Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missään ei myydä oikeasti lämpimiä pipoja!!

Vierailija
05.11.2022 |

Minulla oli noin 10 vuotta on lämmin, paksu pipo, jolla tarkeni kelillä kuin kelillä. Vaimo pesi sen ohjelmalla, jolla se kutistui.

Nyt olen jo muutaman talven etsinyt pipoa, joka olisi sekä lämmin että riittävän iso. Pipon pitää olla sellainen, että siellä pysyy pää lämpimänä vaikka 25 asteen pakkasessa.

Sellaisia ei tunnuta myyvän missään. Joka paikassa näitä pipoja, joilla pää ja korvat palelee jo muutamassa pakkassateessa, varsinkin Jos vähänkin tuulee.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile myssyfarmin pipoa.

Kuinka joku maksaa noista vaikka 80e? Niin helppo tumpelonkin kutoa itse. Tietysti langat maksavat mutta alle 10e nekin saa. Puikot voi ehkä vaikka kaverikin lainata.

Niinpä. Tulee mieleen, että mainostaakohan yrittäjät täällä nyt itse omia sivujaan "ostajan" roolissa, kun on tullut niin kovasti kehuja todella ylihinnoitelluille päähineille?

Henkilökohtaisesti minua kyllä kauhistuttaa nuo pipojen hinnat. Olen itse neulonut ja ommellut pipoja sen verran pitkään, että olen tippunut kelkasta pipojen nykyhintojen suhteen.

Mistä ihmeestä nuo hinnat oikein muodostuvat? En kysy tätä sinulta, vaan ihmettelen yleisesti.

Valitettavasti maksumuurin takana, mutta Talouselämä kirjoittaa kotimaisista pipobrändeistä:

https://www.talouselama.fi/uutiset/jasper-paakkonen-esiintyi-oululaisen…

Niin niin, eli loppupeleissä pipojenkin hintoja määrittelee se yksi ja sama ikivanha asia kuin aina: tehokkaasti kohdeyleisöön suunnattu tuotemainonta kuuluisan kasvon avulla. Kun siinä on onnistuttu, voi tuotteesta alkaa pyytää millaista hintaa tahansa ja aina riittää onnellisia ostajia.

Ihan näppärä liikeidea.

T. Sama

Vierailija
82/117 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muutama vuosi sitten NFL-fanipipon. Paksu pipo, missä vuori. Tarvitsee olla kunnolla pakkasta tai tuossa hikoaa pää hulluna. Toinen mihin olen ollut tyytyväinen ja paksu merinovillainen kotimainen pipo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo ei ole paras talvipäähine.

Googlaa kotimainen villakangashattu puuvillavuorilla, niin tuet samalla suomalaista työtä.

Vierailija
84/117 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole löytänyt vielä tarpeeksi kireää. Pipoa.

Jotkut myyvät taas liian pieniä pipoja. Toisaalta ei saisi löystyä kangas liikaa, vaikka on isopäisille.

Pipo ei ole kankaasta valmistettu, se on joko neulottu tai virkattu.

Vierailija
85/117 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut myyvät taas liian pieniä pipoja. Toisaalta ei saisi löystyä kangas liikaa, vaikka on isopäisille.

Mites vaikka trikoo- tai fleecepipot?

Vierailija
86/117 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai kudottu. Mä ainakin käytän sanaa kutoa, kun teen puikoilla vaikka pipon tai villasukat.

Vierailija
87/117 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa etsinyt ja ihmetellyt kuin ketjun aloittaja. Viime talvena kävin urheilukaupat läpi tuloksetta.

Toistaiseksi parhaimpia on olleet Huskyn windstopper kalvolla olevat, mutta ei nekään 20 asteen pakkasella toimi ilman että vetää untuvatakin hupun päähän. Hiihtopipot pitää tuulen mutta eihän niissä ole ilmavuutta joten eivät eristä pakkasella.

Lämpimäksi kehutun fjällrävenin paksun logopipon vedin päähän koiran ulkoilutuslenkille, ja palautin sen heti takaisin kauppaan. Pikku tuulenvinkka 15 asteen pakkasella ja läpi meni piposta.

Millä valmistajalla on pipo joka on paksu kuten värikkäät lätkäpipot tai fjällrävenin logopipo, ja sen alla windstopper kalvo. Kai nyt joku sellaista valmistaa? Ettei tarvi kahta pipoa pitää päällekkäin. Kettukarvalakki löytyy ja sillä tarkenee, mutta jos puhutaan lakeista joilla voi mennä ihmisten ilmoille.

Vierailija
88/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen topattu lakki jossa on korvaläpät. Sillä kestää kovallakin pakkasella. 

Vierailija
89/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioaitta Sherpa merkin pipot. Sisällä on vuori ja muuten villaa. Kaksi tällaista olen tilannut ja ollut tyytyväinen, myös kovalla tuulella ja pakkasella. Joskus alle laittanut myös merinovillakypärähupun, jos koko päivän olen ollut esim. pilkillä merellä. 

Vierailija
90/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen itse neulottua pipoa.

Vierailija
91/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

tai kudottu. Mä ainakin käytän sanaa kutoa, kun teen puikoilla vaikka pipon tai villasukat.

Mattoja kudotaan! Puikoilla neulotaan.

Vierailija
92/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsinkudottu Sulo Vilen pipo,täyttä villaa.Hinta kaksikymppiä.Googlettamalla löytyy.

Vierailija
93/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimiä pipoja kyllä löytyy muttei tuulenpitäviä !

Vierailija
94/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Puuilot, Motonetit, rautakaupat jne. myy työvaatteiksi tarkoitettuja pipoja. Sieltä löytyy paksuja fleece-pipoja, joilla tarkenee!  

Näiden raksafleecepipojen ongelmana vaan on usein se, että hiostavat tolkuttomasti jos meno on vähänkään reippaampaa ja se kosteus jää sinne pipoon ihan pisaroina. Tulee kylmä tosi nopeasti kun pää on ihan märkänä.

Vierailija
95/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin, hyvä ja kestävä pipo on valmistettu merinovillasta ja vuoritettu, ainakin osittain. Markkinoilla pilvin pimein erikoisliikkeissä. 

Esim. tämä

https://scandinavianoutdoor.fi/super-yellow/vaatteet/paahineet/pipot/no…

Vierailija
96/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvän pipon materiaali on tiheästi kudottua villaa, joka pitää lämmön ja suojaa myös tuulelta. Ennenkaikkea villa hengittää eikä hiosta, ja vaikka kostuisikin niin lämmittää silti. Fleece on myös ok, tosin hengittää huonommin ja hiostaa eli pää kostuu ajan myötä ja tulee kylmä. MISSÄÄN NIMESSÄ EI PUUVILLAPIPOA TAI AKRYYLIPIPOA. Suurin osa marketeissa ja kaupoissa myytävistä pipoistahan on akryyliä.

Ap.n kannattaa katsoa sotilasylijäämää myyvät liikkeet, joissa on usein armeijoiden villapipoja kaupan tosi halvalla. Bundeswehrin windstopper-pipo on ihan klassikko jos sellaisen löytää! Paksu villapipo, jonka sisällä tuulisuojakalvo.

Puhdas puuvilla on kyllä paljon parempi vaihtoehto kuin akryyli. Akryyli ei lämmitä yhtään, eikä useimmat sekoitteet.

Totta kai puhdas villa, tiheästi kudottuna on se paras vaihtoehto, mutta esimerkiksi minulle se tekee otsaan niin järkyttävän kutisevaa ihottumaa, että käytän yleensä paksuja puuvillapipoja.

Kaikista lämpimin piponi - lämpimämpi kuin omistamani villapipotkaan - oli muuten paksu, tiheästi kudottu puuvillapipo jossa oli puuvillainen flanellivuori.

Vierailija
97/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvet ovat niin tuulisia, ainakin täällä pohjoisempana rannikolla, että paksun, kaksinkertaisen merinovillapipon lisäksi pitää olla huppu päässä, ihan kadulla kulkiessakin. Karvalakki, sellainen oikea ketunpeppu, jossa on nahkapäällinen, alkaa tuntua hyvältä päähineeltä. Muttei sellaista voi nykyäänihmisten ilmoille pukea, kivittävät vielä.

Vierailija
98/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki thinsulate-lämpöeristetty pipo.

Vierailija
99/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen itse neulottua pipoa.

Mun yksi ystävä neuloi mulle pipon heijastinlankaa sisältävästä tosi paksusta langasta ja se on lämpimin pipo mitä mulla on koskaan ollut.

Vierailija
100/117 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee itse tai ostaa Varustelekasta hollantilaisen sissipipon https://www.varusteleka.fi/fi/product/hollantilainen-sissipipo-ylijaama…