Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies joka ei koskaan ole hoitanut arjen asioita haluaa viikko-viikko

Vierailija
06.11.2022 |

En ymmärrä miksi. Aina on mennyt tosi paljon omiassa menoissa. Koskaan ei ole arjen asioita hoitanut. Joskus johonkin siivouspäivään on osallistunut, ja kun lapset oli pieniä vei/haki hoidosta jos mun työvuoro sitä vaati. Mutta ei todellakaan kotona niitä lapsia ruokkinu. Paitsi joskus tosi harvoin. Ei ole muutenkaan erityisen kiinnostunut lapsistaa. Ei kauheasti kysele niiden kuulumisia, ei osallistu harrastusjuttuihin, ei siis edes kuskaukseen. Koulumenestys on ainoa mikä kiinnostaa, ja sääntöjen noudattamisesta pitää kiinni. Silloin kun on kotona.
Nyt sitten haluaa viikko-viikko lapset. Erotaan siis.
En ymmärrä miksi. On aina kuormittunut tosi paljon arjesta lasten kanssa. Se päiväkotiinkin kuskaaminen oli tosi rankkaa. Monesti on niin kertonut jälkikäteen. Vaikkei läheskään joka päivä joutunut sitä tekemään.
Yhden lapsista kanssa viettää väjän enemmän aikaa, kun lapsi on kiinnostunut isän harrastuksesta. Niin ottaa siis joskus mukaan siihen hommaan. 2 muuta ei isän harrastus kiinnosta, niin ovat sitten ilman aikaa isänsä kanssa.

Miten arki voi jatkossa toimia kahden kodin välillä kun toisessa kodissa on tämmöistä??? Mietityttää kovasti.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla selviää. Eikö ole sinullekin hyvä, jos oikeasti alkaa ottaa vastuuta?

Vierailija
2/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työn kautta huomannut, että jotkut miehet haluavat sen viiko-viikko, etteimtarvis maksaa elareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset kehtaa...olet kusipää, kai tiedostat sen?

Vierailija
4/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä tilaisuus opetella. Pääset itsekin helpommalla, jos isä oppii huolehtimaan lapsista.

Vierailija
5/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eroa itse parisuhde kuormitti minua niin paljon, että toimin oikeastaan samalla tavalla kuin ex-miehesi. Eron jälkeen jaksoin kummasti paremmin viikko-viikko systeemillä.

Vierailija
6/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se varmaan on. Että kokeilemalla selviää. Ja kyllähän se kuitenkin osaa tehdä ruokaa, ja siivota, ja pestä pyykkiä. Ei vaan ole ikinä sitä tehnyt.

Ehkä se on lapsille mukavampi sitten kun minä en enää ole kuvioissa mukana.

Kait se on mullekkin hyvä?

Vaikka jos olisi mahdollisuus päättää, haluaisin olla läsnä lasteni arjessa ihan joka viikko. Mutta, se mahdollisuus meni jo. Lapsilla on oikeus isäänsä. Välit heillä ei kovin hyvät ole, mutta varmasti nekin paranevat kun viettävät enemmän aikaa keskenään.

Vierailija
7/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla selviää. Lähipiirin eroja seuranneena naiset tuppaavat valehtelemaan ihan törkeästi exiensä osallistumisesta perheen toimintaan. Oikeasti kyse on aina ollut siitä ettei mies tehnyt niin kuin nainen halusi. Esimerkiksi nainen on vihjaillut että haluaa kanawokkia ruoaksi ja mies tekee makaronilaatikkoa tai pahempaa - makaronijauhelijasekoitusta.

Vierailija
8/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä olisi vain hyvä, että lapset saisivat olla isänsä kanssa ja muodostaa uuden paremman suhteen nyt kun äiti ei ole siinä päsmäröimässä kaikessa.

Vierailija
9/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työn kautta huomannut, että jotkut miehet haluavat sen viiko-viikko, etteimtarvis maksaa elareita.

Toinen vanhemmista on silti lähivanhempi. Elareita ei voi välttää. Sinun logiikalla naiset haluavat lapset vain koska haluavat elarit.

Vierailija
10/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemalla selviää. Lähipiirin eroja seuranneena naiset tuppaavat valehtelemaan ihan törkeästi exiensä osallistumisesta perheen toimintaan. Oikeasti kyse on aina ollut siitä ettei mies tehnyt niin kuin nainen halusi. Esimerkiksi nainen on vihjaillut että haluaa kanawokkia ruoaksi ja mies tekee makaronilaatikkoa tai pahempaa - makaronijauhelijasekoitusta.

Tai ei osaa pukea lapsiaan, kun laittoi aamulla eri vaatteet kuin äiti oli illalla suunnitellut.

Vierailija
11/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen eroa itse parisuhde kuormitti minua niin paljon, että toimin oikeastaan samalla tavalla kuin ex-miehesi. Eron jälkeen jaksoin kummasti paremmin viikko-viikko systeemillä.

Niin. Näin luulen sen meilläkin olevan. Minä olen täällä kotona syypää kireyteen. Ja kunhan mies saa olla keskenään lasten kanssa, rauhassa omalla tavallaan. Kaikki paranee. Hän rentoutuu ja välit lapsiin paranee.

Vierailija
12/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vanhemmista on silti lähivanhempi. Elareita ei voi välttää. Sinun logiikalla naiset haluavat lapset vain koska haluavat elarit.

Lähivanhempi ei ole automaattisesti äiti, se voi yhtä hyvin olla isä.

Vierailija
13/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on tietysti jo arjen sankari valmiiksi katsottuna ja mahdollisesti liuta lapsia seuraksi myös.

Vierailija
14/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä.

Vierailija
15/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähivanhempi ei ole automaattisesti äiti, se voi yhtä hyvin olla isä.

Olisi myös suotavaa että niin olisi useammin. Nyky-yhteiskunnan myrkyllisin elossa oleva myytti on äitimyytti ja oletus siitä että äiti on vastuullisempi ja ensisijainen vanhempi.

Vierailija
16/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun ovat vähän aikaa hakanneet päätänsä puuhun ehdottavat itse josko lyhennettäisiin sitä heidän viikkoa, kun lapsista on niin paljon vaivaa.

Niin tuttua.

Vierailija
17/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti isä olettaa, ettei tarvitse maksaa elatusmaksuja, kun lapsi asuu vuoro viikoin.

Tämä on yleinen käsitys miehillä ja tulee yllätyksenä, että lapsesta on muitakin kuluja kuin asuminen ja ruoka.

Vierailija
18/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ei osaa pukea lapsiaan, kun laittoi aamulla eri vaatteet kuin äiti oli illalla suunnitellut.

Tai kun mentiin puistoon leikkimään vaikka äiti oli suunnitellut että tänään maalataan.

Vierailija
19/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lisää traumatisoituneita lapsia tähän maahan. Viikko-viikko systeemi ei ole yhdellekään lapsella kiva juttu.

Mieluummin vaikka pari viikkoa kerrallaan, mutta vanhempien jaksaminenhan tuossa on kyseessä ei lapsen perusturvallisuus.

Vierailija
20/66 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös tämä. Oli iso helpotus mulle, sillä tein joka 2 viikko 10 h työpåivää ja lasten ollessa mulla, 6 h.

Anna isän kokeilla