Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia oireita korkeasta alapaineesta?

Vierailija
23.05.2010 |

Ja millä siihen voisi itse vaikuttaa? Terveellisillä elämäntavoilla, mutta olisiko ihan konkreettisia neuvoja mikä auttaisi eniten?

Kiitos tuhannesti jos osaat neuvoa, asia vaivaa mieltä erittäin paljon:(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oireillut millään tapaa, huomattiin rutiinitarkastuksessa, oli silloin jopa 120 mikä järkytti lääkäriä. Itse en edes tajunnut että kyse on ongelmasta. 

Koska elintavat ovat normaalit ja hyvät, aloitettiin lääkitys melkein samantien. Nyt olen vuoden syönyt verenpainelääkettä, arvot ihan ok, on se alapaine edelleen siellä yli 90 mutta kuitenkin ok. Ja olotila edelleen ihan hyvä, mitään en siis ole tuntenut en korkealla enkä ns. normaalilla alapaineella.

Vierailija
22/33 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkea alapaine, johon olen syönyt lääkettä viisi vuotta. 

Huomaan kyllä kehossani verenpaineen vaihtelut. Jos alapaine on 70, niin huimaa ja heikottaa. Jos 100, niin päässä tuntuu paine ja puristus.

minulla todettiin samoihin aikoihin kilpparin vajaatoiminta, mutta thyroxin ei ole parantanut verenpainettani. 

Eikä tähän voi itse vaikuttaa. Allekirjoitan kakkosen sanomiset. Minulla tämä on ihan perinnöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla korkea verenpaine aiheutti omituisen tunteen päässä; aivan kuin kiristävä vanne olisi ollut jatkuvasti pään ympärillä.

Vierailija
24/33 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään kotikonstia pikaiseen alapaineen pudotukseen? Sain lääkäriajan vasta ensi viikolle.

Nyt tuntuu huminaa korvissa/päässä, pientä kiristystä päänsärkymäisesti ja illalla ja aamulla sydän on tykytellyt. Uni ei myöskään virkistä yhtään: viime yönäkin nukuin yli 9 h ja taas voisin mennä vaikka heti nukkumaan.

Vierailija
25/33 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntuu rinnassa oudolta, huippaa, on huono olo. Jo silloin kun alapaine on n. 95. Yläpaine mulla on aina aika hyvä. noin 120-130 nousseenakin.

Makaaminen ja Disperin auttaa. 

Vierailija
26/33 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sellainen tukala ja joskus tykyttelevä olo. Lääkkeillä sain paineita alas, ja on paljon kevyempi olotila.

Vierailija
27/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpaine 185/100 enkä huomannut sitä milläänlailla. sain lääkityksen, kokeilen 1kk ja vahvuutta säädellään, jos tarpeen. labrakokeet otettiin myös: pieniverenkuva, kilpirauhanen, munaiset. kaikki ok.

kävin yksityisellä ja sain hyvää, asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua.

kotikonsteja paineen laskuun ei taida kuulkaa ihmiset olla; melkoinen elintapojen muutos pitäisi tehdä, jos olet suolasyöppö/sohvaperuna.

perintönä saatu korkea verenpaine ei lähde vaikka kuinka hölkkää porkkanaa iltaisin natustellen.

menkää lääkäriin ja pitkää ikää kaikille:))

Vierailija
28/33 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jatkuvasti alapaine vähän kohollaan, pyörii siinä 80-90 tienoilla yleensä. Yläpaine ei ole kun 117 viime mittauksessa. Meillä on suvussa verenpainetautia ja siksi tarkkailen kotona verenpainemittarilla silloin tällöin.

On ihan terveelliset elämäntavat, näin raskaana ollessa en käytä tietenkään alkoholia enkä nikotiinia. Liikun yleensä päivittäin vähintään tunnin, reipasta kävelyä/pyöräilyä/uintia ja hiukan lihaskuntoa. Pahoinvoinnin takia syön vähän miten sattuu ja mitä pystyy (pääisin normaalia kotiruokaa, "mieliteot"vaihtelee tomaatista kerrosateriaan tai mehujäähän).

Painoa on ihan aavistuksen liikaa jo heti raskauden alussa eli 70 kiloa, mutta vielä ei ole noussut paino raskaana ollessa yhtään 2. kolmannekseen mennessä vaan samassa junnaa.

Toivon ettei tuo alapaine kauheasti lähde nousemaan, kun meillä on suvussa tosiaan jos jonkinlaista vaivaa korkeaan verenpaineeseen liittyen.

Vierailija
29/33 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita. Paineet 182/126. Lääkitys aloitettiin heti.

Vierailija
30/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
31/33 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pitkään ollut verenpainetta mutta ala-

paine ollut vain 75, mutta yhtäkkiä yöllä alkoi tuntua sekä ylä- että ala paineen nousu 200/ 100 siten että koko keho tärisi , eikä paineet vieläkään ole laskeneet 12t aikana , otan kyllä veren paine pillerin säännöllisesti, luulen että laihdutus pillerit tekivät tämän, niissä on paljon kromia ja niasiinia, auttoivat kyllä suoliston tyhjennykseen, 

Vierailija
32/33 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla pitkään ollut verenpainetta mutta ala-

paine ollut vain 75, mutta yhtäkkiä yöllä alkoi tuntua sekä ylä- että ala paineen nousu 200/ 100 siten että koko keho tärisi , eikä paineet vieläkään ole laskeneet 12t aikana , otan kyllä veren paine pillerin säännöllisesti, luulen että laihdutus pillerit tekivät tämän, niissä on paljon kromia ja niasiinia, auttoivat kyllä suoliston tyhjennykseen, 

Vieläkö syöt noita laihdutuspillereitä?

Vierailija
33/33 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut alapaine jopa 120 (yläpainekin sitten vastaavasti 190), siitä tuli päänsärkyä ja rytmihäiriöitä. Mutta noin 100 alapeineet ei kyllä ainakaan minulla tunnu vielä missään, eikä korkea verenpaine yleensäkään. Huimaus oireena on yleensä matalan, ei korkean paineen oire. Alapaineisiin voi vaikuttaa ainakin suolan käyttö, eli sitä pitäisi vähentää reippaasti. Mutta verenpainelääkkeet ovat kyllä se varmin keino, niitä ei kannata kaihtaa jos tarvitsee niitä.

Niihin tuntemuksiin "ei tunnu miltään" ei kannata luottaa. Korkea verenpaine on sydänkohtauksen, infaktin ja äkkikuoleman suurin riskitekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä