P*****een anoppi!!! ARGHT!!!
V***u mulla hajoo pää. En kestä enää yhtäkään tapaamista mmieheni äidin kanssa. Sillä eukolla ei ole minkään näkösiä käytöstapoja, kävelee meille kengät jalassa, syö millon mitäki ja murustelee ympäriinsä, haisee pahemmalle ku raksaduunari tiukan työpäivän jälkeen, henki haisee myös pahemmalle ku navetta. Lapselleki pitää hänen vierailun jälkeen vaihtaa vaatteet ku haju tarttuu. Ämmä kantaa meille kaiken näköstä paskaa tolkuttomat läjät, luulee että tavaran määrä on verrattavissa siihen kuinka paljon häntä meille toivotaan. Jätän hänen puheluihinsa vastaamatta, kun tulee kylään menen päiväunille aina kun kehtaan tai muuten vaan keksin tärkeetä menoa. Isommalle lapselle se roudaa herkkuja selkä vääränä vaikka olen sanonu että niitä ei syödä kuin karkkipäivänä eikä niin paljon edes silloin. Onneksi myös mieheni tiedostaa, että tälle mummolle ei voi lapsia viedä, koti on kuin kaatopaikka josta varmaan saisi myrkytyksen eläinten ulosteista. YÖK, tulipahan avauduttua, olo helpotti vähän ;)
Mun anoppi vai avoppi mikä lie (ollaan vielä avoliitossa poikansa kans) on aivan älyttömän ärsyttävä kainuusta kotoisin oleva eukko. Siinä on semmonen ihminen, joka ei osaa pitää kahta minuuttia suutaan kiinni, ja kaiken lisäks ku sieltä suusta tulee pelkkää paskaa. Juoruilee meille kaikki tuttujen tuttujensa asiat, ihan ku meitä kiinnostais, ja päästelee semmosia sammakoita suustaan et huh. Ehkä viikko sen jälkeen ku olin synnyttänyt meidän esikoisen, hän tuli meille ja sanoi, että hänpä oli näyttänyt työkavereilleen kuvaa minusta ja vauvasta, ja ne työkaverit oli sit kuulemma sanoneet että onpas pojalla yhtä iso pottunokka ku äidillään. hmm...aijaa, enpäs tiennytkään että nokkani muistuttaa pottua. Mut siis, nainen on just saanut lapsen, ja aika herkkänä, ja sit joku tulee laukomaan tollasia törkeyksiä, jotka ei pidä paikkaansa, niin saattais yks jos toinen masentua. Anoppi on myös sitä mieltä, että lapsemme ei näytä YHTÄÄN hänen pojaltaan, vaikka joka ikinen muu on juuri toista mieltä, ja hän sen tietää. Joka kerta kun näkee lapsenlapsensa, ekat sanat mitkä kuuluu on: voi kauheeta kun oot levinny (paraskin puhumaan. ja varsinkin kun neuvolassa on joka kerta sanottu, että vois paino nousta enemmänkin). Ja silti, vaikka on tollanen paska, hän yrittää tuputtaa mulle kaikenlaisia typeriä neuvoja, kuten semmosta, et vauva kun alkaa lihaa syömään, niin sen pitää olla OIKEETA tuoretiskin takahuoneesta haettua lihaa, eikä mitään kylmätiskistä ostettua, mitä normaalit ihmiset syö.. Tätä juttua vois jatkaa vaikka kuinka pitkään, mut enpä jaksa enempää myrkyttää mieltäni. Sen verran vielä sanon, että oon ihan vakavissani alkanu miettiä, haluanko olla edes mieheni kanssa yhdessä, kun hänen äitinsä pilaa aina kaiken käytöksellään.