Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies joka ei koskaan ole hoitanut arjen asioita haluaa viikko-viikko

Vierailija
06.11.2022 |

En ymmärrä miksi. Aina on mennyt tosi paljon omiassa menoissa. Koskaan ei ole arjen asioita hoitanut. Joskus johonkin siivouspäivään on osallistunut, ja kun lapset oli pieniä vei/haki hoidosta jos mun työvuoro sitä vaati. Mutta ei todellakaan kotona niitä lapsia ruokkinu. Paitsi joskus tosi harvoin. Ei ole muutenkaan erityisen kiinnostunut lapsistaa. Ei kauheasti kysele niiden kuulumisia, ei osallistu harrastusjuttuihin, ei siis edes kuskaukseen. Koulumenestys on ainoa mikä kiinnostaa, ja sääntöjen noudattamisesta pitää kiinni. Silloin kun on kotona.
Nyt sitten haluaa viikko-viikko lapset. Erotaan siis.
En ymmärrä miksi. On aina kuormittunut tosi paljon arjesta lasten kanssa. Se päiväkotiinkin kuskaaminen oli tosi rankkaa. Monesti on niin kertonut jälkikäteen. Vaikkei läheskään joka päivä joutunut sitä tekemään.
Yhden lapsista kanssa viettää väjän enemmän aikaa, kun lapsi on kiinnostunut isän harrastuksesta. Niin ottaa siis joskus mukaan siihen hommaan. 2 muuta ei isän harrastus kiinnosta, niin ovat sitten ilman aikaa isänsä kanssa.

Miten arki voi jatkossa toimia kahden kodin välillä kun toisessa kodissa on tämmöistä??? Mietityttää kovasti.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työn kautta huomannut, että jotkut miehet haluavat sen viiko-viikko, etteimtarvis maksaa elareita.

Tähän on ratkaisu.

"Lainaat" mieheltäsi elareita vastaavan summan ja lyhennät sitä takaisin elareita vastaavan määrän kuukaudessa.

Tietysti mitään lainaa ei ole, mutta järjestely kuittaa ne elarit.

Mies maksaa elarit ja sinä maksat elarin heti takaisin lainanlyhennyksenä.

Täh?

Vierailija
62/66 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tahtoo viikko-viikko systeemin, jotta heidän ei tarvitse maskaa elatusmaksuja. Joudut sitten yksikseen maksamaan kaikki suuret menot.

Ymmärtävätköhän ollenkaan, että joutuvat sitten itse ostamaan ne vaatteet, joita lapsi hänen luonaan käyttää? Jos ei kovin paljoa jaksa nähdä vaivaa niiden hankintaan (vertaillen hintoja, kiertäen kirppareita), niin varmasti menee aika paljon enemmän rahaa, kuin jos vain maksaisi elarin.

Myös jos ei ole elaria, esim. lapsen harrastusmaksut jne. tulee maksaa puoliksi, joten joutuu olemaan exän kanssa jatkuvasti tekemisissä kaiken maailman pikkusummien vuoksi. Kaverillani on tällainen kuvio, enkä ymmärrä miten jaksavat sitä. Siis tyyliin lapsi tarvii talvikengät, niin pitää sopia exän kanssa, millaiset ostetaan ja sitten siirtää se 30 euroa, kun toinen osti 60e kengät ja joka ikisen asian kohdalla sama juttu. Eikö olisi molempien etu, että laittaa vaikka edes 100e/kk oletuksena, ettei tartte jokaisesta kympistä erikseen viestittää. Ylimenevistä/kalliimmistä jutuista sitten vain tarvisi viestitellä. Tuonhan voisi myös hoitaa niin, että avataan tili, jonne molemmat laittaa saman summan aina ja sieltä maksetaan lapsen jutut. Mutta ei, kun on kiva koko ajan chattailla exälle, että voiko ostaa sen 15 euron paidan lapselle.

Ei ne mitään vaatteita joudu maksamaan, kun lähettävät lapset vaan äidille huonoissa vaatteissa. On nähty ja kuultu.

Ja juu, ne lapsen harrastukset pitäisi maksaa puoliksi mutta nuo viikko-viikko miehet joita ei aikaisemminkaan ole kiinnostanut lasten hoito ja hyvinvointi ei maksele niitä nytkään. Ne vain toteaa, että koska ne lapset on heillä joka toinen viikko niin se riittää elatukseen.

No joo, jos lapsen isä suostuu maksamaan pelkät ruuat ja asumisen hänen luonaan ja äiti maksaa tuon lisäksi lapsen vaatteet, harrastukset, terveyskulut jne., niin haastaisin kyllä oikeuteen ja sieltä en elarit määrättäisiin. Oikeasti tuohon pitäisi yhteiskunnan tehdä joku nopeampi ja yhteiskunnan varoja vähemmän kuormittava palvelupolku, kun on ihan itsestäänselvää, että isänkin kuuluu osallistua muihinkin kuin ruokakuluihin. Pitäis mennä tyyliin toisin päin, että elarit määrätään oletuksena ja isä voi sitten todistaa, jos jollakin muulla tapaa (esim. suorina hankintoina lapselle), hoitaa omaa osuuttaan.

Liian lepsusti äidit mahdollistaa tuon, ettei isän tarvi osallistua mihinkään muuhun kuin juuri ja juuri lapsen ruokkimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna ottaa, kyllä se sitten palaa uomiinsa kun kyllästyy tai jos ei kyllästy, niin hoitaa oman osansa.

Vierailija
64/66 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemalla selviää. Lähipiirin eroja seuranneena naiset tuppaavat valehtelemaan ihan törkeästi exiensä osallistumisesta perheen toimintaan. Oikeasti kyse on aina ollut siitä ettei mies tehnyt niin kuin nainen halusi. Esimerkiksi nainen on vihjaillut että haluaa kanawokkia ruoaksi ja mies tekee makaronilaatikkoa tai pahempaa - makaronijauhelijasekoitusta.

Mulla on ihan päinvastainen kokemus. Minä ja muut eronneet naiset olemme viimeiseen asti "pitäneet pystyssä kulisseja" tai oikeammin lojaliteetista puolisoa kohtaan emme ole halunneet pestä likapyykkiä julkisesti. Ei edes eron jälkeen kaikkein kipeimmistä asioista.

Juuri jostain pikkuasiasta on voinutkin mainita, mutta ei siitä miten pahalta tuntuu, kun huomaa ettei puoliso rakasta yhteisiä lapsia, kuten itse rakastaa, eikä ole valmis luopumaan omasta mukavuudesta lasten hyväksi. 

Vierailija
65/66 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja nyt viikonlopun riennoista kun palautui tänne kotiin, missä toistaiseksi yhdessä asutaan. Ei missään tapauksessa ole rupeamassa viikko-viikkoon vaan on lasten kanssa joka toinen viikonloppu. Koskaan ole viikko-viikosta kuulema puhunutkaan.

Koita tommosen kanssa sitten sopia jotain. Mieli muuttuu jatkuvasti. Oli hön välillä sitäkin mieltä että lapset olisi hänellä ja minä näkisin niitä joka toinen viikonloppu. Jne...

Lisäksi on kovin voimakastahtoinen päällepäsmäri jonka kanta on ainoa oikea. En yhtään jaksaisi mitään riitelyä.

Katotaanpa nyt mitä mieltä on huomenna, tai ylihuomenna...

Ehdotan, että alat vaan järjestellä sinun ja lasten elämää oman mielesti mukaan. Jos sinulle toimii, että lapset ovat pitkän viikonlopun joka toinen viikko miehellä, niin ala valmistautua siihen. Kirjaa ainakin itsellesi ylös, minkälaista teidän arki on ollut, miten sinä olet kantanut vastuun, miten usein isä on poissa. 

Lähetä miehelle kirjallisesti, esim. sähköpostilla, ehdotuksia eron ja huoltajuuden järjestelyistä. Ole kohtuullinen, mutta huomioi ensisijaisesti lasten etu. Perustele ehdotuksia lasten edulla, sillä miten heidän arkensa pysyy parhaiten tuttuna ja turvallisena. 

Tee lasten kuluista läpinäkyviä. Raportoi niitä miehelle, jos teillä ei ole yhteistä taloustiliä tms. 

Minkä ikäisiä lapset ovat? Heidänkin mielipiteensä kannattaa huomioida. 

Vierailija
66/66 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemalla selviää. Lähipiirin eroja seuranneena naiset tuppaavat valehtelemaan ihan törkeästi exiensä osallistumisesta perheen toimintaan. Oikeasti kyse on aina ollut siitä ettei mies tehnyt niin kuin nainen halusi. Esimerkiksi nainen on vihjaillut että haluaa kanawokkia ruoaksi ja mies tekee makaronilaatikkoa tai pahempaa - makaronijauhelijasekoitusta.

Mulla on ihan päinvastainen kokemus. Minä ja muut eronneet naiset olemme viimeiseen asti "pitäneet pystyssä kulisseja" tai oikeammin lojaliteetista puolisoa kohtaan emme ole halunneet pestä likapyykkiä julkisesti. Ei edes eron jälkeen kaikkein kipeimmistä asioista.

Juuri jostain pikkuasiasta on voinutkin mainita, mutta ei siitä miten pahalta tuntuu, kun huomaa ettei puoliso rakasta yhteisiä lapsia, kuten itse rakastaa, eikä ole valmis luopumaan omasta mukavuudesta lasten hyväksi. 

Tämä. Mun lasten isä hoitaa lapsia vain joka toinen viikonloppu, mikä siis tarkoittaa sitä, ettei mulla voi olla omia harrastuksia ollenkaan, mutta isä kuitenkin lupasi viedä lasta harrastukseensa arkena (eli hakee valmiiksi puetun lapsen kamoineen ovelta ja palauttaa hikisen ja nälkäisen lapsen takaisin). Nyt kuitenkin lapsen harrastuspäivä vaihtui, ja isällä onkin oma harrastus samana päivänä, niin hän vain tylysti ehdotti, että jospa se lapsi ei nyt kävisikään siellä harrastuksessa. Lopputuloksena minä sitten vien lasta sinne siten, että lapsen pieni sisarus kulkee mukana.

Kun isukki priorisoi nuo omat juttunsa aina lapsen edelle.