Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako henkilökohtainen avustaja kuljettaa omalla autolla avustettavaa?

Vierailija
06.11.2022 |

Olen aloittamassa avustajana ja avustettava yrittää vaatia minun auton käyttöä asioilla. Miten tämä yleensäkään on mahdollista? Kuka on vastuussa ja mistä, jos jotain sattuu? Palveluntuottajan vakuutukset ei ainakaan korvaa tällaista. Sehän on silloin työajoa ja mun omista bonuksistako ja vakuutuksesta kulut korvattaisiin? Entä jos avustettavalle sattuu jotain, kuka vastuussa?
Ja viimeiseksi, saisinko ottaa rahaa kuljetuksesta?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustaja voi saada kulukorvauksen, joka kattaa kuljetuskulut.

Vierailija
22/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin henkilökohtainen avustaja käy hakemassa kaupasta laatikot, joissa on kaverini netissä tilaamat ostokset.

Siis avustaja hakee ne omalla autollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa yleisesti ottaen. Olen itse avustettava, enkä koskaan menisi vaatimaan tuollaista. Työnantaja eikä vakuutus korvaa mitään, jos tapahtuu joku onnettomuus joko avustettavasta tai avustajasta johtuen.

Vierailija
24/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan muu kuin sinä tai kolarin toinen osapuoli olisi vastuussa siitä jos sinä ajat kolarin?

Siksipä juuri kyselen, kun avustettava vaatii minun auton käyttöä, kun edellinenkin oli ajanut omalla autolla avustusasioinnit.  Sehän on työaikaa ja työajoa ja minä kuitenkin olisin maksumies kaikessa??

Mitä h*lvetin järkeä tuossa olisi?

Avustettavan syykö se olisi jos tölvit auton johonkin??

Sitäpaitsi voitte ihan hyvin ajaa taksilla.

Eihän sen syyn tarvitse olla avustajan ajossa.  Työajoa kuitenkin.

Vierailija
25/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolarin aiheuttaja on tietenkin vastuussa. Jos se et ole sinä, niin et sinä mistään ole vastuussa. Se aiheuttaja ne kulut maksaa, jos kyydissä ollut avustettava loukkaantuu.

Vierailija
26/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Entäpä vahingon sattuessa?

Vierailija
27/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sinulle kuuluu normaalit km-korvaukset työajoista. Ja kuski toki on ajostaan vastuussa riippumatta siitä, mikä on ajon syy. Samalla tapaan kuin vaikka kollegan kanssa työmatkalla.

Eli keneltä saisin km-rahaa? Yritys ei maksa, eikä heidän vakuutus korvaa tällaista.

Käytännössä olisin siis itse maksumies, jos jotain sattuisi?

Syyllisen osapuolen auton pakollinen liikennevakuutus korvaa vahingot

Pakollinen ei korvaa esim. peltilommoja.

Kyllä se syyttömän vastapuolen lommot maksaa. Mutta miksi kenenkään muun pitäisi maksaa mitään jos itse olet syyllinen kolariin??

Vierailija
28/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että yrityksen vastuuvakuutukset ei korvaa jos avustettavalle sattuu jotakin henkilökuljetuksen aikana.eli näin ollen ei.mutta kysy firmasta mille työskentelet ja muista ottaa lupa kirjallisena .vaikka sähköpostiin mistä tulostat itsellesi .kansioon.ja muista kysyä lupa jokaiselle henkilökuljetukselle kirjallisena ,tämä on tärkeää.

Vierailija
29/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolarin aiheuttaja on tietenkin vastuussa. Jos se et ole sinä, niin et sinä mistään ole vastuussa. Se aiheuttaja ne kulut maksaa, jos kyydissä ollut avustettava loukkaantuu.

Mitenkähän tämä menee, kun avustaja olisi kuitenkin ajamassa laittomasti (sosiaalityöntekijän mukaan)?

Vierailija
30/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan sille avustettavalle että kuljette taksilla tai bussilla tms mikä nyt kuntonsa puolesta käy ja avustettava sen maksaa.

Vierailija
31/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksiselitteisesti: vahingon sattuessa syyllinen korvaa

Vierailija
32/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Entäpä vahingon sattuessa?

Pakollisesta liikennevakuutuksesta.

Vierailija
33/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sinulle kuuluu normaalit km-korvaukset työajoista. Ja kuski toki on ajostaan vastuussa riippumatta siitä, mikä on ajon syy. Samalla tapaan kuin vaikka kollegan kanssa työmatkalla.

Eli keneltä saisin km-rahaa? Yritys ei maksa, eikä heidän vakuutus korvaa tällaista.

Kyllä se syyttömän vastapuolen lommot maksaa. Mutta miksi kenenkään muun pitäisi maksaa mitään jos itse olet syyllinen kolariin??

Parkkipaikalla voi sattua, että viereinen paiskaa oven autoon ja pinkaisee karkuun tai avustettava pamauttaa viereisen auton kylkeen lommon ovea avatessaan jne.

Vierailija
34/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parkkipaikalla voi sattua, että viereinen paiskaa oven autoon ja pinkaisee karkuun tai avustettava pamauttaa viereisen auton kylkeen lommon ovea avatessaan jne.

Jos avustettava aiheuttaa jotain, niin hän korvaa tietenkin.

Vierailija
35/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että yrityksen vastuuvakuutukset ei korvaa jos avustettavalle sattuu jotakin henkilökuljetuksen aikana.eli näin ollen ei.mutta kysy firmasta mille työskentelet ja muista ottaa lupa kirjallisena .vaikka sähköpostiin mistä tulostat itsellesi .kansioon.ja muista kysyä lupa jokaiselle henkilökuljetukselle kirjallisena ,tämä on tärkeää.

Sehän olisi taksipalvelua ja sitä ei saa tehdä ilman taksilupaa.

Vierailija
36/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tämä menee, kun avustaja olisi kuitenkin ajamassa laittomasti (sosiaalityöntekijän mukaan)?

Avustaja saa kuljettaa avustettavaa, mikään laki ei tätä estä.

Vierailija
37/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa lain mukaan. Monet toki silti näin tekevät mutta ei ole laillista. Varma tieto.

T. Sosiaalityöntekijä

Hei, kiitos. Mistä löytäisin  sen lainkohdan, niin voisin esittää avustettavalle?

Vierailija
38/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi taksipalvelua ja sitä ei saa tehdä ilman taksilupaa.

No ei ole taksipalvelua. Samalla logiikalla autossa ei saisi olla ketään kyydissä.

Vierailija
39/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avustaja saa kuljettaa avustettavaa, mikään laki ei tätä estä.

Ilmaiseksiko avustajan pitäisi kuljettaa?  Rahaa ei voi ottaa vastaan, koska silloin se on luvanvaraista taksiliikennettä.

Vierailija
40/101 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä tätä jankutusta, kuka korvaa, jos sattuu jotain. Vahingon aiheuttaja tietysti, itse tai omasta vakuutuksestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan