Missään ei myydä oikeasti lämpimiä pipoja!!
Minulla oli noin 10 vuotta on lämmin, paksu pipo, jolla tarkeni kelillä kuin kelillä. Vaimo pesi sen ohjelmalla, jolla se kutistui.
Nyt olen jo muutaman talven etsinyt pipoa, joka olisi sekä lämmin että riittävän iso. Pipon pitää olla sellainen, että siellä pysyy pää lämpimänä vaikka 25 asteen pakkasessa.
Sellaisia ei tunnuta myyvän missään. Joka paikassa näitä pipoja, joilla pää ja korvat palelee jo muutamassa pakkassateessa, varsinkin Jos vähänkin tuulee.
Kommentit (117)
Mulla on icepeakin pipo jolla ei oo kylmä tullut. Tiivistä ja suht paksua neulosta. Töissä käytän ja ulkona ollaan vaikka missä säässä.
Oletko kokeillut kastella pipon kuumalla vedellä ja venyttää sen takaisin muotoonsa? Venytä vaikka päähäsi ja kuivaa hiustenkuivaimella rutikuivaksi.
t. Muutamat sukat pelastanut
Tilaa jenkeistä Raised by wolves merkin pipoja. 600 taalaa maksaa kalleimmat mallit.
Mulla on vähän päinvastainen ongelma, tykkään ulkonäöllisesti eniten sellaisista muhkeista pipoista mutta niitä on usein mahdoton käyttää, kun pää hikoaa niin helposti. Tietysti voisin laittaa jonkun ohuen trikoopipon, mutten tykkää niistä muuten kuin urheillessa..
Kannattaa panostaa laadukkaisiin materiaaleihin, eikä ostaa jotain Kiina Trikoon akryylipipoa.
Mulla on ollut puuvillapipo villapipon alla. Toimii hyvin eikä tarvitse askarrella.
Jukra, muistui mieleen ihana vaaleansini-valkonen Husky-piponi 90-luvun alusta. Oli tiheään kudottua villaa, trikoovuori ja kaksi villatupsua yläkulmissa. Se piti tuulet ja tuiskut.
Alpakka/merinovilla on hyviä materiaaleja, mutta katso tosiaan, että löytyy vuori. Partioaitasta ostin omani vuosia sitten.
Leikkaan laput aina pois, joten en tiedä mitä merkkiä villapiponi ja kaulaliinani ovat. Ostettu yli 20 vuotta sitten. Molemmat 2-kertaisia, kirjoneuleita ja älyttömän lämpimiä. Miinus 30 ja kylmempi sää.
Vierailija kirjoitti:
https://www.partioaitta.fi/fjallraven-villapipo-unisex-byron-hat-graphi…
Kallis pipoksi, mutta nätti ja varmasti lämmin.
Mulla on talvella merinovillalätsä pipon alla. Pipon matsku kannattaa tsekata, että on villaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän päinvastainen ongelma, tykkään ulkonäöllisesti eniten sellaisista muhkeista pipoista mutta niitä on usein mahdoton käyttää, kun pää hikoaa niin helposti. Tietysti voisin laittaa jonkun ohuen trikoopipon, mutten tykkää niistä muuten kuin urheillessa..
Melkein kaikki kaupasta saatavat pipot on muovia. Katso, mistä pipo on valmistettu.
Nyt tuli lapaan. Intersport myy Speedline Windstopper pipoa. On varnasti riittävän lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki kaupasta saatavat pipot on muovia. Katso, mistä pipo on valmistettu.
Tämä. Kirjoittajan rakastamat muhkupipot voivat olla hiostavaa keinokuitua. Sama pipo lampaanvillaisena saattaisi olla unelmien täyttymys.
Jos asioitte vaan Prismoissa ja Tokmanneilla niin joo, ette löydä kunnollisia pipoja.
Oikeasti lämpimän pipon voi ostaa retkeilykaupoista.
Kaveri osti halvan harvan pipon kaupasta ja ompeli siihen itse fleecevuoren. Antoi minulle lahjaksi ja on todella lämmin.
Urheiluliikkeistä tai esim. Partioaitasta löytyy lämpimiä merinovillapipoja kun sijoittaa vähän enemmän siihen. Ulkovaatteissa kannattaa sijoittaa laatuun jos haluaa pysyä lämpimänä myös tuulisella paukkupakkasella. Kun itse opin tämän enkä pihistellyt enää niin ei ole tarvinnut palella enää. Erikoisliikkeissä myyjät osaavat auttaa hyvin löytämään lämmintä päälle (ja päähän) vaikka olisi millainen vilukissa.