai olla omien lasten ja mahdollisesti muun oman suvun kanssa? Miten ajattelette?

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kuuluu. Joulu on läheisten juhla, ja jos oma kumppani ei ole läheinen niin mitä ihmettä?

mammoille tärkeintä on lapset. sitten tulee koirat ja kissat. seuraavaksi muut elukat ja mies on jossain jonon hännillä

En ole itse mamma mutta lasten kuuluukin olla vanhemmilleen tärkeimmät.

Vierailija
142/145 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni uudet kumppanit kuuluu joulunviettoon jos pariskunnalla on itse halu järjestää asia niin. Etenkin jos toinen jäisi muutoin vaikka yksin viettämään joulua niin kokisin aika törkeänä että häntä ei kutsuttaisi mukaan. Se että hänet eristettäisiin elämänsä tärkeästä (tai tärkeimmästä) ihmisestä eli kumppanistaan jouluna vastoin hänen tahtoaan olisi ainakin minulle selvä merkki siitä, mikä minun paikkani on. Enkä sillä paikalla välttämättä enää jäisi viihtymään.

Olen samaa mieltä asiasta. Mitä se kumppanuus sitten on, ellei halua olla yhdessä ja viettää tärkeitä päiviä toisen kanssa? Mitkä paivät nyt sitten kellekin tärkeitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni erottua me lapset muutuimme nopeasti molemmille vanhemmista "ikäväksi sivuhommaksi", olin 10-vuotias. Uudet puolisot ja uudet elämät oli tärkeintä. 

Huomasin kuinka äitini otti etäisyyttä vuosi vuodelta, lukiossa ollessani hekumoi jo miten laittaa huoneeni kun kohta lähden opiskelemaan. Uusi mies oli hänen ilo ja onni. Isä perusti uuden perheen, me olimme vain taakka.

Ero rikkoo sen kodin, joka oli lasten turvapaikka. 

Vierailija
144/145 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä todella outoa jos ei kuuluisi. Mieheni on vuoroviikkoisä, ja joka toinen joulu lapset ovat meillä, joka toinen äidillään, jolla myös on uusi kumppani.

Onko joku aidosti sitä mieltä, että tämän ex-avioparin kuuluisi viettää joulua keskenään lastensa kanssa, näin vielä vuosien päästä erosta? Minä ja lasten äidin uusi kumppani vietettäisiin sitä yksin - tai ehkä me voisimme viettää sitä yhdessä? Olisiko se ok? :D

Aika hämärä kuvio olisi kyllä tuollainen.

Kyllä minä ymmärrän hyvin jos haluaa viettää jokaisen joulun oman lapsensa kanssa. Se lapsi on tärkeämpi kuin sinä. Ei ole mielestäni hämärää. Eikö sinulla ole mitään muuta paikkaa viettää joulua?

Nimenomaan. Onhan se kumppani ehtinyt jo ainakin kertaalleen vaihtua, joten miksi ei vaihtuisi jälleen uudestaan. Lapset on aina omia lapsia. Moni tekee karhunpalveluksen itselleen unohtamalla lapset ja keskittymällä siihen viidenteen suureen rakkauteen. Yksinäisten ja avuttomien vanhusten tila on nykyään Suomessa huono.

Vierailija
145/145 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempieni erottua me lapset muutuimme nopeasti molemmille vanhemmista "ikäväksi sivuhommaksi", olin 10-vuotias. Uudet puolisot ja uudet elämät oli tärkeintä. 

Huomasin kuinka äitini otti etäisyyttä vuosi vuodelta, lukiossa ollessani hekumoi jo miten laittaa huoneeni kun kohta lähden opiskelemaan. Uusi mies oli hänen ilo ja onni. Isä perusti uuden perheen, me olimme vain taakka.

Ero rikkoo sen kodin, joka oli lasten turvapaikka. 

En usko että vanhempasi olisi olleet hyviä vanhempia ilman eroakaan. Ei tuo itsekkyys niistä uusista kumppaneista johdu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi